the scene > demoscene

Plazma #2

<< < (10/16) > >>

mrr:
herkesin ellerine saglik hakkaten ya
super olmus bi solukta okudum..

Decipher:
bug report için çok sağol mrr... kusura bakmayan tekrardan napalım işte hatasız program olmaz :P. Eski versiyonu olanlar için patch:

http://resident.tr-demoscene.info/plazma_2_V11.zip

indirecek olanlar da şimdilik eskisini indirmesin ya da indirsin üstüne bu patch'i atsın ama yeni full versiyonu upload ediyorum şu anda.

Bir kaç bug daha çıkabilir belki bir ihtimal; onları da iletirseniz çok iyi olur.
Teşekkürler şimdiden

anesthetic:
Sancılı da olsa sonunda plazmaya kavuştuk :) Açıkçası bu kadar çok yazı beklemiyordum, yazar sayısı fazla olmasa da yazılar oldukça tatmin edici.

Haberler kısmı yarı yarıya yeterli olmuş. Bir yanda C64 haberleri ayrıntılı ve tarihleriyle birlikte sunulurken, diğer yanda PC haberleri bilindik olaylardan bahsetmiş :) Aslında haber derlerken PC haberleri adı altında derleyeceğimi bilmiyordum. Sadece o anda aklıma gelenleri ekledim. Ama bu görev yine bana verilirse diye Plazma 3 için haber avına şimdiden başladım.

Reviewlar ise geçen sayıya göre çok çok çok daha iyi. Skate'in ayrıntılı demo analizlerinin yanında Nightshift sfx ve gfx ürünlerinin yorumları (özellikle benim gibi konudan pek anlamayanlar için) çok aydınlatıcıydı. Bu kısma benzer yazılar ve scene ürünlerini anlamak serisinin devamı gelirse, ileriki partilerde oylama sonuçları herkesi memnun edecektir diye düşünüyorum. Kendi incelemem ise Nightshift'ten bile çok önce yazıldığı için biraz 'gecikmiş' duruyor. Neyseki bu haftasonundan itibaren 2006 pc demolarına ve bunları incelemek için bol zamana sahip olacağız.

Köşe yazılarında Nightlord'un yazısı dergide görmek istediğim (ama kendim beceremediğim) bir üslupta. Scene dışından insanlara scene'i tanıtmaya çabalayan (ve coderların dikkatini scene'e çekmeye çalışan) bir yazı. Bence bu tür yazılardan her sayıda en az bir tane olmalı ve bunun gibi scene dışı bir insanın ilgisini kolayca celbedecek bir konuya (ve başlığa) sahip olmalı. Hatta bu iş için bizzat ben de gönüllüyüm, yazı yazarkenki diplomatik ciddiyetimden kurtulabilirsem, scene'in beni neden baştan çıkardığını anlatabilirim :)

Demon ve Archangel'ın yazılarına gelince... :) Demonın tarzı her ne kadar iğneli olsa da iğne tam damara oturuyor ve anlatılmak istediği şey açıkça ortaya çıkıyor :) Archangel ise daha sevgi dolu daha Güzin Abla edasıyla konuşuyor. ıki yazarın kimliğine dair kafamda bir takım cevaplar var lakin %100 emin olmadığım için susuyorum :)


Vigo'nun son 11 yıl analizi... Başlığı okuyunca yıllara göre ürün yayınlama grafikleri, parti sonuçlarının scener üretkenliklerine etkileri gibi ciddi şeyler bekliyordum ama... :) Derginin en anlamlı yazısı bu olmuş sanırım, elimden gelse tüm alanlardaki ihtiyaca cevap vermeye çabalardım ama ne yazık ki sadece kod yazabiliyorum. Ama bizim yaptıklarımızın ilgi çekip scene'i büyüteceğine de inanmak istiyorum.

Tutoriallar yine yeterli sayıda ve çok kaliteli, özellikle Ragnor'un bir konsolda çalışması yetmiyormuş gibi başkalarına da yardımcı olmaya çalışması takdire şayan. Belki sinüs cosinüs yazısı biraz havada duruyor. Aslında orada lineer interpolasyonu, basit bir yapı olan sinüs tablolarında anlatmaya çalıştım ama konunun özünden fazla uzaklaşmışım gibi.

Geyik bölümünde de diğer bölümlerde Hydrogen'in parti raporu gibi yazılardan sonra ciddi bir yazıyla karşılaşmak ilginç tabi. Bir geyik yazısı olarak yeterli değil ama geyik yazıları üzerine bir makale olarak oldukça iyi ve ilgi çekici :) Ayrıca Nightshift'in hikayesini de kalbinden ve de çizgi roman olarak okumak çok eğlenceliydi.

Mesaj panosu da Resident başlığında amacını aşmış. Bunların şu anki durum göz önüne alındığında fazla iddialı söylemler olduğunu düşünüyorum :D Ayrıca millet adam arıyor biz etrafa sataşıyoruz. Adamların geleceği varsa da gelmez bu saatten sonra :)

Outfit'e gelirsek; Spritus yine görünüm olarak çok iyi iş çıkarmış, alttaki çizimlere bittim. Benim sözüm Decipher'a zaten :)

Önceki ile kıyaslarsak süper bir outfit olmuş, ilk plazmada gözlerin aradığı bir çok ölümcül özellik eklenmiş. Kullanım çok daha kolaylaşmış. Ve 0 CPU :) Ama önceki outfitten bağımsız olarak değerlendirirsem bir kaç özellik daha gerektiğini söyleyebilirim. HOME, END, PAGEUP, PAGEDOWN tuşlarını desteklemek gibi. Ve de sayflar arasında geçişler biraz daha yumuşak olsaydı daha iyi olurdu kanımca. Scrollbar çok ölümcül değil ama nightlord'un c64 code yazısında çok ihtiyacını hissettim (dipnotlar yüzünden). Bir kaç da ufak bug mevcut, yakalayabildiklerimi buraya da yazayım:
-Kenara yaslama olayında bazı yarım satırlarda da yaslanıyor, ama hepsi değil. Nedenini anlayamadım.
-Yine kenara yaslamada bazı satırların son kelimeleri kayboluyor (bkz. Mesaj Panosu->Resident)
-Üstteki resim bir piksel aşağı basılmış :)
-Çizgiromana girince sağ ok butonu her zaman çizgiromanı açıyor.

Aslında ben derginin tamamen lightcode olmasını istiyorum, editörlerin coderlara sadece ek özellik istediklerinde işi düşmeli. Bunun için ben de eski plazma kodlarımın üstündeki tozları üfleyerek ve örümcek ağlarını silerek bitirmeye çalışacağım. Decipher da kodları yollarsa aynı outfitin üstüne ek özellikler ekleyerek kararlı bir yapı oluşturabiliriz sanıyorum.

Son olarak da bana yerel scene'imden bir dergiyi okuma ve bu dergide yazma fırsatı sundukları için (ne yazık ki öncekileri vaktinde kaçırdım) Hydrogen ve Spritus'a ve emeği geçen diğer herkese teşekkür ediyorum. En büyük isteğim şimdilerde duyduğum "X'i Y dergisinde Z'nin yazısını okuyarak öğrendim." cümle kalıbında Y yerinde Plazma'yı ve Z yerinde kendimi görmek :D

Bir de laptopum olsaydı da Gençlik Parkı'nda vapur beklerken de okuyabilseydim  :lol:

vigo:
ya nightlord... olm sen harbiden süper bi insansın... olm ne güzel bir fotoromandır o ya... olm tek bi eleştirim, keşke beni harbiden şişko çizseymişin!!!!!!!! ben bu kadar zayıf olsam saha ne isterim...

kanka, yanlız sen harbiden başına iş aldın... ben bundan böyle her plazma sayısında bu çizgi romanın devamını, yeni hikayeler falan istiyorum şiddetle... ellerine kollarına sağlık...

olm sen ne biçim insan be, sen nesin olm? coder mı? grafiker mi? müzisyen mi? ulan bi insan bunların hepsinide iyi yaparmı be kardeşim? oha be çüş be..

hhaa, bu arada, rebelse hediyelerini ELDEN verdim aha bu da ispatıdır...

PE&OAS:
plazma için birşeyler yapan herkesin ellerine sağlık öncelikle...

pek çok hata düzelmiş, makaleler, köşeler artmış. genel olarak çok güzel olmuş... ayrıca "Scene Ürünlerini Anlamak" adlı bölümde çok güzel olmuş her açıdan...

tekrar teşekkürler... :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git