Acme'nin dokuman probleminden soz acILmI$ken bende Vice hakkInda biraz yaKInmak istiyorum.
vice'In monitoru tam anLamIyLa caLI$mIyor.
Mesela d, a, g vb. komutlar caLIsIrken Load, save gibi komutLar caLI$MIyor. Bu da Pc uzerinde c64 icin yazILIm geLi$tirmeyi zorLa$tIrIyor
Ornegin S "sid",08,1000 2000 gibi bir komutla bir sid aLIp kendi programImIzda denemek istersek bu mumkun oLmuyor. AynI $ekiLde L"sid",08,1000 gibi hayati $eyLeri yapmak mumkun oLmuyor. Yani hafIzanIn istedigimiz yerine istedigimiz materyali koyamIyoruz. Boylece ekranda da gosteremeyip farazi $eyLer uzerinde caLIsIyorsunuz.
(Kare seklinde sprite'lar, Ekranda duzgun gozukmeyen[sadece o hafIza araLIgIndaki byteLarIn oLu$turdugu] logolar vb.)
Bu konunun bilinen bir cozumu yok zannedersem. Ancak Acme'de bu belki mumkun olabilir diye dusunuyorum. Relunch64 dosyaLarI hex ve bin oLarak import edebiliyor.
Ornegin bir sid dosyasInI a$agIdaki ornek gibi code'un icine import edebiliyoruz. Tabii bu extra bir$ey OLdugu icin kuLLanImIda extra biLgi gerektiriyor. Yeterli dokumanda yoksa ordada sIcabiLiyoruz.
!byte $50,$53,$49,$44,$00,$02,$00,$7c
!byte $00,$00,$10,$00,$10,$03,$00,$01
!byte $00,$01,$00,$00,$00,$00,$45,$6e
!byte $64,$69,$6e,$67,$00,$00,$00,$00
!byte $00,$00,$00,$00,$00,$00,$00,$00
!byte $00,$00,$00,$00,$00,$00,$00,$00
!byte $00,$00,$00,$00,$00,$00,$4a,$65
!byte $6e,$73,$2d,$43,$68,$72,$69,$73
!byte $74,$69,$61,$6e,$20,$48,$75,$75
!byte $73,$20,$26,$20,$49,$43,$45,$00
!byte $00,$00,$00,$00,$00,$00,$31,$39
!byte $38,$38,$2d,$38,$39,$20,$56,$69
!byte $62,$72,$61,$6e,$74,$73,$00,$00