Gönderen Konu: 6510 Asm  (Okunma sayısı 30974 defa)

6510 Asm

« Yanıtla #60 : 29.09.2005 20:06:45 »
Hızlı düğmeleri aç

hades

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
@nightlord

bir zamanlar hazırlamış olduğum http://hades6510.sitemynet.com sitesinde işine yarayabilecek kısımları kendi sitene aktarabilirsin.

6510 Asm

« Yanıtla #61 : 30.09.2005 14:09:47 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
eyvallah hades. onumuzdeki gunlerde ozellikle senin tutoriallerde olup da benim yazmadagim sayi sistemleri ve detayli komut listelerini link vericem benim siteden.

Bu arada Assembly kursunun son bolumu olan 6. bolumu de ekledim atrkadaslar. boylece bu kurs bana gore tamamlandi. bundan sonra VIc programlama adi altinda yeni bi grup tutorial ile devam edecegim. bu tutoriallerde ise VIC ile ilgili daha detayli konulari ve Rasterlar. FLD,  Tech tech, DYCP, DYSP, Border acma gibi efektleri, ve FLI, AFLI, SHIFLI, XFLI gibi grafik modlarini anlatacagim.

haydi bakalim

6510 Asm

« Yanıtla #62 : 30.09.2005 14:49:16 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by nightlord@Sep 30 2005, 01:09 PM
eyvallah hades. onumuzdeki gunlerde ozellikle senin tutoriallerde olup da benim yazmadagim sayi sistemleri ve detayli komut listelerini link vericem benim siteden.

Bu arada Assembly kursunun son bolumu olan 6. bolumu de ekledim atrkadaslar. boylece bu kurs bana gore tamamlandi. bundan sonra VIc programlama adi altinda yeni bi grup tutorial ile devam edecegim. bu tutoriallerde ise VIC ile ilgili daha detayli konulari ve Rasterlar. FLD, Tech tech, DYCP, DYSP, Border acma gibi efektleri, ve FLI, AFLI, SHIFLI, XFLI gibi grafik modlarini anlatacagim.

haydi bakalim
[post=2076]Quoted post[/post]
[/b]

Bence bunları teknik olarak anlat ve source code verme. Yoksa etrafta Nightlord Demomakerlar gezinmeye başlar :) Şaka bir yana deneyerek öğrenmeleri daha iyi olur. Source codeunu buldukları gibi ezberle öğrenmeye dönüşüyor olay.

6510 Asm

« Yanıtla #63 : 30.09.2005 14:49:26 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
hadi abi heycanla bekliyorum... :)

6510 Asm

« Yanıtla #64 : 30.09.2005 15:31:24 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Biraz hizli mi gidiorus nedir???  :blink:

6510 Asm

« Yanıtla #65 : 30.09.2005 16:50:05 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
Alıntı
Originally posted by skate@Sep 30 2005, 02:49 PM
Bence bunları teknik olarak anlat ve source code verme. Yoksa etrafta Nightlord Demomakerlar gezinmeye başlar :) Şaka bir yana deneyerek öğrenmeleri daha iyi olur. Source codeunu buldukları gibi ezberle öğrenmeye dönüşüyor olay.

skate, daha anlatılacak çok şey var, ben dökümanları yakınen izliyorum... şuan ki bilgiler çok temel ve sağlam... ama DYCP yapmaya yetmez...

ayrıca, verilen source'un da satır satır açıklaması filan olursa sanırım kimse ezberlemeye gitmez...

ama sevgili nightlord süper bi yazı dizisi olayında, umarım sıkılmaz ve devam eder... çok zevkli gidiyor... :)

6510 Asm

« Yanıtla #66 : 30.09.2005 17:19:19 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Vigo: Nightlord süper bir coder ve büyük olasılıkla sizlere en ideal yöntemleri gösterecektir. Ancak o ideal yöntemlere ulaşmak için adım adım aşamalardan geçmek gerekli. Mesela benim ilk yaptığım DYCP rutinimde 50 FPS için raster timing yetmiyordu. Millet o sıralar 8-16 Ora DYCP falan yapıyordu. Daha sonraları yaptığım bir DYCP rutini ise 3-4 ORA Dycp yapmama yetiyordu. Şimdi yapsam kat kat daha hızlısını yaparım. Ancak size doğrudan bu son ulaştığım yöntemi göstermem doğru olmaz kanaatindeyim. O aşamaları geçmek önemli bence. Özellikle tamamen farklı bir efekte başlarken (bu güne kadar kimsenin yapmadığı mesela) geliştireceğiniz algoritma daha önce yaşadığınız sorunlar ve geliştirdiğiniz yöntemlerle kalitesini belli edecektir.

Bence Nightlord ne kadar uğraşırsa uğraşsın kötü kod yazamayacağı için bu tecrübeyi yaşayamazsınız. Onun için bence algoritmayı pseudocode kullanarak size vermeli ve siz cebelleşmelisiniz. Zaten takıldığınız yerde size hepimiz yardım ederiz.

6510 Asm

« Yanıtla #67 : 01.10.2005 18:00:22 »
Hızlı düğmeleri aç

PE&OAS

İleti: 377

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
oncelikle ogrenci arkada$larima kolay gelsin, ogretmenlerime te$ekkurler. kusura bakmayin postlarinizi ancak okuyabildim ve cevaplamaya cali$iyorum. maalesef nightlordun dokumanlari az once okuyabilmeme ragmen henuz denemek, uygulamak firsatina sahip olamadim, bazi sorunlar yuzunden ancak haftadabir defa gibi zaman araliklari ile gelebilecegim, dokumanlari becerebilirsem az sonra evdeki makineme goturebilecegim. ancak odevleri pek cabuk teslim edebilemem herhalde :) ayrica programcinin el kitaplarini da ayni dandik i$ler yuzunden upload edemedim, kusura bakmayin, tekrar kolay gelsin.

6510 Asm

« Yanıtla #68 : 06.10.2005 16:34:09 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
sevgili arkadaslar

ailedeki bir saglik probleminden dolayi pazartesi gununden beri kurs olayiyla (ve diger bilgisayarla alakali konularla) ilgilenemiyorum. tahminen onumuzdeki haftadan itiaren normal devam edecegim. bu gecici duraksamadan dolayi kusuruma bakmayin...

sevgiler ve saygilar

6510 Asm

« Yanıtla #69 : 06.10.2005 17:25:45 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by nightlord@Oct 6 2005, 03:34 PM
sevgili arkadaslar

ailedeki bir saglik probleminden dolayi pazartesi gununden beri kurs olayiyla (ve diger bilgisayarla alakali konularla) ilgilenemiyorum. tahminen onumuzdeki haftadan itiaren normal devam edecegim. bu gecici duraksamadan dolayi kusuruma bakmayin...

sevgiler ve saygilar
[post=2196]Quoted post[/post]
[/b]


Gecmis olsun  :(
Devam ederiz o problem degil de acil sifalar diliyorum...

6510 Asm

« Yanıtla #70 : 06.10.2005 18:29:46 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
gecmi$ olsun abi.

6510 Asm

« Yanıtla #71 : 07.10.2005 09:54:56 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
Alıntı
Originally posted by nightlord@Oct 6 2005, 04:34 PM
sevgili arkadaslar

ailedeki bir saglik probleminden dolayi pazartesi gununden beri kurs olayiyla (ve diger bilgisayarla alakali konularla) ilgilenemiyorum. tahminen onumuzdeki haftadan itiaren normal devam edecegim. bu gecici duraksamadan dolayi kusuruma bakmayin...

sevgiler ve saygilar
[post=2196]Quoted post[/post]
[/b]

kanka geçmiş olsun, bi yardımımız olabilirmi?

6510 Asm

« Yanıtla #72 : 08.10.2005 16:03:38 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
gecmıs olsun dıleklerıne bu ooleden sonra yazdıgım yenı bı dokumanla tesekkur edeyım. gelen tepkilerden biraz daha aciklama gerektirdigine karar verdigim ACMEnin calisma detaylari ve etiketler konuarinda bi dokuman hazir sitede. forumda float eden bazi sorulari cevaplayacaktir.

bi sonraki firsatta da adresleme modlarini biraz daha acan yeni bi ekleme yapacagim.

bu tip ekleme ve gelistirmelerin olabilmesi icin simdi oldugu gibi sorularin gelmeye devam etmesi gerekiyor. soru soran ve onlara cevap veren herkese cok cok tesekkurler

http://nightlord.dr2.net/testblog/?postid=59

6510 Asm

« Yanıtla #73 : 06.03.2006 12:15:32 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı
Originally posted by vigo@Sep 27 2005, 10:37 AM

hayalmi bunlar? olamazmı?


Evet verdiniz gazi nightshift'te. Simdi de bilgileri dokulun bakalim. Elimde calisip calismadigini bilmedigim bi 1541-II vardi. Onu da cantaya atip gelmistim. Partide denedim alet saglam. Kablosunu yapmak icin gerekli zimbirtilari da aldim bugun, aksam aleti calistiriyorum. Zaten partiden getirdigim disketlerin birinde giristeki C64'te iki elemanin programladigi BASIC seken yazi var (Ben de scroller'ini yazmistim ;) ). Onu da sahiplerine gondermem lazim.

Simdiki setup'im

C64B
1541-II
XE1541 kablosu
PC

MMC64 kartim da yolda. Kartusum yok ne yazik ki ama bi sure boyle idare edicez. PC'de editorum, cross-assembler'im var. Basit bir iki sey de yazdim ama ozellikle screen editor, charset editor falan gibi tool'lar konusunda yardima ihtiyacim var. Bi de grafiker, muzisyen tanidigim olmadigi icin sagdan soldan calip cirpma programlarina ihtiyacim var. Su anda onemli olan coding'i gelistirmek ne de olsa. Dandik scroller'li introlarla baslar hersey :)

Hadi bi el atin.
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

6510 Asm

« Yanıtla #74 : 06.03.2006 13:21:29 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
eminim ki skate 64 konusundaki geniş bilgisini senle paylaşmaya hazır olacaktır. yakasına yapış bir an önce; ağlamayan bebeğe meme vermezler, sende ağladın. doğru yerde memeni bulacaksın da. :)

64'te koda başlayanlara karşı değilim, güzel bir alet; ama H2O da buna şaşırmıştı, niye henüz daha taze olan aletlerde (PSP, konsol, XBox, PS2 vs) birşey yapmaktansa geçmişin makinasında birşeyler yapılmasını sadece 64'e olan aşka bağlayabiliyorum. Ama yine de heyecanlı olanların yeni platformlarları da denemesini öneririm; GP2X güzel bir örnek oldu bu konuda... Özellikle PSP üzerinde birşeyler yapan fazla olmaması, uluslararası partilerde de rağbet görmesi, demonun yayılımı açısından da güzel birer etki.