Gönderen Konu: Yeni Civitas Demosu--mist  (Okunma sayısı 13422 defa)

Yeni Civitas Demosu--mist

« : 21.03.2004 21:54:39 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
herkese selam
 
bu hafta sonu forever partisinde yarisan ve 2. olan
yeni demomu http://nightlord.dr2.net/mist_d64.zip
adresinden alabilirsiniz.
 
demo ile ilgili + / - feedbacklerinizi heyecanla bekler
bol release'li gunler dilerim.
 
bi sonraki release'imle 7d4'te gorusmek uzere...
 
nightlord/civitas/aesrude

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #1 : 21.03.2004 23:04:36 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
harbi çok güzel olmuş; ellerine sağlık... müziği de sevdim, kodu da, demonun tematik yapısını da. klasik scrolltext/sprite demolarının dışında böyle tematik yaklaşımlar benim daha hoşuma gidiyor. müziğin 'mistik' tadı da hakikaten iyi; keyifle dinledim. ses oyunları (iniş çıkışlarda kullanılan oyunlar falan) belki biraz 'yavan' olabilir, ama melodisi gerçekten güzel. grafiklerde ufak tefek (gözler mesela) bozukluklar var; ama göze de çok batmıyor.

gerçekten elinize sağlık. ikincilik alması da ayrıca hoşuma gitti. tebrikler!

nerde bizim 64cülerimiz? biraz da onlar eleştirsin. 64 kodunun neye kadir olduğunu tam kestiremiyorum; lakin light-shaded & filled vektör sanırsam ki aletin sınırlarında... :) haa, orda x/y değerlerini artırıp azaltmak yerine belki daha hoş bir data tablosu kullansaydın (aklıma elastik bounce geliyor) daha hoş durabilirdi ve belki 1-2 farklı obje daha...

elastik rutinleri yoksa flash/javascript için olanı aşağıda; Robert Penner'ın library'sinden ödünç alınmıştır.
ukalalık olarak algılamaman umuduyla koyuyorum buraya.

Kod: [Seç]
/////////// ELASTIC EASING: exponentially decaying sine wave //////////////

// t: current time, b: beginning value, c: change in value, d: duration, a: amplitude (optional), p: period (optional)
// t and d can be in frames or seconds/milliseconds

Math.easeInElastic = function (t, b, c, d, a, p) {
if (t==0) return b; if ((t/=d)==1) return b+c; if (!p) p=d*.3;
if (a < Math.abs(c)) { a=c; var s=p/4; }
else var s = p/(2*Math.PI) * Math.asin (c/a);
return -(a*Math.pow(2,10*(t-=1)) * Math.sin( (t*d-s)*(2*Math.PI)/p )) + b;
};

Math.easeOutElastic = function (t, b, c, d, a, p) {
if (t==0) return b; if ((t/=d)==1) return b+c; if (!p) p=d*.3;
if (a < Math.abs(c)) { a=c; var s=p/4; }
else var s = p/(2*Math.PI) * Math.asin (c/a);
return a*Math.pow(2,-10*t) * Math.sin( (t*d-s)*(2*Math.PI)/p ) + c + b;
};

Math.easeInOutElastic = function (t, b, c, d, a, p) {
if (t==0) return b; if ((t/=d/2)==2) return b+c; if (!p) p=d*(.3*1.5);
if (a < Math.abs(c)) { a=c; var s=p/4; }
else var s = p/(2*Math.PI) * Math.asin (c/a);
if (t < 1) return -.5*(a*Math.pow(2,10*(t-=1)) * Math.sin( (t*d-s)*(2*Math.PI)/p )) + b;
return a*Math.pow(2,-10*(t-=1)) * Math.sin( (t*d-s)*(2*Math.PI)/p )*.5 + c + b;
};

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #2 : 22.03.2004 01:06:03 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu mesajı ilk bronxwhq.org'un duvarına atmıştım. Şimdi de buraya atıyorum aynısını...

------------------------------------------------
Nightlord, abi sen naapmışsın öyle yaw :) Süper olmuş demo. Senin 3d engine'ını zaten çok tutmuştum ancak bir de dynamic lightsource'u görünce dumur oldum. Yaw ben de biliyom dynamic lightsource'lu vector yapmayı da 1 mhz'de yapamıom bilionmu :) matris hesaplama rutinlerini falan merak etmeye başladım şimdiden. 7D4'de seni bayaa ablukaya alacaz bu gidişle ehehe

Demoya genel olarak baktığımızda ise konsept çok güzel oturmuş. Oldukça "dark" bir demo. Ara grafikler, textler ve efektlerin uyumu süper.

Landscape'e gelince, görünüş bence yetersiz. Arkaplandaki code'a yazık oluyor. Bence sen o landscape'i şu yeni yüksek çözünürlüklü grafik modlarından birinde dene (2x2x16 ya da camelot'un son demosundaki yeni mod gibi). Zaten sen de aynı şeyi notda yazmışsın.

? vektör de çok hoş. Benim senelerdir yapmayı planladığım bir bob vector partı vardı. Hemen hemen aynı fikir üstüne kuruluydu. Boblar kendi şekillerini oluşturacaklardı 3d olarak. Benden önce yaptın ne diim :)

X2004'e de gidiyormuşsun yanılmıyorsam. Fırsat bulursam ben de gitmek istiyorum. Dur bakalım belki orada da karşılaşırız.

Tebrikler :)
------------------------------------------------

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #3 : 22.03.2004 11:07:48 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
demoyu izledim, gerçekten çok güzel ve kaliteli olmuş, ellerinize sağlık.
efektler çok kaliteli tasarım da gayet güzel. daha ayrıntılı bir review 64times-2'de yapılır belki  :rolleyes:

saygılar,
- endo of glance -

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #4 : 22.03.2004 23:05:26 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Mmmz. Bir Turk coderinin boyle bir demo codelamasi  bir suredir sonuklesmaye baslamis demo yapma istegimde bir kipirdanma yaratti. Ne yazik coder degilim:)
Oncelikle butun demonun belli bir dizayn icerisinde sunulmasi cok hos olmus. Partlarin rastgele ardarda dizilmeyisi ve temponun iyi ayarlanmis olmasi baska bir guzel olay. Landscape'de cok guzel olmus bence. Landscape'in uzerindeki yazilarin fadein-out yapmalari da, demo icin ugrasildigini gosteriyor. Bazi programcilar, yazilari lambur lumbur ekrana getiriyorlar uyuz oluyorum.
? partinin fikri oldukca hos olmus. Isik kaynakli vektor ise harika olmus. Benim Turkiye'den gordugum ilk isikkaynakli Filled vektor'de Water'da codelanmisti zaten. Ancak bu gercekten cok daha iyi gozukuyor. Tek gozume batan nokta, isik kaynaginin uzaklastikca kuculmesi gibi hos bir animasyonla, vektorun etrafinda dondugunun daha iyi belirtilmesi olabilirdi. Ancak bu halide cok cool.
Demo'nun muzikleri de oldıukca atmosferik. Ben oldum olasi karanlik melodileri severim. Bazi sesler biraz sinir bozucu derecede yukseliyor, harmonik melodili kisim belki biraz daha yumusak olabilirdi, ancak bu hali de guzel.
Neyse, Nightlord'u tebrik ediyorum. Daha iyilerini yapacagina da eminim. Darisi herkesin basina.

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #5 : 23.03.2004 01:37:39 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
ben de bir 64 demosever olarak beğendim demoyu. tebrikler, devamını diliyorum...

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #6 : 31.03.2004 23:32:09 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
uzun zamandır vakit bulamadım bu süper demoyu izlemek için... şöyle sağlam kafa keyifle izliim dedim... ve az önce izledim...

nightlord seni tebrik ederim... ellerine sağlık!

bu süper çalışmana "tek" bir laf söyleyecek insanın aklından zor olduğunu düşünürüm...

Gururla izledim...

umarım partiye gelir ve "7d4" için özel bi release yaparsınız...

not : keşke, demo başı haricinde de, bunun bir TURKISH PRODUCT olduğunu belirtseydin...

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #7 : 01.04.2004 09:23:30 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Selam Vigo. Nightlord'un demoyu adina release ettigi grup (Civitas) merkezi Almanya olan uluslarasi bir grup.(Yanilmiyorsam) Zaten hi-res grafikleri cizen Zeitgeist adindaki scener da Alman. Dolayisiyla Turkish Product  yazilmasi pek de mantikli degil.

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #8 : 01.04.2004 13:40:06 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
oncelikle butun feedbackler icin hepinize cok tesekkur ederim. umarim daha da iyi stufflar uretmeye devam ederek bu feedbacklerinize layik olurum.

@spaztica: elasticity rutinleri icin saol. gercekten boole daha non-linear bi fonksiyon daha iyi gozukurmus. benim aklima gelmemisti. ve kesinlikle ukalalik olarak algilamadim:) bilakis saol

@skate: abi abartmissin beni cok onore ettin:)  landscape konusunda yorumlarin cok isime yaradi. sanirim 7d4'e daha hires biseyler yapabilirim. seni okuduktan sonra biraz daha dusundum ve bi fikrim var...

@endo: geleneksel olarak en iyi diskmaglerin ulkesi olan turkiyenin bence 64times'la scene'e donmesi harika olur. butun bronxcu arkadaslardan derginin yeni sayilarini umutla bekledigimi bilmenizi istiyorum. yazi mazi saglamak konusunda da elimden geldiince yardimci olmak isterim.

@hydrogen: abi evet gaza gelin :) cok guclu bi kadronuz ve birikiminiz var 64'de yeni bir bronx demosu gormek beni sonsuz mutlu eder. muzikte enstrumanlar konusunda zayifim. cunku muzigi hep demonun kodu bittikten sonra son anda pc'de yapiyorum. 64'e transfer ettigimde sesler yamuk yumuk ciksa bile artik cok gec oluyor... kader:)... netekim isik kaynagi animasyonu ile ilgili de kesin haklisin. ben de netekim " ulan yaptik bunu ama bi de animasyon yapabilseydik" seklinde dusunmustum:)

@spiritus: resident grubunu tanimiyorum ama ben de size basarilar dilerim.

@vigo: senin gibi koklu bi scener'dan bunlari duymak cok guzel. turkish product konusunda hydrogen'in cevabi zaten durumu acikliyor... umarim daha iyi demolar uretip adimi scene'de duyurdukca zaten benim turk oldugumu daha cok insan bilecek. hatta su zamanlarda cikacak bronx stufflarinin da gelmesiyle turkiye'yi scene'de daha da aktiflesen bir guc olarak gundeme getirebiliriz. bunlarin olabilmesi icin de daha once de forumlarda belirttigim gibi 7dx partilerinin cok onemli olduunu dusunuyorum.

tum tr scene: ozellikle hydrogen'in mesajinin basindaki cumle sonucu bazi dusuncelerimi izninizle gundeme getirmek istiyorum. coop demolar uzerine konusalim. eger kullanilmamis grafikleriniz muzikleriniz ve code parcalariniz varsa bi sekilde birbirimizin elinde olmayan parcalari tamamlayip stufflar uretelim.

ayrica demo uretmek tek basina yetmiyor. cunku yaptiginiz urunun scene'de duyulma miktari baska medya organlarinin (siteler ve diskmagler) cogu zaman elitist ve adil olmayan insaflarina kaliyor. kendi sitelerimiz yayin organlarimiz ve stufflarimizla scene'i cok yonlu influence etmedikce, pazarlamasini daha iyi yapan adamlarin stufflarinin gerisinde kaliyoruz.

tabii butun bunlarin cok onemi yok belki de, en azindan benim bu islerle ugrasmamdaki birinci sebep kendi aldigim zevk. ama yinede avrupadaki adamlarin kendi iclerinde cete gibi gruplasip birbirlerinin stufflarini destekledigi bi ortamda, polonyalilarin bir partiye dolusup neredeyse fake release denebilecek bi demoyu birinci sectirdigi bi ortamda, emeklerimizin karsiligini tam alabilmemiz icin birlikte,planli ve cok yonlu bi sekilde calisabiliriz diye dusunuyorum.

herkese tekrar cok tesekkurler ve saygilar

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #9 : 06.04.2004 14:38:56 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
nightlord: bir şeyi merak ettim; pouet'ten civitas grubunun diğer production'larına baktıktan sonra, senin bu grup için fazla iyi olduğunu düşünmeye başladım (ciddiyim).. adam gibi tepkileri bir tek mist almış, diğerleri hava. bence kendi grubun olan aesrude adı altında çıkarsan daha olur(du) gibi geliyo. sadece bir fikir..

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #10 : 06.04.2004 21:49:14 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
sevgili spiritus... oncelikle sana "estaafirullah o sizin iyi gorusunuz efendim" demek istiyorum. ikincisi aesrude grubu su anda tek kisi (yani ben). kodlama ok muzik bi yere kadar fekat grafik artik bana fazla yuk geliyor. sahsen de demolarda grafiklere onem veren bi yapim var. hadi gecen seneki waterda "su" "duruluk" sadelik" falan gibi konseptlerle durumu idare ettik de o da bi yere kadar :)

bir de bu zeitgeist cok delikanli bi herif cikip su anda cok iyi arkadasim haline geldi. onun hatrina gruptayim.

fakat zaman icinde adam yetistirip aesrude'a alip dunyayi ele gecirmeyi planliyorum(amanin bronx dominant bi forumda ne dedim ben:))

saka bi yana iste bu yuzden coop demo yapalim da yapalim diye yirtiniyorum. benim demo cikarirken su an yasadigim en buyuk handikap grafik ve muzik alanlarinda....

hele bir 7d4 gelsin de orada bunari sanirim daha detayli tartisabilicez hep beraber...


herkese saygilar

Yeni Civitas Demosu--mist

« Yanıtla #11 : 07.04.2004 01:13:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Selam Nightlord. Coop demo fikrine oldukça sıcak bakıyorum.
Eğer belli bir kalitenin üzerinde olacak ise yani herkes "benim de şuyum vardı, benimde şurda şu kalmıştı onu da koyalım demoya" demeyecekse, partlar üzerinde tek tek hem dizayn olsun hem de efekt olsun uzun süre uğraşılacaksa ve iş güç bahanesiyle yarım bırakılmayacaksa(En çok gerçekleşen olay:), ortaya C64 scene standartlarına göre gerçekten keyifli bir seyirlik çıkarabileceksek (Coma ve Resource'nin coop demosu Void standardında mesela) o zaman ben Grafik + Animasyon + Müzik + Dizayn olarak tam destek veririm. Kendi yapacaklarımın kalitesini de elimden geldiğince yüksek tutmaya çalışırım.
Dediğin gibi 7D4'de buluşur, konuşur daha da netleştiririz, kimin katılacağıyla ilgili soru işaretleri de çözülür.