Gönderen Konu: Global game jam turkıye  (Okunma sayısı 34312 defa)

Global game jam turkıye

« Yanıtla #15 : 23.01.2009 07:32:01 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Ben gidemiyorum København'ima :(. Ote yandan Breakpoint kesindir gelen varsa orda gorusmek dilegiyle.
100% pure coder pr0n

Global game jam turkıye

« Yanıtla #16 : 23.01.2009 13:41:37 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Büyük ihtimalle orda olucam. Hatta Türkiye'den 4-5 kişi gitme ihtimalimiz var.

Global game jam turkıye

« Yanıtla #17 : 24.01.2009 12:47:15 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;19946
Büyük ihtimalle orda olucam. Hatta Türkiye'den 4-5 kişi gitme ihtimalimiz var.

http://tr-demoscene.info/showthread.php?p=13949#post13949

6 kişi görünüyor ama elbette gelmek isteyip gelemeyenler olacaktır...

Global game jam turkıye

« Yanıtla #18 : 02.02.2009 03:34:44 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Daha önceden tanımadığım ve yetenekleri hakkında hiçbir fikrim olmayan 3 kişiyle birlikte 2 coder, 1 grafiker, 1 müzisyen olarak, 48 saatte kişi başı 3+3 toplam 6 saat uyuyarak bunu yaptık, 3. olduk, çok eğlendik.

Global game jam turkıye

« Yanıtla #19 : 03.02.2009 00:40:02 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: skate;20019
Daha önceden tanımadığım ve yetenekleri hakkında hiçbir fikrim olmayan 3 kişiyle birlikte 2 coder, 1 grafiker, 1 müzisyen olarak, 48 saatte kişi başı 3+3 toplam 6 saat uyuyarak bunu yaptık, 3. olduk, çok eğlendik.

Tebrikler Skate, gayet güzel bir oyun olmuş. Kendi motorunuzu yazıp da 2 güne böyle bir oyun çıkarabilmeniz ayrıca takdir ediyorum. Zaten uyuma saatlerinizden belli. Eee democu adam kendini heryerde belli ediyor :)

Ben de Kopenah'taki Game Jam'e katıldım. Uzun bir grup kurma seansından sonra gene 2 kişi devam etmeye karar verdik. Grafiker ve müzikçi 'lerde sıkıntı vardı zaten. Oyunların 1-2 tanesi hariç hepsi Unity, Gamemaker, Flash ve XNA ile yapıldı.

ıyi kötü bir template kod vardı elimizde. Nerdeyse tüm zamanı onu adam etmekle geçirdik. Bir de map editör yaptık. Fikrimiz de vardı. Ama oyun yapmaya pek zamanımız kalmadı. :) ... Ortaya bu çıktı.  


PS: Unity sunumu oldu. Ve Unity 'den korktum açıkcası :) , Browser'dan Ipone'a kadar her yerde çalışıyor. Sunuma 10 dakka geç girdim. Girdiğimde ekranda 3D bir ada ve göl olan bir ortam vardı. Bir çok şey zaten sürükle bırak mantığı ile çalışıyor. Sürükle bırağın yetmediği yerde, yani artık elimizin klavyeye gitmesi gereken yerlerde. Javascript, C# gibi dillerde ufak scriptler ekleyebiliyoruz. Burda hoş olan bir özellik. Mesela script içerinde "var hiz" gibi bir tanım yaptınız. Artık o "hiz" değişkeni GUI 'de de görünür oluyor. Ve gene mouse ile değerini kaydırma çubuğu ile ayarlayabiliyoruz. :eek:..... Bilmiyorum, ben pek ısınamadım, sevmedim.

Global game jam turkıye

« Yanıtla #20 : 03.02.2009 11:28:10 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
Alıntı yapılan: skate;20019
Daha önceden tanımadığım ve yetenekleri hakkında hiçbir fikrim olmayan 3 kişiyle birlikte 2 coder, 1 grafiker, 1 müzisyen olarak, 48 saatte kişi başı 3+3 toplam 6 saat uyuyarak bunu yaptık, 3. olduk, çok eğlendik.


skate tebrikler. güzel iş çıkarmışsınız o süre için

Global game jam turkıye

« Yanıtla #21 : 03.02.2009 12:17:12 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@tesla: Senin oyunun da acayip zevkli gözüküyor, her ne kadar henüz olayı çözüp level geçememiş olsam da :) Level editörü olması da çok iyi olmuş.
 
@spritus: Teşekkür ederim kardeşim.

Global game jam turkıye

« Yanıtla #22 : 03.02.2009 12:32:32 »
Hızlı düğmeleri aç

m00dy

İleti: 1

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.erenyagdiran.com
Alıntı yapılan: skate;20019
Daha önceden tanımadığım ve yetenekleri hakkında hiçbir fikrim olmayan 3 kişiyle birlikte 2 coder, 1 grafiker, 1 müzisyen olarak, 48 saatte kişi başı 3+3 toplam 6 saat uyuyarak bunu yaptık, 3. olduk, çok eğlendik.

skate sizin oyun gercekten cok eglenceliydi tebrikler , bizim grupdada 2 coder+1 grafiker vardi..grafikerimiz cok iyiydi consepti  cok iyi oturttu fakat ben diger coder arkadasla pek anlasamadim..Oyunun fizigini is bolumu yapip , parcalamaya calistik fakat ben her yazdigim kodu arkadasa anlatmaya calisinca haliyle yetismedi ve en son sunuyu yaptik :(.gerci cok zevkli ve cok eglenceli bir organizasyondu fakat seneye artik :)
kendinize iyi bakin
m00dy

Global game jam turkıye

« Yanıtla #23 : 03.02.2009 16:08:01 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: skate;20027
@tesla: Senin oyunun da acayip zevkli gözüküyor, her ne kadar henüz olayı çözüp level geçememiş olsam da :) Level editörü olması da çok iyi olmuş.
 
@spritus: Teşekkür ederim kardeşim.

Evet, nası bi kötüysek artık. Bir "instructions" bile yazmamışız bir yere :) . Neyse sonradan bitmiş bir versiyon olacak.

Biz ordaki Kırmızı topu yönetiyoruz. Amaç ordaki kalbi almak. Diğer mavi toplar bizi çok seviyor ve hep bize yapışmak istiyorlar. Ama onlar bize yapışırsa biz de ordaki kalbe gidemiyoruz. Mouse ile tepelerine vurdun mu, üzülerek senden kaçıyorlar ama hemen geri barışıp tekrar yapışmaya çalışıyorlar. Ve her mouse tıklaması belli bir enerji alıyor senden. O yüzden mümkün olduğunca az mouse tıklaması kullanarak, ordaki kalbi almaya çalışıyorsun.

W,A,S,D ile bizim topu yönetiyorsun. Mouse 1 ile de diğerlerine tokat vuruyorsun.

Global game jam turkıye

« Yanıtla #24 : 03.02.2009 16:42:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben diğer coderla süper anlaştım. Elbette ki sorunlar yaşanıyor zaman zaman, bizde de oldu, kodun bir kısmını baştan yazdık v.s. ancak tüm bu sorunlar bize 1 saat ya kaybettirmiştir ya kaybettirmemiştir. Kazanç ise çok büyük. 2x değilse de 1.7x falan çalıştık. Asla tek başıma aynı sürede aynı işi çıkaramazdım. Ahmet kardeşime selamlar gönderiyorum buradan.
 
Ben yalnızca coder konusunda şanslı değildim, grafiker ve müzisyen de mükemmel çıktı. Gerçi olaya şaşırmamak lazım, sonuçta hepimiz 48 saate focuslu olarak oradaydık ancak bu kadar mı tekrarsız iş çıkaran adamlar olur.
 
Müzisyenimiz Alpan'a aynen şunu söyledik baştan. "Bir menü, bir gameplay esnasında çalacak müzik yap, menü biraz daha yumuşak olsun, gameplay müziği biraz daha hareketli olsun. Bir de şu şu şu ses efektlerini hazırla". Bunu dedikten kısa süre sonra hepsi bir bir elimize gelmeye başladı. ılk günün sonlarına doğru çoktan müzisyenin işi bitmişti de diğer gruplara yardım ediyordu. Yine yeni birşeylere ihtiyacımız olduğunda anında yardımcı oldu.
 
Grafikerimiz Mert ise en kilit isimdi grupta. Oyunun ilk senaryosu benden çıkmıştı ancak onu öyle bir hale getirdi ve öyle şeker görsellerle süsledi ki benim aklımdakinden çok daha tatlı bir iş çıktı sonuçta. Örneğin daha önce hiç height map gibi şeylerle uğraşmamıştı. Ben bir kere ne olduğunu açıkladıktan sonra hemen süper texture ve height mapler çıkardı. Oyundakini kaotik bir görüntü oluşturduğu için tercih ettik ve 3d etkisi epey bir az görünüyor. Ancak oyunun klasöründe yer alan başka mapler de var. Onları denerseniz (png'ye çevirip aynı isimle koymanız yeterli) ne demek istediğimi anlayacaksınız.
 
Kısacası şans benim yanımdaydı. Ayrıca şu anda aramızda mailleşıyoruz. Yeni oyunlar da gelebilir GGJ'de tanışan bu ekipten. :)

Global game jam turkıye

« Yanıtla #25 : 03.02.2009 16:44:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@tesla: Ben mouse kullanıldığının farkına varamadığım için kilitlenip kaldım :) şimdi oldu işte...

Global game jam turkıye

« Yanıtla #26 : 06.02.2009 16:01:47 »
Hızlı düğmeleri aç

puNky

İleti: 224

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
skate, sizin oyuna yazık olmuş. lucid isimli oyun game maker ile yapılmış ve oynanış bakımından da sizinkinden daha kötü.
« Son Düzenleme: 25.06.2009 01:05:52 Gönderen: puNky »

Global game jam turkıye

« Yanıtla #27 : 06.02.2009 17:37:03 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
evet gamemaker, xna v.s. kullananlar vardı ancak bu kurallara aykırı bir durum değil. yani onlar bize "siz de kullansaydınız kardeşim" deseler onlar haklılar bir yerde. GGJ kuralları kesinlikle hazır engine/library gibi kısıtlamalar getirmiyor. ben de yarışmayı kazanmayı hedefleseydim Crystal Space/ODE kullanmayı planlıyordum. ama böylesi daha eğlenceli geldi :)

Global game jam turkıye

« Yanıtla #28 : 06.02.2009 18:31:17 »
Hızlı düğmeleri aç

puNky

İleti: 224

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
tabii ben olaya demoparty gözüyle baktım biraz, kurallara aykırı olmayabilir ama bi demoparty'de kesinlikle ggj'deki derecesini alamazdı :)

Global game jam turkıye

« Yanıtla #29 : 07.02.2009 00:17:49 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
arkadaşlar, GGJ çok güzel bir organizasyondu, bizi çok güzel ağırladılar. elbette ki organizasyonun ilk senesi olduğu için ufak tefek aksaklıklar yaşandı ancak imkanlar hiç de fena değildi. Türkiye olarak organizasyon ve sunulan imkanlarda birçok ülkeyi geride bıraktığımıza inanıyorum. Ev sahipliği yapan ODTÜ Metutech ATOM'un yanısıra Turkcell ve diğer sponsorlara da içten teşekkürler.
 
GGJ'yi scene partileriyle kıyaslamak gerekli değil bence. Çok fazla ortak yön içeriyorlar, kıyaslanması yanlış olmayabilir ama dediğim gibi gerekli değil. şunu bilin ki GGJ'de etrafımda birçok scener varmış gibi hissettim. Aslında Ragnor ve Ozan Ekinci harici tanıdığım yoktu bile aralarında. Ancak Nightshift'den, X Party'den daha az zevk aldığımı söylersem yalan söylemiş olurum. 7DX'leri saymıyorum çünkü onlarda o kadar zevkini çıkaracak vaktim olmuyor taktir edersiniz. Yani scene party olmayışı etrafındaki senin dilinden anlayan yetenekli insanların olması gerçeğini değiştirmiyor. Oyunu son dakikalarda tamamlamayı becerip submit ettiğimizde ekibime sarılmak geldi içimden. Tabii birbirimizi 2 gündür tanıdığımız için çok gay kaçar olay diye yapmadım :) Yani işin ruhu hiç de eksik değil. Hatta tek bir yarışma, tek hedef olması ayrı bir konsantrasyon sağlıyor.
 
Kısacası GGJ 2010'a gelmenizi öneriyorum. Ben yine yarışmacı olarak orada bulunacağım. Bu defa belki bir seviye yukarıda bir oyun hedefleyebilirim de. Umarım seneye iyi bir oyun çıkarır ve buna rağmen ilk 3'e giremem. Olması gereken bu.