the scene > demoscene

Efekt Iısmlendirmeleri

<< < (2/3) > >>

anesthetic:
bi de starfield ismi ilk kez arthur c. clarke'ın 2001-a space odyssey kitabında geçer. fazla spoilera girmiyim, işte uzayda çok hızlı ilerlenirken oluşan bir "yıldız tarlası" görüntüsünden bahseder yazar. daha sonra bu efekt yapıldığında arthur c. clarke'a gönderme yapılmıştır. ayrıca "houston bir problemimiz var" geyiği de bu kitaptan çıkmadır. bu adamın kendisi aynı zamanda ünlü bir fizikçidir, gezegen etrafında dolanıp sapan etkisiyle enerji harcamadan yön değiştirme fikrini bulan adamdır. aynı zamanda sentinel diye bi efekt vardır (efekt denmez ona gerçi) 7d5 davetiyesi (gudik versiyonu olsa da) ve traction'ın fiat homo adlı 64k demosunda bulunan yansımasız siyah sütunlar bu kitapta geçen sentinellerdir. bakalım başka efekt gelcek mi aklıma :)

anesthetic:
shade bob: ekrana çizilen bobların sonraki framelerde silinmemesiyle yapılır. geride kalan boblar, hareket eden bobun shadei haline gelir. yeni boblar direk eskilerin üzerine yapıştırılır ya da oradaki renk değerleri artırılır, palet çevrilir vs.

gouraud shading: aslında sürekli kullandığımız bu işin (sadece belli vektörlerde ışıklandırma yapıp kalan pikselleri geçişlerle örtmek) fikri ilk defa henri gouraud isimli insan tarafından ortaya atılmıştır.

focal blur: adından anlaşıldığı üzere görüntüde sadece belli z değerlerinin odaklarının (focus) dışına blur atma efektidir. cg doğumlu değildir ama artık demolarda bol bol yer bulur.

bump mapping: yüzeye koyulan (ingilizcede tümsek anlamına gelen) bumplar sayesinde tekerlek lastiğimsi görüntüler oluşturulabilinir.

metaballs: meta burada birleşik anlamındadır. bunun dışında üst, dış, self reference gibi anlamları vardır. ama burada birleşik olan ballları ifade etmektedir.

wormhole: fizik temelli bir kelimedir. ilk kimin kullandığını flexi bilebilir :)

Decipher:
bigbang var bir de yine traction'ın fiat homo'sunda kullanılmış olan. bu isim tamamen evrene gönderme oluyor :). görüp de etkilendiğim nadir efektlerden biridir. noktayı ortalayıp üstüne bir de atom açmak hoştu cidden. neyse dağıtmadan söylemek gerekirse efektler yarı-Tanrı'cılık oynamak gibi. Bir kere yoktan var ediyorsun ama yokedemiyorsun. elbet bir gün başka bir yerde görüyorsun aynısnı :)

scene'e bu yüzden tapıyorum...

anesthetic:
bi de ismi metle başlayıp metehanla biten birtakım kişiler "bunları yazacağına oturup kodlasana lan." diye çıkışabilir. onlara aynen katılıyorum :D

Bakkada:

--- Alıntı ---Originally posted by vigo@Dec 23 2005, 07:09 PM
ray+trace
ışın izi...

kabaca harbi ışığın bi objeye çarparak oluşturduu görüntü...


FLD = flexible Line Distance....
DYPP = Different Y Pixel Position
DYCP = Different Y Character Position

FILLED VECTOR = içi dolu vektör
WIRE-FRAME VECTOR = tel çerçeve, sadece çizgilerden oluşan vektör.

ama bence bunları kafana hiç takma... :)
içinden ne geliyorsa...
[post=3813]Quoted post[/post][/b]
--- Alıntı sonu ---
Yok abisi kafama takmiorum da bole bole konulardan dolu bilgiler alinio o acidan yoksa ben kimsenin daha once  yapmadigi bi efekt kodlasam ...tim efekti koyarim ismini;hmmm yada ...tim attim efekti de olabilir :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git