the scene > demoscene

Batman Forever by Batman Group

<< < (6/6)

ssg:
biri c64'te spin yapmis ama komik olmus zira cpc'de kucuk logonun yavas ve dandik gorunmesi zaten c64'le dalga gecmek icin (kaynak: interview). c64 implementasyonunun kucuk logoyu hizli dondurup buyugunu yavas dondurmesi ironiyi tamamlamis :)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Yv-_iEs5ksc&feature=player_embedded[/ame]

skate:
bunun yaklaşık 2 kat daha fazla framelisini yapabilirim, hesapladım. ama hız bundan daha iyi olmaz. özetle smooth olması için gerekeni (daha çok frame) biliyorum ancak ne trick kullanırsam kullaniim zaman yetmiyor. özellikle iki renk olması kullanabileceğim birkaç trick'i öldürüyor.
 
size bir fikir vereyim. logonun ekranı hemen hemen kapladığı framelerde hız kazanmak için yapılması gereken belli raster bloklarında çizimin reversed yapılması. dolu alan background rengi olacak, boşluklar çizdirilecek. ama bu ve bunun gibi onlarca aklıma gelen trick 50 FPS'yi bırak 25 bile olmasına izin vermiyor. herşeyi unrolled yazarsak da bu defa da hafıza yetmiyor frameler için. CPC'de 128k olması da büyük avantaj tabii. Commodore 128 kullanarak 50 FPS'ye ulaşılabilir.

Hydrogen:
Bu tarz platform gondermeleri genelde, kendinden sonra cikan makinelere yapildiginda anlamlidir. Misal c64'culer Atari 2600'u efektlerini degil, Amiga 500 efektlerini falan yapmaya calisirlar. (Daha da abartildi bu tabi)
O durumda dahi, c64'de Desert Dream yapildigi icin, Amiga'dakinin degeri dusmez. Sonucta buyuk kredi gene orjinal demoya gider.
Buradaki durumda ise, gonderme biraz garip kacmis:) Tersine olmus.

Scene' genel olarak platformlar degil, insan yetenekleri, yani scenerlar etrafinda donen bir yaris herkesin bildigi gibi.
Burada Batman Forever'in bu gondermelerini daha ziyade, Amstrad'da duzgun bir scene olusamamasina bagliyorum ki, zaten daha super gondermeleri Amstrad camiasinin kendisine yapmislar. (Zira biz bile, ulan ugrassak, Amstrad'da su an olan demolardan cok daha iyi birsey kesin yapariz gibi bir geyik dondurmustuk vakti ile)

Pouet gibi portallarda bazi kisiler, "Best 8bit demo" gibi tuhaf cumleler de kurmuslar. Ilk kez duydum best 8 bit demo kriterini:) Best 32 bit demo hangisi acaba:)
Bu da genel olarak, Amstrad scenerlarinin, kisitli Amstrad scene'inden dolayi, demoyu daha genis bir rekabet alanina tasima cabasinin bir sonucu.

Batman forever demosunu genel olarak ise, begendim. Amstrad speclerini bilmesem de, diger amstad demolarindan oldukca farkli. Seyif zevki yuksek efektler sunuyor. Cok az sayida stuff cikan bir platformda bence cok cok daha iyilerinin de yapilabilecegine yesil isik yakiyor.

Ayrica bu demo c64 Demoscene'in olgun demo standartlarina gore degerlendirildiginde de guzel bir demo. Ancak c64'un top demo standartlari bu demonun sahip olduklarindan cok daha yuksek bunu da belirtmek lazim. C64 demoscene'de asla affedilmeyecek hatalar, burada platformun ilgincligi ile bayagi kurtarilmis. Eger Amstrad'da da inanilmaz sayida demo olsaydi, standartlarin Batman Forever duzeyinde kalmayacagina adim gibi eminim.

Edit: En son paragrafi destekleyecek minik bir info

Bunlar pouet'deki platformlara gore demo sayilari. Her sayfada 25 demo var.

pc windows     130 sayfa
amiga ocs     95 sayfa
pc msdos    79 sayfa
amiga aga     43 sayfa
zx specturm    21 sayfa
amstrad cpc    8 sayfa

Commodore 64 463 sayfa
C64 icin cikan diskmag sayisi baska bir ornek 91 sayfa.

ssg:
bu acidan demoyu ayrica basarili buluyorum. zira cpc scene'ini de silkindirecek hatta baska platformlarda takilanlari dahi cpc'ye cekebilecek kiskirticilikta olmus. iste "bugune kadar aletin %6 kapasitesini kullandiniz", "cpc scene bugune kadar akliniz nerdeydi?", "vanity birden fazla axis'te vektor ceviremiyor musun?", "bu da senin rotozoomer'ina takke olsun", "c64'te bu yaziyi okuyamazsiniz" vb super.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git