Gönderen Konu: 64 Times #2 icin Hydrogen tarafindan 2000 yilinda yazilmis bir yazi  (Okunma sayısı 7557 defa)

Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
64 Times #2'de kendi cornerlarimiz olacakti. Maksat biraz da chapter doldurmak olsun diye bu fikri benimsemistik. Gecen harddiskde dolanirken kendi cornerima denk dustum.
Dergi cikmadigi icin yazi  duzeltilmemis vs.  Ingilizce'ye de cevrilmemis hali. 10 sene once yazilmis. 7dx henuz yapilmamis. Tr'de aktif grup hemen hic yok. Pouet, Csdb falan da yok. Bronx 64 uzun suredir demo kasiyor fakat ortada hala demo da yok. 9 volt Coming soon bitmis partlara guvenilrek 99'da yayinlanmis ama demo gelememis:)  
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=73051
Endo lazyness'in doruklarinda:P Skate sifon efektini kaybetmis.
Hydrogen 23 yasinda, biraz malca yaklasmis her seye:)  Gencligine verin.

Boyle seyleri (kepazelik:P) okumayi sevenler oldugunu biliyorum. Bu gunku eglenceliginiz olsun:)

 [FONT="]Merhaba 64Times okuyucuları...[/FONT]

     [FONT="]Ben Hydrogen/BRONX. Aptalca bir nick ancak eskiden kalma. Ben de kullanmaya devam ediyorum. şu sıralar c64'de bir şeyler yapmaya çalışıyoruz elimizden geldiğince..[/FONT]
  [FONT="]Açıkçası magazine çıkarmak  benim için hiç yeterli değil ancak iş, güç, tembellik faktörleri, esas projelerimizi oldukça yavaşlattı. Yine de yaptığımız her işi kaliteli yapmaya çalışıyoruz. Bronx, C64'de bayağı daha aktif olacak. Skate, gerçekten iyi ve aktif bir coder(Endo tembel, dövün onu), Datura'da, yönlendirici baz da olmasada, aktivite bazında bayağı iyidir(Endo tembeldir ama o başka hehe). Vigo ne diyim ben sana. [/FONT]
  [FONT="]Entell bizden biraz uzakta ancak yapabileceğini yapıyor(Editöre saygı, kötü laf edemiyoruz). Bense HQ,Organizer vs. kısaca tüm aptalca işleri yapan adamım. Onu yapın bunu edin herkes bıktı benden. Heh hee.  Neyse bizden bir demo çıkacak inşallah..[/FONT]
  [FONT="]Demek comingsoon'una göre demo değil demona göre coming soon yapacakmışsın. [/FONT]
  [FONT="]Bunu da öğrendik. Bir de oyun projelerimiz var. Bakalım göreceğiz ne olacak.[/FONT]
  [FONT="]Bronx böyle işte... Any news diyenlere...[/FONT]
  [FONT="]Türkiye Scene'i...[/FONT]
  [FONT="]Üzülerek söylüyorum Türkiye'de scene diye bir şey kalmadı. PC scene bile yok şu anda.[/FONT]
  [FONT="]Herkes bir yerlerde geyik yapıyor. Kalan tek aktif grup biziz. Öze dönüş kısacası.[/FONT]
  [FONT="]Bizim için aktive olmakta bir o kadar zor açıkçası. Eskiden ülke içinde de rekabet vardı.[/FONT]
  [FONT="]şimdi öyle bir şey yok. Parti yok. Meeting yok. Vs.vs. En son 2 sene önce tembel[/FONT]
  [FONT="]Ascraeus(Hi Caisson) elemanları tarafından satıldık. Geçen sene bir parti yapıldı ızmir'de[/FONT]
  [FONT="], çok da güzel oldu ancak bu sene o da düzenlenmedi. Kısaca Türkiye'de scene bundan çok ölemez. [/FONT]
  [FONT="]----------------------------------[/FONT]
  [FONT="]Reaction rulez:[/FONT]
  [FONT="]Evet geldik en önemli konuya. Reaction. Scenenin en büyük kaybı bu bence.[/FONT]
  [FONT="]Bir product çıkartıyorsunuz. ıyi bir demonun codelanması en az altı ay alır.  Scroll codelayamazsınız artık. Düz vektör bile çeviremezsiniz, yaratıcı olmalısınız. Senkronizasyon olmalı. Ne kıldır köşede titreyen göt kadar bir timing hatasını düzeltmek. Bazen tüm codeu baştan yazdırır . Ne kıldır sadece toplama çıkarma ile milyon tane matematik hesap ile yapılan efektleri codelamaya çalışmak.  Coderlar bilir.[/FONT]
  [FONT="]Bir grafik çizmek olaydır ne chat yapmaya benzer ne surf. Pixel pixel uğraşırsınız renk , persfektifi, orantiyi, canlılığı vs. sağlamaya. Olmadı defalarca baştan başlarsınız. [/FONT]
  [FONT="]Grafikerlere sorun.[/FONT]
  [FONT="]Bir müzik yapmak. Kolay değildir saatlerce uğraş yok o nota harmoniye uymadı, yok eskisine benzememeli, işte tekrarlar can sıkıcı mı olmuş vs... Bir de hangi sid nasıl sonuç verecek.[/FONT]
  [FONT="]Yok burada ses patlamış. Müzisyenlere sorun..[/FONT]
  [FONT="]Kolay mı magazine çıkarma. Sorun editörlerine çoğunuzun okumadığı o aptal textleri yazmak, düzeltmek, vs ne kadar zaman alıyor. [/FONT]
  [FONT="]Bu işler demek scene demek . Bu insanlar bunları yapıyor peki biz ne yapıyoruz.[/FONT]
  [FONT="]Defalarca demo izleyen insanlar olduguna ve her demo çıktığında aynı heyecanla yeniden seyreden insanlar olduğuna, c64 grafik manyağı olup her grafiği collect edenler olduğuna,[/FONT]
  [FONT="]sid hastası olup walkmaninden bile sid dinleyenler olduğuna, her gün yeni bir mag çıktımı diye harıl harıl ftp dolaşanlar olduğuna eminim. Güzel, yapın tabii.[/FONT]
  [FONT="]Ama hiç birine oturup bir cümle yazı yazdınız mı? O noterlardaki adresler vs. telefon sapıkları için mi veriliyor. Aaa ulan şu efekte bak lafını söyledikten sonra codera 1 kelime bir şey ifade eden bir rection yazdınız mı? Yazmadınız tabii. Sonra o yaratıcı insanlar belki birileri bir reaction yaparlar  diye girerler #c64 e felan. Bakalım 64 severler buradadır derler . ınsan yaptığı işin takdirinden hoşlanır. Ancak tepkisizlik dizboyu.şöyle demo çıkardık baktın mı nasıl diye sorarlar. cevap:No TIME. Haha. Akşamlara kadar IRC'de takılmaya zaman var. No TIME. Sen otur 2 yılda demo codela. Seyretmesi 10 dakika. Adam sana NO TIME desin. Bunu diyen adam bu işleri çıkarmanın ne kadar zaman aldığını bilmiyor mu. Biliyor. Vaktiyle o da aynı heyecanı tatmıştır muhtemelen. Ancak düşünmüyor. [/FONT]
  [FONT="]Peki bu insanlar hala niye bir şeyler yapıyor. Ben ancak gerçekten c64 sevgilerine veriyorum. Ne para kazanıyorsun, ne tepki alıyorsun ne de başka bir şey. Sonra scene [/FONT]
  [FONT="]eskisi gibi değil. Tabii ki değil...[/FONT]
  [FONT="]Niye review chapterimiz bu kadar uzun. 64 TIMES bunun için çıktı. Bir nevi herşeye reaction. Bir demo reviewı yapmamız en az iki saat sürüyor. Ve her şeyi ile review etmeye çalışıyoruz. Demoların zevkleri büyük efektlerinde değil , küçük hikayelerindedir.  Bunun için güzel görünen herşeye değiniyoruz. [/FONT]
  [FONT="]Siz de bunu yapın. ınsanların beğendiğiniz çalışmaları ile ilgili mutlaka br şeyler yazın.[/FONT]
  [FONT="]Günümüz scenerının ödülü budur. Reactiondur. [/FONT]
  [FONT="]-----------------------[/FONT]
  [FONT="] Hydrogen - 19-10-2000
[/FONT]

Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ben okumamış bile olabilirim bu yazıyı, hiçbirşey canlanmadı kafamda okuyunca. sanırım bizlerle paylaşmamıştın ya da göndermişsindir de ben okumamışdır.
 
scene ile ilgili tespitlerine gelince. o zamanlara göre çok iyi durumdayız ama yeterli mi? elbette ki hayır. ama en azından artık ben kesinlikle karamsar değilim. gün geçtikçe iyiye gideceğiz hem ülke, hem dünya genelinde.

Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
cevap yazacaktim ama vaktim yok..
:D
64Times'da yaptigimiz sey gercekten cok iyiydi, her demonun her ekrani hakkinda hayvanlar gibi yorum yapiyorduk. real-time dergi yaziyorduk resmen :P
cok da egleniyorduk acikcasi. su ceviri derdi olmasa daha da giderdi de..
eline saglik kursad, ben de gormemistim bu yaziyi galiba.
- endo of glance -

Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
2000'lerin başında bir scener'ın ruh halini gözler önüne seren hoş bir yazıymış (endo'ya giydirmeleri özellikle beğendim :) ). yazının reaction'a değinen bölümünün haklılığına da diyecek birşey yok.
o günlerde ben bu jenerasyondan birileriyle irtibat halinde değildim; ama arıyordum. böyle bir yazıyla karşılaşmış olsam bir hayli heyecanlanırdım :)

Hızlı düğmeleri aç

Norvax

İleti: 48

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
guzel bir yaziymis. Reaksiyon bolumu cok etkileyici. Yazdigin tarihi soylememis olsan daha dun yazmissin zannedebilirdim (reaksiyon bolumunu tabi :))

Hızlı düğmeleri aç

datura

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Hmm ben de bu yazıyı ilk kez okuyorum. Demek ki ilk kez paylaşmış Hydrogen :) Ama direkt o günlere götürdü, çok güzel içten bir yazı olmuş :) Bu arada 64 Times'ı özlediğimi farkettim. Hele bir de ilkine kıyasla çok çook daha fazla emek verilmiş ve neredeyse bitmiş durumda 2nci sayıyı her hatırladığımda böyle olur :\
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@datura: benim de kodladığım ve yayınlanmayan 3. magazinimdir o sayı. endo ile birlikte az uğraşmamıştık. hatırlarsanız büyüteç v.s. bile kasmıştık o sayı için. :)