Evet Mad'in de dediği gibi 2d layer kullanımının çok farklı yolları var ama sonuç olarak yine de demo ilk haline göre çok çok daha iyi olmuş, ellerine sağlık Vedat. Yine de benim en çok takıldığım nokta şu...
//-------------------------------
ADDED
//-------------------------------
//-------------------
16/01/2006
//-------------------
-Screen space efect added
-New model
//-------------------
15/01/2006
//-------------------
-Bug fix . (uncompresed file)
//-------------------
13/01/2006
//-------------------
-First release
Vedat kardeşim, scene'de yok böyle birşey
Bu anca bir software şirketinde uygulama geliştirirken kullanılan bir metoddur. Ben seni boşuna mı uyardım en baştan "buraya preview bile gönderme, demonun son halini yolla" diye. Scene'de yayınlanan herşey yayınlandığı haliyle kalır. Birşeyin ikinci versiyonunun çıkmasının üç temel yöntemi vardır.
1) Acelecilik. Parti deadline'ına demo yetiştirmek ya da demoyu olduğu kadarıyla yayınlamak istendiğinde %70 %80 %90 gibi isimlerle demo yayınlanır ve daha sonra (yakında Nightlord'un O.M.O.T'a da yapacağı gibi) %100 versionları çıkar. Bazen de çıkmayabilir ama en azından yayınlayan kişinin/grubun gözünde o ürünün bitmemiş olduğunu belirleyen bir simgedir bu yüzde. Elbetteki bitmiş ürün yayınlarsan yanına %100 yazmana gerek yok
2) Diyelim ki yayınladın bir demoyu olduğu gibi ve içinde bitmemiş olduğuna dair hiçbir ibare yok ama zamanla aklına bazı düzeltmeler, eklemeler falan geldi (bu zaman dilimi genellikle çok kısa değildir, hatta hatta 5-10 sene bile olabilir). Bu durumda demo "golden version" gibi bir isimle bir daha çıkarılabilir.
3) Demo'nun devamı niteliğinde bir demo çıkarılır ve seri olarak yayınlanır, yine de önceki demodan birçok ortak efekt ve konsepti kullanır. Buna örnek AEG(Smash Designs)'in Triage serisini verebiliriz. Ancak AEG aslında çok kötü de bir örnektir çünkü Triage serilerinin bir çoğu (mesela 3,4 ve 5) hemen hemen birbirinin aynısıdır. Bu tür durumlarda o demoları birbirinin devamı gibi çıkarmak da kötü tepkiler alabilir haliyle.
Sonuç olarak demolarda bir history dosyası bulunmaz, scene ruhuna da bir hayli aykırıdır. Demo biter ve yayınlanır. İşin normali yukardaki 3 metodun da kullanılmamasıdır. Seri halinde demolar çıkıyorsa bile serinin ismi ve genel konseptin haricinde ortak birşey içermemesi en idealidir. Aynı şeyin aynı kişi tarafından iki kere yapılması, ikincisinin birincisinden üstün olması halinde bile (eğer bir dünya rekoru değilse) scene'de pek hoş karşılanmaz.
Dediğim gibi bir sonraki demonu kendi grup elemanlarından başkasıyla paylaşmadan geliştir, eğer bir history dosyası istiyorsan bunu internal olarak tut ama asla yayınlama. En son ürünün bitmiş halini buraya ve pouet'e aynı anda ekle. İşte o zaman sonuç ne olursa olsun "scene'e uygun" olacaktır kardeşim
Bu arada son yaptığın demoyla ilgili sana yapacağım tek yorum doğru yolda olduğun ve yaptığın şeyin artık PC demoscene'ine uygun olduğudur. Ama pouet'deki yorumlardan birinde de dediği gibi kırmızı, yeşil, mavi renklerini cılk kullanmaman (son versiyonda bunu epey düzeltmişsin) ve ekrandaki herşeyin birer polygon olduğu hissini biraz yok etmen gerekiyor. Örneğin bir dahaki demonda 3d bir obje patlayacaksa patlama efektini partiküllerle destekleyebilirsin. Işık kullanımına biraz daha özen göstererek nisbeten karanlık sahneler elde edebilir, spotlar kullanabilirsin v.s. Gerisi senin ve grup arkadaşlarının hayal gücüne kalmış elbetteki. Belki birgün bir araya gelir ve coop birşeyler de yaparız. Sonuç olarak ben PC scene'ine pek bulaşmak istemesem de Demodojo'ya da yaptığım gibi her yeni gruba bir şekilde katkıda bulunmak isteyen biriyim. Kabul ederseniz birlikte pouet'i şenlendiririz icabında