Gönderen Konu: Pilgrimage 2004 Demo Party  (Okunma sayısı 4264 defa)

Pilgrimage 2004 Demo Party

« : 22.09.2004 02:50:27 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ABD'de bu yıl ikincisi düzenlenen "Pilgrimage 2004" partysinin sonuçları yayınlandı. 100'ü aşkın kişi katılmış partye. Henüz stuffları inceleyecek vakit bulamadım ben de.

ftp://ftp.scene.org/pub/parties/2004/pilgrimage04/

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #1 : 22.09.2004 03:29:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Birinci olan demo henüz yayınlanmamış. 8 demodan 5 tanesi yayınlanmış henüz. Ancak "misc" klasöründeki invitation introyu indirin. Birinciyi bilmem ama geri kalanlarının hepsinden iyi walla. Efekt sayısına dikkatinizi çekerim :)

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #2 : 22.09.2004 14:29:46 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
woouww! invitation intro muthi$.. yani 3d ve 2d ancak bu kadar guzel harmanlanabilir. second reality'deki spaceship ayrIntIsI guzel mesaj vermi$..

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #3 : 22.09.2004 16:27:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Katılıyorum Spritus. Ama Assembly 2004'deki Obsoleet'deki 3d 2d kullanımı komposizyonla birleşince çok daha sıkı olmuştu bence :)

P.S: Ben de fanı oldum demonun anasını satiim orda burda övüp duruyorum. Paramı yedirdiler bana nedir anlamadım ki. Du bakiiim... Yooo, hala meteliksizim... :lol:

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #4 : 22.09.2004 17:26:42 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
ahahha.. yapilmi$ guzel bir$eyi takdir etmek gayet normal. hatta boyle guzel bir demoyu seyrettikleri icin bizim para odememiz gerekir. neyseki bedava :P

bu arada sadece 2ndreality demosu degil, heaven7/excess, cyboman2/komplex gibi guzide demolardan da alintilar var.. ho$

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #5 : 22.09.2004 17:28:46 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
o invitation demo da daha biçok şeye gönderme var :
256byte tünel
Heaven7
fr-08 : the product falan ..

Obsoleet konusunda:
Demo bana ilk başta okulda girdiğim mikroişlemci sınavlarını hatırlattı :) (Valla 3.5 - 4 saat sürüyodu sınavlar düşünün artık)

Skate: Abi senin Obsoleet den neden çok etkilendiğini biliyom..Çünkü bu demo seni duygusal olarak yakaladı :) İşte kızın C64 ile kod yazmaya başlaması sonra Amigaya geçmesi sonra da PC.. Kendini gördün yani orda :)

Bir ay sonra tekrar seyredince Obsoleet 'in birinciliği normal geliyor.
Great production!

scg

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #6 : 23.09.2004 00:33:19 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ne yazık ki kendimi bir istisnayla gördüm Obsoleet'de... Ben ilk Amigamı (ki Amiga 500 olur kendileri) geçen sene falan aldım, hayatımda Amiga'da code yazmadım :(

Ama C64 öncesi Atari 800XL'de takılmıştım. :)

P.S: Obsoleet yalnızca duygusal olarak etkilemedi beni bu arada. Önceki mesajlarımdan birinde de belirtmiştim, Obsoleet nisbeten düşük konfigürasyonlarda taş gibi çalışıyor. Hem CPU, hem ekran kartı requirementı çok düşük. Ben de ekran kartı efektlerini sevmeyen, daha doğrusu hardware kullanılarak yapılan efektlerden haz almayan bir insanım. Bunun için "kusursuz, hayatta yapılamaz!!!" gibi duran Planet Risk beni yeterince etkilemedi. Yoksa aynı demoyu software rendering yapsalardı (ki inanın yapılır, neler gördük neler...) fikrim değişebilirdi.

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #7 : 23.09.2004 14:19:40 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Hardware render - sofware render konusuna değinmişsin skate..

Not: Aşağıda yazdıklarım "PC scene ile ilgili" kişisel görüşlerimdir.

Software rendering'e asla soğuk bakmadım.Hatta bu işleri öğrenmek isteyen birisi
hardware desteği  olan API lerden önce işe software renderer yazarak başlamalı.
Benim tek şikayetim bazı oldschool PC scener'ların hala demo platformu olarak
DOS'u kullanması o kadar..Windows varken niye DOS??? OpenGL ve Direct3D ye soğuk bakanlar niye şöyle bi yol izlemiyorlar:
DirectDraw 'u sadece pencere açmak ve framebuffer'a erişmek için kullanın.Geri kalan ne varsa, (mesela : kendi transform pipeline'nınız (modelling,projeksiyon ve viewport transformasyonları),rasterizer'ınız(üçgen - quad - polygon),texture mapper'ınız vs... ) CPU'ya yaptırın.Oldschool ruhunu kaybetmeden  daha stabil demolar yazmış olmazmıyız??

Demolarda high end donanım kullanımı hakkında:
PC'nin fixed ve homojen bir ortam olmadığı konusunda hemfikiriz herhalde." PC ye demo
yapıyorsak " donanım ve yazılımdaki gelişmelere sırt çevirmenin bi anlamı var mı?
Ben bazı PC scener'ların, PC de demo yazımına hala Amiga yada C64 deki gibi yaklaştığına inanıyorum..Belki bu onların C64 ve Amiga kökenli olmalarındandır...
PC gelişiyorsa coder da kendini adapte etmeli.Sene 2004 , high end özellikleri kullanma imkanınız varsa kullanın , demonuzu seyredemeyecekler içinde DIVX'ini yapın :)

scg


peeh , amma dolmuşum ha.. bu forum iyi geldi..

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #8 : 23.09.2004 17:39:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben de PC'de DirectX'in init rutinleriyle ya da OpenPTC, TinyPTC gibi librarylerle çalışan bir coderım. 3D efektler için Direct3D değil DirectDraw kullanmayı tercih ederim :)

Dos kullanan pek kalmadı ve kullanıyorlarsa da bir bakıma gereksiz, kabul. Zaten XP gibi sistemlerde çalışması da gün geçtikçe zorlaşıyor bu demoların.

Hardware kullanımı ve güncel efeklere gelince... Planet Risk eğer benim G-Forge 2'imde çalışsaydı ancak Environment Mapping efekti çalışmasaydı ya da bu kısmı kalitesiz bir software emulasyonla yapsalardı laf etmezdim. Ama demo çalışmadığı gibi utanmadan bir MessageBox çıkararak "Demoyu izlemek için FX+ ya da ATI Radeon kullanmanız lazım" gibi bir mesaj çıkardı. O ekran kartlarının içinde o demo tek bir fonksiyon bile olabilir :lol: Abarttım kabul ediyorum ama güncel hardware özelliklerini kullanmak ayrı şey, demoyu bunlara mahkum etmek ayrı şey...

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #9 : 23.09.2004 20:14:53 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Selam Skate:

Alıntı
ah.. ps2.0.. the bane of demoscene.
Use it and you are a lamer because of lack of support for older hardware. Don't use it, and next day the scene dies.

Just make up your mind god damn it !

Even if there was only a single pixel in the whole demo, needing ps2.0, I would still go for it. It is the way forward, just like win demos were in 98.

bunu kim mi söylemiş ? Planet Risk'i kodlayan Navis..

bu arada fanboy 'lara döndük ya.. heh heh he :)

Neyse abi yeni projelerin var mı hakkatten merak ediyorum.. Yeni bi grup kuruyoruz falan dediğini anımsıyorum sanki?? Var mı çalışmalar??

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #10 : 24.09.2004 10:17:41 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Ben de Hardware-software olayında kendi görüşümü belirtmek istedim.

Eğer son derece sanatsal ve güzel görünen bir demo yapmaksa amaç, o zaman hardware-software benim için fark etmez. Ancak şu an çıkan hardware demoların çoğusunda bana "Oha" dedirtecek bir görüntü çıkmıyor. İnanılmaz dizaynlar yok. Hala üstüste basılmış onlarca efekt dallama gibi ekrana geliyor. Ve 15 saniyeden sonra aşırı derecede bayıyor.

Eğer son derece farklı algoritmalarla gerçekten değişik, ilginç, daha önce görmediğimiz türden efektler yapılacaksa,bilgisayarın sınırlarını zorlamaksa amaç, gene hardware'a karşı değilim. Ancak şu an gördüğümüz hardware efektlerinin kaç tanesi orjinal ve kaç tanesi sınırlarda bilemiyorum.

Ancak mesele DEMO yapmaksa, bence olay Nvidia'nın, Ati'nin, intel'in yeteneklerinde değil kişilerin yeteneğinde bitmeli. Dolayısıyla çok kaliteli bir software demosunun bana vereceği tadı, hiç bir şey veremez.

Platform olayına gelince. Bence C64, Amiga, Dos, OpenGl, DirectX vs. ne kullandığı kişinin kendi seçimidir. Ben C64 hastasıyım ve herhangi başka bir makinede demo yapmak bana ilgi çekici bile gelmiyor. Aynı şekilde insanlar DOS, GBA gibi diğer platformlara da ilgi duyabilirler. Unutulmaması gereken bir şey var ki, bir demonun kalitesini asla platformlar belirlemez. Demoların yıldızları her zaman coderlar, grafikerler ve müzisyenlerdir.

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #11 : 24.09.2004 14:22:30 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
scg: Navis'in bu beyanı aldığı tepkilerin kanıtıdır derim ben :) Bu arada evet yeni bir projemiz var, ancak beklediğimizden çok yavaş ilerliyor. Ne yazık ki yoğun olmayanımız yok şu sıralar. Örnek ben yarın nişanlanıyorum... Bin türlü olay var başımızda. Atlattığımız gibi releaseler gelecek ardından. Aslında PC'de de birşeyler yapasım var ama 64cü kankalarımın 64'de birşey yapmadan PC'de yapar ve release edersem beni dövecekleri hissine kapıldığım için önceliği 64'e veriyorum :lol:

Hydrogen: Seninle bu konuda her zaman benzer fikirlerde olduk zaten...

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #12 : 24.09.2004 15:33:44 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
skate;
bakIyorum da herkese duyurmu$sunuz grubunuzu. artIk official olarak da duyursanIz ha!
demo projenizin de devam etmesine sevindim.(bu kadar beklettikten sonra uyduruk bir$eyle cIkmayIn sakIn :D)

Pilgrimage 2004 Demo Party

« Yanıtla #13 : 25.09.2004 23:49:38 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Kötü birşey ortaya çıktığını düşünürsek release etmeme kararı aldık zaten.

P.S: Offical olarak biz yokuz henüz onun için offical bir açıklamamız da yok :)