İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ref

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18
46
graphics / Crest Slide Story 90%
« : 22.07.2009 15:12:52 »
Alıntı yapılan: Hydrogen;21062
Sahsen convert'in kalitesi konusunda dibim dustu. Artik klasik hedge-hodge, smoothing falan gibi pixelleme tekniklerini, converterlar uzucu basarilarla gerceklestirebilmeye basladilar. Hos degil tabii. Pc ve amiga'daki guzel convert olanaklarinin, bu platformlarda pixellinge oldukca zarar verdigi asikar. C64'de bu cok kolay olmasa da, eskisi kadar imkansiz degil.

dibin düşmesin, convertler bayağı bir rezalet çıkıyor. Her grafik üzerinde 3 saat ile 7 gün arasında çalıştıklarını söylüyorlar (convertten sonra).

skate'in gönderdiği başlığa bak mesela..

Merak etme, sobe seni atıp yerine bir robot almayacak :D

47
teori / resim okuma
« : 13.07.2009 16:49:30 »
Alıntı yapılan: atiflz;13590
Sanki başlık amacından biraz saptı. Resim okuma ve devil ile ilgili kısmı buradan taşıyıp orijinal 'Tekniker' başlığını rahat bıraksak nasıl olur? Yöneticilier uyuyor mu?

Alıntı yapılan: spaztica;20966
evet, uyuyorum. sonuçta ben de bir insanım... ve yeni kalktım (saat öğlen 12:24), 2 gram kahvaltı etmeden "talepkar" mesajınla karşılaşınca neyim yahu ben, temizlikçi mi dedirtti hani.

yanlış mı görüyorum yoksa talepkar mesaja tam olarak 24 ay sonra mı cevap veriyorsun, sevgili yönetici? ne uykuymuş bu birader :) Nasıl yani bişey kaçırmış olmalıyım?! Neyse, en azından tüm taleplerimizin er yada geç dikkate alındığını görmek güzel şey.

48
demoscene / Hala Scener olan var mi?
« : 13.07.2009 16:41:07 »
scene ölmese de küçüldü, lokal scene'ler mahalle bakkalları gibi tarih oldu, internet sayesinde süpermarket gibi tek merkezde toplanır oldu.

Evet scener var ama ortalıkta scene-ötesi oluşumlar scene'i tehdit ediyor. Bunun için acilen Farbrausch'u yok etmek gerek. :) Kahrolsun farbie, debris altında kalasın! (örneğin 2007'de Farb, neuro'yu yutmuştu, daha bunun gibi kimleri yutacak).

Parti ülkemde fazla olmasın. Az olsun. ıki tane yeter, ama millet imkanlarını zorlayıp ikisine de gelsin, olmadı birine gelsin. ımkanı olan dışarı gitsin, eli dolu gitsin.

Scene artık heryerde, eskiden scener'ların yaptığını artık her yazılım evi yapıyor, yani görselliği son noktaya taşımaya çalışıyor. Demo'larda yeni birşey görmemeye başladık. Size-coding hava atma unsuru oluyor, ama artık size'ın hiçbir anlamı yok. Önemli olan boyut değiş çünkü BRD 50GB data taşıyor. 1 saatte 10GB download ediyoruz. Görselliğin sınırı grafik kartlarının sınırıyla orantılı olmuş, son demoları evde izleyemiyorum. Youtube var o yüzden.

Scene artık heryerde, çünkü scene'i scene yapan "engeller" artık yok. Ne olacak şimdi? Herkesin ulaşımındaki bir yapıdan bahsediyoruz şimdi. Tek engel yaratıcılık ki bu "scene özgü" bir durum değil. Sinema, resim, fotograf, heykel, müzik.. Yaratıcılık ortak. Geçen ay arkadaşlarımızdan Bager (hani 7d8'de vardı) öğrencilerine processing kullanarak 10 adet "çalışma" yaptırmıştı. Tabii çoğunu bager kodlamıştı ama bakınca bence hepsi Scene ürünü idi bunların. Çocuklar koridorda 10 laptop üzerinde sürekli dönen küçük introları -bazıları etkileşimli- sergilediler. Ben buna scene diyordum eskiden, şimdi "çalışma" diyorlar.

Boş zamanı çok olan türk gençliği bu işe el atmalı. Bir demo oluşturmak full time iş kadar yoğun bir çalışma gerektiriyor. Eğer yapımda yeterince terlemezseniz izleyenler karşısında terliyorsunuz.

neyse ne konuşuyorum ben.. durumu herkes çok iyi biliyor zaten, hyro'nun yakarışları birşey değiştirmeyecek. Tek güzel gelişme yakında glance demosunu izleyerek keyfe geleceğimizdir. Umarım bu kıvılcım gönüllerde ateşe döner de bir hareketlenme görürüz.

son olarak, hoşuma gittiği için tek tek cevaplayacağım:

- Hala scener olan var mi? var

- Bir demopartisi olsa nasil olurdu? süper

- Yoksa 10 tane parti yetti mi bu gune kadar olan? yetmedi

- Yoksa tas gibi bir demo mu hazirliyorsun sinsice ? soft desek?

- Kimler international stuffları takip ediyor? bilmem, kimler?

- Hala stuff cikarmasi beklenenler ayni kisiler mi? evet

- Hala organizasyon yapmasi beklenenler ayni kisiler mi? evet, çünkü ben yapsam kimse gelmez.
 
- Bir demo partisinin en buyuk eglencesi o partide yayinlanan demo mudur? en büyük eğlencesi, evet. Tüm eğlencesi, hayır.

- Senede bir kez ortaligi dagitmali miyiz?  yok, gerek yok.

- Senede 2 cok mu? çok ile tam arası

- Karsiyakaspor'un maci scene'den daha heyecan verici mi? alakası yok.

- Multiplayer Warhammer 40K daha eglenceli mi? o iğrenç oyun atari 2600'deki E.T.'den bile kötü.

- Hala eski commodore dergileri mi? Yok ama insan arıyor tabii

- Yoksa Plazma mi? yok ama insan arıyor tabii

- Plazma da mi eskidi? eskisin canım nolcak.

- FKamanli daha cok mu deger uretiyor? hem ne değer, o bir spekülatör büyük piyasa oyuncusu, o bir ankaranın şahı, o bir gözlerimin nuru, kardeşi ile beraber yeni bir anlayış, o bir yükselen değer yaratan (özellikle kendi mallarının değerini yükselten) retro tutukunu, o biir, o biiiiir... neyse bukadar biliyorum, noktalı yeri siz doldurun.

- Yaz aylari sicak oldugu icin, tonlarca stuff baska bahara mi kaldi? yok ya dur daha yeni başladık, hele bir tatile gideyim, laptop sıcaktan bozulmazsa neler çıkacak neler.. Lakin ben speccy alanında çalıştığım için size pek duyurmuyoruz...

- Burasi ne forumu? bilmiyorum ama biraz daha uzatırsam bu mesaj da session time out olup güme gidecek.


*evet, doktora yükü kalktı, tatil moduna girdim, daha bir konuşkan oldum, kaçın...

49
javascript / Google OS...
« : 08.07.2009 15:40:06 »
http://googleblog.blogspot.com/2009/07/introducing-google-chrome-os.html

sanırım bu adamlar yakında harddisksiz netbooklar satmaya başlayacaklar... browser tabanlı bir os yazdıklarına göre.

bu durumda bu başlıktaki O3D, birsürü google app, ofis presentasyon, hatta web tabanlı pdf hizmetleri.. zaten OS'un tüm uygulamaları hazır...

50
fat agnus abla / Video kamera seçimi...
« : 03.07.2009 01:26:54 »
ref bir açıklama yazmıştı ama mesaj okadar uzun olmuş ki, session timeout oldum herhalde. Gönder'e bastığımda tekrar login olmamı istedi, olunca da hepsi uçmuş. Bu devirde hala böyle şeyler oluyor mu yahu? Spaz, yöneticimiz uyuyor mu?

Baştan yazamayacağım, sanyo hayırlı olsun :)

zaten 1 ay geçmiş üzerinden, herhalde almıştır arkadaş...


ama birşey ekleyeyim,
Alıntı
bu arada elbette ki gözün yumuşak algılamasındaki tek etken FPS değildir. bu tür makalelerde açıklanıyor bu durum.
 
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
karışıklık olmasın diye,
fps "gözün yumuşak algılamasında" etkendir tabii, yani ozaman 2-3 fps ile idare ederdik :)

Yanlız gözümüz sonsuz kare algılar. Ağ tabakası göz kapağı dışında hiçbirşey tarafından örtülmez. Yani gözün shutter'ı (deklanşörü) yoktur. Yani fps yükseldikçe bir cismi takip etmemiz kolaylaşır.

Tabii bunun tümü hayatta kalmayla alakalıdır. Ağ tabaka izlenimi denilen birşey var. Pilot eğitiminde saniyenin 1000'de birinde gösterilen bir karelik uçağı pilotların tamamı düşmanmı yoksa müttefik mi algılayabiliyorlarmış. Çünkü ışık ortadan kaybolsa bile o ışığın izini bir süre daha görebiliriz. Güneşe baktıktan sonra bir süre gözümüzün önünde güneşin izi kalır, onun gibi, fakat düşük ışık koşullarında görmeye devam etmemizi sağlıyor.

neyse konu uzun, bahsedilen web sitesinde anlatılmaya çalışılmış, ama bence pek becerememişler :D ben de beceremedim hani :)

51
scene sitelerinden / BitFellas duyurusu....
« : 10.06.2009 22:32:42 »
captcha'yı aşıyor keratalar.. ben sonunda resimli soruya geçip kurtuldum, kedi resmi gösterip, "bu hangi hayvan?" diye soruyorsunuz, 10 tane doğru cevap oluyor birkaç dilde. işinizi görüyor.. Gördüğü hayvanı tanıyan bir AI çıkana kadar iyi bir alternatif.

52
peki sinema camiasında "yapımcı belgesi" almak için gerekli "yapımcı olabilrliğe uygunluk" taahütnamesi de meslek dernekleri tarafından veriliyor.

Bilgisayar oyunu alanında böyle bir dernek var mı?

53
evet evet, hepimiz gibi oyun "satmayı" hayal eden bir delikanlı idim bende. Zaman geçti ve sinema sektöründe buldum kendimi ve bir film yapmak ve gösterime sokmak için her türlü "antin kuntin" iş gerekli olduğunu gördüm.

Bu akşam fikir sanat eserleri kanununa göz atarken bilgisayar oyunlarının da aynı sinema gibi tescillenmesi gerektiğini okumuş gibi oldum. Ama bu konudaki mevzuatı tam bilmyiorum.

Evraklar arasına girdiğimde "zorunlu tescil" kategorisi altında bilgisayar adına birşey yok. Fakat isteğe bağlı kısmında "bilgisayar programları" başlığı mevcut.

Yine de kanundaki metin şöyle:

"Kayıt ve Tescile ılişkin Esaslar

             Zorunlu kayıt ve tescil

             MADDE 5 –  (Değişik R.G: 28/10/2008- 27038) (1) . Ayrıca, belli bir mizansen veya senaryo çerçevesinde hareketli ve sesli görüntüleri içermesi nedeniyle sinema eserlerini içeren yapımlar gibi bilgisayar oyunları da hak sahiplerince, sahip olunan hakların belirlenmesi ve haklara ilişkin ispat kolaylığı sağlanması amacıyla kayıt ve tescil yaptırılır."



şimdi, oyun *satmak* için tescil gerekiyor olmalı, çünkü bandrol lazım. Bunun için ise yapımcı kodu lazım. Yapımcı kodunu hangi sıfatla alacağız? Yine sinema yapımcısı kodu alıp mı kullanacağız?

Sürekli "bir meslek birliğinin onayı" isteniyor. Bu konuda bir meslek birliği var mı?

Bu konuda bildiklerinizi paylaşır mısınız? Evet tamam, elimizde neredeyse bitmiş bir oyun var, rafa koymak istiyoruz. Tam olarak neler yapmalıyız?


tescil kanunu:
http://www.telifhaklari.gov.tr/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF8AB2E675B78192E847781BA04CF87390

evraklar:
http://yigm.kulturturizm.gov.tr/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF1D2BBDFC4052639BDDDF1821F0523986

54
demodojo / DD_cractro
« : 27.04.2009 14:09:17 »
henüz izleyemedim cracktro'yu fakat bitmap font yaratmak için şu programı kullanıyorum, süper oluyor.

http://www.angelcode.com/products/bmfont/

üstelik bitmap'ı parse etmek için çeşitli formatlarda dosyalar da üretiyor.

Sonra bitmap'ı photoshopta gölgelendirebilirsin, renklendirebilirsin vs.

55
glance / Skate Glance'den ayrıldı
« : 18.04.2009 10:16:30 »
ozaman ben de bu söylenmiş özlü sözü güncelleştireyim,

"Söylediklerinize dikkat edin kaderinize donusur."
-Arda Reflection

56
Main Forum / özel mesaj limiti arttırılabilir mi?
« : 18.04.2009 10:13:58 »
danke schön

57
"kodcu pornosu" dersen pek iyi olmayacağı için, "bilgisayar ile yapılan uç noktada sanat" dersen yeterli gelecektir kanaatimce. "uç noktada" diyorum çünkü (*genellikle ama herzaman değil*) scener'in diğer bilgisayar sanatçılarından farkı, malzemeyi çok iyi tanıması ve ondan çıkarabileceğini sonuna kadar sıkarak çıkarmasıdır.

58
geyik / ıkv'nin yeni eklenti paketi
« : 16.04.2009 13:36:05 »
gereksiz fikirler ekleyeyim:

bir, her seferinde unutuyorum, ikv'nin ağaçlarına bayılıyorum. siz bu oyunu komple çınar altında geçer hale getirin :)

ıki, tam ikv ilgili sayılmaz ama, bu oyunların ömrünü uzatmak için sürekli olarak sınıf özellikleri üzerinde oynanır. bu pakette de anladığım kadarıyla şifacılar güçlendirilmiş. Mutlaka bu tür modifikasyonlar kullanıcı tercihlerine etki ediyor ve ortam bir anda şifacı doluyor. Busefer de sınıf nerfleniyor. Bunun yerine bir global modifier olsa, ne bileyim küresel mevsim gibi birşey. Buna aurada değişim oldu de, mevsim değişti de, hava soğudu falan de. ne dersen de, periyodik olarak değişen bir takvimde bazı büyülerin gücü azalsa, bazı canavarların gücü çoğalsa vs. böylece oyuncular mevsime uygun canavarlara mevsime uygun karakter seçimi yaparak girseler, böylece sürekli bir sirkülasyon oluşsa, oyun monotonluktan biraz daha sıyrılsa, oyuna yeni bir strateji ögesi eklense.

Üç, takvim çok önemli birşey WOW'dan gördüğüm kadarıyla. Eğer şu anda yoksa oyuna bir takvim eklemeye gayret göstermelisiniz. Takvim sayesinde oyuncular daha fazla etkileşime geçiyor, olup bitenleri/olup bitecekleri görebiliyor.

hadi bakalım, mahallenizin kofti oyun tasarımcısından fikir boşalımı oldu bir anda...

59
Main Forum / özel mesaj limiti arttırılabilir mi?
« : 16.04.2009 13:30:50 »
T.C. Demoscene Forum Başkanlığına,           istanbul

Konu: Özel mesajlar
ılgi: Forum sözleşmesi madde 14.

    şu anda mailbox'ım dolmuş durumda lakin mesaj kutumu boşaltmak istemiyorum, içinde arada sırada lazım olan bilgiler var. Bu forumda yazılı oldukları sürece internet olan herhangi bir yerden ulaşabiliyorum.

Öyle ki forum ortamı zaten mesaj limiti olmayan bir ortam, herhangi bir başlığa 100 mesaj peş peşe atabilirim. Yani PM limiti de olmasa pek güzel olacak. Hani binlerce mesaj atacak değiliz zaten, burası da çok büyük bir forum değil.

Mümkün müdür PM limitini kaldırmak ya da 300-500'e çıkarmak?

Arz ederim

60
geyik / ıkv'nin yeni eklenti paketi
« : 16.04.2009 11:53:55 »
Alıntı yapılan: Hydrogen;20414
Vardir. Her seyi bozuktur hatta. Hatta oyle ki, video hakkinda o turkce bozuklugundan baska denebilecek hic bir sey yoktur :) Burasi Turkiye'dir.

Hmm, şimdi izledim videoyu, yüksek teknolojili eski mısır olayına girmişsiniz, hafiften antik yunan karışması da var, boreas'ın kafasını kestiği üç başlı ejder falan (ki akan kanından şimdi bulgaristanda kalan bir dağın oluştuğu söylenir). Oyun güzel görünüyor, biraz daha renklenmiş, ışık kullanmaya başlamışsınız, eski version gün ışığında geçtiği için dramatik ışık pek mümkün olmuyordu. Yer altı bölümleri bana WOW'u hatırlattı çok fena, ama bu kötü birşey değil. Videonun başında çıkan yılanlı ikv logosu bence süper olmuş, her kim yaptıysa eline sağlık. Bu günlerde o kadar keskin köşeli grafikler göremez olduk. Aslında videodaki en iyi kısım oydu diyebilirim.


Ama spaz'a katılıyorum, kurguda sarı times new roman kullanmak çok ayıp birşeydir,  eheheh... Bilmiyorum epik metni altyazı olarak vermek hanginizin fikriydi? Gösterin bakiim onu bana, dedekorkutu çağırıp dandik bir isim taktırtıcam.

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18