@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.
Ben debris'in kötü bir demo olduğunu söylemiyorum, hatta izlemesi de çok zevk vericiydi. Fakat ideolojisi yanlış. FR gibi scene'in tepesinde oturup herkesin imrendiği, örnek aldığı grup ne yapıyor?
Fakat yine tartışma bu noktaya geldi. Low poly gözükmeyen şey ne? (kaldı ki bir demo'da istediğin görüntüyü verebildikten sonra low poly de kullanılabilir.) Etrafta dolaşan 6 yüzlü 8 vertexli küpler mi? (aslında binlercesi geziyor ortamda hiç fena değil) Yoksa kutu kutu binaların dümdüz duvarları mı? Yok yok, yılan görünümlü silindirler.. Haa köprü? Ama bidakka o da bildiğin low poly. Tamam ya, buldum, yazılar. Kabul edin, bu demoda 3D bir julia yok. Ya da sağlam bir morph. Ne metaballs, ne fire, ne ışık efektleri, ne atmosferik efekt, ne particles... Hatta polygon rekoru kırmaya çabalamamışlar haklı olarak, çünkü eğer bu rekoru kırmak istiyorsanız nfo'ya "Req: 512MB GeForce9900" yazması yeterli. Tek ele gelen şey, parçalanma efekti.
Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris.
Hah işte benim söylediğim şey de bu. Bir önceki mesajıma yazmıştım bunları ama sonra sildim, birisinin atlıyacağını biliyordum. FR örnek oluyor, scene'in hamurunu yoğuruyor. Bu işin sorumluluğunu alması gerek. Film gibi izliyoruz, buyrun, köprü geliyor (ama kısa, devamı yok, ekran kartımızın poly sınırına yaklaştık), aha geldi, arkadaşlarıyla yılan gibi geldi girdi bi tarafımıza.. Dünya yıkıldı, alttan ekran çıktı, ama yayın yok... Vay be, scene'in simgesi olan illet (küp), türedi türedi, dünyayı ele geçirdi, yıktı, yaktı. Çok fena yaptı.
şimdi skate, FR'u örnek alırsa, bir sonraki c64 demosunda şöyle yapacak: Boşver border açmayı, boşver c64'ün 3d çizmedeki başarısızlığını (ki biliyoruz ki bunlar yapılabiliyor), ben elimde ne varsa onunla bişeyler yapayım, nightlord'un bir çizim kütüphanesi vardı ondan faydalanayım, ama asmalı konaktaki kamera hareketlerini kullanayım, sprite'tan bir köprü, dünyayı yıksın
Bence bu demoscene değil. Ha bu c64 demosunu ben yapsam süper, debris'i anes kodlasa (ki becerebilir), ona da diyeceğim yok. Kimse bizi örnek almıyor. FR'deki durum şu, imam osurursa, cemaat sıçar.
şimdi, tekrar bakalım, "PC demoları nereye geldi?", bu mudur yani? Debris midir? Bence "Caret"'tir. Bence "TUBE"'dır... Bulunur scene ruhunu taşıyan onlarca demo/intro. Debris benim listemde olmayacak, sevenlere selam olsun.