Gönderen Konu: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)  (Okunma sayısı 12109 defa)

Hızlı düğmeleri aç

aydinunlu

İleti: 7

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.

Forumda biraz araştırdım ve nerden ve nasıl başlanacağına yönelik bir yazı, makale bulamadım. Kanımca boş vaktiniz olmadığı için böyle kapsamlı bir şey yazamadınız.

Benim Demoscene kelimesini ilk görüşüm 3-4 sene önce Level dergisindeydi sanırım. Hatta ufak demolar vardı görünce yuhh demiştim :) Sonra unuttum gitti. 3 gün önce PCWorld dergisi aldım ve sadece Demoscene için ayrılmış bir bölüm oldugunu gördüm. Neyse konuya geleyim. Bu yazıyı okuyunca ve daha önce izlediğim demoları hatırlayınca asıl PROGRAMCILIK budur işte dedim. Günümüzde insanlar 4-5 milyar verip MCPD sertifikası alıyor 2 tane veritabanı programı yazıyor ve programcı olduklarını idda ediyor. Bence bu her sarkı söleyenin sanatcıyım demesi gibi bişi. Programcılığı çok basit bişey gibi görüyorlar.

Ben ilk kodumu orta 1 e giderken commoder64 te kitaba bakarak yazmıştım.(şuanda 22 yaşındayım.) Ne yazdıgım hakkında en ufak bi fikrim bile yoktu ve o kodlardan sonra olanları görmek gercekten çok hosuma gitmişti. Sonra lisede kolej yerine meslek lisesi tercih edip aktif programlama hayatıma başladım diyebilirim.şimdide unide programcılık okuyorum. Bende herkes gibi aptal saptal veritabanı kayıt programları yazıyorum. C# dili kullanıyorum. Bu ay pcworld de okudugum yazı beni demoscene bir adım daha yaklaştırdı ve bu siteyi bulup sizlere soru sormamı sağladı. Yeterli ingilizcem olmadıgı ve suanda işte oldugum için yabancı kaynakları pek inceleyemedim.

Sizden ricam benim gibi yeni başlıcak arkadaşlara en azından bir yol gösterecek tavsiyeler, kaynaklar sunmanız. Mesela hangi dili kullanıp, hangi editörde yazmalıyım. Commoder64 düm duruyor ve hala sapasağlam :) Gerekirse onda bile yazarım.

Hepinize çalışmalarınızda başarılar...
(Yazıyı biraz uzattıysam kusura bakmayın :) )
You Know My Name

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #1 : 12.03.2007 11:22:36 »
Hızlı düğmeleri aç

fredi

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Kendimi scener olarak görmesem de, olaya ilgi duyan ve foruma da pek uzun zaman önce katılmamış biri olarak merhaba demek istiyorum. :)
 
"Demo nasıl yapılır?" mı diyorsun tam bilmiyorum. Ben demiştim ama bir cevap bulamadım doğal olarak. Çünkü bu iş resim yapmaya veya bir parça bestelemeye benziyor. Kimse sana "nasıl Hangar 18 yapabileceğini" söyleyemez. Fakat notaları öğrenirsen kendin yapabilirsin. Bu noktada benim önüme başka bir adım çıktı: Demolarda notalar nelerdir? Hala bilmiyorum -hiç demom yok-, efektlerdir diyeceğim ama tam emin değilim. Bu soru benim için hala muallakta.
 
Hangi dili kullanacağın elbette sana kalmıştır. Her dille scenede gördüklerine benzer şeyler geliştirebilirsin sanırım. Fakat özel kategorilere giren demoların yapımı için özel diller bilmek gerekebilir düşüncesindeyim. Mesela bir 256byte demoyu C++'da çok rahat bir şekilde yapabileceğini sanmıyorum, ASM kullanmak daha kolay olacaktır. (Yanılıyor muyum yoksa?)

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #2 : 12.03.2007 11:24:11 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
selam, yazıyı yazan benim ... ne mutlu bana, 1 kişi yakalamışım :)

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #3 : 12.03.2007 11:28:06 »
Hızlı düğmeleri aç

fredi

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Hocam biraz daha bekleyeydin belki bir iki balık daha yakalardın. :)

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #4 : 12.03.2007 11:33:27 »
Hızlı düğmeleri aç

aydinunlu

İleti: 7

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
@fredi;
Cevabın için teşekkürler. Evet sorumun ana teması demo nasıl yapılır. Senin dediklerin sayesinde en azından assembly dilini kullanmam gerektiğini öğrendim.
Assembly için kullanabileceğim bir editör varmı, yoksa bildiğim kadarıyla dos ortamında yazılıyor. Dosta yazdık diyelim bu kodu nasıl derlerim?

Buna benzer bilgiler verirseniz sevinirim.

Belki bende hiç demo yazamıcam ama en azından neyin ne oldugunu öğrenmek istiyorum.Fazla bilgi göz çıkarmaz :))
You Know My Name

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #5 : 12.03.2007 11:42:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Nightshift partisini kacirmis olmaniz uzucu gercekten, bir cok scener taniyarak en guzel baslangici orada yapabilirdiniz:)
 
Demoscene baslangicinin en onemli gereksinimi, Demolari izlemek ve onlardan keyif almaktır. Ardindan scener adi verilen bu kisilerin bu isleri nasil yapabildigi ile ilgili bir merak ortaya cikar. Demoscene'in arkasindaki en buyuk guc olan gruplarin ve scenerlarin arasindaki sosyal baglar da ilgi cekmeye baslar. Hangi gruplar ne yapiyorlar. Kimler arasinda fi tarihinde nasil rekabet olmustur vs. gibi. Demoscene'in yazili materyalleri olan Disk magazinleri ve cesitli web sayfalari okunmaya baslanir. Partilerle ilgili haberler takip edilir. En son cikan demolar, grafikler, muzikler izlenir.
 
Demoscene'in icerisinde yillar icinde kendiliginden gelismis etik ogrenilir. Mesela kaynak gosterilmeden bir sey kullanmama, baskasinin herhangi bir urununu calmama , ayni zamanda yapilan urundeki emegin onemli bir kisminin o urunu yapana ait olmasi gibi. Saibesiz, temiz bir scener olmanin onemi anlasilir.
 
Scenerlarla yazisilmaya baslanabilir. Ardindan kendine yakin olan, sana en cok ilham veren platformda, kendin icin ideal olan gelistirme ortamini arastirmaya baslarsin. C64 scene'i gibi optimizasyon temelli ve gelismis bir scene ortami ilgini cekebilir veya pc scene gibi teknolojinin en us duzeyini kullanarak, daha SINIRSIZ bir ortamda calismak isteyebilirsin. Bu sana kalmis bir sey. Ancak eger cevrende grup olusturmak isteyen scenerlar var ise, herkesin bulustugu ortak payda daha cekici olabilir. Cunku kisisel ilerleyisin bir sonraki asamasi grup kurmak ve bu zevki tatmaktir. (Kendi gurubuna uye bulmak kolay olmayabilir, belki kendi anlayisina uygun kisilerin olusturdugu bir gruba uye olunabilir)
 
Bundan sonra olay cok calismaya ve scenede kabul gorecek, zevkle izlenebilecek bir urun ortaya cikarma asamasina gelir. Baslangicta "ben bunlari yapabilirim" diye dusunulen seylerin aslinda o kadar da kolay olmadigi, planli, programli calismanin burada da cok onemli oldugu anlasilir.
Ilk yaptigin urunlerde bile belli bir kalitenin, izlenebilirligin olmasi ve insanlara begenebilecekleri estetik bir seyler sunmak onemlidir.
Surekli kendini gelistirmek, her yaptiginin bir oncekinden daha iyi oldugunu gormek, kendini tekrar etmemek guzel seylerdir.
Zaman icerisinde bir urun ortaya cikarmak icin kabul ettigin olcut, senden daha kaliteli bir is yapmis olan gruplarin urunlerini gecmek olabilir. Rekabet oldukca eglenceli ve faydali bir olaydir.
 
Yazilabilecek cok sey var aslinda. Kisa zamanda bunlari cikarabildim, umarim faydali olur.

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #6 : 12.03.2007 11:52:46 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@aydın: öncelikle aramıza hoş geldin. küçük bir topluluk olduğumuzdan ötürü senin gibi her aramıza katılan/katılmayı düşünen insan bizleri çok mutlu ediyor. bilmeni isterim ki scener olmak için yapman gereken çok özel birşey yok. sen zaten programcı olduğunu belirtmişsin. bu durumda bizlerle irtibatta kaldığın ve mümkünse senede 1 ya da 2 kez yapılan bilgisayar partilerimize (7DX, Nightshift) katılım gösterdiğin sürece zaten scener olmuş sayılırsın. zamanla bir gruba da katılırsın ve grafik, müzik gibi ihtiyaçlarını da giderecek bir ekipte yer almış olursun böylece.
 
şimdi nerden nasıl başlayacağın güzel bir soru. bu konuda birçok yazı yazıldı çizildi aslında. bu yazıları yazanlar sana kendi makalelerinin linklerini yollayacaklardır. ancak madem seninle doğrudan konuşma imkanı elde ettik, sen öncelikle bize bir hedef koy, biz seni ona göre yönlendirelim. seçmen gereken şeyler şunlar
 
1) platform (pc, mac, amiga, commodore 64, gp2x, play station, xbox, aklına ne gelirse...)
2) programlama dili (assembler, c/c++, java, pascal, zart zurt basic v.s.)
3) Eğer PC ya da benzeri bir platform kullancaksan, bunların üzerinde kullancağın kütüphaneler (grafik kütüphaneleri (directx, opengl, sdl, ptc v.s.), ses/müzik kütüphaneleri (fmod, bass, directsound, directmusic v.s.))
 
bunları belirledikten sonra biz seni daha doğru yönlendirebiliriz. al sana benden iki örnek teklif:
 
1 - PC, C/C++ ve DirectX
2 - Commodore 64, Assembler
 
Sen bu alternatifleri çoğaltabilirsin. Hatta birden fazla alternatifle de ilgilenmen mümkün. Ancak başlangıç için yalnızca birine odaklanman daha doğru olacaktır.
 
Tekrar hoşgeldin aramıza :)

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #7 : 12.03.2007 12:08:05 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
ek olarak plasma dergilerini okumani tavsiye ederim.

http://plazma.tr-demoscene.info/
- endo of glance -

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #8 : 12.03.2007 12:39:22 »
Hızlı düğmeleri aç

aydinunlu

İleti: 7

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar öncelikle hepinize teker teker teşekkür ederim.

@skate;
Platform olarak PC - C/C++ - OpenGL olabilirmi mesela.
Gecenlerde OpenGL ile oyun programlama kitabı almıstım.Aslında asıl amacım 3 boyutlu istatistiksel veriler sunmak için openGL kullanmaktı :)
You Know My Name

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #9 : 12.03.2007 13:04:59 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Tabi ki. Hem de başlangıç için DirectX'ten daha rahat olur.

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #10 : 12.03.2007 14:20:03 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Hosgeldin Aydin ;
 
Deneyimlerime dayanarak soliorum oncelikli olarak tek bir alan belirleyip hedef kuculterek ilerlemek ve hedefe belirli checkpointler koyarak ilerlemek senin acindan rahat olur.Bende direkt demo nasil yapilir die baslamistim daha intro bile cikmadi :) (kendi kodladigim)
Ogrenmek istedigin platformu secip araclarini belirledikten sonra yapmak istedigin seyleri cok kucuk parcalara bolerek devam et.Kucuk olduklarina takilma sakin kucuk de olsa onu sen yarattin bundan haz al...
 
Tekrar aramiza hosgeldin...

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #11 : 12.03.2007 14:37:14 »
Hızlı düğmeleri aç

aydinunlu

İleti: 7

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Benim zaten direk bir demo yazmak gibi bir düşüncem yok. Bu su anda hayal asamasında. Birçok gencin ben oyun yazacam diyip bunun lafta kaldıgını cok iyi biliyorum. Bu işin zor oldugunuda biliyorum. Boş zamanlarımda amatör olarak ilgilenmek istediğim için öğrenmek istiyorum.

Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)
You Know My Name

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #12 : 12.03.2007 14:39:29 »
Hızlı düğmeleri aç

fredi

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aydinunlu;12948
Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)

Ahah kesinlikle! Ben şu anda öyle yapmaktayım, aslında bu dönen küpler bana acayip ilham veriyor.

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #13 : 12.03.2007 14:44:44 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
Alıntı yapılan: aydinunlu;12948
Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)


Oyle de yapabilirsiniz tabii. Veya SDL, PixelToaster, Allegro veya herhangi bir framebuffer library (OpenPTC, TinyPTC..) ile dogrudan ekrana birseyler basarak baslayabilirsiniz. Kendinizi memory'ye daha yakin hissedersiniz :)
Dokumanlarini arsivlerin icinde bulabilirsiniz, kullanimlari kolaydir.
- endo of glance -

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

« Yanıtla #14 : 12.03.2007 14:44:59 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@aydin: evet aslında çok güzel bir başlangıç noktası olur senin için. ayrıca yazdıklarını okudukça görüyorum ki ayakları çok yere basan birisin. eminim bizlerin de sınırsız desteğiyle yakın zamanda güzel efektler kodlamaya başlayacaksın. ihtiyacın oldukça foruma mesaj atman yeterli, elimizden geldiğince yardımcı oluruz hepimiz.