Gönderen Konu: amiga 68xxx crosscompiler  (Okunma sayısı 47906 defa)

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #15 : 09.07.2008 17:28:34 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
kardeşim ben yazarsam kodu açarım amigamı aslanlar gibi orada yazarım. asm1 olur trashem1 olur ne olursa olur... rakip olsa kapışacak??? yokki... varmı götü yiyen? battle??? ( yok lan şaka.... benim osuracak taakatim kalmamış... )

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #16 : 09.07.2008 17:35:32 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
saol Spaz, eminim osx ve linux icin de bir cozum vardir. olmadi s-record formatindan amiga executable yapmak icin dos hunk bilgileri nasil eklenir ona bakicam.

@vigo: vbccwin maalesef yillardir update edilmedi. vbcc ile ilgili sayfalar asagida. Windows hic kullanmiyor musun hic? meraktan soruyorum :)

http://sun.hasenbraten.de/vbcc/
http://www.compilers.de/vbcc.html
- endo of glance -

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #17 : 09.07.2008 17:44:16 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
Bu da vbcc ve PhxAss'i yapan Frank Wille'nin sayfasi, http://sun.hasenbraten.de/~frank/
- endo of glance -

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #18 : 09.07.2008 23:35:43 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
osx ve ubuntu'da directx demoları nasıl çalışıyor? performans iyi mi? ;)
 
şaka bir yana gerçekten windowsu terk ettiyseniz bundan sonra microsoft'a ne laf geçirirseniz geçirin hakkınız var. benim uyuz olduğum şey windows only takılıp windows'a laf sokanlar. sizler onlara güzel birer emsal teşkil edebilirsiniz.
 
gel gelelim makinesinde yüklü bile olsa windows kullanmayan birileriyle scene aktivitesi zor oluyor. Ragnor'la standart diyalog şu şekilde gelişir genelde.
 
Skate: Kardeş, bak ne yaptım gönderiyorum.
Ragnor: Tamam, gönder bakiim.
....
Skate: Alsana dosyayı.
Ragnor: Abi ben MSN kullanmıyorum, dosya transferi biraz zor oluyor. Mail atsana.
Skate: Ok, np.
....
Skate: Baktın mı gönderdiğime?
Ragnor: Eeee, bu win32 exe'si. Ben linuxtayım. Dur bakiim bir şekilde çalıştırabilecek miyim?
....
Ragnor: Yok abi çalışmadı. Reset atıp bakmam lazım. Bakarım bir ara.
 
...ve o anda Skate'in tüm şevki yok olmuştur. ;)

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #19 : 10.07.2008 01:13:56 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
skate: abi linux uzerinde gayet guzel c64 scenerligi yapilabiliyor. ya aslinda gcc 68k cross assembler ile belki bi sekilde super amiga scenerligi da yapilabilir. ya da e-uae icinde amiga editorleri ve assemblerlari ile de super aktif amiga sceneri olunabilir.
 
Ben bir ara Speccy icin linuxta calisan cross-assembler aramistim. Speccy emulatoru ve z80 icin assembler bulduysam da cikan dosyalari emulator de run edecek formata cevirmek icin bir program yazmak gerekmisti. Yani biraz zor oldu ama oldu.
 
Linux uzerinde genelde code yazmak icin cok cok harika bir ortam sagliyor. Visual Studio kadar advanced bir IDE yok ama irili ufakli binlerce harika free tool var. Hatta en cok da multiple desktop olayinin hastasiyimdir ve windows'da hala cok eksikligini hissederim.
 
Fakat ne zaman ki 3D api + shader programlamadan bahsediyoruz, o zaman Visual Studio cok avantajli oluyor. Hala nasil olup da Shader icine breakpoint koyabildiklerini tam anlamiyorum :) Linux + opengl uzerinde shader debug edicem diye alakasiz parametreleri color chanel'a yazip renderdaki renklerden debug yapmaya calismak cok acikli bir durumdu netekim. "Hmm ulan su pixeldeki eye vectorunun mor olmasi lazimdi bu niye boyle turkuaz" diye ugrasirdim :D

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #20 : 10.07.2008 01:29:19 »
Hızlı düğmeleri aç

deneme

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Visual Studio kadar advanced bir IDE yok ama irili ufakli binlerce harika free tool var.
 Visual C/C++ ortamını ve debugging ortamını bende çok seviyorum.

 Linux'de, Eclipse CDT veya Eclipse CDT plugini ile Visual Studio'yu aratmayabiliyor.

 şu an linux'de ve MacOS'da, Eclipse+GDB ile Visual C++ tarzı debugging yapılabilmektedir.

 http://forge.mysql.com/wiki/Eclipse/CDT_on_Linux_and_Mac_OS_X#The_.22Debug_Perspective.22

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #21 : 10.07.2008 01:40:52 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Alıntı yapılan: nightlord;18449
skate: abi linux uzerinde gayet guzel c64 scenerligi yapilabiliyor. ya aslinda gcc 68k cross assembler ile belki bi sekilde super amiga scenerligi da yapilabilir. ya da e-uae icinde amiga editorleri ve assemblerlari ile de super aktif amiga sceneri olunabilir.
 
Ben bir ara Speccy icin linuxta calisan cross-assembler aramistim. Speccy emulatoru ve z80 icin assembler bulduysam da cikan dosyalari emulator de run edecek formata cevirmek icin bir program yazmak gerekmisti. Yani biraz zor oldu ama oldu.
 
Linux uzerinde genelde code yazmak icin cok cok harika bir ortam sagliyor. Visual Studio kadar advanced bir IDE yok ama irili ufakli binlerce harika free tool var. Hatta en cok da multiple desktop olayinin hastasiyimdir ve windows'da hala cok eksikligini hissederim.
 
Fakat ne zaman ki 3D api + shader programlamadan bahsediyoruz, o zaman Visual Studio cok avantajli oluyor. Hala nasil olup da Shader icine breakpoint koyabildiklerini tam anlamiyorum :) Linux + opengl uzerinde shader debug edicem diye alakasiz parametreleri color chanel'a yazip renderdaki renklerden debug yapmaya calismak cok acikli bir durumdu netekim. "Hmm ulan su pixeldeki eye vectorunun mor olmasi lazimdi bu niye boyle turkuaz" diye ugrasirdim :D


To: info@microsoft.com
Cc: jobs@microsoft.com
Subject: About your employee and his love for Linux

To whom this may concern,
Your employee Bi...
100% pure coder pr0n

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #22 : 10.07.2008 01:45:09 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
linux'ta kod olayını bilemem; ama osx'te şimdiye kadar rastlanmış en kral editör TextMate idi; osx'ten olunca içime oturdu textmate'sizlik... programcısı da linux'ta ya da win üzerinde yazmayacağını özellikle belirtmiş (gelen taleplere cevaben).
osx'te birçok güzellik var; ama en önemlisi, işletim sistemini kullanan kişiye aptal bir operatör muamelesi yapılmıyor. her şey yeterince light tutulmuş, haliyle sistemin çökmesi çoook zor. 3 aylık osx maceramda 2 defa çöktü topu topu. en sevdiğim diğer özelliği de laptop'un ekranını kapatır kapatmaz uykuya geçmesi. pc'deki gibi 20+ saniye beklemek yok. kapa ve at çantaya... aynı şekilde uyanması da (ne kadar uykuda kalsa da) 3 saniyeyi geçmiyor. o yüzden 2 dakkada otobüs durağında laptop'u açıp, o andibimdeki açık wireless hattan hemen maile bakıp sonra kapadıuğım gibi çantaya tıkmam ve araca atlamam gayet mümkün bir durum (3-4 defa başıma geldi). virtual desktop olayını da tam olarka çözmüşler; 9 desktop'u çeşitli programlara ayırıyordum ve programlar açık kalıyordu hep. her seferinde programı aç kapa ile uğraşmadan ihtiyaç duyunca ilgili ekrana geçmek yetiyordu. o halde, aynı anda pshop, illustrator, flash, itunes, textmate ve ftp programım hep açık oluyordu; yan programcıkları saymazsak...
...
mecburiyetten ubuntu'ya geçince, zaten osx ile elimin alışmaya başladığı terminale hemen alıştım, 2 terminal neredeyse sürekli açık kalıyor. ama ubuntu'da permission olayları biraz daha dertli olduğu için düzeni tutturmak için biraz uğraşmak gerekti. virtualbox kurarken kernel'ı sildim; vb'nin iki edisyonu varmış, ben de gidip opensource olan ve kurulumu daha zahmetli / bilgi gerektiren versiyonu kurmuşum. o da kernel kurmak isteyince ortalık biraz karıştı, kernel silince insan üzülebiliyormuş. ;) ama livecd sağolsun, hemen partition'a girip gereken malları recover ettim. aslında tam da değil, zaten böyle durumlarda hiçbir zaman %100 verim beklenmemeli, bazı dataların unutulacağı kabullenilmeli.

ehh, 2. kere kurdum ubuntu'yu; ama bu sefer daha dikkatli. neyi niçin yaptığımı düşünerek. birkaç uyuzluğu var, crash etmeyen ftp daemon yok sanki bu ortamda. flashfxp (ya da osx'teki transmit) kadar pratik bir araç bulamadım henüz (gFTP de sık sık crash ediyor). virtual screen'ler arası geçişi birkaç ayarla 3D modda yaparak vista bebelerine hava atılabiliyor... bayaa da sağlam render ediyor, birkaç kez stress test yapmayı denedim, tıklamadan işini yaptı mendebur.

ubuntu'ya geçince terminal'i daha yoğun kullanmaktan olsa gerek, hafif hafif amiga'da dos satırını çağrıştırdı. niyeyse kendimi daha bir sisteme hakim hissettim, kendi başına bi sürü hareket yapıp, bi de üstüne türkçesi bozuk, semantiğinin yanı sıra anlamsal olarak da kullanıcıyı crash ettiren mesajlar vermiyor. terminalde bisürü tool'u compile edebildiğin için de compile işine gözü alıştırıyor. ama niyeyse bu ubuntu'da daha rahat kod yazılır gibi geliyor bana...

ama elbette, bazı iş gerekliliklerinden dolayı arkada bir xp kurulu; hiç login olmuyorum, ama dursun bir süre... virtualbox / parallels gibi bir araçla belki ihtiyacım olduğu zaman kısa süreli xp'ye girebilirim. ama bir süre osx ve az da ubuntu kullanınca xp'ye el attığım her seferinde bir burukluk yaşar, rahatsızlık duyar oldum. özellikle de osx'i düşününce.

...

ne diyorduk? orada hala win kullanan mı var? cık cık cık...

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #23 : 10.07.2008 01:59:39 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: deneme;18450
Visual C/C++ ortamını ve debugging ortamını bende çok seviyorum.
 
Linux'de, Eclipse CDT veya Eclipse CDT plugini ile Visual Studio'yu aratmayabiliyor.
 
şu an linux'de ve MacOS'da, Eclipse+GDB ile Visual C++ tarzı debugging yapılabilmektedir.
 
http://forge.mysql.com/wiki/Eclipse/CDT_on_Linux_and_Mac_OS_X#The_.22Debug_Perspective.22

GDB super bi debugger ve ben onu genelde command line da kullanmayi tercih ederim. Ama benim kastettigim CPU uzerindeki prigramin debugging'inden farkli olarak GPU uzerindeki shaderlarin debug edilebilmesi idi. Bu ozelligi son aradigimda linux'ta available degildi malesef. Sanirim hala da degil.
 
Text editorun krali da emacs'dir bu arada :D

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #24 : 10.07.2008 02:34:08 »
Hızlı düğmeleri aç

deneme

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Alıntı
crash etmeyen ftp daemon yok sanki bu ortamda. flashfxp (ya da osx'teki transmit) kadar pratik bir araç bulamadım henüz (gFTP de sık sık crash ediyor).
 Filezilla ftp programını denemiş miydiniz? http://filezilla-project.org/ Filezilla fena sayılmaz.

 Kullandığım, Ubuntu server edition'nın elektrikler kesilmesi ile birlikte grub yükleyicisinin hasar görmesiyle kullanılmaz hale gelmişti.

 Super-grub disk ile kurtarmaya çalışmıştım ancak bad sektör meydana gelmişti. Bad sektör ancak büyük ihtimmalle fiziksel bir hasar mevcut değil idi

 Grub önyükleyicisinde hasar gelmesi sonucu yüklenemez ise Super-grub-disk'i tavsiye ederim. 1 disket veya live cd ile önyükleme yapıp sistem kurtarılabilir.

   Sevgiler

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #25 : 10.07.2008 02:45:11 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bütün tartışmalarınız boşa. Windows se7en'da 6502 ve 68k compiler core'da geliyor zaten. Az bekleyin hele. (ya da çok bekleyin ;))

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #26 : 10.07.2008 08:35:01 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
1) hic kullanmadim ama nvperfkit ve beraberinde gDEBugger istedigin seymidir?
yoksa
http://www.vis.uni-stuttgart.de/glsldevil/ mi?

2) (kisayollarini ezberledigin takdirde) emacs konusuna katiliyorum :)

Alıntı yapılan: nightlord;18453
GDB super bi debugger ve ben onu genelde command line da kullanmayi tercih ederim. Ama benim kastettigim CPU uzerindeki prigramin debugging'inden farkli olarak GPU uzerindeki shaderlarin debug edilebilmesi idi. Bu ozelligi son aradigimda linux'ta available degildi malesef. Sanirim hala da degil.
 
Text editorun krali da emacs'dir bu arada :D

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #27 : 10.07.2008 08:36:49 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: deneme;18454
Grub önyükleyicisinde hasar gelmesi sonucu yüklenemez ise Super-grub-disk'i tavsiye ederim. 1 disket veya live cd ile önyükleme yapıp sistem kurtarılabilir.

super grub disk her zaman el altinda olmasi lazim. gecen windows lazim oldugu icin bos partition'a windows kurdum (haliyle grub'u ucurdu), super grup disk sagolsun eskiye dondu :)

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #28 : 11.07.2008 00:27:30 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: GnoStiC;18456
1)
http://www.vis.uni-stuttgart.de/glsldevil/ mi?

Evet bu... ben 7d6ya opengl engine'imi yaparken henuz yoktu boyle bisey (ilk releasei 2007 agustosunda yapmislar). Bu cok hayati bi olay. Sonunda linux + gl ortami icin de boyle bi tool cikmasi cok iyi olmus. Ne yazik ki opengl hala interface olarak directx'in cok gerisinde. Ama linux ortaminda advanced 3D biseyler yapmanin yolu kolaylasmis oluyor.
 
bu arada nvperfkit'in de hastasiyim (ozellikle perfhud'in) fakat onlarin linux versiyonlari yok diye biliyordum. simdi sitesine baktim ve yine linux versiyonlarini bulamadim. Gnostic, sen linki biliyorsan post eder misin? Birileri search edip falan bu threadi bulursa, buradan perf kit'e de atlayabilsin :)

amiga 68xxx crosscompiler

« Yanıtla #29 : 11.07.2008 08:40:56 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
Alıntı
NVPerfKit consists of the following components:
* Instrumented Driver
* Interfaces with graphics API and GPU to provide performance counter data
* Automatically installed by NVPerfKit installer
* NVPerfHUD
          * Advanced real-time analysis of Direct3D applications
* NVPerfSDK
* API for accessing GPU signals in your applications
* Sample code and helper classes for OpenGL(tm) and DirectX(tm) applications
* NVIDIA Developer Control Panel and instrumented driver
* NVIDIA Plug-in for Microsoft PIX for Windows
* GLExpert
* Debug OpenGL usage errors and performance issues
* Support for PerfMon, Intel(r) VTune(tm), gDEBugger, and other analysis tools
    * gDEBugger 30-day trial version
NVPerfKit 2.1 Installer for 32-bit Linux (2006-09-11)
http://developer.download.nvidia.com/tools/NVPerfKit/2.1/NVPerfKit-Linux-x86-20060911.tar.gz

NVPerfKit 2.1 Installer for 64-bit Linux (2006-09-11)
http://developer.download.nvidia.com/tools/NVPerfKit/2.1/NVPerfKit-Linux-x86_64-20060911.tar.gz

Alıntı yapılan: nightlord;18470
...
bu arada nvperfkit'in de hastasiyim (ozellikle perfhud'in) fakat onlarin linux versiyonlari yok diye biliyordum. simdi sitesine baktim ve yine linux versiyonlarini bulamadim. Gnostic, sen linki biliyorsan post eder misin? Birileri search edip falan bu threadi bulursa, buradan perf kit'e de atlayabilsin :)