Gönderen Konu: colorization using optimization  (Okunma sayısı 2947 defa)

colorization using optimization

« : 16.03.2005 17:59:01 »
Hızlı düğmeleri aç

kris

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.clq.com
siyahbeyaz resimleri renklendirme algoritması. uygulama bayağı pratik gözüküyor.

http://www.cs.huji.ac.il/~yweiss/Colorization/

bu israilliler manyak...

colorization using optimization

« Yanıtla #1 : 16.03.2005 19:58:19 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Başlığa ilk baktığımda herhalde image compression ile ilgili bir şey dedim.( Color quantization ile ilgili bişey sandim aslinda..).  Hakikaten manyak bir fikir.. sonuçlarda çok başarılı.. Aklıma bir kaç fikir getirdi , scene ile ilgili işlerde kullanılabilir ama SIGGRAPH paper larini implement etmek çook zor ..

colorization using optimization

« Yanıtla #2 : 17.03.2005 09:57:58 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
hakikaten ilginc bi calisma olmus. scene'de nasil kullanilabilir bilmiyorum. senin aklina gelenleri merak ettim dolayisiyla. release etmeni merakla beklerim :)

hmm.. su quadratic cost function olayi realtime pek implement edilemezmis gibi geliyor bana. pixel basina sanirim 8 (belki daha az) komsu pixel icin quadratic bi fonksiyonla cost hesaplayip en dusuk olan komsunun renk bilesenini (Cr, Cb yani Y sabit kaliyor sanirim) aliyor galiba. belki daha basit bi cost function secilebilir. veya cost funtion belli kosullar icin precalculate edilebilir. du bakalim insan dusundukce biseyler cikiyo :)

colorization using optimization

« Yanıtla #3 : 17.03.2005 10:18:29 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Nasil bu kadar gercekci  olabiliyor inanmak guc. Herhangi bir pislik, siritan bir yer bile yok. Eger adamlar boyle bir sey yapabildilerse bunu photoshop, psp gibi pixel editing programlari icin daha manyak selection toolari haline de getirebilirler.

colorization using optimization

« Yanıtla #4 : 17.03.2005 20:25:35 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
@Nightlord:
Üstad benim ilgi alanım 64k introlari. Bu algoritma belki 64k nin içine yüksek kalitede 2D art sokabilmek için kullanılabilir. Mesela TBL in perfect circle isimli demosunda manyak bir zoom sahnesi vadi. Bu tarz şeyleri 64k içinde yapabilmek için. Şöyle olabilir :

* Grafikçin cool bir resim çizer.. (24 bit ).  
* Sonra sen onu greyscale resme çevirirsin. (8 bits)
* Yine grafikçin renklenecek yerleri işaretler. O pixelleri store edersin.
* greyscale resmide Wavelet codec yazip , sıkıştırırsın.

Runtime:
Intro'nun init kısmında: önceden encode edilmiş  resim decode edilir..
Sonra bu colorization algoritmasi devreye girer ve resim renklendirilir.


Bilemiyorum sarf edilen efora değer bir sonuç ortaya çıkar mı..   mesela size için düşünelim : compress edilmiş grayscale resim + wavelet decode kodu + artist in mark ettiği pixeller + colorization kodu ... peeh bunlarin hepsiniin 20 - 25k ya sığıp sığmıcani kestiremiyom..  

Yani bana bu algoritma realtime da lazim değil , precalc da işe yarayacak.. perfromans konusu mühim değil..  

Bence bütün işin en mühim kısmı wavelet 'in performansi.. yani performans derken sıkıştırma oranlarından bahsediyom tabii...

Image compression ile ilgilenen var mi aranizda???


scg

colorization using optimization

« Yanıtla #5 : 18.03.2005 10:50:17 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
hmm guzel fikir.

image compression olayiyla benim biraz ilgim var ama wavelet bilmiyorum. isimden dolayi discrete cosine transform tabanlilari uzerine calistim. hatta zamaninda bi mpeg1 decoder yazmistim master dersi odevi olarak.

colorization using optimization

« Yanıtla #6 : 21.03.2005 14:55:40 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Daha önce de konuşmuştuk gerçi Nightlord, ben direk MPEG-2 librarysi yazmaya girişmiş ve sonunda hazır bir library kullanmamın en doğru yol olduğunu hissetmiştim.

P.S: Aynı şeyi MP3 için de denemiştim, sonuç aynı olmuştu eheh. MIDI rulez! :P

colorization using optimization

« Yanıtla #7 : 21.03.2005 21:21:56 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
cok oturmus ve free library varken zaten bence de en dogrusu hazir kullanmak :) ben bi odevde ozel bisey yapmam gerekmisti de o sirada kurcalarken gaza gelmistim. hic geregi yok filipescu :P

colorization using optimization

« Yanıtla #8 : 01.06.2006 17:30:38 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
Recolored | colorize black & white photos

bu programi v0.6 iken felan denemistim, cok basariliydi sonuclari.. $imdi v1.0'a gelmis.. tavsiye ederim..