Gönderen Konu: Tdsn?  (Okunma sayısı 8617 defa)

Tdsn?

« : 07.12.2007 20:36:37 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
merhaba, tdsn serilerini nereden indirebilirim? web search ve pouet i$e yaramadi malesef.
 
ssg

Tdsn?

« Yanıtla #1 : 07.12.2007 20:50:49 »
Hızlı düğmeleri aç

puNky

İleti: 224

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle

Tdsn?

« Yanıtla #2 : 07.12.2007 21:51:47 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
te$ekkurler punky.
 
ssg

Tdsn?

« Yanıtla #3 : 07.12.2007 22:12:51 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Birde şöyle bir link mevcut bulunmakta:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=tdsn :)

Tdsn?

« Yanıtla #4 : 08.12.2007 01:01:07 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
yok onu biliyorum da casing ve ascii art bozulmami$ hallerini ariyordum. :)

Tdsn?

« Yanıtla #5 : 08.12.2007 13:11:01 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
güzel dergiymiş... keşke çıksa tekrar.

Tdsn?

« Yanıtla #6 : 10.12.2007 02:16:59 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
tekrar çıkarsa söz bu defa hikaye değil adam gibi review, tutorial v.s. yazıcam :)

Tdsn?

« Yanıtla #7 : 10.12.2007 20:26:35 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
sacmalamak da zevkliymi$ be :) indirdiklerim uzerinde goz gezdirirken 2. sayida "x86 assembly optimizasyon teknikleri" yazimi gordum "vay be oturup bunu mu yazmi$im helal olsun" diyordum sonra.. malesef...
 
ssg

Tdsn?

« Yanıtla #8 : 26.01.2009 20:11:37 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
1990'larin son cegreginde cikan, bildiklerini comertce anlatan scenerlarin dergisi TDSN. Bu gunku Plazma da biraz daha genis kapsamli olaran bu isi hedefliyor. Ciktigi donemde, gercek diskmag'leri cok seven bir olarak, burun kivirmistim biraz text mag olayina, okusana demisti birileri pek cekici gelmemisti. Bir de sensei'nin falan chok sevdigi shu tarz yazma hadisesine kIl olurdum :P
 
Neyse konuya donelim. Bir suru kisi bir ton article yaziyor bu magler icin. Buyuk is gercekten. Ancak neredeyse tamami demo orjinli olan bu mag'leri cikaran demo grubu uyelerinin bir cogunun tek bir demosu bile yok. Tdsn doneminde tam manasiyla Demo diyebilecegimiz hic bir sey cikmadi. Simdi de Plazma donemindeyiz. Ve 2006'daki o bugli yil haricinde gene demo olarak son derece kisir bir ortam soz konusu.
 
Ben cok merak ediyorum. Bunca insan bir sekilde kendini bir donem adayarak boyle articlelar yaziyor ediyor. Madem herkes bu kadar sey biliyor, niye ortada dise dokunur bir sey yok. Yani amac hic bir sey yapmamaksa, yazik gunah, ogrenilecek seyler degil cogu, insana beyin olumu getirir. Sayfalarca article gidiyor da gidiyor. Herkes biliyor ediyor. Inanilacak hadise degil.
 
Isin daha da ilginci, bu magazinlerin okuyucu kitlesi de tamamen gorunmez. Yani aslinda malum herkesin her seyi bildigi bir ulkedeyiz. Kimse de bu maglerden dolayisiyla bir sey ogrenmiyor. Herkes yazar, ogrenen 3-5 kisi.
 
Bana cok garip geliyor bunlar. Cok garip. Ha sert mesaj olarak algilamasin kimse bunu. Sadece anlayamiyorum cok.

Tdsn?

« Yanıtla #9 : 26.01.2009 20:21:33 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
hydrogen, düşüncenden yola çıkarsak ve biraz da öteye taşırsak... bu dergilerin aslında yazan kişilerin bilgisini meşrulaştırma aracı olduğunu ve halka hizmet ederek onları bilgilendirip geliştireceği, teşvik edeceği halde sadece yazarlarının daha bilinmesine yol açtığını söylemek olası mı? ben de bir süredir bunca içerik üretiliyor, plazmada yazan arkadaşlar emek sarfetti, sonra bunların geri dönüşü bir product bile olmadı diye düşünüyordum. plazma, ya da benzeri dergiler, uygun kitleye, gerçek alıcısına ulaşmadığında derginin amacı ne oluyor? evdeki rom kernel reference manual'leri fotokopiyle çoğaltıp istiklal'de gelen gçene dağıtmışım, ne yazar. uygun kitlesi, alıcısı olmadıktan sonra neye yarıyor dergiler? uygun kitleden kastım, o yazıları sadece okuyanlar değil, ondan bir üretim sürecinde yararlanan, oradan edindiği 1-2 teknikle bir kod yazan (elbette müzik vs de dahil edilmeli bu ifademe, ne kadar olabiliyorsa) kişilerdir.

Tdsn?

« Yanıtla #10 : 26.01.2009 21:39:02 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
sizlere Joker'i hatırlatmak isterim. ne yazık ki onlarca daha örnek veremeyeceğim ancak bu dergiler boşa yazılmıyor. ayrıca biraz Atatürk vizyonu lazım. acaba şu anda "o kadar da işe yaramayan" Plazma dergileri 10-15 sene sonra nasıl bir konumda olacak?
 
şahsen dergilere tutorial yazma nedenim, günün birinde biri bana bu konuda bir soru sorduğunda (ki şimdiden birkaç kez başıma geldi), Plazma #N'i aç, o sayıda anlatmıştım ya da X tarafından anlatılmıştı diyebilmek.
 
kısacası bir sonraki nesili düşünmek bile bence vizyonsuzluk. iki, üç sonraki nesil bile bu kaynaklardan yararlanacaktır. ne zaman mı? Türkiye'de artık Commodore 64'de ASM programlamayı bilen adam kalmadığı, kalanların ise torunlarının pipileriyle oynadığı bir dönemde "şu delikli kartvari alet de neymiş" diye merak edip araştırma yapacak kişilerin bulabileceği kaç tane kendi dilimizde döküman var?
 
olayın Commodore 64 yönüne değindim ancak aynısı şu an için güncel olan tüm articlelar için geçerli.

Tdsn?

« Yanıtla #11 : 26.01.2009 22:23:56 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Aslinda, dergilerin yararliligi, degindigim yan konu idi. Sonu ona birakmam, focuslari onun uzerine cekmis. Hic bir sekilde, ben bu dergilerin yazilmasi faydasizdir demiyorum. Tabii ki limiti sonsuza goturdugunuzde fonksiyon bir seylere yakinsayacaktir (Neylere:P)

Daha cok merak ettigim sey, bu kadar cok halihazirda bilen insandan, cok cok dusuk bir yuzde ile stuff cikmasi idi.

Tdsn?

« Yanıtla #12 : 27.01.2009 01:49:06 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Bence asıl sorun yazmanın yapmaktan daha kolay olması. Düzgün bir demo yapmak için birkaç kişinin en az 1-2 ay bir proje üzerinde ortak çalışması gerekiyor. Ben kendi adıma bu işi başaramadığımı ve başaramayacağımı biliyorum. Kendim için konuşuyorum vaktim yok abi, tek hobim demoscene olsa sorun yok. Ama okuldan eve geldiğimde ilgilenmem gereken 3-4 hobi ve bunlarla alakalı bir sürü proje oluyor. Kaldı ki aslında bi öğrenci olarak en rahat adamlardan biri benim sanırım bu forumdaki. Çoğunuzun işi, evi, eşi, çocuğu bi sürü sorumluluğu var. Eh ölü bi sanat demo yapımıda yeni recruitler çook seyrek geliyor. Açıkcası bu tarihten sonra her partiye kesin bir demo yetiştirmek için elimden geleni yapacağım ama ufak şeyler olacaklar sanırım.

Paradoksal bi sorun var scene'de, çözmeye ise hiç çalışmayacağım, 2 saat geciktim yatmak için, sabah bi sürü işim olacak, off herşey birikiyor hala bi kafamı dinleyemiyorum :(.

Tdsn?

« Yanıtla #13 : 27.01.2009 04:01:13 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Ragnor'a bir ekleme olarak. Bence öğrencilik de o kadar başı boş sayılmaz. Hele ki Bilgisayar Müh. öğrencisi olmak çok daha bela. Okulda zaaten haşatın çıkmış, eve geliyorsun baba gibi projeler bekliyor. Ve onlarla malesef ki evde uğraşmak zorundasın. Hafta sonları da o projelerle uğraşmak zorundasın ki bir şekilde bitsinler. Aradaki bayram, yarı yıl tatilleri ise tam demo yapmak için ideal zamanlar. Zaten genelde bu zamanlarda bişeyler çıkıyor ;)

Tdsn?

« Yanıtla #14 : 27.01.2009 07:02:45 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bu endiseyi artik ugur dundar'in "kaybolan zanaatlerimiz" programinda comlekci dedelerin "artik kimse comlek yapmiyor" diye yakinmasina benzetiyorum. e kimse yapmiyor cunku ilginc degil artik comlek yapmak. oyle bir gereklilik de kalmadi.

ortaliktaki araclar demo gorselligini farkli yollardan yakalayabilmeye izin veriyor. boy ufakligi falan bunlar da birer tercih edilir unsur olmaktan cikti. gunde gigabyte'lar indirenlerimiz var.

gorsellik icin tatmin esigi de yukseldi. c64'un "ready." prompt'undan ya da dos'un c:\> 'sinden sonra gelen gorsellikle simdi vista, macosx ya da compiz'in firildak arabirimlerinden sonra gelen gorselligin yarattigi etki de farkli.

gorsellik kalitesinde cpu gucu ust sinirlayici olmaktan cikti, o yuzden "optimize kodlama"nin esprisi de kalmadi. bugun coder'larin hala c64'te rekor kirma cabasi da bunla alakali. orada ust sinir olarak gecerli hala cunku.

benim kendi gozlemime gore bugun turkiye'den production cikma hizi tdsn donemine gore daha yavas. sebebine dair tahminim de demo kulturunun o donem genc kusak tarafindan (no carrier elemanlari gibi) benimsenmis olmasiydi. bugun internet kafe'de counter strike'tan kalkip, flash editleyip, php ile forum yapmaya gecis gibi abuk sabuk bir yazilimci career path'i var. o patikadan nasil demo cikacak, cikmaz.

cita da yuksekte zaten. 3d geometri bilmek allahin emri. oyle dik bir learning curve'u genclere nasil cazip kilacaksin? cok zor.

kisaca demo'nun eski coolness faktoru yok. turk grubu the party birincisi olsa turkiye'de su forum disinda kimsenin umrunda olmaz.

ancient bi zanaat bu artik kabul edin. for a more civilized age.

ssg