the scene > demoscene
Plazma #2
Ragnor:
Süper dergi olmuş. ıki gündür çıktığından beri tak yapabildiğim okumak.
Özellikle C64 ürünlerini anlamak yazısı teknik birçok konuyu hızla özet geçtiği için oldukça bilgilendirici oldu benim için.
Ayrıca Anesthetic'in sinus yazısıda oldukça hoştu. Özellikle benim gibi matematik konusunda kıt bir coder için, iyi bir yazı.
Hadi uzun uzun yazayım diğer yorumlarımıda :)
Haberler bölümleri süper olmuş, bir anda doldum taştım haberle. Hep böyle dolu bölümler görmek isterim artık :).
Demo incelemeleri geçen sayıdada oldukça güzeldi. Bu sayıda nightshift demolarıyla dolunca daha da bi güzel olmuş.
Nightshift özel bölümü, çok güzeldi, partinin gazını tekrardan hissetdirdi bana.
Scene ürünlerini anlamak yeniler için çok güzel bir bölüm. Hem "ah ne güzel günlermiş" diye okudum hemde "hmm, demek öyle ha" diye okudum. Hem eğlendirici hem de bilgilendirici olmazsa olmaz bir bölüm bence. Her sayıda devam etmeli.
Köşe yazıları diğer bütün yazılar gibi çok iyiydi. Nightlord'un yazısı aslında oyunyapimi.org gibi sitelerdeki oyun yapayım diye kasan coder'ları scene'e çekecek cinsten güzel bir yazı. Bu yazıyı ve benzerlerini bu tip insanların okumasını sağlamak lazım.
The Demon&The Archangel ise sol kroşe&sağ sıvaz tadında bir köşe olmuş. ıbret alınması gereken bir bölüm. Açıkcası okuyup bol bol Demon'un bölümüne girmeyipte Archangel'ın bölümüne nasıl düşerim diye düşüneceğim ve o doğrultuda çalışacağım açıkcası :).
Vigo'nun 11 yıllık özeti biraz hızlıda olsa gerektiği gibi fazla geçmişte kalmayıp ilerisi için düşünülmüş bir yazı. Söylediklerinde haklı.
Röportaj okuması çok zevkli idi.
Perde arkası bölümüde her sayıda görmek istediğim tarzda bir bölüm.
Eğitici dökümanlar güzel, her ne kadar derginin diğer bölümlerine göre sönük kalmış olsalarda kötü değiller sadece azlar :).
Geyik bölümünde Skate'in yazdıklarına katılıyorum. Bencede olmalı böyle bir bölüm. Gayet eğlenceli yazılar çıkıyor.
Çizgiroman süperdi, Nightlord, abi Vigo'nun dediği gibi her işi süper yapıyorsun, aşağılık kompleksine yakalanır insan senin yanında ne diyeyim :).
Geldik mesaj panosuna, valla gelecek sayıda bizde yazacaz oraya birşeyler!! Güzel bölüm :).
skate:
Bakın işte bu sayı bence OLMUş! :)
Gerçekten büyük bir atılım yapılmış Plazma #2'de. Birinci sayıda outfit ile ilgili gözüme batan noktaların hemen hepsi temizlenmiş, okunabilirlik oldukça artmış. Derginin editingi de çok daha iyi olmuş.
Dergiyle ilgili hemen hiç negatif his yok içimde. Ancak kendi makalelerimde gözüme çarpan iki hata oldu.
1) Graph 13'de include satırlarının yanında hiçbirşey yazmıyor. Olması gereken:
#include
#include
#include
idi. Büyük olasılıkla "" işaretleriyle ilgili ufak bir sorun. Ancak orjinal text dosayalarında da bu bölümler silinmiş. Sebebini anlayamadım.
2) Test Platforum'unda bir yerde (Editplus'dan bahsederken) CTRL+[1-9] tuşlarına basılmasından bahsetmiştim. Sanki burda da "[", "]" karakterleriyle ya da satır sonuna gelmeyle ilgili bir sorun yaşanmış gibi, yalnızca CTRL+ yazıyor. Yine aynı yazıda sinüs değerlerinin (20,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,.......................,7,8,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19) bulunduğu satırın sonu kesik.
Ancak bu iki chapterdaki oldukça kabul edilebilir hataların ve Anesthetic'in bahsettiği benzer hataların dışında hiçbir sorun göremedim, ellerinize sağlık.
Ancak birşeyin farkına vardım ki source codelar hiç anlaşılır durmuyor dergide. Bundan sonraki sayılarda source code yayınlamak yerine kodun önemli bölümlerinden örnekler verip, kodun tamamını dosyalar halinde release etmek en hayırlısı olacak. Örnek olarak timeline class'ımı yalnızca class olarak değerlendiren ve örneklendiren bir yazı yazdığımda bu class'ın örneklerinde bir küp dönüyorsa ekranda, bu küp "cube.c", "cube.h" dosyalarında olacak ve ben yalnızca "rotateCube()" benzeri bir fonksiyonla bunu çağıracağım örnekte ama bu dosyaların içeriği dökümanda olmayacak. Dergiyle aynı packte yer alan bir klasörde bu örnekler yer alacak. Böylece doğrudan makaleyle ilgili olmayan kodlar, makaleden çıkarılırken, bir yandan da derlenmeye hazır bir proje dergiyle birlikte gelmiş olacak.
Yorumlarım bundan ibaret, 3. sayı için hazırlıklara başlıyorum ben doğrudan.
Arcane:
Beyler öncelikle emeği geçen herkese teşekkürler. Türkçe ve sadece Türk Scene ine yönelik bir derginin tadı bambaşkaymış bunu öğrettiniz. Harbi dergiyi merakla bekledik. Hani 64'ler zamanında böyle her ay başı beklerdik...Ve asla ayın 1 inde çıkmazdı. Hatta 6 sında 7 sinde çıkardı. :) Bi nevi öyle oldu.
ılk sayı da iyiydi ama # 2 çok daha iyi. Daha fazla text. Detaylar üzerinde daha çok uğraşılmış. Ayrıca açılış resmi de çok iyi. Rephisto'yu da kutlamak lazım. Müzik de ha keza. Ama esas önemli olan text kalitesi ve editing. Ki bunlar da gayet ama gayet iyi.
Tekrar elinize koplunuza sağlık.
jimqode:
Plasma'da emegi gecen herkese dev tesekkurler. Dergi gercekten inanilmaz guzel olmus. Okumaktan kendimi alamiyorum. Turkiye scene'i icin turkce bir diskmag olmasi bence cok cok onemli. Yazilarin her biri birbirinden degerli ve guzel. c64 ve PC scene'in evrimini anlatan yazilar benim icin cok egitici oldu. Daha once adini ile duymamis oldugum scene'in deri degistirmesinde mihenk tasi olan demolara ulasmami sagladilar. Nightlord'un cizgi romanini da severek okudum. Demon ve Archangel kosesini kimin yazdigini da cok merak ediyorum.
Henuz butun dergiyi okuyamadim ama hatmetmem uzun surmez sanirim.
simdi de 1 elestiri, bir bug report. Resident'in sitesinde plasma #2'nin linki yok, ki bence gectim resident'in sitesini cok daha fazla yerden ulasilabilir olmali. Birileri bu dergiye bir yerlerde rastlayip aaa neymis diye bir indirip gormeli. Derginin yayinlanmasi kadar dagitilmasi da onemli bir konu. 1. sayinin nereden indirildigini bulabilirsem kendi siteme hemen linklerini yerlestiricem. Keske yerim yeterli olsa da mirrorlayabilsem.
Bug ise aslinda ufak ve onemsiz ama belirtmeden gecmeyeyim dedim. Cizgi romandan sonra tek sayfali bir article acildiginda (ornegin gruplarin sayfalari) ileri geri butonlari yine cizgi roman uzerinde yurumeye devam ediyorlar.
GnoStiC:
plazma.tr-demoscene.info 'ya da konmali ?
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git