the scene > demoscene

artillery by shape

<< < (2/2)

CaiSSoN:

--- Alıntı yapılan: skate;29151 ---Ben bu mesaja yorum yazacaktım ancak önce Snapshot'ın grafiklerinden biri cevap hakkını kullansın diye bekledim. :D şimdi konuyu farklı bir yöne çekerek yorumluyorum.

Peki asıl eksik ne?

Zamanında kaliteli işler yapmayı başarmış, günümüzde hala nefes alıp veren, hatta hatta nedense meraktan dışardan (!) scene'i takip de eden ancak şahsen artık hiçbirşey yapmayan adamlar.

--- Alıntı sonu ---

aaah kafam :D

joker_:
konu dışında olacak biraz fakat;şu meşhur "benden geçti abi atık bu işler" lafına hep takılmışımdır,bu sadece scene açısından değil,karşılaştığım bir çok konuda hep bu lafı duyuyorum,abi niye benden geçsin ki,ben o kadar kabliyetsizmiyim,nefes alıp verdiğim sürece hiç bir şey için benden geçmemiştir,35 yaşından sonra coding'e merak saldım ve öğrenmeye çalışıyorum,hatta biraz daha abarttım şimdi de (39 yaşında) android'de coding öğrenmeye çalışıyorum,hayır süper sınırsız boş vaktimde yok bu arada,evliyim,çocuğum var okula gidiyor gece en erken 9 gibi dersleri bitiyor ve ben saat 22'den sonra android ile ilgili dökümanları okuyabiliyorum,niye benden geçsinki,saatlerce bilgisayar oyunu oynamıyorum yada tv izlemiyorum,yada fazla dvd filmi izlemiyorum,bunun yerine vaktimi öğrenmeye harcıyorum,bana göre soru şu olmalı,ben birşeyler yapmak yada üretmek istiyormuyum? nefes aldığım sürecede bir şeyler üretmenin derdinde olacakmıyım? istedikten sonra vakit bir şekilde bulunuyor.

gibraltar:

--- Alıntı yapılan: joker_;29153 ---konu dışında olacak biraz fakat;şu meşhur "benden geçti abi atık bu işler" lafına hep takılmışımdır,bu sadece scene açısından değil,karşılaştığım bir çok konuda hep bu lafı duyuyorum,abi niye benden geçsin ki,ben o kadar kabliyetsizmiyim,nefes alıp verdiğim sürece hiç bir şey için benden geçmemiştir,35 yaşından sonra coding'e merak saldım ve öğrenmeye çalışıyorum,hatta biraz daha abarttım şimdi de (39 yaşında) android'de coding öğrenmeye çalışıyorum,hayır süper sınırsız boş vaktimde yok bu arada,evliyim,çocuğum var okula gidiyor gece en erken 9 gibi dersleri bitiyor ve ben saat 22'den sonra android ile ilgili dökümanları okuyabiliyorum,niye benden geçsinki,saatlerce bilgisayar oyunu oynamıyorum yada tv izlemiyorum,yada fazla dvd filmi izlemiyorum,bunun yerine vaktimi öğrenmeye harcıyorum,bana göre soru şu olmalı,ben birşeyler yapmak yada üretmek istiyormuyum? nefes aldığım sürecede bir şeyler üretmenin derdinde olacakmıyım? istedikten sonra vakit bir şekilde bulunuyor.
--- Alıntı sonu ---


+2500
Daha iyi ifade edilemezdi :)

Bu anlayış toplumun genel değer yargılarından kaynaklanıyor büyük ihtimalle.

nightlord:
Grafikler ve muzik zevk meselesi. begenen begenmeyen her zaman olabilir. Ben baska bir acidan gireyim konuya.

Bir kac yil once bir gun VH1 kanalinda 80'lerden rock klipleri oynuyordu. Ben ve Seval oturmus bunlari izliyorduk. Seval 80'lerin rock/metal olaylarina nispeten uzak, zamaninda tecrube etmemis, sonradan benim uzerimden tanismis birisi. Iste art arda klipler cikiyor, ben de yanda yorumlarla sunuculuk yapiyorum. "aa bak bu da twisted sister", "bak bu skid row, bu solist zamaninda genc kizlarin sevgilisiydi", "bak bu bonjovi'nin gencligi". Tabi bi yandan kliplerin ve gruplarin gorsel estetigi de komik. Direk ne kadar klise 80'ler ogesi varsa goruyoruz kliplerde. Goruyoruz ve guluyoruz.

Derken GNR Sweet Child O'mine geldi. Merak eden simdi acip youtube'den seyretsin. "Ben aaa bak iste bu beni cok favori sarkimdir hani arada calarim ya solosunu falan filan" derken bir baktik ki. Klip tamamen bugun ciksa kullanilabilir. Yani o sarki bugun ciksa zamanin disinda kalmaz, o klip bugun yayinlansa zamanin disinda kalmaz. Bu ikimizin de dikkatini cekti ve neden boyle oldugunu uzun uzun tartistik.

GNR seven var sevmeyen var, sarkiyi da sevebilir veya sevmeyebilirsiniz. Bahsettigim sey, sarkinin ve klibin teknik olarak, sound goruntu ve toplamda olusturan ogeleri olarak bugun yayinlanabilip yayinlanamayacagi. Dedigim gibi uzun uzun konustuktan sonra biz o gun sonunda su noktaya vardik

Her donem bazi trendler hakim oluyor, mainstream oluyor. Bircok ornegi ortaya cikiyor. O trendler populerliginin zirvesindeyken o trendlere kapilmayan kendi durusunu (yeterince saglam ise) ortaya koyanlar o an icin biraz disarida kaliyor.

Ancak trendle beraber hareket edenler de o trend'in iliskilendirildigi donem ile kendilerini gobekten bagliyorlar. Aradan zaman gecip o donem bitip o trendlere gulunmeye baslandigi zaman butun o ornekler o donemin negatifligini alinlarinda tasiyorlar. Biraz kenarda durmayi bilmis kendisi saglam olan ornekler ise donemlerden bagimsiz uzun omurlu olabiliyor.

90'larda her grafiker'in Boris Valejo pikselledigi yillarda yapilmis bir cok grafik var. Bazilari cok iyi bazilari daha siradan. Ama 2000'lerden sonra, ejderhalar ve kilicli ciplak kadinlar C64 scene'de "out" olduktan sonra en iyi valejo orneklerine bile gulunup bok atilir oldu (ki bu hakca birsey degil ama gercek). Ben su son 5-6 yildaki, ozellikle Timanthes'in cikmasiyla hakim olan, yuksek kontrastli, bol layerli makine gibi cikarilan grafiklerin de boyle bir trend oldugunu 5-10 yil sonra bunlara gulunecegini dusunuyorum. Yaniliyor olabilirim elbette ama bakinca bunu goruyorum.

Glance grafikerleri, bu yola girmedi. Glance ilk demosundan beri tamamen farkli bir gorsel stile sahip. Daha gercekci tarz, hergun karsimizda olan objeler, kisiler, ve doga (Livingde kitap okuyan kiz, notorious frog, Snapshottaki, title ekran, kamera, gitar, turn disk kizi vs) veya konsept gerektirdiginde biraz daha fantastik ogeler (Snapshotta kelebek kiz, Protogeo title ekrani). Ve efekt ekranlarini susleyen grafiklerde ozgun tarz. Genel olarak bu pembe, mor, sari, kirmizi, mavi guncel c64 grafiklerinin aksine genelde daha karanlik temali grafikler (siyah background anlaminda degil, daha soluk olmasi gerektiginde daha soluk, eski kamera kahverengi olmasi gerekiyorsa kahverengi. sirf seker gibi gozuksun diye, pembeler, morlara bulanmamis).

Sonucta elbette herkes bu grafik tarzini begenmek zorunda degil. Ama bu Glance grafikerlerinin kimligi, ortaya koydugu imzasi. Gunun mainstream grafiklerinden uzak, ama kendi icinde tutarli ve teknik olarak son derece saglam. Bunu Avrupadakiler de yeni farketmeye basladi. Bi suru insan Protogeo'ya sizin tarziniz cok farkli, cok seviyorum vs diye tepki verdi. Bunlarin arasinda Sander/Focus'un "cok taze ve ozgun bir tarz, mainstream'den farkli. Harika ve ilham verici" seklindeki yorumu dikkatimi cekmisti.

Zaten ayni aykiri durusu muziklerimizde ve efekt secimlerimizde de uyguluyoruz. Bu da umuyorum ki uzun vadede Glance urunlerini ciktiklari zamandan bagimsiz urunler kilacak. Bu demolar iyi veya kotu olabilir, seven veya sevmeyenlar olabilir. Ama donemlerinden bagimsiz olacaklar. Bunu zamanla gorecegiz. Ama ben bugun Living'e baktigimda, bu demo 7 yil sonra bugun ciksa kimsenin "ayyy bu demo 2004-2005 donemi demolarina benziyor" diyecegini tahmin etmiyorum.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git