Gönderen Konu: opensource devreci  (Okunma sayısı 3648 defa)

opensource devreci

« : 23.06.2010 18:02:35 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
eski yaptığım programları artık sitemde istemediğim için  sourceleri ile birlikte
yayınlıyorum belki işinize yarar

http://www.devreci.com


ARKADAşLAR LÜTFEN HıÇBıRıNı POUETE YÜKLEMEYıN TEşEKKÜRLER
« Son Düzenleme: 23.06.2010 18:15:38 Gönderen: devreci »

opensource devreci

« Yanıtla #1 : 24.06.2010 00:53:05 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Hey gidi günler, "ibowar" ve "Tehlikeli Atesci"'yi daha dün gibi hatırlıyorum, oyunyapimi.org zamanlarından.

C kodlarını da assembly gibi yazmışsın :) , sanki sen kodları açık kaynak yapmamışsın da exe'lerden tersine mühendislikle zor yollardan elde edilmiş gibi duruyor.

opensource devreci

« Yanıtla #2 : 24.06.2010 10:47:30 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
o şekilde kod yazmanın cezasını çok şiddetli biçimde çekiyorum çünkü uğraştığım kodlar büyüdükce hepsi arap saçına döndü. değişkenlere anlaşılır isimler vermek döngüleri düzgünce yazmak bunların önemini daha yeni anladım.
ama sorun bu değil
mesela ibowar2 yi haziran 2005 yılında yapmıştım aradan tam 5 yıl geçti zamanın nasıl bu kadar hızlı geçtiği ve 5 yıl sonunda elle tutulacak hiçbirşeyin olmaması   işte beni bunlar yaralıyor :(

opensource devreci

« Yanıtla #3 : 25.06.2010 02:16:17 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Tehlikeli ateşçiyi anımsadım..
Bende o sıralar oyunyapimi.org a yeni yeni takılıyodum..
valla ne yalan söyleyim directx - opengl nin grafik apisi olduğunu bilmiyordum..Bi süre bunlar neden bahsediyolar acaba diyodum..Counter Strike ayarlarından bi çağrışımı vardı sadece.hehe:D

Zamanına göre iyi işler yapmışsın bence..En azından elinde bi arşivin var güzel bi anı işte..çoğumuzda oda yok..
bende o yıllarda sabahlara kadar oyun oynardım..şimdi kızıyom kendime:P

opensource devreci

« Yanıtla #4 : 27.06.2010 02:33:05 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
@devreci:
Demo, intro..vs yaparken, özellikle 256 byte, 4k... gibi limitli kategorilerde kod standarlarını pek takan yok sanırım, o yüzden sıkıntı yok.

Ama onun haricinde, yorum satırlı düzgün kod yazmak ve belli standartlara uymak baya önemli. Hem sonradan kullanılabilmesi açısından, hem başkalarının anlaması açısından gerekli. Zaten ekip olarak bir şey yapıyorsan, ekibin belli bir standartları vardır, bunu belirten bir dökümanları da vardır, ona uymak gerekir.

Bir de benim inanışıma göre, koda şöyle yukardan bakınca muntazam duruyorsa, if'ler döngüler tren gibi sağa doğru fazla uzamıyorsa, ifadeler hep simetrikmiş gibi duruyorsa o kod içime siniyor ve daha hatasız oluyor. Bilmiyorum, belki de batıl inanıştır :)

opensource devreci

« Yanıtla #5 : 28.06.2010 15:02:13 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
evet dostum açıklama satırlarıda çok önemli ama açıklama satırlarınıda açıklayıcı şekilde yazmak lazım yoksa kalabalıktan başka işe yaramıyor :)

opensource devreci

« Yanıtla #6 : 28.06.2010 17:06:04 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Comment yazarken doxygen ya da benzeri bir dökümantasyon programını baz almak her zaman çok temiz sonuç veriyor. Dökümanı ürettiğinde ne ne kadar dökümante, nelerin açıklamaları yetersiz kalmış ortaya çıkıyor. Kod OOP bir tasarıma sahip olmasa bile gayet güzel eksiklerinizi görebiliyorsunuz. Kaldı ki modern dillerden birini kullanıyorsanız bu defa Namespace/Class hiyerarşisi gibi konularda da eksiklerinizi çok daha güzel görmenizi sağlıyor. Ben hiçbir zaman mevcut IDElerin üzerinde düşünemiyorum. Dökümanını üretip, HTML çıktı üzerinden çok daha rahat gözden geçiriyorum projeyi. Zaten birçok kişi benzer yöntemler kullanıyordur ama kullanmayanlara en azından denemelerini tavsiye ederim.