Gönderen Konu: compression..  (Okunma sayısı 8195 defa)

compression..

« : 08.07.2008 13:05:39 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
c64'de hiz ve hafiza "sorunu"? nedeniyle grafikleri nasil compress ettiginizi merak ettim.

yani, bir sahne aktifken ve bir sonraki sahnede full screen bir grafik gosterecekseniz (en cok yer kaplayan yontem hangisi ise onu dusunun, ifli vs gibi) onu hangi formatta sakliyorsunuz? RLE aklima ilk gelen sey ama suphesiz baska guzel seyler yapiyorsunuzdur?

compression..

« Yanıtla #1 : 08.07.2008 14:41:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
aslında doğru tahmin etmişsin gnostic. RLE çok kullanılır 64'de. bunun haricinde birçok metot var. 64'deki asıl tartışma konusu genellikle dataların sıkıştırılmış halde yükletip sonra açılması ya da sıkışmış dosyanın yüklerken byte byte açılarak yükletilmesi arasındaki hız farkı gibi konulardır.
 
c64'ün en sağlam sıkıştırma programlarından biri, bir PC toolu olan pucrunch'dır. Pucrunch'ın 64 üzerinde depackerı da oldukça hızlı çalışır ve zaman zaman zip ve rar'dan daha iyi oranlarda sıkıştırma bile gösterebilir.
 
ben özellikle şu güncel topic'e bir göz atmanı isterim.
 
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11&topicid=57375

compression..

« Yanıtla #2 : 08.07.2008 20:00:01 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Ben de pucrunch'in linkini veriyim:
 
http://www.cs.tut.fi/~albert/Dev/pucrunch/
 
LZ77 ve RLE bilesimi bir algoritma kullaniyor sitesinden de gorebileceginiz gibi. Ve lossless.
 
Living/Glance'de hizi biraz artirilmis pucrunch kullanildi.

compression..

« Yanıtla #3 : 09.07.2008 08:46:08 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
soyle bir durum var ki, benim ozellikle merak ettigim "gfx compression" olayi.. acikcasi yer sIkintili bir production icin bir compression gelistirmeye calisiyorumda, diger "yer sIkintili" platformlarda ne yapmislar diye merak ettim.. :rolleyes:

ancak verdiginiz linkler ve bilgiler icin cok tesekkurler, baya iyi oldu, bi suru ek sey ogrendim.. :D

compression..

« Yanıtla #4 : 09.07.2008 23:25:51 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@gnostic: grafik konusunda genellikle yine bu yukardaki sıkıştırma metotları kullanılır. ancak videoya gelince iş değişir. benim bildiğim grafiğe özel sıkıştırma mantıkları yalnızca commodore 64'deki uzun animasyonlarda kullanılıyor ki bunların birçoğunun çözünürlükleri de düşüktür ve genellikle dithering kullanırlar. normal bir grafiğin diğer platformlardaki gibi sıkıştırılamama nedeni commodore 64'ün grafik ekranının limitlerinin biraz garip oluşundan kaynaklanıyor. yani kayıplı bir sıkıştırma birçok durumda mümkün değil ve grafiği tahmin edebilenden çok daha fazla bozabilir. kayıpsız bir sıkıştırma olduğu sürece de grafik modlarının özellikleri düşünüldüğünde yine standart data sıkıştırma metotları en iyi çözüm oluyor.

compression..

« Yanıtla #5 : 10.07.2008 08:59:10 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
bilgilendirme icin sagolasin :)

Alıntı yapılan: skate;18443
...
yani kayıplı bir sıkıştırma birçok durumda mümkün değil ve grafiği tahmin edebilenden çok daha fazla bozabilir. kayıpsız bir sıkıştırma olduğu sürece de grafik modlarının özellikleri düşünüldüğünde yine standart data sıkıştırma metotları en iyi çözüm oluyor.

compression..

« Yanıtla #6 : 10.07.2008 10:05:48 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@gnostic: şimdi aklıma geldi. ben hep multicolor resimleri aklıma getirdim elbette ki. 320x200 tek renk ekran modunda kayıplı sıkıştırma yapılabilir. ama yapılmış mıdır bu güne kadar dersen pek sanmıyorum.

compression..

« Yanıtla #7 : 11.07.2008 00:11:33 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Bu arada sanirim pixel art'i kayipli sikistirmak, grafikerden dayak yemenin en hizli yolu da olabilir :)
 
- hulean naptin lan grafigime
- ee. sey kayipli sikistirdim... ah vurmasana .. ahh ama bak dct'deki yuksek frekanslar zaten algilan... ahhha ama huffman encoding ah.

compression..

« Yanıtla #8 : 11.07.2008 14:45:42 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
Alıntı yapılan: nightlord;18469
Bu arada sanirim pixel art'i kayipli sikistirmak, grafikerden dayak yemenin en hizli yolu da olabilir :)
 
- hulean naptin lan grafigime
- ee. sey kayipli sikistirdim... ah vurmasana .. ahh ama bak dct'deki yuksek frekanslar zaten algilan... ahhha ama huffman encoding ah.


heheh evet.. ve hayat boyu unutmazlar bi de :D

dusuk kapasitede, RLE grafik icin en uygun yontem tabii. sadece bazen grafigin formatina gore modifiye etmek iyi sonuc veriyor, tekrar eden byte'lar yerine tekrar eden word'ler veya longword'ler gibi. ya da tekrarli bloklari once bulup (LZ benzeri dictionary) sonra aralari/kalani ve bloklari RLE ile compress etmek gibi. bildiginiz seyler muhtemelen :T
- endo of glance -