Gönderen Konu: artillery by shape  (Okunma sayısı 18921 defa)

artillery by shape

« : 24.11.2012 17:08:59 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Bu ne guzel demoymus kacirmisim

http://www.youtube.com/watch?v=wwDR0lR3NP4

artillery by shape

« Yanıtla #1 : 18.12.2012 18:21:33 »
Hızlı düğmeleri aç

madhead

İleti: 39

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Gerçekten güzel demo ama teknik olarak Glance demoları bunu rahat 5'e katlar. Türk demolarını seyrederken en çok üzüldüğüm şey budur. Yurtdışı gruplarında adamlar dünyanın en iyi grafikerlerine sahip ve coding yönünden çok yeterli olmasa bile yaptıkları demolar göze çok hoş geliyor. Bu demo da o demolardan biri bence, heryeri fulscreen Archmage grafikleri kaynayan bir demo nasıl kötü görünebilir ki. Bizim scene'imizin her zaman en büyük eksiği olmuştur bence grafikerler.

artillery by shape

« Yanıtla #2 : 19.12.2012 09:49:10 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Ooo taş bize geldi:)

Artillery'deki logolu kısım hariç hiç bir grafiğin, demoya exclusive olmadığını, hepsinin çeşitli yerlerde önceden yayınlandığını, hatta yayınlandığı dönemlerde Archmage'in Shape elemanı bile olmadığını ve bu demonun grafik olarak aslında son derece etkisiz olduğunu belirteyim:)

Belki de bizim hatamız, her bir pixel'in hatta charset'in, sprite'in, her bir tasarımın, her notanın yapığımız demoya yuzde yuz olarak özel hazırlanıyor olması. Sağdan soldan, veya vakti ile yaptığımız güzel çalışmalardan 1-2 şey koysak, burada eksik grafikerler olarak tanımlanmayakmışız:) Ayrıca, efektlerin gereği karşılaştığımız grafik kısıtlamalarının da farkında olması gereken kişiler farkında değil gibi.

Neyse Madhead. Palladium 4 logosu bir harika idi, iyi bir grafiker olduğunu düşünüyorum, senden daha etkili-güzel yorumlar beklerdim.
« Son Düzenleme: 19.12.2012 10:05:03 Gönderen: Hydrogen »

artillery by shape

« Yanıtla #3 : 19.12.2012 10:01:50 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Bu adam ne atıp tutuyor diyenlere, Artillery'nin harika grafikleri :)

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72567 (x2008 Grafik compo / Andromeda Instinct gruplari)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=51328 (Big Floppy People 2007 1ncisi / Instinct grubunda)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=48045 (Breakpoint 2007 1ncisi / Instinct grubunda)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81164 (Lcp 2009 3ncüsü / Instinct grubunda)

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72559 (Bu daha ilignc, Amplifire demosunda, Horizon ve Instinct gruplarının demosundan 2 grafik)

Isin daha da guzel kismi, csdb'de de bir cok kisi, bu demonun grafiklerine ovguler yagdirdi(Benim commenti okuyabilirsiniz)
Ecnebi scene'de de malesef durustluk cok yok. Bu olaylar Glance'e ve Glance'in grafikerlerine terstir. Protogeo'da 1 grafik eksik zamansizliktan. Oraya Arcane'in SC grafigini bile cakmadik, exclusive degil diye.

Simdi isteyen istedigini dusunsun:)
« Son Düzenleme: 19.12.2012 10:04:28 Gönderen: Hydrogen »

artillery by shape

« Yanıtla #4 : 19.12.2012 10:19:28 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben bu mesaja yorum yazacaktım ancak önce Snapshot'ın grafiklerinden biri cevap hakkını kullansın diye bekledim. :D şimdi konuyu farklı bir yöne çekerek yorumluyorum.

Madhead, kardeşim, boş bir adam olsan ya yorumlarını önemsemem, ya da birebir söylediğin şeye odaklanırım. Senin durumundaki bir adam için tek odaklandığım şey şu lafın oldu.

"Bizim scene'imizin her zaman en büyük eksiği olmuştur bence grafikerler."

Hayır, bizim scene'imiz birçok eksiği var. şu anda bir eksik (sürpriz!!!) üzerinde çalışıyorum hatta. Sana eksikleri saymakla bitiremem. Scene partilerimizde striptizci kızlar olmadığı gibi bana gelen bazı PM'ları seninle paylaşsam kafayı çizersin. Yani scene'imizin eksiği öyle coder, grafiker, müzisyen falan değil.

Peki senin dediğinde doğruluk payı yok mu? Snapshot açısından bakarsak yok. :) Çünkü Snapshot'ın grafikleri ya code'un müsade etmemesi ya da son anda yapılan geçiş partlarında zamansızlıktan o halde yayınlandı. Color scheme'i ben de hep eleştirdim. Ama bu kendi aramızda da çok tartıştığımız bir konuydu. O demonun çıkabilmesi için her bir byteın birebir o şekilde olması şarttı. Yoksa çıkamayacaktı. Çıkmasını birebir o şekilde olmasına borçlu. O çaptaki bir demoyu 6-7 kişi bir arada çalışarak yapmayı denemeden ne demek istediğimi anlamayabilirsiniz. Birçok 30-40 yıldır evli karı koca bizden iyi geçinirdi o son haftalarda. ınsan o hale geliyor. :)

Peki asıl eksik ne?

Zamanında kaliteli işler yapmayı başarmış, günümüzde hala nefes alıp veren, hatta hatta nedense meraktan dışardan (!) scene'i takip de eden ancak şahsen artık hiçbirşey yapmayan adamlar.

Sen bunlardan yalnızca birisin. 20-30 tane daha süper yetenekli, senin durumunda adam sayabilirim. Sen hala sorunu başkalarında ara ve "benden geçti artık" de. Madem senden geçti, 2012'nin son günlerinde (hatta belki de dünyanın yok olmasına 2 gün kala :p) manyak mısın, ne işin var bir Türk scene forumunda? Bu sorumu cevapla öncelikle bakalım. :)

artillery by shape

« Yanıtla #5 : 19.12.2012 12:03:03 »
Hızlı düğmeleri aç

CaiSSoN

İleti: 147

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: skate;29151
Ben bu mesaja yorum yazacaktım ancak önce Snapshot'ın grafiklerinden biri cevap hakkını kullansın diye bekledim. :D şimdi konuyu farklı bir yöne çekerek yorumluyorum.

Peki asıl eksik ne?

Zamanında kaliteli işler yapmayı başarmış, günümüzde hala nefes alıp veren, hatta hatta nedense meraktan dışardan (!) scene'i takip de eden ancak şahsen artık hiçbirşey yapmayan adamlar.

aaah kafam :D

artillery by shape

« Yanıtla #6 : 19.12.2012 12:05:42 »
Hızlı düğmeleri aç

joker_

İleti: 144

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
konu dışında olacak biraz fakat;şu meşhur "benden geçti abi atık bu işler" lafına hep takılmışımdır,bu sadece scene açısından değil,karşılaştığım bir çok konuda hep bu lafı duyuyorum,abi niye benden geçsin ki,ben o kadar kabliyetsizmiyim,nefes alıp verdiğim sürece hiç bir şey için benden geçmemiştir,35 yaşından sonra coding'e merak saldım ve öğrenmeye çalışıyorum,hatta biraz daha abarttım şimdi de (39 yaşında) android'de coding öğrenmeye çalışıyorum,hayır süper sınırsız boş vaktimde yok bu arada,evliyim,çocuğum var okula gidiyor gece en erken 9 gibi dersleri bitiyor ve ben saat 22'den sonra android ile ilgili dökümanları okuyabiliyorum,niye benden geçsinki,saatlerce bilgisayar oyunu oynamıyorum yada tv izlemiyorum,yada fazla dvd filmi izlemiyorum,bunun yerine vaktimi öğrenmeye harcıyorum,bana göre soru şu olmalı,ben birşeyler yapmak yada üretmek istiyormuyum? nefes aldığım sürecede bir şeyler üretmenin derdinde olacakmıyım? istedikten sonra vakit bir şekilde bulunuyor.

artillery by shape

« Yanıtla #7 : 19.12.2012 12:23:55 »
Hızlı düğmeleri aç

gibraltar

İleti: 122

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: joker_;29153
konu dışında olacak biraz fakat;şu meşhur "benden geçti abi atık bu işler" lafına hep takılmışımdır,bu sadece scene açısından değil,karşılaştığım bir çok konuda hep bu lafı duyuyorum,abi niye benden geçsin ki,ben o kadar kabliyetsizmiyim,nefes alıp verdiğim sürece hiç bir şey için benden geçmemiştir,35 yaşından sonra coding'e merak saldım ve öğrenmeye çalışıyorum,hatta biraz daha abarttım şimdi de (39 yaşında) android'de coding öğrenmeye çalışıyorum,hayır süper sınırsız boş vaktimde yok bu arada,evliyim,çocuğum var okula gidiyor gece en erken 9 gibi dersleri bitiyor ve ben saat 22'den sonra android ile ilgili dökümanları okuyabiliyorum,niye benden geçsinki,saatlerce bilgisayar oyunu oynamıyorum yada tv izlemiyorum,yada fazla dvd filmi izlemiyorum,bunun yerine vaktimi öğrenmeye harcıyorum,bana göre soru şu olmalı,ben birşeyler yapmak yada üretmek istiyormuyum? nefes aldığım sürecede bir şeyler üretmenin derdinde olacakmıyım? istedikten sonra vakit bir şekilde bulunuyor.


+2500
Daha iyi ifade edilemezdi :)

Bu anlayış toplumun genel değer yargılarından kaynaklanıyor büyük ihtimalle.
Bilgehan Korkmaz

artillery by shape

« Yanıtla #8 : 19.12.2012 20:13:38 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Grafikler ve muzik zevk meselesi. begenen begenmeyen her zaman olabilir. Ben baska bir acidan gireyim konuya.

Bir kac yil once bir gun VH1 kanalinda 80'lerden rock klipleri oynuyordu. Ben ve Seval oturmus bunlari izliyorduk. Seval 80'lerin rock/metal olaylarina nispeten uzak, zamaninda tecrube etmemis, sonradan benim uzerimden tanismis birisi. Iste art arda klipler cikiyor, ben de yanda yorumlarla sunuculuk yapiyorum. "aa bak bu da twisted sister", "bak bu skid row, bu solist zamaninda genc kizlarin sevgilisiydi", "bak bu bonjovi'nin gencligi". Tabi bi yandan kliplerin ve gruplarin gorsel estetigi de komik. Direk ne kadar klise 80'ler ogesi varsa goruyoruz kliplerde. Goruyoruz ve guluyoruz.

Derken GNR Sweet Child O'mine geldi. Merak eden simdi acip youtube'den seyretsin. "Ben aaa bak iste bu beni cok favori sarkimdir hani arada calarim ya solosunu falan filan" derken bir baktik ki. Klip tamamen bugun ciksa kullanilabilir. Yani o sarki bugun ciksa zamanin disinda kalmaz, o klip bugun yayinlansa zamanin disinda kalmaz. Bu ikimizin de dikkatini cekti ve neden boyle oldugunu uzun uzun tartistik.

GNR seven var sevmeyen var, sarkiyi da sevebilir veya sevmeyebilirsiniz. Bahsettigim sey, sarkinin ve klibin teknik olarak, sound goruntu ve toplamda olusturan ogeleri olarak bugun yayinlanabilip yayinlanamayacagi. Dedigim gibi uzun uzun konustuktan sonra biz o gun sonunda su noktaya vardik

Her donem bazi trendler hakim oluyor, mainstream oluyor. Bircok ornegi ortaya cikiyor. O trendler populerliginin zirvesindeyken o trendlere kapilmayan kendi durusunu (yeterince saglam ise) ortaya koyanlar o an icin biraz disarida kaliyor.

Ancak trendle beraber hareket edenler de o trend'in iliskilendirildigi donem ile kendilerini gobekten bagliyorlar. Aradan zaman gecip o donem bitip o trendlere gulunmeye baslandigi zaman butun o ornekler o donemin negatifligini alinlarinda tasiyorlar. Biraz kenarda durmayi bilmis kendisi saglam olan ornekler ise donemlerden bagimsiz uzun omurlu olabiliyor.

90'larda her grafiker'in Boris Valejo pikselledigi yillarda yapilmis bir cok grafik var. Bazilari cok iyi bazilari daha siradan. Ama 2000'lerden sonra, ejderhalar ve kilicli ciplak kadinlar C64 scene'de "out" olduktan sonra en iyi valejo orneklerine bile gulunup bok atilir oldu (ki bu hakca birsey degil ama gercek). Ben su son 5-6 yildaki, ozellikle Timanthes'in cikmasiyla hakim olan, yuksek kontrastli, bol layerli makine gibi cikarilan grafiklerin de boyle bir trend oldugunu 5-10 yil sonra bunlara gulunecegini dusunuyorum. Yaniliyor olabilirim elbette ama bakinca bunu goruyorum.

Glance grafikerleri, bu yola girmedi. Glance ilk demosundan beri tamamen farkli bir gorsel stile sahip. Daha gercekci tarz, hergun karsimizda olan objeler, kisiler, ve doga (Livingde kitap okuyan kiz, notorious frog, Snapshottaki, title ekran, kamera, gitar, turn disk kizi vs) veya konsept gerektirdiginde biraz daha fantastik ogeler (Snapshotta kelebek kiz, Protogeo title ekrani). Ve efekt ekranlarini susleyen grafiklerde ozgun tarz. Genel olarak bu pembe, mor, sari, kirmizi, mavi guncel c64 grafiklerinin aksine genelde daha karanlik temali grafikler (siyah background anlaminda degil, daha soluk olmasi gerektiginde daha soluk, eski kamera kahverengi olmasi gerekiyorsa kahverengi. sirf seker gibi gozuksun diye, pembeler, morlara bulanmamis).

Sonucta elbette herkes bu grafik tarzini begenmek zorunda degil. Ama bu Glance grafikerlerinin kimligi, ortaya koydugu imzasi. Gunun mainstream grafiklerinden uzak, ama kendi icinde tutarli ve teknik olarak son derece saglam. Bunu Avrupadakiler de yeni farketmeye basladi. Bi suru insan Protogeo'ya sizin tarziniz cok farkli, cok seviyorum vs diye tepki verdi. Bunlarin arasinda Sander/Focus'un "cok taze ve ozgun bir tarz, mainstream'den farkli. Harika ve ilham verici" seklindeki yorumu dikkatimi cekmisti.

Zaten ayni aykiri durusu muziklerimizde ve efekt secimlerimizde de uyguluyoruz. Bu da umuyorum ki uzun vadede Glance urunlerini ciktiklari zamandan bagimsiz urunler kilacak. Bu demolar iyi veya kotu olabilir, seven veya sevmeyenlar olabilir. Ama donemlerinden bagimsiz olacaklar. Bunu zamanla gorecegiz. Ama ben bugun Living'e baktigimda, bu demo 7 yil sonra bugun ciksa kimsenin "ayyy bu demo 2004-2005 donemi demolarina benziyor" diyecegini tahmin etmiyorum.
« Son Düzenleme: 19.12.2012 20:18:02 Gönderen: nightlord »