Hardware render - sofware render konusuna değinmişsin skate..
Not: Aşağıda yazdıklarım "PC scene ile ilgili" kişisel görüşlerimdir.
Software rendering'e asla soğuk bakmadım.Hatta bu işleri öğrenmek isteyen birisi
hardware desteği olan API lerden önce işe software renderer yazarak başlamalı.
Benim tek şikayetim bazı oldschool PC scener'ların hala demo platformu olarak
DOS'u kullanması o kadar..Windows varken niye DOS??? OpenGL ve Direct3D ye soğuk bakanlar niye şöyle bi yol izlemiyorlar:
DirectDraw 'u sadece pencere açmak ve framebuffer'a erişmek için kullanın.Geri kalan ne varsa, (mesela : kendi transform pipeline'nınız (modelling,projeksiyon ve viewport transformasyonları),rasterizer'ınız(üçgen - quad - polygon),texture mapper'ınız vs... ) CPU'ya yaptırın.Oldschool ruhunu kaybetmeden daha stabil demolar yazmış olmazmıyız??
Demolarda high end donanım kullanımı hakkında:
PC'nin fixed ve homojen bir ortam olmadığı konusunda hemfikiriz herhalde." PC ye demo
yapıyorsak " donanım ve yazılımdaki gelişmelere sırt çevirmenin bi anlamı var mı?
Ben bazı PC scener'ların, PC de demo yazımına hala Amiga yada C64 deki gibi yaklaştığına inanıyorum..Belki bu onların C64 ve Amiga kökenli olmalarındandır...
PC gelişiyorsa coder da kendini adapte etmeli.Sene 2004 , high end özellikleri kullanma imkanınız varsa kullanın , demonuzu seyredemeyecekler içinde DIVX'ini yapın
scg
peeh , amma dolmuşum ha.. bu forum iyi geldi..