Gönderen Konu: Plazma #3  (Okunma sayısı 24692 defa)

Plazma #3

« Yanıtla #90 : 02.02.2007 13:54:01 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
emegi gecen herkesin ellerine saglik..

plazma 3 konusu benim acimdan utanc verici bir ani olarak kalacak keza isyerinin yogunlugu nedeniyle yazilarim gecikti, bir kismini hic gonderemedim, gonderdigim bir tanesi de yarimdi (kim tamamladi ise burdan ilgili kisiye tesekkur ediyorum)

ve extra olarak ragnor'u tebrik ediyorum. hic usanmadan mail atip yazilari sordu ve benim gibi yazarlara ragmen belirttigi tarihte cikartti..

Plazma #3

« Yanıtla #91 : 02.02.2007 17:00:34 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
3.sayı olarak biraz daha iyileşmeler var, ama ilk BUG, açtım dergiyi, creditz e tıkladım ve dergi kapandı.. exit() oldu...

font sorunu ve page down ( yani page page aşşa inme, satır satır diiiil ) da olursa dahada düzgün olur.

elinize sağlık, ama 4.cü sayıda daha başarışı bi dergi bekliyorum, out fit açısından... içerik 10 numara!

Plazma #3

« Yanıtla #92 : 02.02.2007 18:02:33 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Dergi cok ho$ olmu$. Icerikte bence yeterLi olmu$. Benim makinede de sorunsuz caLI$tI. (xp-sp2)Daha ne? olsun ,) Bu arada Glance elemanLarI bayagI gezmi$ yahu. Parti raporunu okurken hatun geldi. Tamda X-Party'nin supriz etkinligine goz atIyordum. Sonraa.. Nightshift'te oyLe bir etkinLigin oLmayacagIna dair bilgi vermek durumunda kaLdIm tabii :)

Plazma #3

« Yanıtla #93 : 02.02.2007 18:14:51 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
sabah desktop pc ile bakmistim, sorun yoktu. (winxp pro sp1)
simdi notebook'ta okuyayim dedim (winxp pro sp2) hata verdi..

"this application has failed to start because the application configuration is incorrect. bla bla.."

sorun isletim sistemi ile alakali degil sanirim, kurulu olan seylerle alakali olabilir?

Plazma #3

« Yanıtla #94 : 02.02.2007 18:27:47 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Benim evdeki bug da çok abzürt. Windowed mode seçsem de full screen çalışıyor. Ama şirkette yok böyle bişi. Anlamadım gitti. Mantık olarak çok saçma bir bug.

Plazma #3

« Yanıtla #95 : 02.02.2007 19:58:07 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Öncelikle yaşadığınız sorunlardan dolayı özür dilerim. Sorun kesinlikle işletim sistemi ile alakalı değil. şu an ofisteki makinam SP2 Professional. ındirip bütün sayfaları denedim bi sorun yok. Kod konusundada fazla konuşmak istemiyorum o konuda pek yapabileceğim birşey olmadığı için. Plazma #4 için baştan yazılacak bütün kodlar çünkü şu anki kodlar üzerinde artık ilerleme şansımız kalmadı. Umarım şu anki seviyeye gelir ve geçebiliriz.

Plazma #3

« Yanıtla #96 : 05.02.2007 23:16:15 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Hmmz son donemde cok fazla forum yeri isgal ettim ve kendi yazilarimi okumaktan cok SIKILDIM. bu yuzden cok daha kisa ve az mesaj atmaya karar verdim. Plazma#3'e gelecek tepkiler gelsin ben de sonra kisa biseyler yazarim (falancanin dediklerine katiliyorum gibisinden) diye planliyordum ama gorunen o ki yine ortalik reaction'sizliga burundu :) bunun uzerine sevgili plazma yapimcilarina nacizane feedback'lerimi sunayim
 
outfit
 
#2'den farkli degil. yeterli gorunuyor fakat bu sefer fontlardan bayagi rahatsiz oldum nedense. hem fixed width olmasi hem de Serif font olmasi acayip derecede gozlerimi zorladi. Sonraki sayilarda variable width font ve markup destegi olmasi okumayi daha kolaylastiracaktir diye dusunuyorum. Bir de yer yer beyaz e gri renkler kullanilmis textte. Fakat kullanilan gri tonu beyaza cok yakin oldugu icin beyaz ile "highlight" edilen yer kolayca farkedilmiyor (ozellikle dusuk kontrastli monitorlerde-- selam Hydrogen ;) )
 
En azindan basliklarin govde textinden farkli gorunmesi gerekiyor bence. Ayrica debuggerdan koda baktigimda iceride yaratilmis ve hic kullanilmayan 5-6 thread goruyorum. ayrica 3 thread daha var sadece muzik bufferlarini yoneten (sanirim SDL bunyesinde onlar). Ilaveten executable imajindaki stringler arasinda hardcoded dosya isimleri falan gordum (Nightlord/cizgi roman ). Tabi kosullari tam bilemiyorum ama SIKI bir refactoring gerekebilir.
 
yazilar
 
Genel olarak yazilar basarili. Cok fazla imla hatasi cumle dusuklugu vs yok ki forum postlarimda buna cok ozen gostermesem de dergide bunun cok onemli oldugunu dusunuyorum.
 
Ozellikle dikkatimi ceken bazi yazilara degineyim.
 
Bu sayidaki favori yazim Skate'in X 2006 raporu oldu.Super zevkli ve resimlerle destekli bir yazi. Zevk ile okudum, resmen butun yapilan yolculuk film gibi gozumun onunde olustu. Butun detaylar, kisiler, mekanlar hersey harika anlatilmis.
 
Sonraki favorim, Hydrogen'in 7d6 incelemeleri. Soylenebilecek cok birsey yok klasik detayli ve ozenli inceleme ornegi. "Hydrogen Style"... Mesela bazi urunlere benim yazdigim incelemelere bakin bir de Hydrogen'inkilere bakin, aradaki detay ve ozen farkini gorun
 
ucuncu favorim ise Decipher'in roportajlari. Ozellikle Gargaj roportajindaki sorularin secimini cok begendim. cok ozgun ve cevabini merak edecegimiz cinsten sorular. Benim icin tek problem, gorsel bir problemdi. Gargaj roportajinda soruyu ve cevabi birbirinden ayirt etmekte zorlandim, ya farkli bir markup ya da araya bir satir bosluk daha kolaylastirabilirdi okumayi. Nitekim Ryleh roportajinda bu problem yok. Ama genel olarak cok cok basarili iki roportaj. Tebrikler decipher
 
Bu 3 (aslinda 4) yazi disindaki yazilari favori siralamasi modunda degerlendirmeyecegim. Ama sadece yukaridaki yazilar bana cok hitap ettigi icin ayrica degindim :)
 
Gelelim flexinin inclemelerine. Benim icin hayli ilginc oldu. Yillaar sonra flexinin kaleminden cikan bir text okuduk. En son forumda muzik editorleri ile ilgili bi postunu hatirliyorum bu guzel insanin o da 3 yil falan onceydi galiba :) Bi de nightshift'te muzik compoda yukari yanimiza gelmisti caret calarken. Parca bittiginde donup "flexi abi cok guzel olmus, sesler, dinamik falan tam "olmus" yani" demistim. buna karsilik agzinin sag kenari hafifce yukari kalkarak gulumsemisti. Kendisinden yaptigi muzikler disinda gorebildigim yegane output buydu bugune kadar :) o yuzden yazisini gorunce heyecanla okudum...
 
Anesthetic'ten iki guzel yazi gelmis yine. Ozellikle Derlemeyi hizlandirmaya yonelik tekniklerin anlatildigi yaziyi cok begendim. Yeterince dar bir konu secildigi icin konuya bayagi detayli deginilebilmis. Anlatim dili cok guzel. Derleme suresini kislatmak icin iki ekstra trige daha deginilebilir (belki gelecek sayida anes devam yazisi olarak yazabilir). sadece degisen dosyalarin compile edilmesini saglayan "makefile'lar" ve headerlari bir kere compile etmeye yarayan "precompiled headerlar"
 
Seri Demo uretimi yazisi ise konu secimi olarak daha genis bir alani kapsiyor. Bu tip yazilarda (benim yazilim gelistirmede faydali uygulamalar yazisinda da ayni problem var) olayin muhendislik tarafina dair cok fazla referans ve bagimlilik kacinilmaz oluyor bunu da bir dergi makalesi buyuklugunde yapmak gercekten zor oluyor. Yani Anesin bu yazisi da cok guzel olmakla beraber o yaziyi okuyup da uygulamaya gecirebilecek olan cok fazla okuyucu olmayacagindan korkuyorum. Hele kendi yazimdakileri kimsenin uygulamayacagina adim gibi eminim. Simdi donup bakinca niye boyle bi yazi yazdigima anlam veremiyorum.
 
Skate'in test platformu yazisi ve Spritus'un Gfx tutorial yazisi zevkle okudugum diger yazilar. Skate'in yazi dizisinin bu bolumunu ilk bolumunden daha cok sevdim ve ilginc buldum. Fakat demin Anes'in yazisi ve kendi yazim icin tasidigim kaygilari tasiyorum bu yazi icin de. Birilerinin kalkip javascript ile VIC simulasyonunun bu yaziyi okuyup hayata gecireceginden cok emin degilim. Ama sonucta belki de cok boyle dusunmemek lazim. Sonucta bu dergiler kalici seyler. Bugun olmasa belki yarin birileri bu yazilari okuyup kullanabilir.
 
Spritusun Gfx yazisina girisi cok komikti :) boyle "yaaa ulan aksam aksam bana yazdiriyosunuz su yaziyi. sabah da ise gidicem... hayir sanki yaziyoruz da bi okuyan var tobe tobeee" seklinde bir giristen sonra, aslinda baya ilginc ve zevkli seyler ogretilen bi yazi olmus bence. yani aranizda giriste yazidan umidini kesip okumamis olan varsa donup yaziyi okusun.
 
Aaaa nerdeyse unutuyordum, en favori yazilarimdan biri de Bakkadanin yazisi. ahahah inete karete yaaa. super bi yazi... oldum gulmekten. yazi yalnizca donemin c64 hissiyatini degil ayni zamanda o donemdeki abi / kardes / mahalleden arkadas dinamiklerini de super bir dille yansitiyor. Bugun artik mahallede cikip arkadaslariyla oyun oynayan cocuk kavrami ne kadar var bilmiyorum. ayni sekilde abinin kucuk kardese "space tusunu vermesi" kavrami. Aman allahim ya gercekten super bir yazi ve aslinda ilk bakista gorunenden cok daha derin bir yazi. Keske daha uzun olsaydi
 
Benim icin en "hevesi kursakta birakan" yazi ise Gnostic'in Amiga demolarini anlamak yazisi oldu. Ben teknik detaylara daha cok girilen, falanca efekti yapmanin Amiga da neden zor oldugunu (iste ne biliyim cunku HW'de soyle soyle hodo instructioni cok yavas calisiyor) anlatan bir yazi bekliyordum. Daha genel tarihce seklinde bir yazi olmus. Bir de nacizane bir soru sormak istiyorum: Abi Copper nedir? Copper efekti nedir? raster gibi bisey mi? (aklima Vigonun zamaninda anlattigi bi pasaja gidip bilen bi adama "abi interrupt varmis bi onu nasi seyediyoruz" anektodu geldi. Nightshiftte Vigoyu yakalayip bizzat kendisine anlattirin arkadaslar :) )
 
Eveeet sonuc olarak Plazma #3 butun yazarlar tarafindan #2'deki hevesle hazirlanmadigi hissini yasatmasina karsin benim icin yine de cok zevkli bir okuma deneyimi oldu. Ozellikle dergi oleyazdigi esnada ortaya cengaverce atlayan Ragnora ve ona destek olan Skate ve Spritusa tesekkur ve tebriklerimi iletiyorum. Lakin eger bu sayi bu kadar reaksiyon alirsa (ihtimalen bugun yarin bir de uzun reaksiyon Hydrogenden gelecektir onu saymiyorum) Plazma #4'un ne zaman cikacagi veya cikip cikmayacagina dair endiselerim devam ediyor olacak.
 
Ayrica ne idugu belirsiz ve kotu bir yabanci demoya geyik de olsa plazmadan fazla reaksiyon gelmesi beni cileden cikariyor :mad:
« Son Düzenleme: 05.02.2007 23:21:14 Gönderen: nightlord »

Plazma #3

« Yanıtla #97 : 05.02.2007 23:26:25 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
kısaca copper, raster taramalarında zemin rengini vertical blanking interrupt'a senktron değiştirerek önce degradeli yatay ve tüm ekran çubukların , sonra da giderek bu genişliği de optimize ederek  plazma gibi efektlerin yapılmasını sağlayan tekniktir. aslında ismini kullanılan processor'dan alan bu teknik, tüm demolarda gördüğümüz sinüs datasına göre n adet yatay çubuğu oluştururken vertical blank ile ilgili processor yoğun kullanılmasından almıştır. copper'ın kardeşi de blitter'dır zaten; o da kürekle data taşımayı pek sever. tabii ööle bildiğiniz kürek değil, küreğe maske tanımlayarak normalde içiçe döngü ve kontrol sistemleriyle yapacağınız maskeleyerek kesme, yerleştirme işlerinin hepsinden o sorumludur. buradan da blitter objects ya da kısaca bob terimi doğmuştur, hardware kullanarak  pul gibi yapıştırma olmayan yarı-hard, yarı-soft sprite'lar. mesaisi bitip data taşıma işi de bitmişse duvarı-kağıdı-nereyi bulursa çiziktirir. bununla da güzel vektörler oluşturabildiğine dair rivayetler vardır...
« Son Düzenleme: 05.02.2007 23:32:27 Gönderen: spaztica »

Plazma #3

« Yanıtla #98 : 06.02.2007 00:52:28 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
copper:
sadece 3 tane instructioni olan (move, wait, skip) bir "co-processor"'dir..

move komutu ile bir hardware register'ina deger atayabilirsiniz,
wait komutu ile istenilen tarama satirini bekletebilirsiniz,
skip komutu ile belirtilen tarama satirini gectiyseniz, islemleri skipleyebilirsiniz.

copper list diye bilinen bir komut listesi olusturulur ve copper'a "isleyecegin komutlarin listesi burada" denir ve copper islemeye baslar.. isin guzel yani bu copper listi "ana" program icinde istediginiz gibi degistirerek cpu'nun zamanindan kazanirsiniz.. ornegin;

copper_list:
dc.w $0100,$4200 ;4 bitplane
planes:
dc.w $00e0,$0000,$00e2,$0000 ;bitplane 1 adresi (high/low)
dc.w $00e4,$0000,$00e6,$0000 ;bitplane 2 adresi (high/low)
dc.w $00e8,$0000,$00ea,$0000 ;bitplane 3 adresi (high/low)
dc.w $00ec,$0000,$00ee,$0000 ;bitplane 4 adresi (high/low)
...
sprite1:
dc.w $0120,$0000,$0122,$0000 ; sprite1
...
dc.w $ffff,$fffe ; bitti

yukarida basit bir copper listemiz yani copper'in isleyecegi komutlarin listesi mevcut.. sprite ile devam edelim.

ornegin hareket eden bir spriteimiz var ve frame frame olarak (3 frame diyelim);
1. frame = 0x00500000
2. frame = 0x00501000
3. frame = 0x00502000

seklinde hafizada duruyor..

normalde(!);

move.l #$0005,d0
move.l #$0000,d1
move.l #$dff120, a0
move.l #$dff122, a1

loop:
move.l d0,(a0)
move.l d1,(a1)
_vbl bekle_
add #$1000,d1
cmp #$4000,d1
bne.s devam
move.l #$0000,d1
devam:
jmp loop

yani sirayla 3 frame sprite adresini set ederek ekranda animasyon halinde sprite gosterebiliriz.. ama bu konumda (copper varken) gereksiz register harcamasi sozkonusu..

---

yukaridaki copper listemizi aktif ettigimizde copper her taramada
dc.w $0120,$0000,$0122,$0000 ; sprite1

komutlari ile ilgili register'lara gerekli degerleri yukluyor, boylece en basitinden copper listemiz;
dc.w $0120
dc.w $0005
dc.w $0122
spr1l: dc.w $0000

ve code'umuz
move.l #$0000,d0
lea spr1h(pc),a0
loop:
move.l d0,(a0)
_vbl bekle_
add #$1000,d1
cmp #$4000,d1
bne.s devam
move.l #$0000,d1
 devam:
jmp loop

sekline donusebilir.. bir nevi self modifying code yapmis oluyoruz..

son bir ornek ile bitirelim:
copper listemiz:
dc.w $2001,$ff00,$0180,$0010
dc.w $2101,$ff00,$0180,$0012
dc.w $2201,$ff00,$0180,$0014
dc.w $2301,$ff00,$0180,$0012
dc.w $2401,$ff00,$0180,$0010

burda 32, 33, 34, 35 ve 36nci tarama satirlarini bekle ve o satira ulasildiginda $180 (color0)'a ilgili satirlar icin $10,$12,$14,$12 ve $10 renklerini yukle dedik ve boylece ekranin 32 ve 36nci satirlari arasinda basit bir copper cubugu (copper bar/raster bar) olustu..

yine yukaridaki self modifying ornegini buna uygulayarak istersen bekleme satirlarini degistirip copper bar'i hareket ettirebiliriz veya renklerini degistirebiliriz..

gibi :)

Plazma #3

« Yanıtla #99 : 06.02.2007 00:57:14 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
evet haklısın, processor denemez bilezaten çip olarak da yok; fat agnus'un içinde blitter ile kardeş kardeş oturan iki co-processor demek daha doğru. ;)

Plazma #3

« Yanıtla #100 : 06.02.2007 01:22:32 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
copper hakkindaki cevaplar icin cok tesekkurler. onuuzdeki 6 ay icinde bir ara a1200 kurcalamak istiyorum o esnada cok ise yarayacak bu bilgiler.
 
Simdi bir ricam olacak. burada copper ile ilgili son 3 mesaji Amiga Coding bolumune tasiyip orada "Copper nedir" falan gibi bir baslik acabilir miyiz. yoksa bu bilgiler bu threadde kaybolur diye korkuyorum

Plazma #3

« Yanıtla #101 : 06.02.2007 01:25:56 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
taşıyamayız... taşımayacağız da. taşıyacağımız yer farklı olacak. ;)

Plazma #3

« Yanıtla #102 : 06.02.2007 09:28:17 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
yorumların için çok teşekkürler nightlord.
yalınız bir düzeltme yapmak durumundayım. ryleh röportajını gnostic yaptı. decipher'ınki ise gargaj röportajı.

Plazma #3

« Yanıtla #103 : 06.02.2007 09:53:13 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Nightlord, uzun uzun reaction yazmışsın sağolasın. Röportaj olayını Spritus söylemiş zaten. Bende bari gargaj röportajındaki sorununun nedenini söyleyeyim. ıki röportaj'da son gün geldi. Ryleh'in röportajında eksikler vardı ona çok zaman harcadım. Ama gargaj röportajında bir sorun gözükmüyordu ve highlight olayı zaten neredeyse fark edilmediği için boşver bu hali ilede iyi demiştim kendi kendime, demek ki değilmiş. Kusura bakma...

Plazma #3

« Yanıtla #104 : 06.02.2007 10:17:02 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Nightlord: Çok güzel bir review yapmışsın dergiye. Eline sağlık. Vakit bulunca ben de detaylı bir review planlıyorum. şimdilik bununla idare edin :)
 
Bu dergi iyiden iyiye adam olduğu zaman (#4? #5? #6? .... #666?) bence ingilizceye çevrilip dünyada yayınlanmalı. Yalnızca "Türkiye'ye özel" olması bana her geçen gün batmaya başlıyor çünkü sonuçta ciddi bir emek var arkasında ve Plazma bir scene productı değil, çünkü hiçbir scene productı bir ülkeye özel yayınlanmaz, yayınlansa da tüm scene açısından bir değeri yoktur.
 
ılk iki sayıda en çok ilgimi çeken yazarlar:
 
• Anesthetic: PC tutorial ve review adamı, demo tips&tricks olayına girmesiyle taktir ettiğim yetenekli kişi.
• Nightlord: 8 bit ve PC tutorial, review adamı, çizgiroman çizeri, ultra süper yetenkli kişi, Microsoft esiri :p
• Spritus: Plazma projesini kod hariç sırtlanmış kişi. Keşke biraz daha uzun ve planlı tutoriallar yazsan be kardeş, senin grafik tutoriallarını çok seviom.
• Hydrogen: Grafik modları experti, editör, review adamı. Senden süper bir tracker tutorialı bekliyorum kardeşim.
• Vigo: Old school scene adamı, Bronx'un sözlük anlamlarından biri, bunca yıl sonra aramızda en aktif yazı yazan kişi. (Plazma harici dergilerde yayınlanan yazılarını hatırlatırım unutanlara)
• Ragnor: Yeni nesilden çıkan en düzgün scener. Plazma'ya da ciddi bir şekilde el attı sonunda. Yazıları da çok zevkli okunuyor.
 
Aslında tüm sayılarda yazıların %70'i de bu isimlerden çıkma sonuçta. Bu sayıda bunlara Flexi ve Decipher da eklendi, yani benim ilgimi çekme anlamında.
 
• Flexi: PC, müzik ve Türkiye denildiğinde ilk aklıma gelen isim.
• Decipher: Plazma'nın code yükünü üstlenmiş kişi. Tüm eleştirilere göğüs geren, Nightshift'de "al bunu debug et" diye demosunu patlatmasını beklediğim genç şahsiyet. Aynı zamanda sıkı röportaj adamı.
 
Ne mutlu ki Plazma yazılarının %90'ı benim ilgimi çekebiliyor, geri kalan %10'u da okurken rahatsızlık vermiyor, yalnızca benim ilgimi çekmiyor. Yani derginin yazı içeriği anlamında kalitesine diyecek yok. Bir de tutorialların formatlanması biraz daha düzelirse sonuç süper olacak.
 
şimdilik bu kadar. Yazı yazı daha sonra ele almayı planlıyorum olayı.