Gönderen Konu: Tavsiyeler  (Okunma sayısı 14330 defa)

Tavsiyeler

« Yanıtla #15 : 29.01.2006 22:50:53 »
Hızlı düğmeleri aç

Anduril

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar partiye gelme ihtimalim aşırı yüksek yani. Orada olacağım. Hatta yanımda 2-3 adam diyordum ama şu andaki görünüşe bakılırsa süper bir toplulukla geleceğim. Daha doğrusu o durumda geleceğiz. Neyse yakında -yarın veya öbür gün- birşeyler daha net olacak açıklayacağım.
Cevaplar için teşekkürler.

Tavsiyeler

« Yanıtla #16 : 29.01.2006 23:00:54 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by skate@Jan 29 2006, 07:59 PM
- Bir grup mu kurmayı denesem, mevcut gruplardan birine mi dahil olsam?

gibi sorular olacaktır :)
[post=4820]Quoted post[/post]
[/b]
Ozellikle bole bi sorun olursa bak DemoDojo die bi grup varmis benden solemesi :)

Baktim tatli dille olmuo partide gozume kestirdigim elemannarin kafasina vurucam odunu,kalasi alicam DemoDojo'ya :)

Tavsiyeler

« Yanıtla #17 : 29.01.2006 23:16:28 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
O odunun etkisi geçene kadar bir diskmag, iki demo çıkarırlar kesin :P



Fena fikir değilmiş bak :)

Tavsiyeler

« Yanıtla #18 : 29.01.2006 23:25:55 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Bakkada@Jan 29 2006, 11:00 PM
Ozellikle bole bi sorun olursa bak DemoDojo die bi grup varmis benden solemesi :)

Baktim tatli dille olmuo partide gozume kestirdigim elemannarin kafasina vurucam odunu,kalasi alicam DemoDojo'ya :)
[post=4839]Quoted post[/post]
[/b]
Demodojo 64 scene'ine yeni bir soluk getirebilir. Yeter ki eleman bulun, kendinizi geliştirin. Ben küçükken kaykaya bindiğim zamanlarda birçok hareketi Türkiye'de ilk kez yapan ya da deniyenler arasındaydım ve bazılarını yapabilmem yıllarımı aldı. Şimdi bakıyorum çevrede ufaklıklar bile benim 2-3 senemi alan hareketleri birkaç ayda kapıyor. Sebebi ise herkesin artık yapabiliyor olması. Benzer şekilde Demodojo'nun çevresindeki örnek ve destekleri iyi kullanarak kısa bir sürede kaliteli bir grup olacağına inancım tam. Eğer inanmasaydım, o introyu kodlamaz ve kodlarını Bakkada'ya teslim etmezdim zaten :)

Tavsiyeler

« Yanıtla #19 : 29.01.2006 23:41:15 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Jan 29 2006, 11:16 PM
O odunun etkisi geçene kadar bir diskmag, iki demo çıkarırlar kesin :P



Fena fikir değilmiş bak :)
[post=4844]Quoted post[/post]
[/b]
Abi etkisi gectikce vurucan odunu kafalarina :) Baska turlu olmuo...
Neyse ben isme doniiim surda alt tarafi  33gün, 9saat, 19dakika, 21saniye kaldı...
  :D

Tavsiyeler

« Yanıtla #20 : 10.03.2006 15:33:16 »
Hızlı düğmeleri aç

rafterman_flux

İleti: 18

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://
Vigo'nun post #3'de yazdiklarina atfen...

Her seyin bu kadar kolay erisebilir olmasi, ortaligin 'open source'larla dolu olmasi, uretim kavraminin 'buyuk hacimlerde tuketime' donusmesi beni de rahatsiz ediyor(du). Evet ben de goreceli olarak 'eski topragim' ve belki yenilik beni de fazlasiyla rahatsiz ediyor.

Scene, hatta birakin scene'i bilgisayarlarla ugrasmak daha ozeldi esku guzel gunlerde. Cunku sizi hak'katen farkli kilardi. Herkesin evinde bilgisayar yoktu, bilgisayar olan herkes saatlerce basinda otumazdi... Simdi? Herkes bir seyler swap ediyor, oradan bir acik kod bulup bir seyler kurcaliyor, herkes wikipedia'ya, bir log sitesine oraya buraya bir seyler yazip duruyor.

Bu yuzden, 1980'lerin sonuyla baslayan ve Internet'in ticari anlamda yayginlastigi 94'e kadar olan yillari dusununce benim de icim bir hos oluyor.

Ama oturup dusununce, belesligin ve tuketimin bu kadar artmasina kizmamak gerektigini dusunuyorum. Sonucta bu, bilgiye erisimin artmasina paralel bir surec.

Belki biraz kaba bir benzetme olacak ama az sayidaki insanin yogun sekilde bir seye ugrasmasi (eski scene) bence bir sekilde aristokratik yapi demek. Bilgi serbestlesince, aristokrasinin satolari yikildi. Yine yanlis anlasilmasin ama "siradan koylu adam" da satolarin icinde gezmeye, ahkam satmaya basladi. Sanirim bu yuzden, eskileri daha cok rahatsiz ediyor herkesin bilgisayar klavyesi basinda saatler geciriyor olmasi... Kucuk bir kitleye ait 'ozel' bir ortam, bir anda ulusal muze gibi herkese acildi.

Ama bana kalirsa, yukarida da dedigim gibi, bu bir surec. Bir anda sekerci dukkanina birakilan cocuklar gibi su an herkes sekerlere saldiriyor. Sekerlere doyunca insanlar, durum degisecek bence. Uretmek, sinirlari zorlamak, var olani sapur supur tuketmek yerine sorgulamak insanlari, en azindan bir grubunu, daha cok ilgilendirir olacak...

Ozetin ozeti... 94'den beri, artan bir hizla, herkes hizli ve belki de bedelsiz bir yolla kendini ifade ediyor. Scene kavraminin temeli olan kendini, dusunceni gostermek de boylelikle anlamini kaybediyor. Ama scene'in temelinde hala gucunu koruyan baska bir kavram daha var: yaraticilik, sinirlari zorlama. Bence belescilik sureci asildiktan sonra insanlar tekrar yaraticiliga dayali uretime prim verecek.

Tavsiyeler

« Yanıtla #21 : 10.03.2006 17:02:54 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
sınırları zorlama olgusu da bence amig'dan sonra eskisi kadar güncel bir yaklaşım değil; zira amiga'nın sınırları belliydi. pc'de tonla grafik kartı, farklı yaklaşımlar... hadi onu geçtim, kod yazmak için bile tonla yaklaşım var, kafadan 5-10 tane ide sayabilirim.
scene'e geri dönerken vigo ile biraz da o yüzden javascript gibi şeyler yapmak keyif veriyordu bana. sınırları olan bir yapıydı browser üzerinde demo yazmak da.
partide h20 ile de sohbetimizde bu ortak noktaya hızla geldik. eski 'sınrları zorlayıcı' yaklaşım artık console da var. ehh, c64cüler alınmasın tabii, orada hala sınırları zorlayarak alete takla attıran örnekler var. ama bu pc'de biraz daha zor; zira sınır kavramı pc üzerinde olmayan birşey. sürekli yeni donanım, yni cpu çıktıkça optimasyon değil, kullandığın kartın ve cpu'nun gücünü gösteren demolar yazılmaya başlandı ve pc scene'indeki demoları yavanlaştıran en önemli unsur da bu oldu.
günümüzde pc'de kayda değer bir demo yapmak için neredeyse art direction ve sinematografi gibi kavramları da düşünmek gerek. sadece programlama becerisinden, çok detaylı pixel grafiklerden öte, belki de bu unsur bir demoyu yaşatabilen bir unsur olmaya başladı.

Tavsiyeler

« Yanıtla #22 : 11.03.2006 10:34:48 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
kimse kusura bakmasIn ama ben de scene de surekli yeni bi$iiler cIksIn millet aktif olsun efektler yapsIn dedikten sonra internetin , wikipedia nIn opensource un sevilmemesini anlayamiyorum, sonucta yeni insanlar yeni bi$iiler yapacaklarsa kaynaga ula$malarI bi$iiler okuyup ogrenmeleri gerekir. bilgisayar sadece belli bi kesimin ugra$IsI olsun demek bununla tamamen celi$iyor. eline bilgisayarI gecirenin $u demo kotu bu demo kotu demesi degil benim demek istedigim, saygI gosteren adam saygI gorur ama internet olmasaydI bugun scene oldugu yerde olmazdI diye du$unuyorum, sonucta pouet gibi ojuice gibi hornet gibi siteler yerine o zaman bu $ekilde 1000lerce ki$inin baglanabildigi dunya capInda bbs ler olmasI gerekirdi.

Tavsiyeler

« Yanıtla #23 : 11.03.2006 12:51:59 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
olay biraz da su; bizim zamanimizda (80'li yillarin sonlarinda), bir intro/demo'da yapilan efektler yeni yeni seylerdi ve coder olarak bizim ustumuzde cok yuk vardi.. iyi matematik, geometri bilgisi gerekiyordu vs.. baskalarinin neler yaptigini incelerdik ve bu yuzden eski coder'larin bircoguda cracker'dir ayni zamanda.. ozellikle turkiyede elimizde neredeyse hic dokuman yoktu.. sadece bir kup dondurmek icin elle sin tablosu olusturdugumuz gunleri bilirim.. simdilerde ise, veriyorsun directx'e kordinatlari, texture'i, dondur diyorsun donuyor.. kucumsuyor degilim, ama zamaninda bu tur seyler bir suru emek, uykusuz saatler demekti..

yillar once, spaceballs'in state of art demosu cikmadan once, ghost benzer birsey yapmak istemisti ve hatta malice tum ekranlari kare kare cizmeyi bile teklif etmisti diye hatirliyorum..

sonuc su, eski scener olarak bizler yokluk icinde limon satarak bugunlere gelmisken, yeni scener'larin dogustan zengin olmasindan pek hoslanmiyoruz sanirim. (en azindan sahsim adina bu boyle, wikipedia vs'yi de severim)

ama sunu da rahatlikla soyleyebilirim ki, o eski gunler inanilmaz zevkli gunlerdi, bugunun scener'larina o gunleri anlatabiliriz ama o duyguyu aktarmak imkansiz gibi birsey.. bu birazda askerlik yapmamis birine askerligi anlatmaya benziyor, askerlik yapmadan anlatilani anlamak zor..

Alıntı
Originally posted by eirik@Mar 11 2006, 10:34 AM
kimse kusura bakmasIn ama ben de scene de surekli yeni bi$iiler cIksIn millet aktif olsun efektler yapsIn dedikten sonra internetin , wikipedia nIn opensource un sevilmemesini anlayamiyorum..
[post=5867]Quoted post[/post]
[/b]

Tavsiyeler

« Yanıtla #24 : 11.03.2006 13:21:39 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@GnoStiC: Sizden bir sonraki kuşak olarak seni destekleyici olarak şu kadarını söyleyebilirim. ılk vector grafik olayına aşık oluşum Amiga'da Epic'i gördüğüm gün olmuştur. Daha öncesinde de Hunter'ı falan bilirdim. Commodore 64'de ise Castle Master türü oyunların nasıl yapılabildiği de hep kafamı kurcalardı. Bu ilgim söz gelimi 91-92 yıllarında başladıysa (logo+scroll+music harici yapılabilecek birşeyler olduğunu keşfetmem diyebiliriz buna) 3d math'in oturması 97 yılını falan buldu bende. Adam akıllı ilk 3d çalışmalarım da 98-99 yıllarıdır. Günümüzde ise yine yeni 3D APIleri adam akıllı öğrenmek aylar hatta yıllar alabilir ancak ulaşmaya çalıştığımız hedefler çok büyüdüğü halde öğrenme süresi inanılmaz kısaldı. Benim iddiam DirectX ya da OpenGL'in kullanılabildiği herhangi bir dil bilen bir insanın tutorial okuyarak bir gecede küp çevirebileceğidir. Ancak eski platformlarda ve eski dökümansızlık ortamında benim gerçekten de 5-6 yılımı aldı aynı olay.

Wikipedia ile ise bir problemim yok ancak ben her zaman Google'ı kullanırım ve başka da birşey kullanmama genellikle gerek kalmaz. Google beni Wikipedia'ya yönlendirirse o zaman ondan da yararlanırım. Ancak kendimi onunla da sınırlamam.

Tavsiyeler

« Yanıtla #25 : 11.03.2006 18:44:35 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
simdi opengl'e vertexleri verince kup dondugu dogru. fakat bu, gunumuzde pc de dise dokunur bir demo veya oyun yapmak kolaylasti anlamina gelmiyor. cunku beklentiler de bununla beraber yukseliyor.

c64 de vector yapmanin ne kadar zor oldugunu biliyorum. Fakat Iconoclasttaki yuzlerce antialias'li poligonu blend ettirerek render ederken 5 tane dalgali yuzeyli pencereden realtime refract ettirmek de en az onun kadar zor. (grafik tasarim olarak ikonoclast gibi bi demonun flow'unu tasarlamanin zorlugundan bahsetmiyorum bile)

bilgi konusuna gelince bence bilgi her ne formatta olursa olsun(tutorial, kitap, source code veya wikipedia) faydali. Insanlar kullanmasini bilmiyor diye bilgiyi ortaya koyanlari suclayamayiz. ben 94-97 arasi hic bisey yapamamis (dokumansizlik ve bilgisizlikten) bir insandim. 2003ten sonra internette "transactor" ve "c-hacking" dergilerindeki bilgileri,6510 datasheetlerini ve VIC Article yazini gorunce aglamak istemistim. Keske bunlara 90larda erisimim olsaydi. Simdi de elimden geldigince dokuman hazirliyorum. Bu dokumanlarda sundugum bilgiler degersizlesiyor mu bilmiyorum?

Tavsiyeler

« Yanıtla #26 : 11.03.2006 22:10:07 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ghost/zombie boys+bronx ile ilgili küçük bir anektod,
adamın amigası yoktu... basic de hidden line küp çeviren program yazmıştı ama bunu uygulayacak bir bilgisayarı yoktu. 1988 yada 87.
aytaç bilgisayara gelip giderken, bi an boş bir amiga gördü.
hemen cebinden kağıtlarını çıkarıp amiga basicde yazdı....
program hiç hatasız çalışmıştı. 1 saat içinde küp ekranın köşelerine çarptıkca plastikmiş gibi köşeler göçüyordu...

yani hidden line plastic vector yazmıştı amiga basic te...

bunu assemblerda uygulaması daha da kolaydı... ama makinesei yoktu. tam 6 ay sonra REBELS ilk küplü introlarını release etmiş ama ghost imkansızlıktan kodu assembler a aktaramamıştı....

yıllar sonra yine ghost a1200 ü olmadan ekrana 24 bit resim basan asm rutini kaada yazmıştı. celaliyeye taşınmışlardı ve ne telefonu vardı nede biz adresi biliyorduk. elimizdeki tek done adamın celaliyede oturduğuydu.

ben turbo ve max, turbonun ciple adamı bulmaya gittik ve bulduk...
ona a1200 götürdük... yine aynı şekilde oturdu ve yazdı. hiç bi error vermeden 24bit resim gösteren aga ıLK rutine can verdi ghost....

keza, a500 zamanında, copper teknikleri ile, tek bitplane (2 renk) de 16 renk display ettirmişti...


ehehhe....

hocamdır... saygı duyarım hep.... kendisi USA da... çürüyor. green card aldı galba.... 5 yıldır bi kütüphanede gönüllü olarak çalışıyor. acaba hala kod yazıyormu merak ediyorum....


son olarak, sorbim yada osam dı tam emin diilim. c64 den sorumluymuş... millete çaktırmadan

TEM = 64738

yazar

sonra müşteri yanına gelip bişi sorunca

"bi saniye makineyi resetlicem" diyim

SYSTEM

yazarmış... müşterilerin beyni dururmuş :)
ahahaha

Tavsiyeler

« Yanıtla #27 : 11.03.2006 23:57:29 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by vigo@Mar 11 2006, 10:10 PM
son olarak, sorbim yada osam dı tam emin diilim. c64 den sorumluymuş... millete çaktırmadan

TEM = 64738

yazar

sonra müşteri yanına gelip bişi sorunca

"bi saniye makineyi resetlicem" diyim

SYSTEM

yazarmış... müşterilerin beyni dururmuş :)
ahahaha
[post=5899]Quoted post[/post]
[/b]
Ghost ayrı bir deha ancak en çok bu olaya koptum ahahahhahaha. 7D6'da "original trick on retro computers compo" mu açsak acaba? :)

Tavsiyeler

« Yanıtla #28 : 12.03.2006 01:06:16 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
hazir eski anilardan bahsederken;
c64'de grafik yapan bir cocuk vardi, gecmis zaman adini hatirlamiyorum, televizyonlari siyah beyazdi..
bir cizim programi ile grafik cizerdi ama televizyonu siyah beyaz oldugu icin hangi renk cizdigini goremedigi icin, elinde bir kagit vardi paletteki hangi renk neye denk geliyor listesi, ona gore cizerdi..

c64'den cok anlamam acikcasi, -yanlisim varsa duzeltin- sanki bu cok renkli ekran (afli??) olaylari ilk ciktigindaki cizim programinda da cizerken ekranda sonuc rengi ile goremiyordun galiba..

birde turbo, max'in yaptigi birkac mod gondermisti ve o modlari yaparken yaninda sample olmadigindan, sound sampleri kullanip sample trashing ile sample olusturdugunu soylemisti.. :)

eski gunler ve anilar.. :D

Tavsiyeler

« Yanıtla #29 : 12.03.2006 06:39:12 »
Hızlı düğmeleri aç

rafterman_flux

İleti: 18

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://
Yukaridaki postlara iliskin olarak...

1) Yaraticilik olayindan kastim zaten daha farkliydi. Tabii ki PC'deki configuration olayi sinir olayini gevsetiyor. Zaten C64'un ya da Amiga'nin bence insana bu kadar cok islemesinin sebeblerinden biri bu. Sinilari -en azindan teorik olarak- belli, kafanda ve gonlunde daha cok iz birakabiliyor. Yaraticilik, dedigim gibi eski gunlerin teknik zorlamalarindan ziyade artik teknik ve artistik kabiliyetin kombinasyonun da yatiyor bence... Tuketim pazarlamasinin gaziyla sonsuza yakinsatilmis gibi duran sinirlar esliginde sadece teknikle yaratmak zor gibi, en azinda ikna edici kabiliyeti azalmis durumda, bana kalirsa

2) Acik kod olayina karsi olmaya gelince... Sadece acik kod olayi degil, herseyin 'fazlasiyla' ulasilabilir, dagitilabilir olmasi sorun bence. Dusunun, Commodore sirketi bu aletin kapasitesi sudur diyor ve adamin biri cikip 'yok hayir boyle yaparim sinir tanimam' diyebiliyordu. Karsi fikir, protest zihniyet, hazir sunulan fikirleri sorgulamak, toplumsal degerleri sorgulamak, hatta abartip Nietzsche'nin uber mensch'ine yakinsamak, artik adina ne derseniz deyin orada 'sorgulayan', 'ureten' bir ruh vardi.

Acik kod kolayciligi iste bu ruhu zedeliyor bence. Bilgisayarlar populerlestikce 'underground' ruhundan cok sey kaybetmeye basladi diye dusunuyorum. Ki bu her tur 'underground' ya da 'elestirel' dusunce icin gecerli. Rap, hip-hop mesela. Bir elestiri muzigi sonucta bence, ama birden cok unlenen bir rapper ne kadar koruyabilir bu cizgisini? Eminem'i dusunun. Ilk cikis gunlerindeki keskin elestirel soylemleri ne kadar kaldi?? Neyse Turbo varken rap uzerine cok atip tutmayayim hehehe. Baska bir ornek vereyim... Amerika Ortadogu'da dunun muhalefet asiri dinci orgutlerine bir bir iktidar yolu icin yesil isik yakiyor. Biliyor ki, hakim guc elestirel kabiliyetini kaybeder... Kisacasi, bence, bilgisiyar scene'i bu aletler yayginlastikca 'underground' ruhununun parlakligini yitirmeye basladi. Ilk bakista, acik kod ve turevleri bu ruhu destekler gibi gorunse de bence kostekliyorlar. Iste bu sebeple, ben de pek hoslanmiyorum bu acik hede hedolardan. Ama dersen ki kullanmiyor musun? Kopek gibi kullaniyorum. Eee ne yaman celiski diyecek olursan da 'ironi' derim baska da sozum olamaz maalesef.