Gönderen Konu: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)  (Okunma sayısı 18647 defa)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #15 : 11.01.2011 11:16:46 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
Alıntı
1541 dediğim hani şu yeryüzündeki teypten yavaş tek disket sürücü  Olsun, önemli değil. Onun içinde neredeyse bir C64 daha var. Öyle bir cihaz ki bugün bile tam emülasyonu yapılamıyor


ahahaha super :) 1541 buyuklugunde bi tas atmis alco :) hehehe.
- endo of glance -

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #16 : 11.01.2011 11:54:07 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Aslında işin özü şu: CPC tasarlanırken iş ve oyun dünyasına beraber hitap edecek bir cihaz yapmaya çalışmışlar. Fakat burada da terazinin kefesi iş dünyasından yana biraz ağır basmış. ış derken kastettiğim sadece muhasebe programları falan değil. Çok çeşitli programlama dilleri, eğitim, mühendislik gibi programlar da dahil buna. Bu dengenin ortasına da fiyat/performans oranını almışlar. Hal böyle olunca oyun tasarımcıları için cazip bir cihaz çıkmamış. Oyun ve demoların benzer gereksinimlere sahip olduğu da tartışmasız bir gerçek.

Mevcut renk kodlama yapısı ve ekran hafızası adreslemesi iş dünyasına yönelik olarak  ciddi getirilere sahip olsa da, oyun tasarımı açısından kabus değilse bile kabusa yakın :)

CPC'yi yalayıp yutmuş bir arkadaşımın bu konuyu detaylı olarak anlatan güzel bir makalesi yakında piyasada :) Bu sebeple fazla ayrıntıya girmiyorum.

IRQ loading konusunda da sıkıntılar var. Ama yapılmıyor veya yapılamıyor değil.

Bir de CPC'nin dezavantajı spectrum portları olmuş. Oyun firmaları cihazın gerçek gücünden yararlanmak yerine oyunları çok kısa sürede ve çok az maliyetle spectrumdan port etmeyi tercih etmişler. Hal böyle olunca oyun alanında ve kaliteli programcılık olarak geri kalmış. Sadece 87-91 arası gibi kısa bir dönemde bizzat CPC ye yönelik oyun tasarımları çıktı. Bunun öncesi çok zayıf. Zaten sizin de bildiğiniz gibi 90lardan itibaren 8bitler öldü. C64 hariç :)

Bana Atari 8bit serisi de çok garip gelir mesela. Cihazın kağıt üzerindeki değerlerini hep C64 e yakın bulmuşumdur. Hatta Skate de son 2 senedir falan bunun böyle olduğuna dair birkaç kez yazdı. Ama cihazın kayda değer bir oyun dünyası olmamış. Bu da bir başka enteresan olay...

Tabi bütün bu konuştuğumuz açıklar ve sıkıntılar da bir şekilde kapatılmaya çalışılıyor. Ne ile peki derseniz cevap basit: Z80'in hızı ve banking yaparak kullanılan fazla ram.

IRQ loading konusunda örnek olarak Midline Process verilebilir mesela. Müzikli ve hız kayıpsız-beklemesiz olarak yüklenen precalc bir 3D dünya sunuyor.


Midline Process (A yüzü)

Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=yTBjuX4EYIY[ame]http://www.youtube.com/watch?v=yTBjuX4EYIY[/ame]


Midline Process (B yüzü)
Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=_1afSOZlgYk[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_1afSOZlgYk[/ame]


Bir de FaceHugger Ultimate MegaDemo'muz vardır. Bu demo başlı başına ilginç teknikler içeriyor. Aslında ben çok bayılmam buna ama yine de bir yerlerde -plazma mı olur blog mu ya da başka bir yer mi bilmiyorum- detaylı olarak anlatacağım.  


FaceHugger Ultimate MegaDemo
Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=ycXbCNDwpmE[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ycXbCNDwpmE[/ame]


Genel olarak demoların yavaşlık-kopukluk gibi sorunları için emulasyondan kayıt olduklarını unutmamak lazım. Kısmetse bir partide gerçek donanım üzerinden izleriz. Ama benim önce bir mp2 bulup buna composite hack uygulamam veya bir tane RGB/Composite çeviri devre yapmam lazım. Çünkü CPC native olarak sadece analog RGB veriyor. Bu da projeksiyona bağlama konusunda sıkıntı çıkarıyor. Ama 1084 ile canavar gibi görüntü alıyorsun :)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #17 : 12.01.2011 10:42:48 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@alco 6128'im geldi. bu arada programlama konusundaki ilerlememi belki 1000 kat arttiracak olan, bir donem sahip olmayi cok istedigim bu cihaza bugun gbk'da bir hamburger patates fiyatina sahip olmus olmak buruk oldu. disket surucu icin napiyoruz simdi emir/komuta bekliyorum :)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #18 : 12.01.2011 11:18:25 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Hayırlı uğurlu olsun...Vatana millete faydalı nice kodlar yazasın...

Ama lütfen böyle "çok ucuza aldım vallahi para değil" tipi mesajları public ortama atmayalım. Sonra okuyorlar ve bir gecede CPC fiyatları tavan yapıyor. :) Ciddiyim...

Kablodan önce şunları yapman lazım:

1- Genel dış temizlik.
2- ıç temizlik. Tavuk ve kedi tüylerini ayıkla. Screen başka hayvan almadıysa bunlarla yırtarsın bu işten. Boya fırçası ile anakartın tozunu al ve sonra anakartı yıka :) Hiçbir şey olmuyor.
3- Klavyeyi komple sök. Membranı sil. Birşey olmaz korkma. Membranı ayrı bir yere koy ve tuştakımını bol su ve cif krem ile yıka. Aralarını boya fırçası ile cifi yedirerek iyice temizle. Sonra suyunu akıt. Bir müddet süzülsün, sonra saç kurutma ile kurut. Hiçbirşey olmaz korkma.
4- Volume düğmesinin tozunu al ve içine WD40 türü temizleyici yağlayıcı bir sprey sık.
5- Floppy lastiğini de tamir edebilirsin ama 3" disket ile nostalji ve eziyet niyetin yoksa salla gitsin.
6- Birkaç saat veya en iyisi bir gün sonra açtıklarını geri topla. Ses, Görüntü ve klavyeyi test et.

Not:Sökerken foto çekersen vidaların yerlerini karıştırmazsın.


Bunlar bitince kablo olayına geçebilirsin. Yapılacak olan şu kablo:

http://www.cpcmania.com/Docs/Floppy/Floppy.htm

Sana gerekli olan malzeme:

1 adet eski tip floppy kablosu(5.25 soketi olan)
1 adet 3.5" pc floppy
1 adet bu floppy yi beslemek için güç kaynağı. Dahili yaparım dersen buna da gerek yok. Ya da PC power ortada kocaman birşey olarak dolaşmasın dersen şöyle bir kit alıp adaptörünü kullanabilirsin. Hatta scart kablo yaparsan ve CPC'yi TV/1084 gibi birşeye bağlarsan da bu adaptörü kullanabilirsin. 2A olması tercih edilir.

http://urun.gittigidiyor.com/IDE-SATA-HDD-CDRW-DVDRW-039-I-USB-DEN-PC-039-YE-BAGLAM_W0QQidZZ33177242

Toplam gerekli süre: aprox. 5 min.

-----------------------------------------------------------------------

Ha ben bunlarla uğraşamam, zaten 5.25 soketi olan floppy kablosunu nereden bulacağım dersen yapar yollarım. Ben yapacaksam ancak haftasonu olur ve öbür hafta yollayabilirim.

Aklıma gelenler bunlar...

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #19 : 13.01.2011 15:18:11 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
oh super! gelismelerden haberdar edecegim :)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #20 : 21.01.2011 10:56:18 »
Hızlı düğmeleri aç

ozayturay

İleti: 25

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #21 : 24.01.2011 03:06:40 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu başlıkla ilgili olduğu için linki göndereyim dedim.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=97558
 
Algorithm'in bu tarzda yayınladığı yeni demosu. Hız olarak yer yer yine yavaşlıklar var ama genel olarak CPC demosundan daha smooth. Sıkıştırmaya gelince tek disket yüzüne 500'den fazla frame sığdırmış. Baktım, demo her şeyiyle yani sadece frameler değil, tüm datasıyla 165.5 KB kaplıyor. Bu durumda kaba bir hesapla 128K'ya 128/165.5*500 = 386 frame, hadi hata paylarını düşünerek 350 frame sığdırabilir diyebiliriz. Bu frameler de sadece horizontal linelardan ya da polygonlardan değil, komple video framelerinden oluşuyor. Bir nevi mpeg algoritması kullanmış olsa gerek. Tabii farklı partlar da var. Yani bazı yerlerde mpeg, bazı yerlerde vektör kullanmış olabilir. Özetle Algorithm'in bu demoda kullandığı algoritmalar (adamın adı üstünde hehe) CPC'de uygulansa daha iyi bir sonuç alınacağına inanıyorum.

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #22 : 24.01.2011 23:19:39 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nightlord;26694
Alcofribas'in heyecanini sondurmemek icin fena degil demek istiyorum, evet gercekten renkler cok canli cok guzel :). Valla benim cpc paletine lafim yok zaten. en azindan speccy gibi berbat kontrast degil :D


yuh bilgem amerika'da benimle bi saat tartistiydin "amstrad'in renkleri cok canli, oysa c64'un daha pastel daha guzel" diye nasil cark ettin be surda :) sana anlatmaya calistiydim o zaman ama pes'te kotu oynadigim icin hicbir sozumu kale almaya deger bulmuyordun.

ssg

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #23 : 24.01.2011 23:23:12 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #24 : 25.01.2011 10:42:17 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ssg: ekşisözlük'te senin entrylerinden birinde java emulatörünü gördüm. c64'de de java ve flash emülatörleri yapıldı ama hiçbiri bu kalitede olmadı. çok iyiymiş. özellikle de web tabanlı justin oynamak çok eğlenceli geldi. :)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #25 : 25.01.2011 22:13:40 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
ssg: abi amstrad'da baska renkler de varmis onlari gordum :)
 
yok yani toplam renk sayisi zaten c64'ten fazla, dolayisiyla c64 paletine yakin bir grup rengi zaten var, arti ilave bazi guzel renkler var.
 
bu pastel vs sature konusundaki argumanim daha cok speccy hedefli. c64 paleti hakkaten cok cok iyi dizayn edilmis bi palet 16 renk ile 3 temel hue'da (r, g, b) yumusak renk gecisi yapabiliyor olmamiz cok buyuk avantaj. ama speccy'ninki bana rahatsiz edici derecede yuksek kontrastli geliyor. yani iyi grafikerler elbette iyi is cikariyorlar ama o makineyi dizayn eden photorealistik grafikler icin etmemis yani :)

Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)

« Yanıtla #26 : 26.01.2011 13:27:39 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@skate: o emulator gercekten cok basarili. winape accuracy'sinde nerdeyse. bu arada emulator demisken biri (edit: biri dedigim de farb-rausch'mus pardon ahah) 64k'da commodore emulatoru yapmis biliyor muydunuz? cok sirin bir fikir :) http://pouet.net/prod.php?which=24547



@nightlord: spectrum'da hemfikiriz, gercekten korkunc. onun uzerine attribute clash'i falan da katinca tam bir felaket.