İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ref

Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18
166
music / cinnet sonrası..
« : 07.05.2007 11:28:58 »
selam horselogy,
iş yerindeyim, çalışmalarına bakamıyorum şu anda.

ama bişey sorasım geldi,sen commodore.gen.tr'deki "hakanq" değilsin değil mi?

167
demoscene / pc demolari
« : 07.05.2007 00:53:49 »
Ohaa, biraz önce VESTEL reklamını izledim, bire bir Pleix'in filmi. Hatta bazı şehir/bina görüntüleri aynı görüntüler sanırım.

Kutuların yerine vestel beyaz eşyaları koymuşlar o kadar.

168
coding / ref'ten yeni speccy oyunu
« : 04.05.2007 18:27:49 »
oyundaki takılma göçme problemleri geçen hafta halledildi, birisi bu başlığa isabet eder de, "aman yav, bozuk oyun yapmış da bırakmış" demesin diye bu başlığı update edeyim.

Hatta ram'in boş kalan kısmına bir ekran dolusu grafik daha sığdırdım, ödülü bol olsun diye..  Son version burda:

http://www.spectrum.gen.tr/run/troll_v2.z80

Eğer spectrum emulatorunuz yoksa ya da üşeniyorsanız,

http://www.spectrum.gen.tr/run/

adresine girerek Java tabanlı emulatör üzerinde oynayabilirsiniz.

169
music / Yeni Bir Tracker ADI: milkytracker
« : 04.05.2007 13:46:16 »
Milky bayağı eski bir tracker aslında. MadTracker'ın linux sürümü varmı bilmiyorum ama Renoise'dan sonra MadTracker bana daha kullanışlı geldi (cümle tuhaf oldu, yani renoise en kullanışlısı, sonra mad tracker, sonra fasttracker2 ve en son milky).

Wisdom, bu yıl nightshift'in müzik yarışması birincisi. Renoise kullanıyordu kendileri.

170
demoscene / pc demolari
« : 28.04.2007 20:20:02 »
Eğer FR içerisinde Pleix'den birileri varsa herşey ok.
yoksa, ozaman:

"directing" my ass...

171
coding / ref'ten yeni speccy oyunu
« : 25.04.2007 23:57:25 »
eheh, bayağıdır demoscene forumlarına giremiyordum, oyunun buraya ulaşmış olması güzel.

spaztica yanlış mı anladı acaba, bu oyun bir zx spectrum oyunu. Forum scripti falan değil. Yani 30kb'lık bir z80 dosyası, emülatöre koyup ya da bildiğin 48k bir zx spectruma yükleyip oynayabilirsin.

Herşeyden önce bu bir oyun, fakat forum dediğin zaman anında birbirine sataşan 100 çeşit insan geliyor artık akla. Ayrıca forumlarda oluşan gruplaşmalar bence karma sisteminden daha etkili bir "kalifikasyon" oluşturuyor.

Oyunda commodore.gen.tr geçmesinin sebebi şudur: sadece retro konuşulan ve retrocuların toplandığı bir forum olması. zx spectrum'un 25.yılını ancak oradaki insanlarla kutlayabilirsiniz. Kesinlikle bir reklam falan aklımın ucundan geçmedi, kaldı ki o forumla ziyaretçi olmam dışında bir bağım da yoktur.

Tekrarlıyorum, bu bir ZX spectrum 48K oyunudur. Komodor forumlarıyla yönetimsel bir ilişiğim yoktur.

@skate:
Evet oyunda bir takılma problemi mevcut, nerden geldi pek çözemedim, düzelticem bu akşam. Sanırım stack hızla şişiyor, dataların üzerine taşıyor.
Break, go to 500 ile devam edebilirsiniz :P

172
bronx / yeni member
« : 20.04.2007 22:01:04 »
askerlik bitti mi ki?

173
geyik / Shimi denen adamı tanıyan var mı?
« : 19.04.2007 02:19:50 »
Alıntı yapılan: spaztica;14230
bu tamamen türk'lükten farklı bir olay. avni tiplemesi, bilinçsizce fransa'da bir etkinlikte kullanılmıştı, 2002'de... bir yürüyüştü galiba, bir kız tiplemeyi tanımadan kulalnınca çok tutmuş, herkes tişörtüne basmış... şu da haberle ilgili  radikal linki

hmm, bu aşağı yukarı çizimin yapıldığı zamana denk geliyor, bir etkileşim olabilir.

yine de güzel bir şey, avni kendi hayatını bulmuş gibi. altında oğuz aral imzası olmadan, yoluna devam ediyor...

174
geyik / Shimi denen adamı tanıyan var mı?
« : 18.04.2007 17:48:30 »
Bu gün garip birşeye rastladım,

http://zxdemo.org/item.php?id=4396

adam çekoslavak mı yoksa orda yaşayan bir türk mü? Tanıyan bilen var mı? Avni bizden önce zx demoscene'e girmiş gibi görünüyor...

175
demoscene / pc demolari
« : 18.04.2007 00:15:57 »
iyi gidiyo iyi, bozma...

176
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 18:26:15 »
Alıntı yapılan: skate;14172
@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.

Ben debris'in kötü bir demo olduğunu söylemiyorum, hatta izlemesi de çok zevk vericiydi. Fakat ideolojisi yanlış. FR gibi scene'in tepesinde oturup herkesin imrendiği, örnek aldığı grup ne yapıyor?

Fakat yine tartışma bu noktaya geldi. Low poly gözükmeyen şey ne? (kaldı ki bir demo'da istediğin görüntüyü verebildikten sonra low poly de kullanılabilir.) Etrafta dolaşan 6 yüzlü 8 vertexli küpler mi? (aslında binlercesi geziyor ortamda hiç fena değil) Yoksa kutu kutu binaların dümdüz duvarları mı? Yok yok, yılan görünümlü silindirler.. Haa köprü? Ama bidakka o da bildiğin low poly. Tamam ya, buldum, yazılar. Kabul edin, bu demoda 3D bir julia yok. Ya da sağlam bir morph. Ne metaballs, ne fire, ne ışık efektleri, ne atmosferik efekt, ne particles...  Hatta polygon rekoru kırmaya çabalamamışlar haklı olarak, çünkü eğer bu rekoru kırmak istiyorsanız nfo'ya "Req: 512MB GeForce9900" yazması yeterli. Tek ele gelen şey, parçalanma efekti.

Alıntı
Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris.

Hah işte benim söylediğim şey de bu. Bir önceki mesajıma yazmıştım bunları ama sonra sildim, birisinin atlıyacağını biliyordum. FR örnek oluyor, scene'in hamurunu yoğuruyor. Bu işin sorumluluğunu alması gerek. Film gibi izliyoruz, buyrun, köprü geliyor (ama kısa, devamı yok, ekran kartımızın poly sınırına yaklaştık), aha geldi, arkadaşlarıyla yılan gibi geldi girdi bi tarafımıza.. Dünya yıkıldı, alttan ekran çıktı, ama yayın yok... Vay be, scene'in simgesi olan illet (küp), türedi türedi, dünyayı ele geçirdi, yıktı, yaktı. Çok fena yaptı.

şimdi skate, FR'u örnek alırsa, bir sonraki c64 demosunda şöyle yapacak: Boşver border açmayı, boşver c64'ün 3d çizmedeki başarısızlığını (ki biliyoruz ki bunlar yapılabiliyor), ben elimde ne varsa onunla bişeyler yapayım, nightlord'un bir çizim kütüphanesi vardı ondan faydalanayım, ama asmalı konaktaki kamera hareketlerini kullanayım, sprite'tan bir köprü, dünyayı yıksın :P Bence bu demoscene değil. Ha bu c64 demosunu ben yapsam süper, debris'i anes kodlasa (ki becerebilir), ona da diyeceğim yok. Kimse bizi örnek almıyor. FR'deki durum şu, imam osurursa, cemaat sıçar.

şimdi, tekrar bakalım, "PC demoları nereye geldi?", bu mudur yani? Debris midir? Bence "Caret"'tir. Bence "TUBE"'dır...  Bulunur scene ruhunu taşıyan onlarca demo/intro. Debris benim listemde olmayacak, sevenlere selam olsun.

177
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 01:42:43 »
Alıntı yapılan: anesthetic;14102
...bir de, demoscene'de realtime olarak çalışan demoların, rendered animasyon kalitesine ulaşması neden scene'i öldürecek, aklım bunu almadı bi türlü. ilk fire efekti kodlandığında "abi bu çok gerçekçi olmuş, film efekti yapan insanlardan ne farkımız kaldı?" mı denmiş acaba?...

Anes, olaya doğru taraftan baktığını sanmıyorum. O bahsettiğin fire efekti, 1mhz'de çalışan 8/16 renk gösterebilen, 30K ram'i olan makinada 512 byte ile yapıldığında hayranlık uyandırıyor.

Ben de bundan bahsediyorum.  Bu demo'da bir fire efekti yok. Yani günümüzde aynı hissi uyandıracak kalitede bir hesaplama örneği göremiyoruz.

Benim bugün beklediğim şey, yeniden sınırların zorlandığını hissetmekti. Bahsettiğin realtime "rendered kalitesi" bu demoda olsaydı çenemi kapar otururdum aşağı. FR bence PC'nin sınırlarını zorlamayı bir kenara bırakmış, işi anlatımsal yaratıcılığa bırakmıştır. Bir sinema filmi ya da video art gibi, bir senaryo, sadece birkaç parametre değiştirerek elde edilen bir başka sanat dalından kopya edilmiş, abuk kamera açıları peşine koşmuştur. Kamera açılarına takıldığımı düşünmeyin. Bu demoda total 2 şey var zaten. 1 Kamera, 2 Parçalanma efekti. Parçalanmayı irdelemişsiniz yeterince, bana kamera kaldı.

178
demoscene / pc demolari
« : 13.04.2007 23:12:40 »
ben de debris'i bazı yönlerden sevmedim. Tamam kodlama süper, herşeyi 150kb'a sığdırmışlar süper, hatta ilk defa bir demoda gerçekten "büyüklük" hissini yarattı üzerimde. Koca koca binaları gerçekten "koca koca" olduklarına inandım (muhtemelen kaliteli texturelar yüzünden) ve kibrit kutuları gibi ordan oraya hareket ettirilmelerini dehşetle izledim. Kesinlikle çok yüksek kalitede bir demo.

Ama ya tasarım? Televizyon seyreder gibi hissettim. Özenti ve tv dizilerinden çıkma kamera hareketleri yüzünden bu demo anlatımda beni çok sıktı. Hatta "directed by" yazısı tüylerimi diken diken etti. Scene yıllardır sinemayı kendine tema alıyor, fakat bu "şey" artık tamamen sinema ya da video art haline gelmiş bişeydi. Bu iş böyle giderse scene ölmüştür gitmiştir bence. Scene'in şekli değişmiştir. Rendered animasyonla aynı yolu tutmuştur ve eriyip yok olacaktır. Bana bu demoyu scene demo olarak yutturmaya çalışmasınlar, bu iş bienal'de sergilenecek başka bişey. Elbetteki bu demolar yapılacak ki karşılaştırma şansımız olsun.

Ben bu demoyu izledikten sonra Equinox'un BP07 invitation'ı ya da çok daha değerli geldi gözüme. Realtime raytracing, çoklu çerçeve.. Çok daha modern, yeni medya peşine düşmüş, çözünürlükten faydalanan akılcı. Takip eden demolar debris gibi gelirse, önce Scrubs, lost, heroes geyiği yapıp, sonra bu dizileri FR demoları ile karşılaştırmaya başlayacağız. Bence debris'i yapan elemanların acilen beyinleri yıkanmalı, kısa film yapacaklarsa 3ds max kullanmaları önerilmeli, olmuyorsa kendilerini erkut abiye teslim etmeli.

179
yabancı partiler / Breakpoint 2007 - Skandal
« : 12.04.2007 15:15:47 »
Heheh, scene bu, olayı sever. Kavga, dövüş, hile, hurda.. Hareket geldi, herkes bir gazlanmış.

Bana olay bir vurdumduymazlık örneği gibi geldi, adamlar irc'de, "abi biz bu parçayı daha release etmemiştik di mi?", "etmedik galiba ya, etmemişizdir..." gibi bir kısa geyiğin ardından yapılmış komik bir hata olarak gördüm ben.

Olayda kötü niyet olduğua ihtimal vermiyorum.

180
demoscene / Amstrad CPC Scene
« : 10.04.2007 01:58:24 »
symbos gerçekten acaip bişey. 570K ram olmadan çok efektif kullanamasanız da bildiğin windows işte..

Bu arada hardcore bir spectrumcu olarak (sonuçta amstrad ürünü) offtopic de olsa dün haberini aldığımız bir olayı paylaşmak istiyorum:

http://homepage.ntlworld.com/paul.dunn4/DSC01180.JPG

Eski döküntü laptop'larınzı atmayın, onları spectrum yapın :P
ZX Spin'in yazarları toplanıp kafayı kırdılar, bu güzel bişey olacak... MASM ile yazılıyor, kendi dosya sistemi falan var.

Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18