Gönderen Konu: Küresel Video Oyun Sektörü'nde Profesyonellik: Tecrübe Paylaşım Atölyesi (21.05)  (Okunma sayısı 6457 defa)

Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Küresel Video Oyun Sektörü'nde Profesyonellik: Tecrübe Paylaşım Atölyesi (21 Mayıs 2017 Pazar 14:00)

Amaç: Video oyun sektöründe 30 yıldan fazla tecrübesi olan Mert Börü; yurtdışı bağlamında günümüz Avrupa ve Japonya’sına freelance olarak oyun geliştirme işinin nasıl yapılacağını, birikim ve deneyimleri ışığında bizlerle paylaşacak. Temel amaç; oyun geliştiricilerinin ufkunu küresel pazara açmak.

http://mertboru.com

Süre: 180 dakika (Saat 14:00) + Soru-Cevap

Kimler katılabilir: Video oyun sektöründe çalışan profesyoneller, profesyonellik yolunda bir adım atmak isteyenler veya profesyonelliklerini bir adım öteye taşımak isteyenler

Yer: Makerevi Karaköy/İstanbul
http://makerevi.com

Donanım: Herhangi bir donanım ihtiyacı yoktur.

Kontenjan: Sınırlı yerimiz var. Lütfen "iletişim ve rezervasyon" bölümünde belirtilen formu doldurup katılım için onay bekleyin.

İletişim ve rezervasyon: https://goo.gl/xPJJxu

Not: Bu atölye çalışması tamamen ücretsizdir

Atölye çalışması esnasında değinilecek bazı başlıklar:

* Eğlence sektöründe Anglo-Saxon şirketleri ve "diğerleri" kavramı
* 70'lerden günümüze küresel oyun firmalarının "organik" bağları ve yapılanmaları
* Türkiye'de oyun sektörünün olmadığı gerçeği, nedenleri
* Türkiye'nin küresel oyun sektörüne girmesi mümkün mü?
* Küresel oyun sektöründe başarının tanımı nedir?
* "Büyük / Orta / Küçük ölçekli firma ve Indie" denilince ne anlamalıyız?
* Son 3 yıl içindeki görev tanımı değişimi ve görevler arasındaki geçişler nelerdir? Bu değişimin sebepleri nelerdir?
* PBR, Photogrammetry, Procedural Modeling / Texturing kavramları
* Oyun motorlarının çeşitliliğine/özelliklerine yönelik uzmanlaşma
* Amerika/Avrupa oyun sektörlerinin aksine, Uzak Doğu oyun sektöründeki görev tanımı/dağılımı neden farklıdır?
* Bir oyun firması için freelance iş yapmak ne demektir?
* In-house freelance çalışmak mümkün mü?
* Yasal yükümlülükler nelerdir?
* Maaşlı çalışmak ile freelance çalışmanın artı/eksileri nelerdir?
* Freelance iş yapabilmek için gereken nitelikler
* NDA imzalamak ne demek?
* Sıradışı yöntemler kullanabilmek
* Freelancer'ların sıkça yaptığı hatalar
* Sıradan bir freelancer olmanın ötesine nasıl geçilir?

https://www.facebook.com/makerevi/
#oyun #gamedev #oyungeliştirme #unreal #PBR #Photogrammetry #ProceduralModeling #Texturing #nda #freelance #unity #coding #programming #programlama