the scene > demoscene

Batman Forever by Batman Group

<< < (4/6) > >>

Alcofribas:
Retrojen'de matahari'nin Amstrad ekran hafızası ve adresleme yöntemiyle ilgili detaylı bir yazısı var. Ayrıca bugün bana Batman logosunun pre-rend oluşu ve diğer bölümlerin trikleri hakkında detaylı birşeyler anlattı. Bunları toparlayıp birkaç güne kadar blogda ve/veya forumda yazacağım.

Hepsi bir yana, bugün CPC'de izledim demoyu. Muhteşemdi. Size de elinizin altında varsa böyle yapmanızı tavsiye ederim. Bazı bölümlerde çok fark var.

ssg:
@skate: evet assembler directive.
@alco: daha 3.5" takamadigimdan bakamadim cpc'de :(

Alcofribas:

--- Alıntı yapılan: ssg;27946 ---@alco: daha 3.5" takamadigimdan bakamadim cpc'de :(
--- Alıntı sonu ---

Yahu neden olmadı bu iş. Ne lazımsa söyle halledelim. Beni bu Commodore müritleri karşısında yalnız bırakma. Zaten toplam 2 kişiyiz. :)

skate:
@Alcofribas: O zaman seni sevindirecek bir haber vereyim. şu anda bir 6128'in izini sürüyorum. :) şimdilik kod yazmak, direk scene'e dalmak gibi hiçbir hedefim yok. Çünkü sıradaki makine Amiga, Amstrad değil. Ancak Amstrad'ın da sırası gelir diye ümit ediyorum. Özetle Amstrad'a oldukça saygı duyuyorum. Bir tane CPC 464 de var elimde birkaç senedir, Vigo hediye etmişti. Amstrad ile ilgili ilk hedefim bu demoda kırılmamış olan bob rekorunu kırmak. Hatırlarsanız birkaç sene önce böyle bir challenge olmuştu. Hem cihazı tanımam açısından çok iyi olur, hem de ssg'nin bahsettiği şu register yetmemesi gibi durumları kendim yaşamış olurum. :)
 
Diğer platformlarla ilgili hedeflerim:
 
* Windows demom ile Ragnor'un Linux demosunun eline vermek. :)
* Amiga coding, artık nereye kadar giderse...
* Amstrad ve Atari 800 XL aynı seviyede sırada bekliyor.
 
Commodore 64 ile ilgili projelerim her zaman öncelikli olacaktır. Ancak arkaplandaki hedeflerim bunlar. Ne de olsa 2015'e daha 4 sene var. :)

ssg:
@alco: 3.5" drive ve 5.25" slotlu kablo bulamadim :(

@skate ahahah 6502'de 3 tane register'la kod yazabilen birinin z80'deki 5 tane 16-bit register + 1 akumulator + ve tum bunlarin evil twin'leri (mirror register'lar) ile is yapmamasi imkansiz bence :) benimki biraz "ne kadar az memory'ye ulasirsam o kadar hizli olur" gibi garip bir cikis noktasindan geliyor ama tamamen batil. yoksa mesela ix, iy register'larina erisim instruction'lari memory'ye erisim kadar vakit alabiliyor. ote yandan register'larla dalasmak instruction set'i tanimak acisindan da iyi bir pratik. her instruction her register'i operand olarak almiyor her register'i birbirine yukleyemiyosun falan. o tur seyler icin. aksi halde manyaklik benimki.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git