the scene > demoscene

Plazma #2

<< < (14/16) > >>

spritus:
http://plazma.tr-demoscene.info açıldı.. (tnx 2 anestehtic :) )

skate:
Hayırlı Vigolu (uğurlu :P) olsun

Decipher:
o değil de bu iğrenç espirinin üstüne plazma'nın sitesini kapatmaya karar verdik :P

şaka bir yana daha kimse bana anes kodladı demeden anes'in kodladığını anladım nerden mi? style'larda ; vardı ve bu zamana kadar ; ile operasyon arasında boşluk bırakan tek adam anes'tir :) Ehuhe hayırlı uğurlu olsun :D

Hydrogen:
Plazma #2

Selamlar. Plazma #2 için benim de bir takım yorumlarım olacak. Bölüm bölüm incelemeye çalışacağım magazini.

C64 Haberleri
Nightlord bu bölümü gerçekten mükemmel hazırlamış. Hardware, software, party vs. her konuya ilgi duyan kitleyi yeniliklerden haberdar edecek şekilde hazırlanmış, bence kusursuz bir bölüm. Tebrik ediyorum.

Pc haberleri
Pc haberleri geçmiş sayıya göre çok daha iyi olsa da,  Anes gelecek sayılarda c64 haberlerindeki detay seviyesine yaklaşmayı vadetmiş. Bu zor görevde ona başarılar diliyorum:)

ıncelemeler
2005 Pc demolarına genel bakış Bu demoların bir kısmını ben de izlemiş olsam da, Anes o kadar ballandıra ballandıra anlatmış ki, bir şeyler mi kaçırdım acaba diyerek tekrar izlediğimi itiraf edeyim. Benim C64 demolarına duyduğum heyecanın aynısını Pc demoları için duyan birinin incelemelerini okumak, gerçekten çok faydalı ve eğlenceli. Yorumların detay seviyesi de "2005 pc demolarına genel bakış" konseptli bir yazı için çok iyi ayarlanmış. Çok zevk alarak okudum.

Mortalis Arisen ve Shudder

Bu iki demo da teknik olarak oldukça iyi incelenmiş, detay meraklısı 64'çüleri tatmin edecek nitelikte. Araya yer yer giren espri-dokundurmalar da kıvamında olmuş, amacını aşmamış ve eğlenceli. Demonun programcısının efektleri nasıl programladığına ilişkin görüşlerine de sık sık yer verilmiş. Her partın ekran görüntüsünün
alınması, Plazma'nın bir çok bölümünde malesef es geçildi, Skate sağolsun, bu bölümlerde eksiksiz. Kısaca Nightlord'un "c64 demolarını anlamak" bölümünü okuduktan sonra, burada incelelen iki demoyu izleyip, Skate'in bunlar hakkındaki yorumlarını okuyabilirsiniz ki bu bence yeni c64çüler için bulunmaz fırsat:)

Nightshift'06 Gfx ve Msx incelemeleri

Sanırım Nightshift'te yer alan grafik ve müziklere dair yapılan yorumların, %95'i Plazma #2 için hazırlanan bu bölümlerde bulunuyor. Fazla yoruma gerek var mı:)

Nightshift Parti raporu

Spaztica oldukça güzel bir parti raporu yazmış. Bir çok açıdan objektif bir yaklaşım sergilemiş Nightshift'e. Hem bir organizatörün, hem bir scenerın hem de bir eleştirmenin gözünden incelenmiş parti ve geçişler oldukça smooth, ustaca yapılmış. Bu raporu, Plazma #2
için özel olarak hazırladığı için ona teşekkür ediyoruz:)

Nightshift görsel parti raporu

Ya keşke fotoların altında, fotoğraf çekenlerin isimlerini yazabilseydim. Ama bu bölümü deadline'in son dakikalarında yazabildim ve o aşamada aklıma gelmedi. En azından "Bu fotolar Nightshift'in official sitesinden alınmıştır" yazılmalıydı bir yere. Bu benim hatam oldu. O kadar güzel fotoğraflar vardı ki bu raporu hazırlamak gerçekten eğlenceliydi. Bütün fotoğraf çeken arkadaşlara
teşekkür ederim.

Nightshift mini-röportajlar

Beni kırmayarak birbirinden eğlenceli cevaplar veren herkese teşekkürler.

C64 demolarını anlamak

Nightlord her zaman olduğu gibi gene çok güzel bir iş çıkarmış. Oldukça objektif bir bilgilendirme yazısı yazmış. Efektlerin her biri gayet güzel açıklanmış. Aslında örnek demolar da paketle verilecekti ancak deadline karmaşasında bu olaya elveda demek zorunda kaldık. Artık "ya tamamda, bunun zorluğu nedir" şeklinde sorularla karşımıza çıkanlara, buyrun Plazma #2 diyebileceğiz:)

C64 sid ve müziğini anlamak

Gene örnek sid müzikleri hazırlıyordum ancak o kadar çok var ki yetiştiremedim.

1998 öncesi pc demolarını anlamak

Spritus bu bölümde, Pc'nin 98 öncesi dönemine ilişkin, o dönemi kaçıranların bilmediği kısımlara parmak basmış. Ancak bu bölümün tarzı diğerlerinden biraz farklı. Pc scene'inin, c64 ve Amiga scene'inden neden farklı olduğu açıklanmış. Ve bu açıklanırken, bir pc scenerının rahatsızlık duyduğu ve memnun olduğu noktalar açıkça
belirtilmiş. Farklı bir deneyim, eğlenceli bir tarz.

1998 sonrası pc demolarını anlamak
 
Anes'in bu yazısı, 1998 sonrası pc demolarını anlamak için hakikaten bulunmaz bir kaynak. Fazlasıyla bilgi bu yazılarda mevcut ve olabildiğince objektif. Gene de demo seçimlerinde kişisel zevkler de göze çarpmıyor değil hehe:) Çok uzun bir yazı olduğu halde, bir tek gereksiz paragraf içermiyor. Tebrik ederim. Süper bir iş.

Demo mu, oyun mu?

Nightlord'un bu yazısı bir çoklarının kafasındaki bir problemi çözmeleri amacıyla yazılmış bir bilgi yazısı niteliğinde. Özellikle sceneden, oyun yapımı çevreleri sayesinde haberdar olmuş faydalı kişileri yönlendirmek için oldukça faydalı olacaktır.
Bu yazı,benim düşünceme göre bir çok gerçeğe parmak basmakla birlikte, bazı şeyleri anlayabilecek bakış açısını sağlayamayanlara pek hitap etmiyor. Bence yanlış anlaşılmaması gereken bir nokta; demo kültürünün, "zor olduğu için oyun yapamayan" bir kitlenin uğraştığı bir iş olarak düşülmemesi gerektiği. Demoscene zaten varolan bir
olgu. Başka bir yarış. Ancak bu yarışın, diğer alanlara faydası da çok fazla ve anlatılmak istenen temelde bu. Oyun yapımında çok fazla işgücü harcayıp bitiremeyeceğiniz projelere başlamaktansa, gene kaliteli, gene zor, fakat daha az iş gücü gerektiren bir demo
projesi tamamlamaya yönelmenin daha kazançlı ve daha eğlenceli olacağı belirtilmiş. Belki gereksiz bir açıklama yaptım bilemiyorum.

The Demon & The Archangel

Bu iki arkadaş yazılarında bazı güzel noktalara değinmişler. Bazı fikirlerini paylaşmakla birlikte, onlardan ayrıldığım bir takım noktalar da var. Ancak sonuçta bunlar yorum yazıları, çok fazla fikir çatışmasına girmeyeceğim.  Oldukça eğlenceli bir tarzları olduğunu belirtmeliyim.

Vigo'nun son 11 yıl analizi

Gene bir yorum yazısı ve katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Kullanılan üslup, insanları ateşlemeye yönelik, bu her cümlesinden belli. Bir de yıl 2006 olmuş, Plazma #2 için yazılan ilk yazılardan biri gene Vigo'dan gelmiş. Bu sene scenein en üretken scenerlarından biriydi  Vigo. Bu da çok ateşleyici bence:) Ben de "Umarım 2007'de her şey daha da güzel olacaktır" diyorum.

Poison ve Ghostrider ile röportaj

Arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Çok eğlenceli bir sohbet oldu.

The story of Mr. long box

Mrr bütün samimiyetiyle, story of the long box'un geliştirilme aşamalarını anlatmış. Müziğin değişmesi de bizzat Mrr'ın isteği idi ve bence çok iyi sonuç verdi. Mrr'ın projesini deadline'a yetiştirmek için gösterdiği çaba ve duyduğu heyecanı bu yazı ve kullanılan üslup
sayesinde bizler de yaşadık.

Eğitici dökümanlar

Bu dökümanların hepsini gönderen arkadaşlara teşekkür ederim. Bence bu konular ile ilgilenen, dökümanlardan  bir şekilde faydalanan herkes bir yorum yazmalı, en azından yazarına bir e-mail göndermeli.

Skate'den geyik üzerine geyiklemeler

Skate'in bu yorum yazısı, genel olarak tam kıvamında olmuş. Gene katıldığım ve katılmadığım görüşler mevcut  (Bütün fikir yazılarına bunu yazdım ancak bu incelemeyi yapış amacım, fikir farklılıklarını irdelemek değil, dolayısıyla fazla yorum yapmıyorum. Bunları yazarlarla şahsen konuşmak daha eğlenceli olacaktır:))

Nightshift Çizgi Roman

Bu bence Plazma'nın en renkli ve farklı köşelerinden biri oldu bu sayıda. Üzerinde bayağı emek sarfedilmiş, çok hoş bir çizgi-roman. Asıllarına uygun betimlenmiş karakterler, ve kompozisyonlar çok başarılı. Özellikle arabayla gidiş sahnesindeki kompozisyona bittim. Textler de çok eğlenceli. Marvellous:)

Genel dizayn & code:

ılk sayıya göre bence çok daha iyi bir arabirim var.  Gui'de butonların basılı hallerinin felan çizilmiş olması çok olumlu olmuş. Seçilen renkler daha isabetli, okunurluk artmış. Girişte Rephisto'nun çizdiği piksel grafik çok güzel, keşke partide bu hali yarışsaydı dedirtti bana. Max'in müziği de oldukça yakıştı magazine:) Bir sonraki sayıda daha da gelişecektir outfit. Bu sayıdan bunu anladım ben. Decipher ve Spritus'u tebrik ediyorum.

Son olarak:
Plazma magazininde benim görevim de böylece sona erdi. Plazma #2 için Spritus'a yardımcı olacağımı söylemiştim.(3'ncü sayı için söz vermediğimi baştan belirtmiştim:)) Elimden geldiği kadar gerçekleştirdim verdiğim sözü. Magazin ile ilgili yorum yapan herkese de buradan teşekkürlerimi sunuyorum tekrardan.
Plazma#3 için ekibe bol şans diliyorum:)  

Hydrogen

skate:
Bizler de sana teşekkür ediyoruz Hydrogen kardeş, bu kadar güzel editing yaptığın ve derginin bu sayısında içeriğe olan katkılarından dolayı. Eminim herkes bu farkı hissetmiştir.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git