Gönderen Konu: LFT'nin fastloaderı ve 30 yıllık bir imkansızlığın daha tarih olması  (Okunma sayısı 9730 defa)

Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
"Krill / Plush loader konusunda yapılabilecek tüm optimizasyonların dibine vurdu". Benim gibi buna can-ı gönülden inananlardansanız LFT'nin tek loopda GCR decoding yapabilen rutinine bir göz atmanızı öneririm.

http://linusakesson.net/programming/gcr-decoding/index.php

30 yıldır yapılamayanı yapmayı başardı. Döküman herşeyi açıklıyor ancak ben özetle şunu aktarayım. Commodore 64'ün drive'ı 4 bitlik bir veriyi 5 bit olarak okur. Bu daha çok fiziksel olarak okumada bir hata olmaması için bir gereklilik. Okunan 5 bit bytelara peşi sıra dizilir ve tekrar 4'er bit hallerine dönüştürmek için bir takım bit shiftingler yapmak gerekir. Gel gör ki veri okunan loopda bunu yapabilmek için çok kısa bir süre olmasından ötürü bu bitshiftingler realtime yapılamaz ve önce bir buffera olduğu gibi okunur veriler, okuma işlemi bittikten sonra ikinci bir loop verileri düzenler. Ama LFT GCR decoded verilerde peş peşe ikiden fazla sıfır gelememesi kuralını kullanarak bit shiftingleri tamamen yok ederek olayı table lookuplara çevirebilecek bir yöntem bulmuş, bulmakla da kalmamış buna özel bir fastloader yazmış, onunla da yetinmemiş bu fastloaderı kullanan bir demo hazırlamış ve Revision 2013'de bu demo yayınlandı. Bkz:

CSDB: http://csdb.dk/release/?id=117358
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=61189

Bu arada demoyu yapan LFT kendi donanımlarını (genellikle 8/16 bit ve oldukça limitli oldschool donanımlar) üretip, bu donanımlar üzerine demo yazan manyak herifin tekidir. C64'e yakın zamanda el attı ama tam el attı. C64 platformunda Norvax / Glance'in 50 FPS küpünden beri en büyük achivement diyebilirim.

PAL / Offence C64 platformunda trackmo tarzı demolar yapmanın gerekliliğini sorgulaya dursun, önümüzdeki senelerde her zamankinden daha hızlı geçişlere sahip demolar bizi bekliyor demektir.

Edit: Bu arada LFT iki ay önce de C64'deki ilk tüm Commodore 64'lerde çalışacağı kesin VSP efektini yapmıştı. şu ana kadar yapılmış VSP efektleri (hardware scrolling) bazı Commodore 64lerde çakılabiliyordu. Bunun sebebini tam olarak belirleyip kesin çözümü üretmişti. Adam peş peşe world firstlerle 2013'e bomba gibi başladı. Bkz: http://csdb.dk/release/?id=115690
« Son Düzenleme: 31.03.2013 17:25:14 Gönderen: skate »