Gönderen Konu: 2x2 fontlarin hafizada yerlesimi  (Okunma sayısı 8775 defa)

2x2 fontlarin hafizada yerlesimi

« : 22.03.2006 13:09:04 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Yaw millet, Ascraeus Font Editor 1.2 geliyor bi el atin :) 1x2 fontlari hallettim ve fakat 2x2 fontlarin hafizada yerlesimini anlayamadim.

Anladigim sudur:
Kod: [Seç]
-------------------------------------------
| Base  |Base+64  |Base+1  |Base+65 |  . . .
-------------------------------------------
|Base+128 |Base+192 |Base+129 |Base+193 |
-------------------------------------------
|Base+16 | . . . ..
-------------------------------------------
| .
  .
  .



Buraya kadar iyi guzel de 128'inci karakter'den sonrasi ne olacak?
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

2x2 fontlarin hafizada yerlesimi

« Yanıtla #1 : 22.03.2006 13:29:42 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
2x2 fontlardan 64 tane olabilir:

mesela anin sol ust ceyregi 1 Nolu karakter sag ust 65, sol alt 129 sag alt 193

2x2 fontlarin hafizada yerlesimi

« Yanıtla #2 : 22.03.2006 15:35:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
2x2'den daha büyük fontlar için ise iki temel trick vardır.

1) Aynı karakterlerin farklı fontlarda tekrar etmesi. Bu yöntem için tüm karakterlerin bir de screen map verilerini tutmak gerekir bir yerde.

2) Fontlar iyice büyüdükçe (4x4 gibi), eğer tüm fontları serbest bir şekilde çizmek istersen ya da screen map kullandığın halde 256 karakter tüm fontu hazırlamak için yeterli olmazsa ikinci yöntem birden fazla font kullanıp $d012 ile fontun yer aldığı bölgedeki her karakter satırı başında karakter setini değiştirmektir. Yani 4x4 font şu şekilde sıralanmalı ($d018 değerleri örnektir)

char char+64 char+128 char+192 <-- $d018 = $18 ($2000-$27ff)
char char+64 char+128 char+192 <-- $d018 = $1a ($2800-$2fff)
char char+64 char+128 char+192 <-- $d018 = $1c ($3000-$27ff)
char char+64 char+128 char+192 <-- $d018 = $1e ($3800-$3fff)

Bu sayede 4x4 fontu her karakteri serbestçe pixelleyerek çizip kullanabilirsin. Multicolor fontlarda kullanılan klasik tekniklerden biri karakterin üst 2 satırı ve alt 2 satırı için karakter ve multicolor renklerini değiştirerek 6 renkli font çizmektir. Benim hep çok hoşuma gitmiştir bu tip fontlar. Dilersen her karakter satırında değiştirerek 12, hatta aralardaki raster satırlarında da değiştirerek (yalnızca multicolor renklerini) 16 renkli karakter setleri çizmen mümkün ancak uygun bir editör bulamadığın ya da kendin hazırlamadığın sürece işin zor. 6 renk tasarlamak nisbeten kolay.

Bu yöntemi 2x2 için de kullanabilirsin. Bu sayede 64 yerine 128 farklı 2x2 karakterin olmuş olur (eğer ihtiyacın varsa tabii).

2x2 fontlarin hafizada yerlesimi

« Yanıtla #3 : 22.03.2006 15:40:40 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
@skate: anlasilmistir. Basic multicolordan sonra buyuk fontlara da bi el atmayi denerim. bu interface handle edemiycek ama onlari farkli bisey dusunmek lazim.
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

2x2 fontlarin hafizada yerlesimi

« Yanıtla #4 : 22.03.2006 16:10:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by jimqode@Mar 22 2006, 03:40 PM
@skate: anlasilmistir. Basic multicolordan sonra buyuk fontlara da bi el atmayi denerim. bu interface handle edemiycek ama onlari farkli bisey dusunmek lazim.
[post=6333]Quoted post[/post]
[/b]
Aslında bunu tooluna eklemen için söylememiştim, ilerde ihtiyacın olursa bir intro ya da demoda diye söylemiştim. Hali hazırda 1x1'den 4x4'e kadar her sizeda font çizebileceğin editörler var c64'de. Ama açıkçası PC'de pek görmedim. O yüzden senin toolun hoşuma gitti zaten. Mouse ile çizim olayı (Hydrogen hariç diyebiliriz ehehe) birçok 64cü tarafından yıllarca "hayal" olmuş ve her ne kadar 1351 ve Amiga mouse'u destekleyen 2-3 çizim programı olsa da font editörler gibi daha küçük çaplı toollarda hiçbir zaman bu şansı elde edememenin üzüntüsünü yaşamışızdır :) Gerçi bir font editörü için mouse/joystick ne farkeder, bu da ayrı bir tartışma konusu elbetteki...