directx kullanıyorsan işin rahat. bunun için de library, örnek falan herşey var dx'in sdk'sıdna. dx9'da da iyice layer mantığında yapmışlar herşeyi, böylece üstüste gelme olayı da hallediliyor. ama amiga'daki bob'un mantığında, blitter'ı kullanarak yapılan bir uygulama asla olamadı pc'de. blitter, sırf line drawing ve area filling/copying işlemleri için yapılmış bir çip olduğundan cpu'dan bağımsız çalışıyor, hızı katlıyordu. bu yüzden amiga'da vektör ve bob olayları çok keyiflidir de assembler'da programlaması. blitter, tüm maskeleme, collision detection vb olayları çok temiz çözüyordu, baş ağrıtmıyordu. bugün pc'de adamakıllı bir demo yazmak isteyen kişinin haftalarca dx'in sdk'sını yutması gerekiyor ne yazık ki. hatta sdk'da yetmiyor, anlatılanlar çok teorik olduğu için araştırması, örnek kurcalaması şart oluyor.