the scene > demoscene

Papermag'lerde scene

(1/4) > >>

spritus:
geçen aklıma şöyle birşey geldi. elimizdeki paper dergilerde scene ile ilgili yazı varsa bunu scan edip birbirimizle paylaşabiliriz. bunun için gallery'e papermag diye bir kategori açtım:

http://tr-demoscene.info/board/index.php?a...y&cmd=sc&cat=43

ben demoscene'i 1996'da Bilgisayar Pazarı adlı dergiden öğrenmiştim. O derginin Demo Club adlı bir köşesi vardı. Ordan scan ettiğim sayfaları Gallery'e upload ettim. indirip okumaktan çekinmeyin.

yazılar şunlar:
-Demolara giriş
-Flux grubu üyeleriyle röportaj
-Demo dünyası
-Imphobia #10 diskmag review
-Cardiac/Infiny demo review
-Untitled/Dust demo review

scg:
İlginç. Özellikle c64 deki 8 sprite --> 600 sprite hikayesi hoşuma gitti.

sağol spritus.

skate:
Bu bölüme eminim Vigo ve Wisdom kardeşlerin güzel katkıları olabilir. Tabii vakitleri olursa... Onlarda çok güzel ve eski papermagler var bildiğim kadarıyla.

Wisdom:
Maalesef dergilerin hepsi Istanbul'da. :-/

Bu arada; dergide 600 sprite olayi nasil gecmis bilmiyorum ama PAL C64'te mumkun olan sprite sayisi 112'dir. 120 sprite bastirmak da mumkun olabilir ancak bu durumda son sprite set'inin son 3 pixel satirini bastirmak mumkun olmayacaktir. Tamamen gorulebilen sprite sayisi ise sadece 104'tur. NTSC C64'te bu rakamlarin tumu farklilik gosterir.

Bazi demo'larda yukarida belirtilenlerden daha fazla sayida sprite gosterildigi iddia edilse de bunlar dogru degildir. (Sprite'larin X pozisyonlari belli raster araliklarinda degistirilerek daha fazla sprite varmis gibi gosterilebilir.)

Konunun disina ciktigim icin kusura bakmayin. Belki bu post'u uygun bir foruma kaydirmak isteyebilir admin arkadaslar.

skate:
600 sprite basılamadığına ben de katılıyorum ancak 144 sprite basıldığını da görmüştüm. Mantık olarak da 21 değil 17 raster satırında bir aynı sprite'ı göstermeyi başarmıştı birisi zamanında, hatta normalde bunun yapılamamasına rağmen bulduğu tricki açıklıyordu. Fake birşey yoktu olayda, yalnızca spritelar aynı hizzada olmuyorlardı, yani 8 sprite birbirlerine yakın da olsalar (16 raster satırı içersinde) hiçbiri yan yana (aynı raster satırına) gelmiyordu tam olarak. Bu durumda 17. raster satırında ilk sprite'ın çizilmesi bitmeden yeniden gösteriyordu aynı sprite'ı. Ben kartuşla kırıp sprite datalarına bakmıştım, harbiden de 17 raster yüksekliğinde ve son 4 raster satırı boştu gösterilen spriteların ve bittikleri raster satırında hiç boşluk kalmadan bir sonraki sprite gösteriliyordu. Demo 95-97 yılları arasında çıkmış bir demoydu yanılmıyorsam. Yoksa ben de bu güne kadar maksimum 120 sprite basabildim ve Wisdom'ın da dediği gibi birkaç raster satırı ekran dışında kalıyor. Ben bunu vakti zamanında TV kullanırken yaptığım için son sprite tekrarını hemen hemen teorik olarak yapmıştım, TV'de o kadar aşağılar gözükmüyordu :)

P.S: Multiplexer küçükken ilk adam akıllı becerdiğim efekttir. Ancak o zamanlar da hep şu bad linelar beni çıldırtıyordu. Bu problemleri yakın zamanlarda aşmayı becerdim, harbiden sıkıcı işler bunlar :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git