edit:skate haklisin foruma yazarken yanlis gecirmisim.duzeltildi.
Ekleme:Monitorle F 3000 4000 FF ile kare spritelari
olu$turabilirsiniz.
Nightlord'un tutorial'ini beklerken
Yine ufak bir ornegi geli$tirelim diyorum.
A$agidaki code ile ekranda 16 sprite gostermek mumkun.
lda#$01
sta$d015 ile tek sprite 'i acip ekrani 2 ye bolerek ayni sprite i 2 ekrana da
basiyoruz. Kodu devam ettirerek ayni yolla alt ve ust teki ekranlara 8'er sprite dizebilirsiniz.
lda#$ff (8 sprite i de ac)
sta$d015 yapmak kosuluyla..
Buraya kadar tamam. Peki ekranI 2'ye bolerek alt bir tarafinda bitmap diger tarafta da normal karakter seti gosterme durumu sormak istiyorum.
Art studio, Koala Painter veya amica paintle cizdigimiz grafigi ust ekrana koyarak alt tarafıda normal karakter setine birakmak istiyorum. Genelde sorun renk datalarında cikiyor. Grafiker olarak benden bu kadar
Ornegin geli$imini artIk gercek coderlardan.....
Not: (sys8192 ile calistirabilirsiniz) TASM kullanIyorum code u birebir buraya gecirdim umarim hata olmamistir.
*=$2000
; Sprite 0 i ac
lda #$01
sta $d015
lda #$c0 ; $3000 'den sprite datasi al
sta $07f8
; Interrupt
sei
lda #$7f
sta $dc0d
lda #$01
sta $d01a
lda #$1b
sta $d011
lda #$00
sta $d012
lda #
sta $0314
lda #>int
sta $0315
cli
rts
int
inc$d019
jsr ekranbol
jsr karakter
jmp$ea81
ekranbol ; ekrani bolup $d020 ve $d021 leri nin renk degerleri ver
lda#$30 ; $30 dan ekrani bol
ldx#$00 ;Siyah ekran siyah border
ekran1 cmp$d012
bne ekran1
stx$d020
stx$d021
jsr spr0ust
lda#$90 ; Alt ekran buradan baslasin
ldx#$02 ; Kirmizi ekran kirmizi border
ekran2 cmp$d012
bne ekran2
stx$d020
stx$d021
jsr spr0alt
rts
sprite
spr0ust ; Ust ekrandaki 0. sprite
ldx#$30
ldy#$60
stx$d000
sty$d001
rts
spr0alt ; Alt ekrandaki 0. sprite
ldx#$30
ldy#$a0
stx$d000
sty$d001
rts
karakter ; Kar.ileri-geri madem irq kullandik burada muzik vs.de olabilir
inc$0400
dec$0748
rts