Gönderen Konu: Batman Forever by Batman Group  (Okunma sayısı 19988 defa)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #15 : 24.03.2011 00:56:45 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Retrojen'de matahari'nin Amstrad ekran hafızası ve adresleme yöntemiyle ilgili detaylı bir yazısı var. Ayrıca bugün bana Batman logosunun pre-rend oluşu ve diğer bölümlerin trikleri hakkında detaylı birşeyler anlattı. Bunları toparlayıp birkaç güne kadar blogda ve/veya forumda yazacağım.

Hepsi bir yana, bugün CPC'de izledim demoyu. Muhteşemdi. Size de elinizin altında varsa böyle yapmanızı tavsiye ederim. Bazı bölümlerde çok fark var.

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #16 : 24.03.2011 01:03:32 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@skate: evet assembler directive.
@alco: daha 3.5" takamadigimdan bakamadim cpc'de :(

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #17 : 24.03.2011 13:49:31 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Alıntı yapılan: ssg;27946
@alco: daha 3.5" takamadigimdan bakamadim cpc'de :(

Yahu neden olmadı bu iş. Ne lazımsa söyle halledelim. Beni bu Commodore müritleri karşısında yalnız bırakma. Zaten toplam 2 kişiyiz. :)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #18 : 24.03.2011 15:15:33 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Alcofribas: O zaman seni sevindirecek bir haber vereyim. şu anda bir 6128'in izini sürüyorum. :) şimdilik kod yazmak, direk scene'e dalmak gibi hiçbir hedefim yok. Çünkü sıradaki makine Amiga, Amstrad değil. Ancak Amstrad'ın da sırası gelir diye ümit ediyorum. Özetle Amstrad'a oldukça saygı duyuyorum. Bir tane CPC 464 de var elimde birkaç senedir, Vigo hediye etmişti. Amstrad ile ilgili ilk hedefim bu demoda kırılmamış olan bob rekorunu kırmak. Hatırlarsanız birkaç sene önce böyle bir challenge olmuştu. Hem cihazı tanımam açısından çok iyi olur, hem de ssg'nin bahsettiği şu register yetmemesi gibi durumları kendim yaşamış olurum. :)
 
Diğer platformlarla ilgili hedeflerim:
 
* Windows demom ile Ragnor'un Linux demosunun eline vermek. :)
* Amiga coding, artık nereye kadar giderse...
* Amstrad ve Atari 800 XL aynı seviyede sırada bekliyor.
 
Commodore 64 ile ilgili projelerim her zaman öncelikli olacaktır. Ancak arkaplandaki hedeflerim bunlar. Ne de olsa 2015'e daha 4 sene var. :)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #19 : 24.03.2011 21:43:05 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@alco: 3.5" drive ve 5.25" slotlu kablo bulamadim :(

@skate ahahah 6502'de 3 tane register'la kod yazabilen birinin z80'deki 5 tane 16-bit register + 1 akumulator + ve tum bunlarin evil twin'leri (mirror register'lar) ile is yapmamasi imkansiz bence :) benimki biraz "ne kadar az memory'ye ulasirsam o kadar hizli olur" gibi garip bir cikis noktasindan geliyor ama tamamen batil. yoksa mesela ix, iy register'larina erisim instruction'lari memory'ye erisim kadar vakit alabiliyor. ote yandan register'larla dalasmak instruction set'i tanimak acisindan da iyi bir pratik. her instruction her register'i operand olarak almiyor her register'i birbirine yukleyemiyosun falan. o tur seyler icin. aksi halde manyaklik benimki.

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #20 : 24.03.2011 22:56:56 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
ya 7dx'e Amstrad getirin hatta ara kablo vs. varsa batman demosunu dev ekranda izleyelim. olmadi gercek hardware'de izlemis oluruz.
- endo of glance -

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #21 : 25.03.2011 00:56:49 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ssg: benim eskiden yazdığım bazı kodlar başta çok yavaş çalışırdı, sonrasında da yavaş çalışırdı. :) son zamanlar başta yavaş, sonrasında gayet hızlı çalışan kodlar yazmaya başladım. tabii zaman zaman köklü değişiklikler oluyor. örneğin senin takıldığın 3-5 cycle fazla kazanayım olayına hiç takılmadan öküzleme yazıyorum. efektin ekranda görünmesi 4-5 saat, son halini bulması üzerine 20-50 saat sürebiliyor. :)
 
not: PC tarafında geliştirmek zorunda kaldığım ek toollar, kodlar, scriptleri dahil etmiyorum bu sürelere. ;)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #22 : 25.03.2011 10:31:18 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@skate senin yaklasimin ideal olan bence zaten. benimki "premature optimization" denen yanilgi. ama dedigim gibi bunu genel gecer bir pratik olarak degil z80 instruction set'e adapte olma pratigi olarak yapiyorum :) kendime bir challenge belirliyorum "hic memory kullanmadan sprite basma kodu yazabilir miyim" diye onu puzzle gibi cozmeye calisiyorum :)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #23 : 25.03.2011 13:12:54 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Alıntı yapılan: skate;27961
@Alcofribas: O zaman seni sevindirecek bir haber vereyim. şu anda bir 6128'in izini sürüyorum.

 ızi sürülecek kadar gizemli ve rare bir cihaz değil :) Screen'e bir  mesaj at, yollasın sana da tavuk tüylüsünden. CPC 464 elinde dursun ama bir  işine yaramaz.
 
 CPC'nin sırada olması bile güzel. Ama sanırım Amiga'dan ona sıra gelmez. Yine de umut CPCcinin ekmeği diyelim :)
 
 
Alıntı yapılan: ssg;27972
@alco: 3.5" drive ve 5.25" slotlu kablo bulamadim :(

Slotlu kabloyu anladım da 3.5" drive i niçin bulamadın onu anlamadım. Migros'a falan mı sordun :D

Kabloyu ve 3.5" drive ı ben yapar yollarım sana. Sen CPC'yi çalışır hale getir ve PC power  supply veya benzeri birşey ayarla. PC power supply'ı da aynı yere sorma  ama :D


Alıntı yapılan: endo;27981
ya 7dx'e Amstrad getirin hatta ara kablo vs. varsa batman demosunu dev ekranda izleyelim. olmadi gercek hardware'de izlemis oluruz.

7D8'deki gazımızı bulursak elbette getiririz. Ama o senenin keyfi bambaşkaydı. Neden bilmiyorum ama öyleydi. Kaç kişi ile konuştum hepsi benzer şeyler söylüyor.

CPC sadece analog RGB çıkış veriyor. Projeksiyona bağlamak için benim bir composite çıkış devresi falan yapmam lazım. En kötü ihtimal 1084'e scart ile bağlar daha kısıtlı bir kitleye izletiriz.

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #24 : 25.03.2011 19:47:36 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
@alco yok migros'ta vardi ama cok pahaliydi. online bulamadim. yoksa mecidiyekoy'de tavuk donerciler arasinda oldugu kesin de oyle gidip mecidiyekoy'de hazine avciligina vakit ayirmak zor geldi. pc power supply'i kolay. hatta var galiba bi tane. cpc calisir halde zaten. muthis calisiyor :)

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #25 : 19.04.2011 01:19:30 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
biri c64'te spin yapmis ama komik olmus zira cpc'de kucuk logonun yavas ve dandik gorunmesi zaten c64'le dalga gecmek icin (kaynak: interview). c64 implementasyonunun kucuk logoyu hizli dondurup buyugunu yavas dondurmesi ironiyi tamamlamis :)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Yv-_iEs5ksc&feature=player_embedded[/ame]

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #26 : 19.04.2011 01:57:40 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bunun yaklaşık 2 kat daha fazla framelisini yapabilirim, hesapladım. ama hız bundan daha iyi olmaz. özetle smooth olması için gerekeni (daha çok frame) biliyorum ancak ne trick kullanırsam kullaniim zaman yetmiyor. özellikle iki renk olması kullanabileceğim birkaç trick'i öldürüyor.
 
size bir fikir vereyim. logonun ekranı hemen hemen kapladığı framelerde hız kazanmak için yapılması gereken belli raster bloklarında çizimin reversed yapılması. dolu alan background rengi olacak, boşluklar çizdirilecek. ama bu ve bunun gibi onlarca aklıma gelen trick 50 FPS'yi bırak 25 bile olmasına izin vermiyor. herşeyi unrolled yazarsak da bu defa da hafıza yetmiyor frameler için. CPC'de 128k olması da büyük avantaj tabii. Commodore 128 kullanarak 50 FPS'ye ulaşılabilir.

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #27 : 19.04.2011 02:03:35 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Bu tarz platform gondermeleri genelde, kendinden sonra cikan makinelere yapildiginda anlamlidir. Misal c64'culer Atari 2600'u efektlerini degil, Amiga 500 efektlerini falan yapmaya calisirlar. (Daha da abartildi bu tabi)
O durumda dahi, c64'de Desert Dream yapildigi icin, Amiga'dakinin degeri dusmez. Sonucta buyuk kredi gene orjinal demoya gider.
Buradaki durumda ise, gonderme biraz garip kacmis:) Tersine olmus.

Scene' genel olarak platformlar degil, insan yetenekleri, yani scenerlar etrafinda donen bir yaris herkesin bildigi gibi.
Burada Batman Forever'in bu gondermelerini daha ziyade, Amstrad'da duzgun bir scene olusamamasina bagliyorum ki, zaten daha super gondermeleri Amstrad camiasinin kendisine yapmislar. (Zira biz bile, ulan ugrassak, Amstrad'da su an olan demolardan cok daha iyi birsey kesin yapariz gibi bir geyik dondurmustuk vakti ile)

Pouet gibi portallarda bazi kisiler, "Best 8bit demo" gibi tuhaf cumleler de kurmuslar. Ilk kez duydum best 8 bit demo kriterini:) Best 32 bit demo hangisi acaba:)
Bu da genel olarak, Amstrad scenerlarinin, kisitli Amstrad scene'inden dolayi, demoyu daha genis bir rekabet alanina tasima cabasinin bir sonucu.

Batman forever demosunu genel olarak ise, begendim. Amstrad speclerini bilmesem de, diger amstad demolarindan oldukca farkli. Seyif zevki yuksek efektler sunuyor. Cok az sayida stuff cikan bir platformda bence cok cok daha iyilerinin de yapilabilecegine yesil isik yakiyor.

Ayrica bu demo c64 Demoscene'in olgun demo standartlarina gore degerlendirildiginde de guzel bir demo. Ancak c64'un top demo standartlari bu demonun sahip olduklarindan cok daha yuksek bunu da belirtmek lazim. C64 demoscene'de asla affedilmeyecek hatalar, burada platformun ilgincligi ile bayagi kurtarilmis. Eger Amstrad'da da inanilmaz sayida demo olsaydi, standartlarin Batman Forever duzeyinde kalmayacagina adim gibi eminim.

Edit: En son paragrafi destekleyecek minik bir info

Bunlar pouet'deki platformlara gore demo sayilari. Her sayfada 25 demo var.

pc windows     130 sayfa
amiga ocs     95 sayfa
pc msdos    79 sayfa
amiga aga     43 sayfa
zx specturm    21 sayfa
amstrad cpc    8 sayfa

Commodore 64 463 sayfa
C64 icin cikan diskmag sayisi baska bir ornek 91 sayfa.
« Son Düzenleme: 19.04.2011 02:25:27 Gönderen: Hydrogen »

Batman Forever by Batman Group

« Yanıtla #28 : 19.04.2011 09:59:09 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bu acidan demoyu ayrica basarili buluyorum. zira cpc scene'ini de silkindirecek hatta baska platformlarda takilanlari dahi cpc'ye cekebilecek kiskirticilikta olmus. iste "bugune kadar aletin %6 kapasitesini kullandiniz", "cpc scene bugune kadar akliniz nerdeydi?", "vanity birden fazla axis'te vektor ceviremiyor musun?", "bu da senin rotozoomer'ina takke olsun", "c64'te bu yaziyi okuyamazsiniz" vb super.