Küresel Video Oyun Sektörü'nde Profesyonellik: Tecrübe Paylaşım Atölyesi (21 Mayıs 2017 Pazar 14:00)
Amaç: Video oyun sektöründe 30 yıldan fazla tecrübesi olan Mert Börü; yurtdışı bağlamında günümüz Avrupa ve Japonya’sına freelance olarak oyun geliştirme işinin nasıl yapılacağını, birikim ve deneyimleri ışığında bizlerle paylaşacak. Temel amaç; oyun geliştiricilerinin ufkunu küresel pazara açmak.
http://mertboru.comSüre: 180 dakika (Saat 14:00) + Soru-Cevap
Kimler katılabilir: Video oyun sektöründe çalışan profesyoneller, profesyonellik yolunda bir adım atmak isteyenler veya profesyonelliklerini bir adım öteye taşımak isteyenler
Yer: Makerevi Karaköy/İstanbul
http://makerevi.comDonanım: Herhangi bir donanım ihtiyacı yoktur.
Kontenjan: Sınırlı yerimiz var. Lütfen "iletişim ve rezervasyon" bölümünde belirtilen formu doldurup katılım için onay bekleyin.
İletişim ve rezervasyon:
https://goo.gl/xPJJxuNot: Bu atölye çalışması tamamen ücretsizdir
Atölye çalışması esnasında değinilecek bazı başlıklar:
* Eğlence sektöründe Anglo-Saxon şirketleri ve "diğerleri" kavramı
* 70'lerden günümüze küresel oyun firmalarının "organik" bağları ve yapılanmaları
* Türkiye'de oyun sektörünün olmadığı gerçeği, nedenleri
* Türkiye'nin küresel oyun sektörüne girmesi mümkün mü?
* Küresel oyun sektöründe başarının tanımı nedir?
* "Büyük / Orta / Küçük ölçekli firma ve Indie" denilince ne anlamalıyız?
* Son 3 yıl içindeki görev tanımı değişimi ve görevler arasındaki geçişler nelerdir? Bu değişimin sebepleri nelerdir?
* PBR, Photogrammetry, Procedural Modeling / Texturing kavramları
* Oyun motorlarının çeşitliliğine/özelliklerine yönelik uzmanlaşma
* Amerika/Avrupa oyun sektörlerinin aksine, Uzak Doğu oyun sektöründeki görev tanımı/dağılımı neden farklıdır?
* Bir oyun firması için freelance iş yapmak ne demektir?
* In-house freelance çalışmak mümkün mü?
* Yasal yükümlülükler nelerdir?
* Maaşlı çalışmak ile freelance çalışmanın artı/eksileri nelerdir?
* Freelance iş yapabilmek için gereken nitelikler
* NDA imzalamak ne demek?
* Sıradışı yöntemler kullanabilmek
* Freelancer'ların sıkça yaptığı hatalar
* Sıradan bir freelancer olmanın ötesine nasıl geçilir?
https://www.facebook.com/makerevi/#oyun #gamedev #oyungeliştirme #unreal #PBR #Photogrammetry #ProceduralModeling #Texturing #nda #freelance #unity #coding #programming #programlama