Gönderen Konu: VIC kursu preview  (Okunma sayısı 34771 defa)

VIC kursu preview

« Yanıtla #15 : 05.01.2007 09:06:24 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ahahhah ya olm, hayvansın sen yaaaau... walla kanka, son yıllarda okuduum, okurken gülmekten komaya girdiim en süper döküman bu yaa... ellerine kollarına beynine saalık kardeşim...

VIC kursu preview

« Yanıtla #16 : 05.01.2007 09:35:28 »
Hızlı düğmeleri aç

esmaeild

İleti: 96

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kodhane.com
dün gece 1.5 ta eve vardım. 1. bölümü bitirdiğimde saat 3 e geliyordu yattım. şimde sabah işe gelir gelmez bi bakayım dedim ahanda 2. bölüm. Eli öpülesi insansın. Commodore dergilerindeki makine dili köşesini okuduğum zamanlardaki hislere kapılmaya başladım. (arada fark var tabi. Baytan BıTıRMEZ in yazdığı bir cümleyi 10 defa okuduktan sonra 11i okuyuşumda yavaş yavaş anlamaya başlıyordum. senin cümleleri birer defa okudum.) bu da şunu gösteriyor eğitici olabilmek için bir işi iyi biliyor olmak yetmiyor. bir algoritmanın önce kafanın içinde çalışmaya başlaması gerekiyor. bunun içinde gerçek olmayan dünyadaki tanımlamaların gerçek dünyadaki nesnelerle ilişiklendirelebilmesi gerekiyor. yani şimdi senin yazını oturup ciddi bir biçimde c64'te uygulama geliştirmek için okuyan biri plastik topları nasıl unutabilir. Bu makalen eğitici yeteneğinin olduğunu açıkça gösteriyor. Commodore dergisinde makinedili köşesinde  bir akümülatör - baş merkeb eşleştirmesi vardı. aradan 15 yıl geçti hala unutmuyorum. Ya hala program döküm ekinin 20. sayısının kapağının kahve rengi olduğunu, 25 sayının koyu yeşil 7. sayı mor,1. sayı mavi, 17. sayı açık yeşil...........  unutmuyorum.  53281 i 49152 yi :D.
Coding Is Art.

VIC kursu preview

« Yanıtla #17 : 05.01.2007 10:55:24 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@nightlord: abi sihirli sayıları açıklamışsın, artık gerçekten sıkı coderlar türemeye başlayabilir 64 platformunda.
 
Alıntı
DMA, 63, 23.... Siz artık bir VIC programcısısınız.

Bu bölüme bayıldım. Doğru söylemişsin. Anlatım dilin de süper. Olm sonunda Amerika'ya üstünlük sağladık işte. Amerikalılar bu dökümanı bulamayacak, bulsa da anlayamayacak, çevirtse de 63, 23 kıçlarında patliicak ahahahhahaha

VIC kursu preview

« Yanıtla #18 : 05.01.2007 12:51:44 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Buyuk emek harcanarak hazIrLanmI$. AyrIca 2. yazInIn bu kadar cabuk geLmesi supriz oLdu. Hangi diLde oLursa oLsun VIC hakkInda bu denLi anLa$ILabilir tutoriallarin cok yaygin olmadigini dusunuyorum. Ve bu emegi ufak bir tebrik yazIsI ile gecemeyecegim. Bu gercekten "BUYUK I$" olmu$.   Bunun yanInda 1999'dan sonra scene ile bagLantIm kopunca 2003 yILInda cIkan water'I da yeni gordum. Nightlord note dosyasInda demo'nun yorumLanmasInIn kendisi icin onemLi oldugunu yazmI$. Dedikodu oLmasIn da.. :) gecenlerde yabancI ve dunyaca unLu bir grubun onemli bir partide yayinlanip ust siralarda yer bulmu$ demosunu izledim. Vektor partInda coder kendini ovup duruyordu. YanLI$ hatirlamiyorsam 1 senede geli$tirdigi rutinden bahsediyordu. Buna kar$In ben water'I daha cok begendim. AyrIca siirsel bir oLayI demo ile birle$tirme fikri cok ho$uma gitti. AyrIca nightLord'un mutevaziligi de takdire $ayan bir oLay.90'LI yILLarda c64'te ne zaman vektor gorsem Kadem akLIma geLirdi. $imdi birde Nightlord akLIma gelecek :) En onemli $ey deriz ya... Kendinden sonrasI icin dunyaya bir iz bir isim bIrakmak. Bence insanLarIn beyninde iz bIrakMak bu olsa gerek...

VIC kursu preview

« Yanıtla #19 : 05.01.2007 13:24:51 »
Hızlı düğmeleri aç

esmaeild

İleti: 96

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kodhane.com
Commodore dergisinin döküm eklerinden birinde Tuna ERTEMALP in rotasyon ve fonksiyon diye iki tane yazılan fonksiyonun grafiğini çizen programı vardı. program bizden fonksiyonu istedikten sonra ekranı kapatarak grafik çizme işini yapıyordu. çizim bittiğinde ekranı tekrar açıyordu. böylece çizim esnasında 6510 u 2 Mhz de çalıştırıp fonksiyonun hesaplanması için gereken süreyi yarı yarıya düşürüyordu. o zaman kafamda bu konuyla ilgili bir çok şey havada kalmıştı. şimdi diyorum ki kendi kendime demek ki ekranı kapatarak osilatörün oluşturdu 1 Mhz lik salınımın iki cycle ınıda VIC'e ait kısmını bir şekilde VIC ten alarak 6510 a tahsis ediyor.
« Son Düzenleme: 05.01.2007 13:27:54 Gönderen: esmaeild »
Coding Is Art.

VIC kursu preview

« Yanıtla #20 : 05.01.2007 13:37:33 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ufak bir düzeltme yapiim. Eğer bahsettiğin Commodore 64 ise 1 MHZ'i (hatta .98 MHZ'i) geçmesi mümkün değil. Commodore 128'de olabilir ancak bu. Ekranı kapatarak yalnızca DMA satırlarından dolayı kaybettiğimiz 1000 cycle'ı kazanarak %5'lik bir performans artışı sağlarız. Ancak bu yine 1 Mhz çerçevesinde olur.

VIC kursu preview

« Yanıtla #21 : 05.01.2007 13:53:26 »
Hızlı düğmeleri aç

esmaeild

İleti: 96

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kodhane.com
yok eminim C64 tü. yine 1mhz de çalışıyor. ama 1 Mhz hızda 2 katı işlem yapıyor. 2 Mhz gibi oluyor yani. akşam eve gidince bakayım o sayfayı scan edip buraya gönderiyim.
« Son Düzenleme: 05.01.2007 13:56:32 Gönderen: esmaeild »
Coding Is Art.

VIC kursu preview

« Yanıtla #22 : 05.01.2007 14:43:18 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ben hala böyle birşeyin imkansız olduğunu savunuyorum kardeşim :) o 2 mhz'de işlem yaptığını sanmıştır en fazla ;)

VIC kursu preview

« Yanıtla #23 : 05.01.2007 18:18:30 »
Hızlı düğmeleri aç

coze

İleti: 238

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: esmaeild
Ya hala program döküm ekinin 20. sayısının kapağının kahve rengi olduğunu, 25 sayının koyu yeşil 7. sayı mor,1. sayı mavi, 17. sayı açık yeşil...........  unutmuyorum.

haa, ne ? Ulan yoksa ? Oha 25 sene sonra dustu jeton galiba bende bunlar niye boyle rengarenk derdim hep :)

VIC kursu preview

« Yanıtla #24 : 05.01.2007 21:12:32 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Selam arkadaslar.. Hepinize guzel yorumlariniz için çok teşekkürler. ikinci bölümde özellikle DMA satırları ile ilgili bölümleri yazarken çok zorlandım. Ve çıkan sonucun ne kadar anlaşılabilir olduğuna dair şüphelerim vardı. Terminoloji ve cümleler yer yer kafa karıştırıcı oldular ve ben onları bir türlü daha anlaşılır kılamadım diye endişeleniyordum. O yüzden yazının anlaşılırlığı ile ilgili olumlu yorumlarınız beni çok mutlu etti.
 
Ayrıca bu kursları yazarken oldschool VIC programlamanın zevkini hatırladım. hele doksanlarda ilk rasterlarımı yaptığım zamanki heyecanlar geldi aklıma. umarım okuyanlarda ve uygulayanlarda aynı lezzetli heyecan oluşur. hatta böyle nightshiftte birkac intro çıksa ne harika olur :)
 
vigo, skate, stranger, esmaeild, coze, bakkada, gnostic ve spaztica hepinize cok teşekkürler. @stranger abi beni mahçup ediyorsun :) waterdaki engine bayağı kötü aslında. mist'teki hali daha iyidir. Ama feedback için çok teşekkürler. bu arada geçmişe dönüp mistin ilk release edildiği zamanki forum threadini buldum. süper nostaljik daha insanlarla da yüzyüze tanışmamışım o zamanlar heheh
 
http://www.tr-demoscene.info/bbs/t76-p-yeni-civitas-demosumist.html
 
Ayrıca threadin sonundaki hydrogen'in mesaj da süperdir :D
 
" evet böyle Void kalitesinde birşey olacaksa olabilir..."
 
yani yaklaşık olarak beraber amatör film çekelim gibi bir öneriye "evet yani starwars kalitesinde olacaksa olur" falan demek gibi :D Zaten o mesajın üstüne kimse de cevap atamamış...
-------------
 
VIC kursunun üçüncü bölümü büyük olasılıkla önümüzdeki haftanın ortalarında gelecek... Sevgiler

VIC kursu preview

« Yanıtla #25 : 05.01.2007 21:55:21 »
Hızlı düğmeleri aç

esmaeild

İleti: 96

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kodhane.com
Commodore dergisi 1. ve 2. sayılarının program dökümlerini evde kaybettim. 2 buçuk saatir arıyorum hiç bir yerde yok. ikisindeden birinde rotasyon ve fonsiyon diye ikitane porgram olması lazım. elinde olan var mı.
Coding Is Art.

VIC kursu preview

« Yanıtla #26 : 05.01.2007 22:20:43 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
@nightlord: mist de $ahaneymi$. CCS64(3.0)'te daha guzeL caLI$Iyor. Rubber vektor oLayIna bayILIrIm. Dragon ball(her ne kadar amiga efekti olsada)'dan sonra en sevdigim efekt :) Bu arada nightshift'e yeti$meyecek oLsada 10 kusur sene sonra code'a ba$LadIm. Elinde gfxLe coder pe$inde ko$maya son :) Skate'in gonderdigi programLar senin tutoriallar ve gaz. Zaten sonucta en egLenceLi plartform yine 64...
 
@esmaeild: Bende bazI sayILar var p.d.e'nin. 1. saYIda MDE, hyperscreen,saat,hyperscreen-demo,c64 yazI karakteri tanImLama,Dunya isimLi programLar var. AradIgIn bunLardan biriyse p.tesi i$yerinde  scanLeyip gonderebilirim.

VIC kursu preview

« Yanıtla #27 : 05.01.2007 22:34:30 »
Hızlı düğmeleri aç

esmaeild

İleti: 96

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kodhane.com
yok bunlar değil o zaman büyük ihtimalle 2. sayının döküm ekinde. komple scan yapmana gerek yok sadece rotasyon ve fonksiyon diye 2 tane program vardı. onun açıklama kısmında yazan bişey kafama acayip takıldı. 3 boyutlu grafikler çiziyordu program. evet %80 2. sayıdaydı. kahverengiyidi şimdi hatırladım. Sadece bu programlar açıklamaları ile birlikte lazım.
Coding Is Art.

VIC kursu preview

« Yanıtla #28 : 05.01.2007 23:18:42 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ya beyler, harbiden gözlerim doluyor... aman bu gaz sönmesin, herkes bişiler yapsa nightshift'de release lese... çünki c64/amiga lovers durumuya... yani yabancı scener'larda bilirki "oo, nightshift'de c64 releaseleri oluyor" hesaaabı yani...

VIC kursu preview

« Yanıtla #29 : 06.01.2007 01:04:31 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@esmaeild: kardeşim, bulabilirsen bul o yazıyı. ama bak sana bu makinede yapılamayacak şeyleri iyi bilen biri olarak söylüyorum, "iki kat hızlı işlem yapmak" diye birşey yok. Olsa emin ol kullanırdık. Adam orda yalnızca ekranı kapatıyor ve azcık tasarruf ediyor DMA satırlarından hepsi bu. Yaklaşık oran da dediğim gibi %5. Aynı olay yükleme sırasında ekranın kapatılmasında da kullanılır. Yükleme zamanı azcık kısalsın diye ekranı kapatırsın, daha hızlı yükler. Eğer 64'de ekstra hardware kullanmadan 2 Mhz'e çıkıyorsa alet (ya da bu olaya denk başka birşey oluyorsa) yan yana 9 sprite da basılır diim sen anla :)