Gönderen Konu: OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)  (Okunma sayısı 5008 defa)

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #15 : 03.02.2006 15:52:50 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
turkce konusu olayIn ayri bi boyutu:)

turkce kitaplarda ceviri olsun, orjinal yazI olsun kelimeleri mumkun oldugunca ingilizcelerinu kullanmak da, yada ingilizceden turkceye mumkun olan en yakIn kar$ILgI bulmak da bence okurken cok zorluyor. pixel kelimesi ornegin, picture element in kIsaltmasI diye yazar pixel yerine resim elemanI derse ben pixelin resim elemanI demek oldugunu onceden belirtse bile kafam karI$Ir bi$ii anlamam. yine de az cok, yerle$mi$ bazI turkce terimler var file system = dosya sistemi ornegin. yada daha basiti file yerine dosya. $imdi gidip de bi kitabIn yazarI dosya demek varken file, dosya sistemi demek varken file system yazarsa acIkcasI ben o yazIyI okumam. cunku birinci neden anlamam kafam karI$Ir, ikincisi de ya yazarIn ingilizceyi cok iyi bildigini gostermeye cali$tigini yada hangi dilde cumleyi kurdugunu unutacak kadar daLgIn oldugunu du$unurum.

yazarIn gorevi oncelikle kitap yazmaktIr, terimleri turkcele$tirmek degil. cok yerinde bi turkcele$tirme yapar o daha sonradan yerle$ebilir ama yazarIn asIL amacI bu degildir. bu durumda her$eyi turkcele$tirmek yada turkcele$tirmeye cali$mak hem anlamsIz olacak hem de yazarIn bu amacInI a$an zorlama bir dil ortaya cIkaracaktir.

(buraya kadar yazdIkLarImI okudum, soylemek istedigimi soyledim ba$ka bi diyecegim kalmadI ama sanIrIm bi sonuca baglayamadIm, iki gunluk uykusuzluguma verin:) )

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #16 : 01.05.2006 09:17:17 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Arkadaşlar kitabımızın ismi "OPENGL VE GLUT ıLE OYUN PROGRAMCILIğINA GıRış", yazarı "şERıF GÖZCÜ". Sonunda bu kitaptan edindim bir tane ve tam tahmin ettiğim kalitede bir kitap ortaya koymuş "Sayın Gözcü".

Öncelikle size önsöz kısmından acınası bir alıntı yapmak istiyorum.

"Ayrıca kitabı yazarken, bilgisayarını kullanmama izin veren canım kızıma, bilgisayarıma her türlü teknik desteği sağlayan arkadaşım Hamit şimşek'e ve sık sık matematik bilgisine başvurduğum ıbrahim Ergin'e, kitabı yazmamı destekleyen anneme, eşime ve kardeşlerime çok teşekkür ediyorum."

Var mı böyle birşey? Adamın kendi bilgisayarı yok be :)

şimdi size bir de "ıçindekiler"den ana başlıkları veriim.

Birinci Bölüm
OYUN SAHNESı
-> Derleyici Ayarları
-> Boş Pencere
-> Pencerede Nokta Oluşturma
-> Pencerede Kesik Çizgi
-> Koordinat Sistemi
-> Kesik Çizgiyi Koordinat Düzleminde Gösterme

ıkinci Bölüm
ÇOKGENLER

Üçüncü Bölüm
DÖNÜşÜMLER

Dördüncü Bölüm
ÜÇ BOYUTLU MODEL

Beşinci Bölüm
KAMERA HAREKETLERı

Altıncı Bölüm
AYDINLATMA

Yedinci Bölüm
MODEL ETKıLERı

ılk bölüm haricini detaylandırmaya gerek duymadım. ıyi de "oyun programlama nerde?" gibi ufak bir sorun geliyor insanın aklına. Adam Input devicelarına bile bir bölüm ayırmamış yahu... Ben şimdi bu kitaptan öğrendiklerimle ama 2d ama 3d bir Pacman kodlayabilecek miyim? Hayır mı? Niye? Çünkü Pacman "Oyun Programcılığına Giriş" için çok Advanced bir oyun di mi :D

Ama olsun kesinlikle 9,90 YTL boşa gitmedi. Çok eğlendim kitabın sayfalarını 3'er 5'er çevirirken :lol:

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #17 : 01.05.2006 09:24:13 »
Hızlı düğmeleri aç

mrr

İleti: 402

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emre.co.uk
işte böle adamlar zeki müren olmadan sanat güneşi oluyolar :)

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #18 : 01.05.2006 09:24:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu arada aklıma gelmişken ikinci bir not düşiim hemen, oyun programlama ile ilgili Türkçe kaynak olmadığı için ben bu kitabı kaynaklarım arasında göstermeyi ümit ediyordum. Ancak ben DirectX kullandığım için OpenGL'e has bölümleri ve genel 3d yapısının haricindeki "oyun programlama" ile ilgili kısımlarına atıfta bulunurum diye ummuştum. Meğer böyle bir kısım yokmuş :)

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #19 : 01.05.2006 11:53:54 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
ayni kitap mi bilmiyorum, bir assembly kitabinda (ferda tanyerinin ki de olabilir, yanli$ bilgi vermi$ olmayayim), icindeki ornekte;
push ax
push bx
push cx
..
pop ax
pop bx
pop cx

yazmi$lar..

Alıntı
Originally posted by spritus@Feb 3 2006, 12:46 PM
bi defasında Galip Özel'in assembly kitabını almaya karar vermiştim (pek seçeneğim de yoktu). kitabı alıp incelerken gözüme takılan birşey beni kararımdan vazgeçirdi. bi yerde tasm+tlink ikilisini anlatmış ve derleme işleminin sonucu olarak tlink'in "warning : no stack" uyarısını şöyle açıklamış:

WORKING : NO STACK = Bunun anlamı çalışılıyor yığıt yok

bu kitaba sahip olanlar açıp bakabilir.
[post=5000]Quoted post[/post]
[/b]

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #20 : 02.05.2006 09:39:40 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by GnoStiC@May 1 2006, 10:53 AM
ayni kitap mi bilmiyorum, bir assembly kitabinda (ferda tanyerinin ki de olabilir, yanli$ bilgi vermi$ olmayayim), icindeki ornekte;
push ax
push bx
push cx
..
pop ax
pop bx
pop cx
1. ihtimal - Belki adam bir ikizkenar dörtgen çizmek istemiştir ve a ile c sağ sol stepleri, b ise başlangıç koordinatını tutuyordur. Yarıya geldikten sonra da stepleri swap etmesi gerekiyordur ve böyle pratik bir yola başvurmuştur.
2. ihtimal - Belki de adam salaktır :)

OpenGL kitabı çıkmış Türkiyede, inanmıyorum :)

« Yanıtla #21 : 02.05.2006 10:59:16 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
2. bilemiyorum.. belkide diger o yazar gibi evinde bilgisayari yoktu, kitap yazip, parasi ile bilgisayar alacaktir belki, aceleye gelmi$tir.. :unsure:

Alıntı
Originally posted by skate@May 2 2006, 09:39 AM
1. ihtimal - Belki adam bir ikizkenar dörtgen çizmek istemiştir ve a ile c sağ sol stepleri, b ise başlangıç koordinatını tutuyordur. Yarıya geldikten sonra da stepleri swap etmesi gerekiyordur ve böyle pratik bir yola başvurmuştur.
2. ihtimal - Belki de adam salaktır :)
[post=7342]Quoted post[/post]
[/b]