o formül spline interpolation'a ait, yani biraz daha derin bir konu. ama "bu nasıl okunur" diyorsan sağdaki chart'ın X eksenine bak. 0'dan 6'ya kadar gidiyor ya, f(x) fonksiyonunu farklı bölgeler için farklı şekillerde tanımlamış. aslında bu da lise'de görülen matematik konularındandır.
[0,1] aralığında f(x) = -0.1522x³ + 0.9937x
[1,2] aralığında f(x) = -0.01258x³ - ....
gibi okuyabilirsin. yani farklı aralıklarda eğim değiştiği için formül de değişiyor. ancak dediğim gibi sen "spline" konusunda araştırma yaptığında karşına böyle şeyler çıksa da işin sonucunda bir genel formül üzerinden çalışacaksın ki bu da o kadar korkutucu olmayacak. ya da bir konu gerçekten seni çok zorluyorsa, unutma ki her zaman bu konularda hazır kütüphaneler bulup kullanabilirsin. mesela ben şimdi bazı video görüntülerini realtime olarak alıp, codec'i ne olursa olsun decode edip, üzerine realtime resim filtreleri ekleyip, tekrar istediğim codecle sıkıştırıyorum. codec dediklerim mpeg4 layer 2, h.264, mjpeg v.b. codecler. şimdi bunların hepsinin (özellikle de h.264) encode/decode fonksyionlarını yazmam aylarımı alır. hele ki adam gibi bir hızda çalışacak kadar optimize edebilmem belki de senelerimi alır. ama ffmpeg kullanarak bir günde bu işleri yapacak altyapıyı kurabiliyorum. anlatabildim mi? sen uzmanlaştığın işe odaklanıp, geri kalanında o konuda uzmanlaşmış kişilerin sana sağladığı çözümleri lisansına bağlı olarak ücretsiz ya da paralı olarak kullanabilirsin. anlamadığın herşeyi dert etme.
bir de zamanında hiç kafamın basmadığı birçok konuyu aradan yıllar geçince döküman bile okumadan bir anda kafamda canlanarak çözdüğüm olmuştur. gece rüyamda görüp sabaha kodladığım efekt sayısı az değildir. sen işin içine dalınca bir süre sonra vahiy geliyor insana. insan beyni garip birşey, tüm nimetlerinden faydalanmak lazım.