Gönderen Konu: Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya  (Okunma sayısı 15254 defa)

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #45 : 25.03.2008 09:49:14 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
şu sıralar "hoşgeldin" diyebiliriz herhalde ref. Parti boyunca sık sık bizi bilgilendirdiğin için saolasın. ucundan köşesinden yaşamış olduk biz de partiyi. BPTV de kesik kesik de olsa yardımcı oldu tabii :)

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #46 : 29.03.2008 12:12:37 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
geçen yıllara göre biraz sönük olsa da süper bi parti olmuş gene. benim favorilerim şunlar:
 
ixaleno by Rgba
atrium by TBC & Loonies
h4vok by Archee
pimp my spectrum by ate bit
metamorphosis by ASD
linger in shadows by Plastic (.pl) (özellikle bu enfes)

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #47 : 30.03.2008 21:39:14 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Sanırım yine bir sürü yeni scenerdan tepki alacağım ama, plastic'in sony destekli demosunda bir espri bulamadım ben. Dev ekranda, HD çözünürlükte 3 kere izlettirdiler bize bu demoyu, iki yerde etkilendim, biri bulutlardan yüzlerin yaratılması (dikkat: bulutlar berbattı, fikir güzeldi), ikincisi bir ara havada bir ağaç dönüyordu, onun organik renderı.Bunun dışında demoda, tıpkı geçen seneki debriste olmadığı gibi, bir olay yoktu. Bir "PS3 mucizesi" yoktu ortada. Plastic bu sene bir PC demosu kassaymış daha iyi olacakmış PS3'den sponsorluk alacaklarına.

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #48 : 31.03.2008 02:53:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ref: bu eleştirinin çok tepki alacağını sanmıyorum. şahsen ben de sana birçok noktada katılıyorum.
 
ancak plastic'in önceki demolarına da bakacak olursan (örnek: 195/95) en çok kastıkları şey render enginedir. her grubun kafayı taktığı birşey var sonuçta. plastic'in ulaşmak istediği nokta diğer birçok gruptan farklı.
 
bulut olayına gelince, bulutları ben çok kalitesiz bulmadım. bilerek biraz pastellik katılmış gibi geldi bana. yani amaçlarının reelistik bulut görüntüsü oluşturmak olduğundan emin değilim. kaldı ki reelistik sahneler oluşturmakla ilgili pek bir derdi yok plastic'in. bulut efektindeki en zor olay şu. orada yer alan surat silüetleri farklı açılardan bakıldığında dağınık birer bulut katmanı olarak gözükecektir. benim hoşuma giden olay silüet grafiğini belirli bir kamera açısından o grafiği andıracak biçimde 2d layerlar şeklinde, bulut hissinden ödün vermeden hesaplatmaları. yıllar önce benim dotlarla yaptığım bir efekt vardı aynı çıkış noktasından. keşke aklıma bu fikir gelseymiş. yani hem fikir, hem uygulama çok güzel olmuş, taktir ettim.
 
demonun giriş bölümü scenerlar yadırgamasın diye eklenmiş gibi geldi bana. tam anlamıyla 3d sahnelere daldıktan sonrası "bakın PS3'ün polygon sayısı ve texture çözünürlüğü ile bu yapılabiliyor" gibi birşey olmuş. PC'de de hemen hemen aynısının yapılabileceği bir gerçek. belki texturelardan ödün vermek gerekir biraz. ama bazı 3d sahneler de resmen Hollywood kalitesinde olmuş (hem de realtime). bu yüzden taktir ettim ben arkadaşları. yoksa benim "demo" olarak algıladığım kavrama %30 uyumluluk gösteriyor diyebilirim.

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #49 : 01.04.2008 00:10:53 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Bende bu konu ne zaman açılacak diye bekliyordum :)

şaka bi yana ben plastic demosunu baya beğendim. Özellikle bahsi geçen bulutlu credits
sahnesini.. Ayrıca demo için devasa miktarda içerik ( 3D modeller & animasyonları , 2D
dokular , ıllustrasyonlar , CubeMap ler , 7 dakikalık müzik...) hazırlanmış. Özellikle
demonun şehirde geçen kısımları için yapılmış Cubemap ler baya kaliteli olmuş.. ayrıca
köpekteki kürk de gayet güzel renderlanmış. Demoyu kodlayanlara da hiç bi lafım yok zaten.
Yukarda saydığım tüm şeyleri doğru düzgün bir araya getirip sunabilmek  baya teknik
yetenek gerektiriyor. Tüm bunların yanında kaliteli kod + kaliteli içerik + aylarca (yıllarca?)
çalışma "süper demoyu" garantilemiyor.... Kendimde bi şekilde demo yapımıyla ilgilendiğimden
demoyu ortaya çıkarmak için sarf edilen efor demo değerlendirmelerimde önemli bir rol oynuyor.


Skate : PS3 de 256MB RAM + 256MB VRAM (GPU - GeForce 7) var. Yani modern bir PC de (4GB RAM + 1GB VRAM li bi GeForce 9) PS3 e göre tüm içeriğin daha yüksek çözünürlüklü versiyonları kullanılabilir.

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #50 : 01.04.2008 21:33:45 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Hmm, açıklama yazmayı unutmuşum. Bugün metroda rastladığım anes hatırlattı sağolsun.
Internet bağlantısından şikayet ettiğim ülkenin değil şu an ikamet ettiğim öğrenci yurdunun rezil interneti idi. Düzelteyim, eksik kalmasın :).

BP stuff'larınıda daha izleyeceğim inşallah, vize dönemi vakit pek olmuyo :/.

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #51 : 02.04.2008 08:26:16 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Adam metroda Anes'e rastlıyor iyi mi. Ah Ankara'da olmak vardı. (ıstanbul'da olmayan ve burada olmaya özenen arkadaşların ruhlarını okşiim biraz ;))

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #52 : 02.04.2008 20:58:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Ahahahah, sağol :). ılginç bişeydi ya, tam oturmuştum boş bi koltuğa baktım ileride biri el sallıyo bana, o da ne Anes! :) Ankarada olmak güzel ya :). Bi de deniz olsa tam olacak :P

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #53 : 02.04.2008 23:15:39 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ragnor: ınanmazsın teyzemin oğlunun adı Deniz, Ankara'da yaşıyor, TRT'de çalışıyor. ...da ben merak ediyorum naapçan Deniz Abi'mi diye :p

Breakpoint 2008, 21-24 Mart 2008, Frankfurt / Almanya

« Yanıtla #54 : 03.04.2008 20:53:35 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Iııı... şeyy nasıl desem? Burada açıklamayayım, çok özel :P.