1985'de yapilmis bir bilgisayarin, hardware ozellikleri olarak c64'e gore bir cok avantajinin olmasi (ses haric), doganin geregi.
Amstrad'in palet olayi falan da gercekten cok guzel.Makine daha hizli.
C64'un zaten genel gucu ise, senin de degindigin gibi, sabit platform olmasi.
Yani 1985'de belki c64 icin 512 kb. external ram, 4mhz hizlandirici, destegi falan vardi ama bunlarin platform genelinde yayginlasmamasi (hatta c128'in 64 modu haric kullanilmamasi) C64'u demoscene icin , bilimum atari , amstrad, amiga falan dahil olmak uzere, baska pek cok platforma nasip olmamis bir ozellige, sabit platform olma ayricaligina kavusturdu.
ve su an mesela c64 icin uretilmis en populer ve en advanced demolardan biri olan EoD'nin hic bir extra olay istemeden 1982'de seri olarak uretilen ilk c64'de calismasi, c64 scene'inin esas buyusu. Ben bazen, elimde snapshot, 1982'ye gitsem, demonun aynen calisacak olacagini bilmekten dolayi bir heyecan duyuyorum mesela.
Yani bu cok cazip bir olay.
Amstrad demolarinin bir cogunda ise sorun genelde, herkesin belirttigi gibi hardware ile ilgili degil, Amstrad scene'inin genel tecrubesinin c64 scene standartlarinin cok altinda olmasindan kaynaklaniyor.(Kisi sayisi ile orantili)
C64 icin guzel olarak kabul edilen 1-2 demo yapmis herhangi bir grup, buradaki demolardan cok daha iyi bir demo codelayabilir amstrad icin.
+ grafik ve ses olarak da eminim sapka ucuracak manyak seyler yapilabilir. Birtek yukleme surelerinden supheye dusuyorum. Butun cpc demolarinda genelde butun partlarin haddinden fazla uzun ekranda kalmasi ve cok az grafik degisikligi olmasi, beni supheye dusuruyor. Irq loader vs. gibi bir olaya yonelik amstradda bir hardware kisitlamasi var mi bilmiyorum. ya da grafik ekrani cok asiri yer tutuyor ve grafik yuklemek cok mu masrafli bunlari da bilemem.
Ancak onun disinda, tek yuklemede bile baba seyler yapabilmek mumkun olmali.
Fakat her sorun asilsa bile amstrad scene'inde bu demoyu takdir edecek yeterince scener olmamasi,cpc scene disinda da amstrad'in genel hardware ozelliklerine gore appreciation yapilabilmesinin oldukca zor olmasi, boyle bir ilginin olusmasina engel oluyor. C64 icin asagi yukari butun scene'in, neyin ne olduguna yonelik az da olsa bir fikri varken, Amstrad'da bu durum, cok dusuk bir yuzde icin gecerli. Hal boyle iken, bir grubun minimum 8-10 ay surecek zorlu bir demo isine, amstrad platformunda girmeyi dusunmesinin, platforma gonulden bagli olmakla yakindan ilgisi oldugunu dusunuyorum.
Her neyse, bunlari yazmamin nedeni, aslinda ne derece ayni seyleri dusundugumuzun pekistirilmesi:)
Demolar icerisinde DTC acik ara ses olarak ustun. Digerleri whitenoise falan kullansalarmis bateri icin, hos atraksiyonlar cikabilrimis. From stratch da gene diger demolara gore, daha bir saglam code iceren? ve daha dinamik geldi bana. Birileri teknik olarak aciklarlarsa, biz de biraz daha bilincli bakabiliriz konuya.
Valla Alco, demolara nostaljik hayalgucumle bakamiyorum hic. Boyle cok ciddi bir sey demo izlemek, eglencesi zorluklarinda, gorsel etkileyiciliginde vs.
Su cagda bunlari bu kadar ciddiyetle izledigimiz icin, bizi izlemek nostaljik olabilir tabii:) eheheh