Gönderen Konu: Plazma #2  (Okunma sayısı 13684 defa)

Plazma #2

« Yanıtla #45 : 16.04.2006 01:03:07 »
Hızlı düğmeleri aç

mrr

İleti: 402

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emre.co.uk
herkesin ellerine saglik hakkaten ya
super olmus bi solukta okudum..

Plazma #2

« Yanıtla #46 : 16.04.2006 01:42:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
bug report için çok sağol mrr... kusura bakmayan tekrardan napalım işte hatasız program olmaz :P. Eski versiyonu olanlar için patch:

http://resident.tr-demoscene.info/plazma_2_V11.zip

indirecek olanlar da şimdilik eskisini indirmesin ya da indirsin üstüne bu patch'i atsın ama yeni full versiyonu upload ediyorum şu anda.

Bir kaç bug daha çıkabilir belki bir ihtimal; onları da iletirseniz çok iyi olur.
Teşekkürler şimdiden
100% pure coder pr0n

Plazma #2

« Yanıtla #47 : 16.04.2006 02:07:30 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Sancılı da olsa sonunda plazmaya kavuştuk :) Açıkçası bu kadar çok yazı beklemiyordum, yazar sayısı fazla olmasa da yazılar oldukça tatmin edici.

Haberler kısmı yarı yarıya yeterli olmuş. Bir yanda C64 haberleri ayrıntılı ve tarihleriyle birlikte sunulurken, diğer yanda PC haberleri bilindik olaylardan bahsetmiş :) Aslında haber derlerken PC haberleri adı altında derleyeceğimi bilmiyordum. Sadece o anda aklıma gelenleri ekledim. Ama bu görev yine bana verilirse diye Plazma 3 için haber avına şimdiden başladım.

Reviewlar ise geçen sayıya göre çok çok çok daha iyi. Skate'in ayrıntılı demo analizlerinin yanında Nightshift sfx ve gfx ürünlerinin yorumları (özellikle benim gibi konudan pek anlamayanlar için) çok aydınlatıcıydı. Bu kısma benzer yazılar ve scene ürünlerini anlamak serisinin devamı gelirse, ileriki partilerde oylama sonuçları herkesi memnun edecektir diye düşünüyorum. Kendi incelemem ise Nightshift'ten bile çok önce yazıldığı için biraz 'gecikmiş' duruyor. Neyseki bu haftasonundan itibaren 2006 pc demolarına ve bunları incelemek için bol zamana sahip olacağız.

Köşe yazılarında Nightlord'un yazısı dergide görmek istediğim (ama kendim beceremediğim) bir üslupta. Scene dışından insanlara scene'i tanıtmaya çabalayan (ve coderların dikkatini scene'e çekmeye çalışan) bir yazı. Bence bu tür yazılardan her sayıda en az bir tane olmalı ve bunun gibi scene dışı bir insanın ilgisini kolayca celbedecek bir konuya (ve başlığa) sahip olmalı. Hatta bu iş için bizzat ben de gönüllüyüm, yazı yazarkenki diplomatik ciddiyetimden kurtulabilirsem, scene'in beni neden baştan çıkardığını anlatabilirim :)

Demon ve Archangel'ın yazılarına gelince... :) Demonın tarzı her ne kadar iğneli olsa da iğne tam damara oturuyor ve anlatılmak istediği şey açıkça ortaya çıkıyor :) Archangel ise daha sevgi dolu daha Güzin Abla edasıyla konuşuyor. ıki yazarın kimliğine dair kafamda bir takım cevaplar var lakin %100 emin olmadığım için susuyorum :)


Vigo'nun son 11 yıl analizi... Başlığı okuyunca yıllara göre ürün yayınlama grafikleri, parti sonuçlarının scener üretkenliklerine etkileri gibi ciddi şeyler bekliyordum ama... :) Derginin en anlamlı yazısı bu olmuş sanırım, elimden gelse tüm alanlardaki ihtiyaca cevap vermeye çabalardım ama ne yazık ki sadece kod yazabiliyorum. Ama bizim yaptıklarımızın ilgi çekip scene'i büyüteceğine de inanmak istiyorum.

Tutoriallar yine yeterli sayıda ve çok kaliteli, özellikle Ragnor'un bir konsolda çalışması yetmiyormuş gibi başkalarına da yardımcı olmaya çalışması takdire şayan. Belki sinüs cosinüs yazısı biraz havada duruyor. Aslında orada lineer interpolasyonu, basit bir yapı olan sinüs tablolarında anlatmaya çalıştım ama konunun özünden fazla uzaklaşmışım gibi.

Geyik bölümünde de diğer bölümlerde Hydrogen'in parti raporu gibi yazılardan sonra ciddi bir yazıyla karşılaşmak ilginç tabi. Bir geyik yazısı olarak yeterli değil ama geyik yazıları üzerine bir makale olarak oldukça iyi ve ilgi çekici :) Ayrıca Nightshift'in hikayesini de kalbinden ve de çizgi roman olarak okumak çok eğlenceliydi.

Mesaj panosu da Resident başlığında amacını aşmış. Bunların şu anki durum göz önüne alındığında fazla iddialı söylemler olduğunu düşünüyorum :D Ayrıca millet adam arıyor biz etrafa sataşıyoruz. Adamların geleceği varsa da gelmez bu saatten sonra :)

Outfit'e gelirsek; Spritus yine görünüm olarak çok iyi iş çıkarmış, alttaki çizimlere bittim. Benim sözüm Decipher'a zaten :)

Önceki ile kıyaslarsak süper bir outfit olmuş, ilk plazmada gözlerin aradığı bir çok ölümcül özellik eklenmiş. Kullanım çok daha kolaylaşmış. Ve 0 CPU :) Ama önceki outfitten bağımsız olarak değerlendirirsem bir kaç özellik daha gerektiğini söyleyebilirim. HOME, END, PAGEUP, PAGEDOWN tuşlarını desteklemek gibi. Ve de sayflar arasında geçişler biraz daha yumuşak olsaydı daha iyi olurdu kanımca. Scrollbar çok ölümcül değil ama nightlord'un c64 code yazısında çok ihtiyacını hissettim (dipnotlar yüzünden). Bir kaç da ufak bug mevcut, yakalayabildiklerimi buraya da yazayım:
-Kenara yaslama olayında bazı yarım satırlarda da yaslanıyor, ama hepsi değil. Nedenini anlayamadım.
-Yine kenara yaslamada bazı satırların son kelimeleri kayboluyor (bkz. Mesaj Panosu->Resident)
-Üstteki resim bir piksel aşağı basılmış :)
-Çizgiromana girince sağ ok butonu her zaman çizgiromanı açıyor.

Aslında ben derginin tamamen lightcode olmasını istiyorum, editörlerin coderlara sadece ek özellik istediklerinde işi düşmeli. Bunun için ben de eski plazma kodlarımın üstündeki tozları üfleyerek ve örümcek ağlarını silerek bitirmeye çalışacağım. Decipher da kodları yollarsa aynı outfitin üstüne ek özellikler ekleyerek kararlı bir yapı oluşturabiliriz sanıyorum.

Son olarak da bana yerel scene'imden bir dergiyi okuma ve bu dergide yazma fırsatı sundukları için (ne yazık ki öncekileri vaktinde kaçırdım) Hydrogen ve Spritus'a ve emeği geçen diğer herkese teşekkür ediyorum. En büyük isteğim şimdilerde duyduğum "X'i Y dergisinde Z'nin yazısını okuyarak öğrendim." cümle kalıbında Y yerinde Plazma'yı ve Z yerinde kendimi görmek :D

Bir de laptopum olsaydı da Gençlik Parkı'nda vapur beklerken de okuyabilseydim  :lol:

Plazma #2

« Yanıtla #48 : 16.04.2006 16:23:51 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ya nightlord... olm sen harbiden süper bi insansın... olm ne güzel bir fotoromandır o ya... olm tek bi eleştirim, keşke beni harbiden şişko çizseymişin!!!!!!!! ben bu kadar zayıf olsam saha ne isterim...

kanka, yanlız sen harbiden başına iş aldın... ben bundan böyle her plazma sayısında bu çizgi romanın devamını, yeni hikayeler falan istiyorum şiddetle... ellerine kollarına sağlık...

olm sen ne biçim insan be, sen nesin olm? coder mı? grafiker mi? müzisyen mi? ulan bi insan bunların hepsinide iyi yaparmı be kardeşim? oha be çüş be..

hhaa, bu arada, rebelse hediyelerini ELDEN verdim aha bu da ispatıdır...

Plazma #2

« Yanıtla #49 : 16.04.2006 16:30:48 »
Hızlı düğmeleri aç

PE&OAS

İleti: 377

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
plazma için birşeyler yapan herkesin ellerine sağlık öncelikle...

pek çok hata düzelmiş, makaleler, köşeler artmış. genel olarak çok güzel olmuş... ayrıca "Scene Ürünlerini Anlamak" adlı bölümde çok güzel olmuş her açıdan...

tekrar teşekkürler... :)

Plazma #2

« Yanıtla #50 : 16.04.2006 17:59:54 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Süper dergi olmuş. ıki gündür çıktığından beri tak yapabildiğim okumak.

Özellikle C64 ürünlerini anlamak yazısı teknik birçok konuyu hızla özet geçtiği için oldukça bilgilendirici oldu benim için.

Ayrıca Anesthetic'in sinus yazısıda oldukça hoştu. Özellikle benim gibi matematik konusunda kıt bir coder için, iyi bir yazı.

Hadi uzun uzun  yazayım diğer yorumlarımıda :)

Haberler bölümleri süper olmuş, bir anda doldum taştım haberle. Hep böyle dolu bölümler görmek isterim artık :).

Demo incelemeleri geçen sayıdada oldukça güzeldi. Bu sayıda nightshift demolarıyla dolunca daha da bi güzel olmuş.

Nightshift özel bölümü, çok güzeldi, partinin gazını tekrardan hissetdirdi bana.

Scene ürünlerini anlamak yeniler için çok güzel bir bölüm. Hem "ah ne güzel günlermiş" diye okudum hemde "hmm, demek öyle ha" diye okudum. Hem eğlendirici hem de bilgilendirici olmazsa olmaz bir bölüm bence. Her sayıda devam etmeli.

Köşe yazıları diğer bütün yazılar gibi çok iyiydi. Nightlord'un yazısı aslında oyunyapimi.org gibi sitelerdeki oyun yapayım diye kasan coder'ları scene'e çekecek cinsten güzel bir yazı. Bu yazıyı ve benzerlerini bu tip insanların okumasını sağlamak lazım.
The Demon&The Archangel ise sol kroşe&sağ sıvaz tadında bir köşe olmuş. ıbret alınması gereken bir bölüm. Açıkcası okuyup bol bol Demon'un bölümüne girmeyipte Archangel'ın bölümüne nasıl düşerim diye düşüneceğim ve o doğrultuda çalışacağım açıkcası :).
Vigo'nun 11 yıllık özeti biraz hızlıda olsa gerektiği gibi fazla geçmişte kalmayıp ilerisi için düşünülmüş bir yazı. Söylediklerinde haklı.

Röportaj okuması çok zevkli idi.

Perde arkası bölümüde her sayıda görmek istediğim tarzda bir bölüm.

Eğitici dökümanlar güzel, her ne kadar derginin diğer bölümlerine göre sönük kalmış olsalarda kötü değiller sadece azlar :).

Geyik bölümünde Skate'in yazdıklarına katılıyorum. Bencede olmalı böyle bir bölüm. Gayet eğlenceli yazılar çıkıyor.
Çizgiroman süperdi, Nightlord, abi Vigo'nun dediği gibi her işi süper yapıyorsun, aşağılık kompleksine yakalanır insan senin yanında ne diyeyim :).

Geldik mesaj panosuna, valla gelecek sayıda bizde yazacaz oraya birşeyler!! Güzel bölüm :).

Plazma #2

« Yanıtla #51 : 17.04.2006 00:54:12 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bakın işte bu sayı bence OLMUş! :)

Gerçekten büyük bir atılım yapılmış Plazma #2'de. Birinci sayıda outfit ile ilgili gözüme batan noktaların hemen hepsi temizlenmiş, okunabilirlik oldukça artmış. Derginin editingi de çok daha iyi olmuş.

Dergiyle ilgili hemen hiç negatif his yok içimde. Ancak kendi makalelerimde gözüme çarpan iki hata oldu.

1) Graph 13'de include satırlarının yanında hiçbirşey yazmıyor. Olması gereken:
#include
#include
#include
idi. Büyük olasılıkla "<", ">" işaretleriyle ilgili ufak bir sorun. Ancak orjinal text dosayalarında da bu bölümler silinmiş. Sebebini anlayamadım.

2) Test Platforum'unda bir yerde (Editplus'dan bahsederken) CTRL+[1-9] tuşlarına basılmasından bahsetmiştim. Sanki burda da "[", "]" karakterleriyle ya da satır sonuna gelmeyle ilgili bir sorun yaşanmış gibi, yalnızca CTRL+ yazıyor. Yine aynı yazıda sinüs değerlerinin (20,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,.......................,7,8,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19) bulunduğu satırın sonu kesik.

Ancak bu iki chapterdaki oldukça kabul edilebilir hataların ve Anesthetic'in bahsettiği benzer hataların dışında hiçbir sorun göremedim, ellerinize sağlık.

Ancak birşeyin farkına vardım ki source codelar hiç anlaşılır durmuyor dergide. Bundan sonraki sayılarda source code yayınlamak yerine kodun önemli bölümlerinden örnekler verip, kodun tamamını dosyalar halinde release etmek en hayırlısı olacak. Örnek olarak timeline class'ımı yalnızca class olarak değerlendiren ve örneklendiren bir yazı yazdığımda bu class'ın örneklerinde bir küp dönüyorsa ekranda, bu küp "cube.c", "cube.h" dosyalarında olacak ve ben yalnızca "rotateCube()" benzeri bir fonksiyonla bunu çağıracağım örnekte ama bu dosyaların içeriği dökümanda olmayacak. Dergiyle aynı packte yer alan bir klasörde bu örnekler yer alacak. Böylece doğrudan makaleyle ilgili olmayan kodlar, makaleden çıkarılırken, bir yandan da derlenmeye hazır bir proje dergiyle birlikte gelmiş olacak.

Yorumlarım bundan ibaret, 3. sayı için hazırlıklara başlıyorum ben doğrudan.

Plazma #2

« Yanıtla #52 : 17.04.2006 01:47:28 »
Hızlı düğmeleri aç

Arcane

İleti: 76

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Beyler öncelikle emeği geçen herkese teşekkürler. Türkçe ve sadece Türk Scene ine yönelik bir derginin tadı bambaşkaymış bunu öğrettiniz. Harbi dergiyi merakla bekledik. Hani 64'ler zamanında böyle her ay başı beklerdik...Ve asla ayın 1 inde çıkmazdı. Hatta 6 sında 7 sinde çıkardı. :) Bi nevi öyle oldu.

ılk sayı da iyiydi ama # 2 çok daha iyi. Daha fazla text. Detaylar üzerinde daha çok uğraşılmış. Ayrıca açılış resmi de çok iyi. Rephisto'yu da kutlamak lazım. Müzik de ha keza. Ama esas önemli olan text kalitesi ve editing. Ki bunlar da gayet ama gayet iyi.

Tekrar elinize koplunuza sağlık.

Plazma #2

« Yanıtla #53 : 17.04.2006 13:34:30 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Plasma'da emegi gecen herkese dev tesekkurler. Dergi gercekten inanilmaz guzel olmus. Okumaktan kendimi alamiyorum. Turkiye scene'i icin turkce bir diskmag olmasi bence cok cok onemli. Yazilarin her biri birbirinden degerli ve guzel. c64 ve PC scene'in evrimini anlatan yazilar benim icin cok egitici oldu. Daha once adini ile duymamis oldugum scene'in deri degistirmesinde mihenk tasi olan demolara ulasmami sagladilar. Nightlord'un cizgi romanini da severek okudum. Demon ve Archangel kosesini kimin yazdigini da cok merak ediyorum.
Henuz butun dergiyi okuyamadim ama hatmetmem uzun surmez sanirim.

simdi de 1 elestiri, bir bug report. Resident'in sitesinde plasma #2'nin linki yok, ki bence gectim resident'in sitesini cok daha fazla yerden ulasilabilir olmali. Birileri bu dergiye bir yerlerde rastlayip aaa neymis diye bir indirip gormeli. Derginin yayinlanmasi kadar dagitilmasi da onemli bir konu. 1. sayinin nereden indirildigini bulabilirsem kendi siteme hemen linklerini yerlestiricem. Keske yerim yeterli olsa da mirrorlayabilsem.

Bug ise aslinda ufak ve onemsiz ama belirtmeden gecmeyeyim dedim. Cizgi romandan sonra tek sayfali bir article acildiginda (ornegin gruplarin sayfalari) ileri geri butonlari yine cizgi roman uzerinde yurumeye devam ediyorlar.
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

Plazma #2

« Yanıtla #54 : 17.04.2006 13:41:31 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
plazma.tr-demoscene.info 'ya da konmali ?

Plazma #2

« Yanıtla #55 : 17.04.2006 13:46:12 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
http://www.fazlamesai.net/index.php?a=article&sid=3904

ılk reklam burada.

Ayrıca Dec1pher'ın yaptığı lobi faaliyetleri sayesinde level haziran cdsinde de olacak plazma. Gerçi bazılarınız biliyormuş bunu ama bilmeyenlere artık.

Ayrıca bir websitesi yapsak plazma için? Hani sadece insanlara download linkini değilde, plazmanın ne olduğunu anlatan ve çıkmış sayıların download linkine ulaşılabilecek bir site?

Plazma #2

« Yanıtla #56 : 17.04.2006 13:50:04 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Apr 17 2006, 12:46 PM
Ayrıca bir websitesi yapsak plazma için? Hani sadece insanlara download linkini değilde, plazmanın ne olduğunu anlatan ve çıkmış sayıların download linkine ulaşılabilecek bir site?
[post=7010]Quoted post[/post]
[/b]
Bence de plasma sitesi kesin gerekli...
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

Plazma #2

« Yanıtla #57 : 17.04.2006 14:07:25 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
O bug dun patchlendi(bir kac post once atilmis patch linki foruma) ama final versiyona eklenmemis sadece patch olarak duruyordu. Site karmasasi duzelince boyle sorunlar cikmaz diye dusunuyorum.

http://resident.tr-demoscene.info/plazma_2_V11.zip

Plazma #2

« Yanıtla #58 : 17.04.2006 14:37:41 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
Alıntı
Originally posted by jimqode+Apr 17 2006, 01:50 PM-->
QUOTE(jimqode @ Apr 17 2006, 01:50 PM)
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
<' + '/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t