Gönderen Konu: En performanssız coding günüm  (Okunma sayısı 1242 defa)

En performanssız coding günüm

« : 14.11.2005 00:39:37 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Yaklaşık 6 saattir bir part kodlamaya çalışıyorum. Aslında partı PC'de çoktan kodladım, 64'e uyarlamakla uğraşıyorum. 6 saating sonunda efektin şu anda uğraştığım şekilde uyarlanamayacağının farkına varmış bulunuyorum. Sil baştan yeniden girişiyorum olaya. Uf bea.. Acayip performanssız bir günümdeyim :(

En performanssız coding günüm

« Yanıtla #1 : 14.11.2005 02:26:27 »
Hızlı düğmeleri aç

tURbO

İleti: 481

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
Alıntı
Originally posted by skate@Nov 14 2005, 12:39 AM
Yaklaşık 6 saattir bir part kodlamaya çalışıyorum. Aslında partı PC'de çoktan kodladım, 64'e uyarlamakla uğraşıyorum. 6 saating sonunda efektin şu anda uğraştığım şekilde uyarlanamayacağının farkına varmış bulunuyorum. Sil baştan yeniden girişiyorum olaya. Uf bea.. Acayip performanssız bir günümdeyim :(
[post=2888]Quoted post[/post]
[/b]

2 yada 3 sene once verdigim grafiklerden birsey yapmadigini hatirlatmak isterim.. :D

yani bu ilk diil... :D

neyse olur boyle seyler.. .

bu yuzden scene'i birakicam zaten..  coder'lari hedef gosteriyom.. :)
   .oO bRoNX ^ zOmbie bOys! Oo.

En performanssız coding günüm

« Yanıtla #2 : 14.11.2005 08:57:04 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben o oyunu 64'de yapsaydım çoktan bitmişti. Yarım kalmasındaki asıl neden her dakika gelişen unstable boktan PC teknolojisi. Ben zamanında ne güzel DirectX 7.0 öğrenmiştim, çatır çatır kullanıyordum DirectDraw'u v.s. Senin oyundan önce aynı mantıkta map yapısına sahip olan araba yarışımı ve editörünü de DirectX 7.0 ile geliştirmiştim.

Gelelim senin oyunun akıbetine. Kurdum en son DirectX SDK'sını (o zamanlar 8.1 en son versiondu) baktım düzgün compile edilmedi map editörüm, değişen şeyler var. Ben de onları fixlemek yerine 8.1'i öğrenmeye karar verdim. Karar veriş o veriş :) 8.1'deki değişiklikler, artık doğrudan DirectDraw desteklenmemesi v.s. derken oyunu Direct3d ile yapmaya ancak tüm grafikleri anti-alising v.s. olmadan (pixeller cam gibi görünecek biçimde) kullanmaya karar verdim. Bu DirectX'de nasıl yapılır araştırırken OpenGL'de nasıl yapıldığı ile ilgili bir tutorial buldum. Azcık OpenGL geçmişim de olduğu için hadi OpenGL ile bir deniim dedim...

Hikaye böööyle sürüp gidiyor. Geçenlerde okul tezim için geliştireceğim bir program için DirectX 9.0c kullanmak istedim, bir baktım artık Visual C++ 6.0 desteklemiyorlar, debugging v.s. için yalnızca .NET kullanmaya zorluyorlar. Ben önce güncel PC teknolojisini yakalayacam da sonra senin oyunu kodlayacam Turbo kardeş. Grafikler bozulmadan 64'e atılabilse 64'de kodliim de PC beni bozuyor yaw :)

En performanssız coding günüm

« Yanıtla #3 : 14.11.2005 09:02:05 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Turbo: Tabii bir ihtimal daha var. Senin oyun için PTC, SDL türü bir library kullanabilirim ancak bu durumda da daha önce bir hayli zaman harcayıp yazdığım map editörü baştan yazmam gerekir. Ama bu da bir alternatif tabi ki.

En performanssız coding günüm

« Yanıtla #4 : 20.11.2005 03:46:57 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
benim ba$Ima demin benzer bi$ii geldi, ba$I aynI 3 algoritma icin 1 dosyadan 2 kopya daha yarattIm. birincisini yazdIm bitti, sonra ikinciyi atladIm ucuncuyu kodlamaya ba$ladIm, save alirken ikincinin uzerine aldim ama o yazIp bitirdigim birinci kod uzerine yazdIgImI sanarak ikinci dosyaya birincide kodladigimi yeniden kodladIm. kodu bitirip tekrar explorer a donunce asLInda ilk dosyanIn uzerine yazmadigimi ve haliyle aynI kodu ikinci defa yazdigimi fark ettim oyle ki iki kod arasInda 2bo$ satir kadar fark vardI sadece.



bu arada "octalfoam'un açılışına -4 saat kaldı..." :)