İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ghost

Sayfa: [1] 2 3 ... 6
1
geyik / hepi börtdey 2rbo!
« : 06.10.2007 18:36:47 »
ben buraya cevap yazmisitm ama nereye gitti? neyse. nice nice mutlu yillara baba!

2
geyik / hepi börtdey spritus!!!
« : 05.10.2007 04:24:04 »
nice mutlu yillara.

3
geyik / mutlu yıllar spaz
« : 01.09.2007 06:28:32 »
nice mutlu yillara yasin.

4
geyik / Gecte olsa iyiki dogdun ViGO!
« : 24.08.2007 03:41:39 »
nice nice mutlu yillara olm! optum alyanaktan :)

5
pc / Server-Client timer synch
« : 09.07.2007 06:58:13 »
Kitapligimdaki diger kitap ise "Developer's Guide to Multiplayer Games". Bu kitap biraz daha pratik konulara yer vermis. Daha cok step-by-step turunde bir yaklasim sergiliyor. Soyle diyim kitap "Visual Studio'ya windows application'i nasil yazilir" konusuyla basliyor. oyun icin MYSQL database'i kullanimindan, online oyunlara ozel TCP/IP network library hazirlamaya kadar gidiyor.

Bu kitabin sadece TCP sockets bolumunu okudum. O yuzden cok fazla yorum yapamiyorum. Acikcasi ben pek faydali bulmadim. Yukarida anlattigim diger kitap kadar yararli olmadi bana. Ama senin isine yarayabilir belki. Online olarak pdf'sini bulabilirsen bir goz at derim. kimbilir. :)


Not: Oyun programlama uzerine baska bi kac kitabim daha var. Ama onlar multiplayer merkezli degil, genel olarak oyun programlama uzerine. ilgini cekerse onlar hakkinda da bir kac bir sey yazarim.

6
pc / Server-Client timer synch
« : 09.07.2007 06:41:26 »
evet o kitap. uzun zaman once okumustum. buraya biseyler yazabilmek icin bir daha gozden gecirdim az once. oncelikle sunu soyliyeyim bu kitap alisilagelmis "evet mmg, yapiyoruz. en bastan baslayalim" modunda bir kitap degil. kitabin icerigi 20'den fazla oyun yapimcisinin (programci, dizaynci, vs) yazdigi 5-20 sayfalik makalelerden olusuyor. Her bir makale birbirinden bagimsiz olarak okunabiliyor. yani en bastan bi MMG projesi ele alinip, kitabin sonuna kadar onun uzerinde calismiyor. her yazar kendi alaninda konuyla ilgili oldukca bilgilendirici makalelerle katkida bulunmus. Zaten cok fazla kod yok kitap icinde. Bolca UML ve dizayn dokumani mevcut. Yani teorik bilgi bayagi fazla. Teorik dedigim dizayn seviyesinde bilgiler oldukca fazla. yoksa icindeki bilgiler aslinda bayagi pratik.


 
katilimcilar arasinda onemli projelerde calismis isimler var. Ultima Onlie, Baldur's Gate, Star Wars Galaxies, Total Annihilation, Asheron's Call 2, Earth & Beyond vs gibi oyunlarda imzalari var.

Kitabin bolumlerine gelirsek:
  • MMP Design Techniques.
  • Server-Side Development.
  • Client-Side Development.
  • Database Techniques
  • Game Systems.
Kitapla gelen CD'de, kod ornekleri var diyor ustunde. ama ben hic bakmadim, bir sey diyemiyecegim o konuda.

Son soz olarak, bu kitabin icinde seni bir anda nirvanaya ulastiacak coding bilgileri yok. Ama oyun sistemini tam kurmadan once bu kitaba bir goz atman oldukca yararli olur diye dusunuyorum. Icinde ogrenilecek pek cok sey var.

Ayni yayimci firmanin "Game Programming Gems" serisi ve "AI Programming Wisdom" kitaplari da ayni sitilde hazirlanmis. Iclerinde cok guzel makaleler var. Eger bulabilirsen onlara da goz atmani tavsiye ederim. Bende yok bu kitaplar ama kitapciya yaptigim ziyaretlerde okumustum cogunu. Game Programming Gems ozellikle cok guzel.

Kitapligimda bir tane daha Multiplayer oyun yapimi kitabi bnuldum onu da asagiya acikliyim bari.

edit: bu kitabin ikincisi cikmis. henuz inceleme firsati bulamadigim icin farki nedir bilemiyorum.

7
pc / Server-Client timer synch
« : 08.07.2007 16:41:57 »
asagidaki kitaplar isine yarayabilir.
http://www.fetchbook.info/compare.do?search=9781584503637
http://www.fetchbook.info/compare.do?search=9781584502432

ikinci kitap bende var ama icerigini hatirlayamiyorum su an. :) aksama bi goz gezdirip ayrintili bir mesaj atarim buraya.

8
pc / Server-Client timer synch
« : 07.07.2007 00:49:33 »
anladim. time_stamp'in gerekliliginin farkindayim. skate server ve client saatlerini sync'lemeye calisiyor sandim ben. gercek zamanli bir multiplayer sistemi o zaman.

9
pc / Server-Client timer synch
« : 06.07.2007 19:27:26 »
veri alis verisi sirasinda olusan delay'in degisken olmasi probleminden kurtulabilecegini sanmiyorum. eninde sonunda bir tahmin yapma zorunda kalacaksin.

nasil bir multiplayer sistemi dusunuyorsun? neden client ve server zaman acisindan senkronize olmak zorundalar?

10
web linkleri / Game Developer Magazine
« : 04.07.2007 09:51:33 »
ben de normal dergiye aboneyim. ozellikle tuvalette okumak daha rahat kagit olunca hehehe. dijital ucuz olur diye dediydim. yoksa kagit daha iyi tabii.

11
web linkleri / Game Developer Magazine
« : 04.07.2007 07:52:08 »
Abonesi oldugum Game Developer dergisi internet uzerinden dijital formatta yayina baslamis. Derginin icerigi kod, grafik, ses, senaryo gibi oyun yapimiyla ilgili konularda yazilardan olusuyor cogunlukla. Bunun disinda oyun yapimcilariyla roportajlar, oyun yapiminda kullanilabilecek yeni cikmis yazilim ve donanimlarla ilgili tanitimlar, bolca eleman araniyor ilanlari vs de var.

Aylik dergiye dijital uyelik, 12 ay icin $30 civarinda bir sey. Ilgilenenler icin:

http://www.gdmag.com/homepage.htm

12
geyik / RAS Server, VPN v.s.
« : 26.06.2007 03:53:31 »
madem oyle wireless'in icine alabildigin kadarini al, gerisini dial up olarak yapmayi dene. hybrid bir sistem yani. hepsi dialup, ya da hepsi wireless olmak zorunda mi?

13
geyik / RAS Server, VPN v.s.
« : 25.06.2007 17:33:54 »
Alıntı yapılan: skate;15487
A... Adamlarda internet normal telefon görüşmelerinden pahalıymış. Dolayısıyla adamlar point to point bağlantı istiyorlar. Hani bizim eski BBSlerde olduğu gibi ;) şimdi en büyük sorun 1 client bağlıyken diğerlerinin hiçbirisinin bağlanamaması. Hat takılı kalma durumu v.s. Belki merkezde 4-5 hat olabilir ve clientlar tek tek deneyebilirler. Ama yine de illaki problemler yaşanacaktır.
 ...

bu isi senin icin yapabilecek firmalar var. AT&T yapiyordu mesela yillar once.  o yonde bir arastirma da yap bence. point-to-point degilde, internetten bagimsiz ozel network kuruyorlar telefon hatlari uzerinden.

14
geyik / nice yıllara emotion
« : 25.06.2007 17:31:06 »
Alıntı yapılan: vigo;15486
...
@ghost : he's the number1 scratcher on the djs list... he is : .... ( :


ahahaha. adam hatirladi valla.

15
geyik / nice yıllara emotion
« : 25.06.2007 04:16:10 »
nice mutlu yillara.

Sayfa: [1] 2 3 ... 6