Direct3D 10 technology preview december 2005 SDK ile beraber gelmiş. Ayrıca SDK nın içinde Direct3D 10 örnekleri var. Örneklerin çalışması için windows vista ve Windows Vista Display Driver Model (WDDM) i destekleyen GPU lazım. (Bildiğim kadarıyla böyle bir GPU yok henüz , o yüzden windows vista kullananlar bile reference rasterizer ile örnekleri çalıştırabilirler.). Örneklerin pre - rendered video ları var en azından. (Özellikle instancing örneği baya etkileyici geldi bana). SDK yı çok detaylı incelemedim ama gözüme çarpan yeniliklerden bazıları :
- Vertex Shader 4.0
- Pixel Shader 4.0
- Yeni pipeline stage leri ( Geometry Shader stage , Stream output stage)
Geometry Shader ları , Vertex Shader lardan sonra geliyor ve on the fly geometry(yeni vertex ler) yaratmak için kullanılıyor. (Vertex shader lar yeni vertex ler yaratamaz).
Yeni pipe şöyle olmuş:
DAta --> Vertex Shader --> Geometry Shader --> Rasterizer --> Pixel Shader --> Render Target --> Ouput.
Hımm , bir iki sene sonra çok manyak şeyler görecez kesin.
scg.