c64 için donanımı zorlamak sayılmasa da kaydadeğer olduğunu düşündüğüm, biraz coding'i de ilgilendiren, müziklerle alakalı olarak aklıma gelen birkaç şeyi not düşeyim hazır böyle bir konu açılmışken.
robocop 3: bu oyunun in-game müzikleri (#4, #5, #6 ve #7 nolu subtune'lar) sadece tek kanal kullanmaktadır ve o kadar başarılıdır ki dikkat edilmedikçe tek kanal olduğu fark edilmemektedir (tabi fark edenler de olabilir
). böylece sfx için de geriye bomboş 2 kanal kalmıştır. jeroen tel burada iyi iş çıkarmıştır
ballblazer: lucas arts'ın lucas film olduğu dönemde yaptığı bu oyun için müzisyen peter langston özel olarak fraktal yapıyı baz alan bir algoritma yazmıştır (ilgilenenler için paper
şurada). bu algoritma sayesinde oyun langston'un bestelediği ufak bir lead line'a bağlı kalarak doğaçlama yapmaktadır ve oyun esnasında sürekli değişen bir lead generate etmektedir (bass devamlı sabit). bunun 84 yılında yapıldığını da hesaba katarsak epey inovatif bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.
times of lore: martin galway kodun içine random sayı üreteci gömerek title müziğindeki 6:00'dan sonra başlayan gitar sololarının kendi yazdığı sololar arasından rastgele seçilmesini sağlamış, böylece oyun her açıldığında müzik farklı olmuştur.
lazy jones: her ekranda farklı bir müzik çalıyor ve ekrandan ekrana geçişte bir müzik bitmeden diğer müziğe geçmiyor, ve geçişler kesintisiz. hatta subtune'lardan bir tanesi daha sonra zombie nation isimli grup tarafından kullanılıp hit bir şarkı olmuştur.