Hmm, hazır alakalı konular dönüyor bende 1-2 soru sıkıştırayım. Ama sadede gelmeden önce biraz kafa şişircem :rolleyes:
Wiki hardware blitter 'taki bilgiler ışığında gene aynı sayfada bulunan
forum linki yardımı ile hardware blit yapabildik(comrade spritus
ile). Yalnız linkteki forumda birden bire sanki bu konu ile uğraşan tüm adamları susturmuşlar, bıçak gibi kesilmiş konuşmalar.
.. Neyse forumdaki örnek kodlar hardware blit yapmaya yeterli. Sorun şu ki;
wiki sayfaları arasında bir tutarsızlık var. ılk wiki linkindeki adam bu kod 2. frame buffer 'ı 1. frame buffer'a kopyalar demiş. Ve
1. FrameBuffer = 0x3101000 ,
2. FrameBuffer =0x3101000 + 320*2*240 demiş.
Ama başka bir wiki sayfasında dediği üzere
1. FrameBuffer = 0x3101000
2. FrameBuffer = 0x3381000
Yani 0x3101000 + 320*2*240 , 0x3381000'e eşit olmuyor.
2. FrameBuffer adreslerinde bir tutarsızlık var.
Biz örnek kodu 2. FrameBuffer 0x3381000 olacak şekilde ayarladık
ve blitter çalıştı. Bu durumu aynı sayfadaki
talk kısmında ifade ettim ama bir geri bildirim alamadım kimseden.
Ama sorunlar bitmedi, hız forumda denildiği gibi 10 kat filan artmadı
, sadece 20fps lik bir artış oldu.
Neyse bu kadar gevezelikten sonra asıl sorularımı sorayım.
1- En doğru hardware blit nasıl yapılır? Yukardaki karmaşıklık mmu hack yüzünden mi oluyor? (32 MB'ı bütün gibi ele almak)
2- SDL kullanmak istersek hangi paketi seçmeliyiz.
Ben şu ana kadar
Full Devkit 2006/03/06 kullanıyordum. En geçerli olan bu sanıyordum?