Gönderen Konu: PLAZMA #1 ÇIKTI!!!  (Okunma sayısı 23246 defa)

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #60 : 09.01.2006 18:41:38 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Ragnor'cum ben de bulamadım o dergiyi kaç gündür arıyorum keşke bana alsaydın :P

bu arada dergi koduna başladım. 2. sayı şöyle çıkacak büyük ihtimalle:
-O sayı için gerekli dosyaların olduğu toplanmış tek bir veri dosyası.
-O dosyayı okuyabilecek bir adet gui
-Yine o dosyayı okuyacak bir adet textmode reader

müzik, arkaplan, kontrol butonları vs. hepsi veri dosyasının içinde olsun diye planladık ama ikinci sayının yetişmesi için biraz ödün verilebilir (örneğin font), sonraki sayılarda hiçbir şey hardcoded olmayacak. (giriş çıkış efektleri ve benzer atraksiyonlar hariç)

Bu veri dosyasını oluşturmak için bir tool yazıyorum şu anda (bitmek üzere) Editörler bu toolu kullanarak, şu texti ekle, şu resmi ekle, gibisinden dosyayı oluşturabilecekler.

Son olarak da yazıları bbcode olarak kullanıyoruz yine, html->bbcode zor bir olay değil. hatta bbcode yazmayı sağlayan ufak bi editör de hazırlanabilir (forumun post alanları gibi).

teknik detaylar bunlar, derginin kullanımı, içeriği, misyonu :P vb konularda sözü spritus'a veriyorum.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #61 : 09.01.2006 22:29:24 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Jan 9 2006, 04:49 PM
Bu arada bugün bayii'de pcworld dergisini gördüm. İçimden bir an almak geldi ama sonra 2-3 sayfa yazı için 4 milyon vermek açıkcası fazla geldi. İçi boş saçma bilgisayar dergilerine para vermeyi sevmiyorum ne yapayım :(. Ve diyorum ki scan iyidir :).
[post=4371]Quoted post[/post]
[/b]

hocam o içi boş dergide, scene için içi dolu bişi var. bu forumda 1000 tane aktif user olsa, bunların 333 tanesi koder, 333 tanesi grafiler ve 333 tanesi müzikçi olsa, 1 tanede ragor olsa kesin manyetiq için gereken eksikleri tamamlardınız :)

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #62 : 10.01.2006 01:16:20 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Dergi cikabiliyorsa ayda bir max 2 ayda bir ciksin bence;
Demoscene yazisi olan dergiye 4YTL verilir arkadaslar;
2. sayi cikmadan gene bi toplassak mi napsak ???

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #63 : 10.01.2006 02:53:06 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Toplantı olaylarına kısa bir ara vermem söz konusu olabilir. Ama yazı olarak dergiye her zaman full katkıda bulunurum. Eminim bundan sonraki yazılarda BBCode desteği de olursa iş çok daha kolay ve hızlı gerçekleşecek. Bir de ne kadar ortak alınan karar da olsa text modeun canı cehenneme diyorum şahsi fikrim olarak. Sebebi ise C=Hacking gibi ASC II şemalar v.s. kullanmıyor olmamız. Biz chapterları resimli hazırlayacağız, daha sonra textmode reader onları elimine edecek. Özellikle tutoriallar için kabus :)

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #64 : 10.01.2006 03:40:57 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
dergide ASCII arta kar$IyIm, zaten bi tek sensei kullanmI$. ote yandan textmode readerlar resimleri elimine etmek zorunda degil mod12 de textleri basarsIn resmi de ister ayrica gosterirsin, istersen resize eder gosterirsin. dergide resim bulunmasI text mode a kar$I olmak icin gecerli bir neden degil. ustelik html de bile resim kullanILabilir , dergi ile .exe olmak zorunda degil. bunun haricinde herkes .exe cali$tirmak istemeyebilir yada cali$tiramayabilir, herkes windoze platformunu kullanmak zorunda degil.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #65 : 10.01.2006 04:36:04 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
dergi için yapılan ilk meetingden bi alıntı

vigo : "arkadaşlar, 1 article bile olsa, dergi her ay çıkmalı, ayın 20si son yazı teslim günü olmalı... talik eden ayın 1inde de dergi çıkmalı"

sölemiim diyorum ama dayanamıyorum

kıçımı yırttım, hatta sensei ve erik de yırttı...

TEXT olsun, editi kolay olur, herşey zamanında yetişir diye...
Sonra HTML olsun, resimli olur, her platforma da hitab eder dendi...

şimdi nooldu? dergi 2 yada 3 ayda bir çıksın, zart olsun zurt olsun...

plazma = tr scene fiyaskosudur... üzgünüm ama gerçek...

bence proje yi iptal edelim...

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #66 : 10.01.2006 11:42:18 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
bence diskmag projesi şu an için fiyasko değil (çoğunluktan aldığım tepkilere dayanarak söylüyorum).

fakat böyle olumsuz mesajlarla yavaş yavaş fiyasko oluyor..

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #67 : 10.01.2006 11:45:10 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
Alıntı
Originally posted by vigo@Jan 10 2006, 04:36 AM
dergi için yapılan ilk meetingden bi alıntı

vigo : "arkadaşlar, 1 article bile olsa, dergi her ay çıkmalı, ayın 20si son yazı teslim günü olmalı... talik eden ayın 1inde de dergi çıkmalı"

sölemiim diyorum ama dayanamıyorum

kıçımı yırttım, hatta sensei ve erik de yırttı...

TEXT olsun, editi kolay olur, herşey zamanında yetişir diye...
Sonra HTML olsun, resimli olur, her platforma da hitab eder dendi...

şimdi nooldu? dergi 2 yada 3 ayda bir çıksın, zart olsun zurt olsun...

plazma = tr scene fiyaskosudur... üzgünüm ama gerçek...

bence proje yi iptal edelim...
[post=4382]Quoted post[/post]
[/b]

ya$Ina ve dolayIsIyla deneyimine saygI duymakla birlikte umutsuzluga kapILmadan once biraz bekleyelim diyorum ben:) bildigim kadariyla anes yeni bi reader kodluyor zaten kendisi de yukarI yazmI$, ikinci sayI bu reader ile cIkacak, gelen yazILar tek bi dosyada birle$tirilecek ve diger sayILarda bundan sonra derginin kendi dosya formatInI okuyacak yani diger sayILar icin kod yeti$medi gibi bi$ii olmayacak klasorun icine atacaz dergi cIkacak.

neyse oyle yani, kIsacasI umudumuz kIrILmadan bekleyelim. eger nasa ilk ba$arIsIz fIrlatma denemesinden sonra tamam bu bir uzay fiyaskosudur deyip iptal edilseydi bugun boyle olmazdI:) umarIm soylediklerimle kIzdIrmamI$ImdIr bu arada

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #68 : 10.01.2006 22:42:56 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Hem Vigo'nun hem Plazma ekibinin duygularını anlayabiliyorum. Her iki tarafta da haklı ve haksız yanlar görüyorum. Ancak sonuç olarak Plazma'yı o kadar da başarısız bulmuyorum. Sadece "bazı konularda inatla yardım istenmemiş bir proje" olarak nitelendiriyorum. İkinci sayıda bunun değişeceğini ümit ediyor ve bekliyorum. Mad'in de kısa sürede iyi iş çıkardığını söyleyebilirim ancak beklenilen bu değildi. Anes+Mad ikilisi iyi bir ikinci sayı hazırlayacaklardır diye tahmin ediyorum.

Bu arada Plazma projesinin çıkış noktasının Vigo, ilk çalışmaları yapan kişinin Mad Programmer, uzun zamandır Antika projesi aklında olan ve derginin görsellerini hazırlayan Spritus ve geri kalan Resident elemanlarının ortak ürünü olduğunu ve derginin tüm tr-scene'i temsil ettiğini hatırlatmak isterim. Sonuç olarak diğer scenerlar yalnızca yazı yazdı, dergiyi okudu ve eleştiri yaptı (ben dahil). Şimdi bize düşen şu. Dergiyle ilgili bir yardım gerektiği gibi birlik olucaz, projeye destek olucaz. Sonuç hepimize ait olacak. Yok eğer dergi için yardım istemezlerse ve Resident bu işi kendi içinde hakkıyla bitirirse zaten sorun kalmayacak. Ama hem yardım istemezlerse, hem de proje fail ederse bu durumda da "küs boz" demeyeceğiz, ikinci bir ekip kurup dergiyi bu ekibe devredeceğiz. Bence en mantıklı çözüm bu.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #69 : 11.01.2006 14:31:34 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
herkese selam

Uzun suredir soyle detayli bir sekilde plazmayi review etmek iztiyordum. sonunda bunu yapabildim.

not: pc world'u bulup aldim sonunda ben de dun :) retro masterin yazisini okumaktan aldigim mutluluk, yazinin sonundaki "onumuzdeki ay sunlari bunlari anlaticam" seklindeki ifadeyi gorunce katlandi...


PLAZMA REVIEW

Guncel tartismalar:

Tartisilan konular sunlar gorebildigim kadariyla:
1- derginin periyodu.
2- formati (text vs. html vs. diskmag)

periyodla ilgili benim fikrim soyle: bence 3 ay cok uzun. iki ay veya 1 ay olursa etkisinin daha devamli ve kumulatif olacagini dusunuyorum. evet ayda bir cikarmak gercekten zor ama imkansiz degil. bence daha onemli olani bir periyod belirlendikten sonra derginin asla gec kalmamasi. mesela her ayin 5 ine kadar cikmasi vs.

format ile ilgili karisik duygular icindeyim.

ben ilk toplantida pdf onermistim. ben de txt dosyasinin pek fazla okunmayacagini dusunenlerdenim.bildigimiz print edilip elde tutulan bir derginin en cok kisiye ulasacagini dusunmustum. fakat bu dusunce benden baska kimsenin hosuna gitmedi :)

html formati ile ilgili sikintim da su. direk web sayfasindan bir farki kalmiyor. ozellikle evrensel olmasi ve formatlamada sagladigi kolayliklari biliyor ve degerli buluyorum. bugune kadar calistigim sirketlerde cogu zaman internal dokumantasyon ve raporlarin html formatinda olmasini falan savunmusumdur hatta. fakat periyodik bi yayin deyince benim aklima print dergiler diskmagler vs geliyor. yani periyodu gelince heyecanla dukkandan gidip aldigin veya internetten indirip okudugun bisey. o deneyim bi sekilde web browserla bi siteye baglanip sayfalari dolasma deneyiminden farkli olmaliymis gibi geliyor bana. biraz fazla oldskool dusunuyor olabilirim. ama text okumayi bile html'ye tercih ederim sanirim. yani internal data file formati olarak html kullanilabilir tabii ki. ama reader bir web browser olmamali. okuyan kisi yandaki tabda google, bir digerinde gittigidiyor.com falan acamamali. derdimi tam ifade edebildim mi bilmiyorum...

eger outfit ve datafile yapisi bir kere iyi dizayn edilip oturtulursa ve buna ilaveten derginin yazarlari yazilarinda imla ve dilbilgisi kurallarina uyup editorleri spellcheck makinasi olarak gormezlerse, her yeni sayinin cikmasi esnasinda yasanan overhead azalacak ve vigonun en basta txt formatini onermesine sebep olan derginin "linking" olayinin fazla efor yemesi problemi bir nebze cozulecektir. bunun icin daha once skate'in dedigi gibi yazarlarin yazdiklarinin nasil gorunecegini bilmesini saglayacak bir preview modu vs olmali bence

bu reader konusunda anes'in %100 kusursuz ve tikir tikir calisan biseyi tasarlayip vaktinde tamamlayacagina dair en ufak bir suphem bile yok. suphesi olan kimse oldugunu da zannetmiyorum. (anes bu sana baski kurmak falan gibi olmasin bu arada :) benim hakkaten suphem yok yani onu soyliyim dedim)

-----------------------
simdi baska bi konuya gecmek istiyorum... dergideki yazilar. herkes derginin outfiti ile ilgili tartisti. kimse derginin asil malzemesi olan yazilara dair yorum yapmadi. bence yazarlarin da feedback'e ihtiyaci var.

ben birkac yaziyla ilgili dusuncelerimi siralayayim.

- oncelikle dergideki yazilarin uzunluklari birbirinden cok farkli. yani bazi yazilar sayfalarca surerken bazilari bir sayfa. yani kimi yazilar kimi yazilarin 20 kati buyuklukte falan... bu aslinda buyuk bi sorun degil belki de. fakat bir diskmagde derginin ne kadarini okudum ne kadari kaldi gibi bir hissi vermesi acisindan yazilarin yakin buyukluklerde olmasi avantajli. ve hicbir yazinin asmamasi gereken bir maksimum buyukluk belirlemekte fayda var. bu basili bir dergi olsaydi, okuyucu her an elinde tuttugu derginin buyuklugunu goruyor olurdu. elektronik bir dergide ancak 15 yazidan 6sini okudum diyebilir. neyse bu kadar geveledigime bakmayin bu cok da onemli degil.

- editor'den kosesine bayildim. yazi cok guzel ve eglenceliydi. fakat cok kisaydi. boyle bir derginin ilk yazisi bence bundan yaklasik 3 kat daha uzun olmaliydi. belki dergiyle ilgili toplantilar, linking surecindeki problemler ve kosusturmaca daha kisisel bir perspektiften hikayelendirilebilirdi. herhalde bundan sonraki sayilarda daha cok yazacak sey olacaktir

- haberler... bence derginin en zayif noktasiydi. cok cok cok cok az ve bastan savma bir haldeydi. zaten bir sayfa olan haberlerin yarisi mad'in niye gec kaldiginin maddelenmesi seklindeydi ve bu cok cok cok kotuydu. sanirim bunun en temel sebebi haberler kosesini kimsenin ustlenmemis olmasi. bununla ilgili bir cozum onerisi getirmek istiyorum. haberler c64, amiga, pc ve genel diye dort basliga ayrilabilir. bu basliklarin herbirinden sorumlu bir yazar olur ve o yazar bu basliktaki haberleri toplar. editorler en son olarak bu haberleri tek bir chapterda birlestirir. ben c64 haberlerini toplamaya bu vesileyle talip olayim.

- haberlerdeki uslup buradaki gibi sakaci olabilir. fakat bazi temel habercilik standartlarini saglamaya dikkat etmeliyiz. her haber mutlaka 5n1k hikayesini cevaplamaya calismali. bulvar gazetesinin haberleri gibi "amerikali arastirmacilar patlicanin cinsel performansi guclendirdigini buldu..." falan gibi olmamali yani.

- haberler internet sitelerinden copy paste olmamali. mumkunse haberlerin kaynagindaki kisilere ulasip ekstra bilgi elde edilmeli.

- gordugunuz gibi haberler konusuna ben cok onem veriyorum :)

- incelemeler bolumu derginin en guclu bolgelerinden biri bence. gerek anesthetic'in yazisi gerek skate'in yazisi bir demo-review yazisindan benim beklediklerimi fazlasiyla karsiliyor. buna ilaveten her iki yazida da review edilen demolarin download edilebilecekleri linkleri goremedim. bu linkleri koymak yarin obur gun bu dergiyi bir basili derginin cdsinde falan dagittirabilirsek onemli olacaktir bence. boylece scener olmayan ve dergiyi goren insanlar anlatilan demolari izleyebilir.

- tutorial yazilari da genel olarak faydali ve basarili yazilar. hepsini begenerek okumama karsin dikkatimi ceken bikac negatif noktayi dile getireyim...

- sensei'nin yazisindaki uslup bence okunmayi zorlastiriyor. daha once sensei ile masada oturup onun teknik bi konuyu anlatisini tecrube etmis biri olarak rahatlikla soyleyebilirim ki, sensei bildigi konuyu aslinda cok iyi anlatabilen bi adam. yazida da konusur tarzda bir uslup secmis fakat bu, yazinin akis hizinin bir hizlanip bir yavaslamasina sebep olumus. sanki yazi en bastan nasil sunulacagi planlanmadan biraz spontan bir sekilde yazilmis ve laf lafi acmis gibi. bu yazinin ustunde bu kadar durmamin sebebi, yazinin iceriginin aslinda cok cok cok degerli olmasi. yani icinde computer science'dan dijital elektronige hacker tricklerinden formal OO dizayna kadar bir suru konuda cok degerli ve cok az insanin bildigi bilgiler var. bu yuzden okuyucularin icinde kaybolmayacagi bi sekilde belki daha yavas ilerleyerek sunulmasi bence daha iyi olabilir.

- SDL mixer dokumani cok guzel yazilmis. ragnorun ellerine saglik.

- hydrogen ve sprittusun grafik tutorialleri tek kelimeyle mukemmel. ikisini de zevkle okudum. hydrogeninki biraz fazla uzun. bence rahatlikla 2'ye bolunebilir ve yarisi ikinci sayiya konabilirdi. fakat ozellikle tekniklerden bahsederken cesitli grafikerlerin calismalarini referans olarak gosterme olayi harikaydi.

-gorusler kosesindeki yazilari ilgiyle bekliyordum. kendiminki disinda 3 ilginc yazi buldum.

- vigonun durum degerlendirmesi seklindeki yazisi cok akici ve kolay okunan bir yaziydi. bir solukta okudum.

- bakkadanin uzun paragraflari beni biraz yorduysa da ilginc ve kisisel bir yazidi. hosuma gitti.

- scene 2015'i 4. denememde okuyabildim. yaziyi bitirdigimde konu hakkaten mantikli bir sekilde baglandi ve iyi bir etki birakti. fakat yazinin ilk %70'lik bolumunde (bilincli olarak) varolan kaotik akis beni gercekten yordu. umarim okuyucularin cogu yaziyi yarim birakmamistir.

- party raporlari... harikaydilar... ozellikle iki yeni scener'in parti deneyimlerini bir solukta okudum. gerek peandoas gerek ragnor, akici ve samimi yazim tarzlari ile bence cok iyi birer yazar olduklarini gostermisler. bu ikiliden onumuzdeki sayilarda yeni yazilar okumayi dilerim. iyi yazilmis yazi nasil olur diye soruldugunda bence ornek gosterilebilecek iki yazi.

- scene disi... ben oldum olasi bir disgmag'de scene disi yazilardan hoslanmadim. en eski c64 dergilerinde formula-1 den tutunda rock konserlerine kadar konularla ilgili yazilar olurdu. bunlar benim nazarimda "space filler" yazilardi. cunku o zamanlar bi sekilde c64 dergilerinde "bizim dergi 1000 block yok sizinki 1500 block" diye bir yazi-miktari savasina tutusulmustu. c64 scene'i en yasli ve olgun scene olarak bugun hicbir saygi duyulan elite magde scene disi yazilari barindirmaz. 15 yillik 1000lerce diskmagden sonra varilan bu noktanin bana gore bir sebebi var.

- bununla birlikte scene disi bolumunde erik'in yek-paragraf yazisinda yer yer yuzume gulumseme getiren yerler olmadi degil. erik de kesinlikle iyi bir yazar. bunun dikkatimi cektigini soylemeliyim. paragraf konusunu daha once konustuk. sanirim formatlama imkani olan bir mediumda erik'in yazilari daha da lezzetli olacak.
- son olarak dergideki yazilarin geneline baktigim zaman biraz tutarsizlik oldugunu goruyorum. cok cesitli yazarlar cok cesitli usluplar kullanmis. bu derginin akisini surekli kontrastlar icinde birakiyor bence. dergideki editorluk sureciinin daha sikilastirilmasinin bunu cozecegini dusunuyorum. editorler gelen yazilari gozden gecirip uslup, anlatim sekil kullanimi gibi konularda bir standartlasma, bir kalite kontrol mekanizmasi yaratmalilar bence. bazen yazilar editorle yazar arasinda bir kac kere gidip gelmeli.


SONUC

Plazma dergisinin ilk sayisi cok tartisildi. gerek gecikmesi gerekse outfitin beklenenden cok zayif ve problemli olmasi yuzunden hakli sebeplere dayanan fakat yer yer uslubu fazla sertlesen elestiriler aldi.

benim kisisel gorusum, derginin bu haliyle bile tr-scene icin iyi bi adim oldugudur. sonucta forumlarda duzensiz ve alakasiz konularda kalitesi dusuk textler ureten bir grup insanin potansiyellerini cok daha organize ve erisilebilir bi sekilde kanalize edebilmis ve paketleyebilmis durumda. yani bir forumda yazdiklarimiza bakin bir de plazma#1'e. hangisi daha okunabilir ve degerli text iceriyor?

fakat bu alinacak dersler yok demek degil. bence mad programmer butun iyi niyetine karsin bu projede yetersiz kalmistir. bunu bu kadar acik sekilde soylememin sebebi, mad'in bu durumdan ders almasi ve sonraki projelerini deadline gunu bitecek sekilde degil, bir marjin birakarak planlamasi gerektigini ogrenmesini istemem. insanlar her zaman hasta olabilir. hard diskler patlayabilir. datalar kaybolabilir. bu risklerin yonetilmesi gerekiyor. mad'in bu tecrubeyi bu yasinda yasamasi da bence harika oldu bu arada. bu kazanci elde etme firsatini da yine kendisi bu projeyi ustlenecek cesarete ve atilganliga sahip olmasina borclu. bu yuzden cok dogru yolda oldugunu dusunuyorum. yeterki elestirilerden dogru mesaji alip ogrenerek ilerlesin.

ben tarih boyu yapilan butun islerin ancak bir "sahipleri" oldugunda basariya ulasacagina inanirim. bir isin sahibi olan adam o isi yaparken baskalarindan yardim alabilir. kaynaklari ve riskleri yonetir. is bittiginde de krediyi dagitir. bir isin birden fazla sahibi olabilir. iki uc yerine gore belki 4-5.. ama 20 degil.

bir derginin sahibi bana gore editorlerdir. cunku en agir is ve sorumluluk onlarin omuzlarindadir. buna paralel olarak de en cok insiyatif onlarin elinde olmalidir. yazarlar, coder, muzisyen hep editorlere birer hizmet saglar. bu perspektiften bakildiginda derginin sahibi bana gore spritus ve sensei'dir. fakat sensei'nin ortalikta olmamasi, yapilan yorumlara tepki vermemesi beni dusunduruyor :) "bu dergi hepimizin dergisi olsun " derken buna dikkat etmeli bence. evet hepimiz bu dergiye katki saglayalim ama derginin su an bana gozuken bir tek sahibi var. o da spritus. spritus diger herkesten kod, muzik grafik ve yazi yardimi isteyebilir. fakat sonra da cikan urunun kalitesinden baslica sorumlu o olmalidir. ornegin bu sayida haberler kosesinin boyle bos kalmasi o chapteri kimsenin "sahiplenmemesi" sonucu bence. cunku dergi hepimizindi. herkes bi baskasinin haberleri halledecegini dusundu.

en sonunda ortaya cikan dergiyi insanlar begenir veya begenmez. hakli veya haksiz elestirir veya elestirmez. bunlar hayatin parcasi. derginin halini begenmeyen yazarlar ayrilip kendi dergilerini de kurabilir. bunda da yanlis olan bisey yok bence. spritus nasil dergi yapacagim diye ortaya ciktiysa, mad nasil ben de kodlarim diye atladiysa, herkes bunu yapabilir. kimse kimseye, ben scene komitesi olarak derginin yapimini senden aliyorum baskasina veriyorum da diyemez... plazma da ayni sekilde ben tr scene'deki official sozcu dergiyim benden baska dergi olamaz diyemez. velhasil cesaretini toplayan organize olan ve gerekli adimlari atan herkes kendi "sahibi" oldugu dergiyi yaratir ve yasatir. ne bir outfit ne de yapilan elestiri onu fiyaskoya ceviremez.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #70 : 11.01.2006 21:28:13 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by vigo@Jan 10 2006, 04:36 AM
dergi için yapılan ilk meetingden bi alıntı

vigo : "arkadaşlar, 1 article bile olsa, dergi her ay çıkmalı, ayın 20si son yazı teslim günü olmalı... talik eden ayın 1inde de dergi çıkmalı"

sölemiim diyorum ama dayanamıyorum

kıçımı yırttım, hatta sensei ve erik de yırttı...

TEXT olsun, editi kolay olur, herşey zamanında yetişir diye...
Sonra HTML olsun, resimli olur, her platforma da hitab eder dendi...

şimdi nooldu? dergi 2 yada 3 ayda bir çıksın, zart olsun zurt olsun...

plazma = tr scene fiyaskosudur... üzgünüm ama gerçek...

bence proje yi iptal edelim...
[post=4382]Quoted post[/post]
[/b]

Abi celallendin gene  :blink:
Hepimiz biliorus ki TR scene'inda oturmus bazi iyi/kotu huylar var,TR scene'i yurtdisina gore daha degisik ki bunu yurtdisi gruplarinda ve/veya partilerinde bulunanlar daha iyi bilir,bunlarin bir dergi ile ilk sayida birdenbire degismesi imkan disi.Bu benim nightshift 06'da megademo release etmem gibi bise olur.İlk sayidan bu kadar karamsar olmiyalim basarilamiosa o zaman hep beraber "Hasssssssssiktir sictik iyi mi" deris....

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #71 : 11.01.2006 22:32:08 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
Alıntı
Abi celallendin gene :blink:
Hepimiz biliorus ki TR scene'inda oturmus bazi iyi/kotu huylar var,TR scene'i yurtdisina gore daha degisik ki bunu yurtdisi gruplarinda ve/veya partilerinde bulunanlar daha iyi bilir,bunlarin bir dergi ile ilk sayida birdenbire degismesi imkan disi.Bu benim nightshift 06'da megademo release etmem gibi bise olur.İlk sayidan bu kadar karamsar olmiyalim basarilamiosa o zaman hep beraber "Hasssssssssiktir sictik iyi mi" deris....

sevgili bakkada, scene'in türkü, almanı, japonu yoktur. sadece o ülkedeki scene vardır ve hangi ülke olursa olsun, eğer orda bi scene var ise, o scene, genel scene'nin lokal bi yansımasıdır. bi stuff release edilince kimse "tamam ya, bu türk release i, bunu fazla eleştirmeyelim" gibi bi yaklaşıma girmez... demo demodur, intro intro... diskmag de diskmag... herşeyin bir standartı, en azından minimali var. sen yada demodojo grubu, yarın bi megademo release etse dahi şaşırmam. çağ hız çağı, hiç bişi vahiy ile olmuyor. emekle oluyor... keza bir türk-scene i olarak o kadar şeye geç kaldıkki... ama umarım çağı bizde yakalayacağız. hatta 7d5 release leri bence birçok stuff'ın, grubun eline verir... ki verdide...
ben karamsar diilim... karamsal olsam parti işleriyle uraşmazdım. sadece beni göt etmek için daha süper işlerin çıkmasını SABIRLA bekliyorum. ayrıca, hydrogen in dedii gibi, burası text ortamı. duygularımızı ifade etmemiz zor bazen. bunun için, burda yapılan, hatta yaptıım eleştriler, kimsenin kalbini kırmak yada üzmek için diil. eğer 1-2 yıllık bi scene geçmişim olsa daha flex bi insan olurdum. ama uzun yıllar ve bir çok tecrübe insanın tahammül gücünü bazen kırıyor. yine tekrar ediyorum, amacım insanları ateşlemek. daha süperi için.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #72 : 12.01.2006 04:16:39 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben öncelikle özellikle Spritus'la olan dostluk seviyem ve Plazma'ya verdiğim önem (niye bu kadar önemsedim bilmiyorum walla) nedeniyle public ortama taşıdığım yorumlarım için özür diliyorum. Bu gün bu benim bu forumdaki 3. özür dileyişim. Sebebi ise son birkaç haftadır saçma sapan bir ruh halinde olmam ve bu ruh halini terk etmeden içinde bulunduğum ruh halinin farkına varmak gibi bir şans elde etmiş olmam. Sonuç olarak Skate'den gerçek Plazma review'ı.

* Nightlord'un review'ı çok oturaklı olmuş. Onun yorumunda katılmadığım hemen hemen hiçbirşey yok.
* Derginin bugları (titreme v.s.) benim makinemde ve çevremdeki 4 makinede çıkmadığı için göremedim. Bu da ilginç bir istatistik tabii ki. Ancak bir disk magazine'in ekran kartıyla ya da taramayla yakından uzaktan bir ilişkisi olmaması en büyük temennim.
* Bölümlerden en çok incelemeler ve öğretici dökümanlar bölümünlerini sevdim. Derginin en "faydalı" diyebileceğim bölümleriydi bunlar. Bu arada Sensei'nin üslübuna çok alışık biri olarak (OpenGL'i Sensei'nin dökümanlarını okuyarak öğrenmiştim vakti zamanında) kolayca okudum ve kavradım dökümanı ama Nightlord'a katılmamak elde değil, çok unique bir üsluba sahip Sensei, en azından "öğretici dökümanlar" bölümü için :)
* SCG'nin tutorial'ı da konuyu farklı yönlerden ele almasıyla çok büyük puan aldı benden.
* Hydrogen dökümanında tüm c64 grafik bilgisini bizlerle paylaşmış gibi gözükse de aslında işin temelini, grafik modlarını anlatmış. Daha onda neler var :) Sanatçı ruhunu paylaşamasa da (keşke paylaşabilse) özel tekniklerini önümüzdeki Plazma'larda bizlerle paylaşabilir belki.
* Ragnor'un dökümanı da bence oldukça temiz yazılmış, en azından ben oldukça rahat ve zorlanmadan çok fazla SDL kullanmamış olmama rağmen anlayabildim dökümanı.
* Spritus'un dökümanı ise bu kadar kısa bir şekilde ancak bu kadar güzel bir teknik anlatabilirdi bence. Tebrikler.
* Son senelerde seyrettiğim demoları Anes'in bakış açısıyla görmek çok hoşuma gitti. Hem Anes'le ne kadar ortak bir bakış açımız olduğunu hem de Anes'le ne kadar farklı review tekniklerimiz olduğunu görmüş oldum. Kesinlikle hoşuma gitti yazı.

Aslında daha söyleyecek sözlerim var ama en önemlileri bunlar. Derginin detayına girmek istemiyorum. Sadece bu dergiyi her ay, en kötü ihtimalde her iki ayda bir yayında görmek istiyorum. Bu konuda yapabileceğim yardımlar:

- Benden istenilen textleri hazırlayabilirim.
- Hayat koşullarında zaman açısından zor durumda kalmaları durumunda editörlerin iş yükünü paylaşabilirim.
- Gerek teorik, gerek pratik code konusunda her zaman yardımcı olabilirim.

Sanırım daha fazlasını da yapamam.

P.S: Eğer talep gelirse dergilerin 64 versiyonlarını hala hazırlayabilirim. Spritus editör köşesinde "Skate de 64'de kodlayacaktı dergiyi, niye vazgeçti bilmiyorum" tarzında birşeyler demiş, sanırım kadıköydeki toplantıda alınan derginin tek platformda yayınlanması kararını unutmuş olsa gerek :) Talep geldiği taktirde her zaman 64 versiyonunu kodlayabilirim. Ama bence de çok gerek yok şimdilik.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #73 : 12.01.2006 11:38:48 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
derginin tek platform icin cIkmasI cok manasIz. skate c64 icin kod yazar textleri alir, ben amiga icin yazarIm ba$ka biri ba$ka bi platform icin yazar. bunlara yazma karde$im diyip engelleyemeyiz ki. eger oyle olacaksa text leri hic acIk bi $ekilde yayInLamazdIk ki bu da derginin yine aynI toplantisinda kararla$tIrILdI boyle bi$ii olmayacak.

PLAZMA #1 ÇIKTI!!!

« Yanıtla #74 : 12.01.2006 14:58:30 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben yapmaya razıyım. Ancak o gün "gerek yok" denmişti diğer platformlara. Textlerin açık olarak yayınlanma mantığı da "gerek olursa" ve "farklı readerlar ile okuma imkanı olsun" diyeydi. Ben de şimdi diyorum ki "gerek varsa" ben 64 versionunu çıkarırım. Bana bir grafiker ve müzisyen verin yeter diicektim ama demiicem. Önce kod bitsin, sonra kafalarım ben birilerini :)

Bu arada belirteyim 80 kolon mantığı 64'e uymaz. Yapılabiliyor ancak hiç okunaklı olmuyor. Bu yüzden 64'e aktarılırken illa ki düzenlemeler yapmak gerekecek. Ben 64 versiyonunu yapacak olursam editing işini de üstlenirim zaten. Büyük olasılıkla PC'de bir editör yazarım ve böylece emulator kullanmayı bilmeyenler bile kolayca yazıları formatlayabilirler. Bu sayede yardım da alabilirim. Durun bakalım... Hele bir dergiyi kodliim da (kimsenin itirazı yoksa tabii).