Gönderen Konu: opengl demo  (Okunma sayısı 6901 defa)

opengl demo

« : 27.03.2009 21:03:04 »
Hızlı düğmeleri aç

xcoder

İleti: 30

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
sizce opengl ile demo yapmak racona tersmidir? :) (yada direcx ile)
 
mesh bu,
material bu,
ışık bu,
kamera bu....  şeklinde olay bitiyor. sanki programlama değil de, desing yapıyormuşum gibi hissediyorum kendimi.

opengl demo

« Yanıtla #1 : 27.03.2009 22:21:52 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
degildir... lakin isik bu, obje bu, kamera bu seklinde yaptigin demo da kimseyi impress etmez. dolayisiyla daha komplike shaderlar, particle sistemleri, multi pass postprocess efektleri vs kullanman demoyu daha etkileyici kilar ve seni o coding hissine yaklastirir ;)

opengl demo

« Yanıtla #2 : 28.03.2009 00:18:29 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı
mesh bu,
material bu,
ışık bu,
kamera bu....  şeklinde olay bitiyor
Yanlış....

opengl demo

« Yanıtla #3 : 28.03.2009 02:21:05 »
Hızlı düğmeleri aç

Infect

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
peki arkadaşlar ogre motoru kullanmak caizmidir..yada bu tip bişi..

opengl demo

« Yanıtla #4 : 28.03.2009 13:00:12 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
demoscene'in eskilerinden biri olarak şunu söyleyebilirim rahatlıkla. scener kişi, motor kullanan değil, motor yapan kişidir. başkasının hazırladığı motorları kullanmaz, çünkü beğenmez. kendi yaptığı motora, onun kapasitesine güvenir, sınırlarını bilir, gerektiğinde bu sınırları aşacak uyarlamayı yapar. scene içinde değer görmesini istediğin, ilgi ve alaka toplamasını beklediğin bir çalışmanı, motor kullanarak baştan sakat doğurmak isteyip istemeyeceğini sen düşün.
elbette motor kullanan demolar da var; ama hep 3. dünya ülkesi muamelesi görmüşlerdir...
ha dersen ki, benim ön plana çıkarmak istediğim motor ya da coding becerisi değil, tasarımımım, hikayem, o zaman zaten herşey caiz... ama handikapının da farkında ol.

opengl demo

« Yanıtla #5 : 28.03.2009 15:52:19 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Toparlayayim.

Motor kullanmayin.
Open Gl, Direct X serbest.
mesh bu, material bu, ışık bu, kamera bu....  şeklinde olay bitmiyor.

opengl demo

« Yanıtla #6 : 28.03.2009 22:12:46 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
herkese acik olan motoru kullanmanin kotu tarafi baskalarindan daha iyi kod cikarmak mumkun olmamasi. yoksa sen motor kullanip baskalarindan daha iyi is cikarabiliyorsan kullan yine motoru? ya da seni tatmin edecek is cikarabiliyosan her tur motor kullan. tek sorun scener'lar "hmm motor kullanmis" deyip burun bukeceklerdir. halbuki farb rausch bir kere motor yazmis 10 senedir ayni motoru kullanip 500 tane demo cikartmis kimsenin laf ettigi yok. o yuzden gruba motor yazan birini alip motoru ona yazdirip ustune kat cikmak bu isin hilesi gibi. niyeyse o zaman lamer grubuna girmiyon, bence super sacma.

gunumuzde basarili demo grubu olmanin arkasinda basarili motor sahibi olmak, ozellikle farb rausch gibi seri uretim icin, sart gibi bir sey.

opengl demo

« Yanıtla #7 : 29.03.2009 02:38:18 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: Infect;20285
peki arkadaşlar ogre motoru kullanmak caizmidir..yada bu tip bişi..

Bence ortaya çıkardığın ürüne bağlı. Yeterince emek verip, güzel bir şey yaptıysan neden olmasın? Ama bu pek geçerli olmuyor ne yazık ki. Ogre'nin o dokusu, kokusu adeta üzerine siniyor. (yada kullanılan hazır şeyin) Hele ki scener'lar hazır motor olduğunu sezdiği anda ister istemez bir antipati ile yaklaşıyorlar demoya.

Sonuçta insanlar az çok eşit şartlarda kapışmak istiyorlar. Eee herkes kullansın o zaman hazır motorlar, bu sefer de herkesin demosu aşağı yukarı aynı tadı, kokuyu verecek. Zaten scene ruhuna da biraz aykırı, scene'de sınırarı zorlama, mücadele mihenk taşları gibi. şuan ki ortamda bu tarz motorlar kullanmak hoş karşılanmıyor. Yalnız ilerde işin rengi değişebilir, beraber göreceğiz bakalım ;)

Belki benzer tartışmalar DirectX ve OpenGL'in ilk yaygınlaştığı zamanlarda da olmuştur. Delikanlı scener software render kullanır hoca, diyenler olmuş olabilir. Ama bir şekilde herkes bu API'lere geçti ve şartlar eşitlendi.

opengl demo

« Yanıtla #8 : 29.03.2009 10:45:21 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ssg: Farbrausch ile ilgili yorumuna tek bir nedenden ötürü katılmıyorum. Farbrausch sürekli engineini geliştirip yeni özellikler ekliyor. Debris'deki parçalanma efekti gibi.
 
Diyelim ki elimizde bir framework yok. Daha önce yaptığımız software rendering 3d bir demo var sadece ve library kıvamında yeterince modüler yazılmamış. Yeni demoda da polygonlar olacak. Ne yaparsın? Eğer bir memnuniyetsizlik söz konusu değilse eski kodu copy paste ile alırsın. Ya da beğenmeyip yenisini yazarsın. Farbrausch da bunu yapıyor işte. Önceden yazdıklarını kullanıyor, eğer beğenmezse (zamanla gelişen ekran kartlarına göre güncelliğini yitirmişse) o modülleri baştan yazıyor. ıstediği efekt enginede mevcut değilse kodluyor.
 
Eğer engine'i başka bir coder yazmış, bu adam sonradan gelmiş kullanıyor diyorsan normal şartlarda (birçok istisnasına şahsen şahit olmuşumdur gerçi) bir grup içersinde coderlar arası %100 code paylaşımı olmalıdır. Önemli olan grubun imajıdır. Grupta bir kişi bile birşeyi yapmayı biliyorsa olay bitmiştir.
 
Dolayısıyla ben kendi yazdığın enginei uzun süre kullanmakta ters bir taraf göremiyorum. "Seri üretim demo" kavramında da yanlış birşey yok. Kedi ciğer olayına döner bunun sonu. :)

opengl demo

« Yanıtla #9 : 29.03.2009 21:53:24 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
ben motor kullanmanin yanlis oldugunu soylemedim hatta tam tersine tavsiye ettim. sadece scene'in public motorlara burun bukup internal motorlara laf etmemesini tutarsiz buluyorum dedim o kadar. yani ogre midir nedir onun coder'ini gruba alsam lamer'liktak kurtuluyor muyum? boyle sacma bir mantik iste.

opengl demo

« Yanıtla #10 : 29.03.2009 21:57:23 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
yani sacma olan "motora burun kivirmak". adam motorun kosullariyla kisitli. sen custom motorunla adami ez gec o zaman burun kiviracagina. her tur motorun mubah olmasi lazim. hatta baktin bir motor cok iyi cok avantaj sagliyor o zaman platformun o motora akmasi lazim (opengl/directx ornegindeki gibi).

opengl demo

« Yanıtla #11 : 29.03.2009 22:09:43 »
Hızlı düğmeleri aç

fredi

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: xcoder;20281
sizce opengl ile demo yapmak racona tersmidir? :) (yada direcx ile)
 
mesh bu,
material bu,
ışık bu,
kamera bu....  şeklinde olay bitiyor. sanki programlama değil de, desing yapıyormuşum gibi hissediyorum kendimi.


ortaya koyduğun işlerle varmak istediğin noktaya bağlı. insanları çıkardığın ürünün boyutu ve sunduğu görselliğin oranının yüksekliğiyle şaşırtmak istiyorsan, eh neyin racona ters olduğu belli. veya insanlar tamamen görsellik ile vurmak istiyorsan aynı şekilde ne kullanman gerektiği az çok bellidir.

bu noktada, racona ters olup olmaması bence sadece senin kişisel tatminin ile ilgilidir bence. demoscene'i sanat olarak gören biri olarak demoscene'de mutlak evet ve mutlak hayır gibi kavramların olmadığını düşünüyorum. o yüzden motor kullanmışsın kullanmamışsın, kullandığın motor seninmiş başkasınınmış bu sadece senin o ürünü ortaya çıkarırken ne kadar efor sarfettiğini, ne kadar yetenekli olduğunu gösterir insanlara.

tekrar etmem gerekirse, demoscene içerisinde "bu, bu, bu kullanılır. bunu kullanma" gibi bir kabul olmaması gerektiğini savunuyorum.

opengl demo

« Yanıtla #12 : 29.03.2009 22:11:37 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
önemli olan demonun kodunun büyük ölçüde grup tarafından yazılmış olması. ogre ve benzeri motorları yazan ekipler (tek kişi değil çoğu zaman) biz artık scene grubuyuz diyip demo yapacak olsalar ya da mevcut bir gruba katılsalar evet oldukça kabul edilebilir bir durum. ben demiyorum ki gruplar SDL bile kullanmasın, herşeyi kendisi yazsın. kabul görmüş bazı standart libraryler var. SDL, OpenGL, DirectX, FMod, Bass v.b. bunları elbette ki kullanabilirler. ancak demonun çarpıcı özelliğinin kendi grup elemanları tarafından yazılmış olması lazım. mesela ben 3d engine'i kendim kodlasam, sonra gidip fizik engine için ODE ya da benzeri bir library kullansam, demonun da en çarpıcı özelliği fizik olsa, bu durumda bir terslik var, o krediyi ben ya da benim grubum hak etmiyor. ancak tam tersi bir durumda hazır bir 3d engine kullansam fakat süper bir fiziği kendim yazsam, demonun çarıcı özelliği fizik ise yine bence kabul edilebilir bir durum söz konusudur. yani asıl neye emek harcandığı ve sonucun gerçekten bu yönde ne derece kaliteli olduğu / beğeni topladığı önemli.
 
birçok kişi bu ince çizgiyi kim nasıl anlayacak diye düşünebilir. yani adam fizik engineinin ne kadarını kendi yazdı, neyi nasıl yaptı v.s. bu tür şeylerin en ince detayına kadar sorgulandığı, incelendiği, tartışıldığı bir yer varsa o da scenedir zaten. her zaman kimin neyi nasıl yaptığı bilinir, bilinmediği taktirde de şüpheyle yaklaşılır.

opengl demo

« Yanıtla #13 : 30.03.2009 03:00:42 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Yani scene'i de 2 dk'da duzelttik ya, masallah diyorum :)

opengl demo

« Yanıtla #14 : 30.03.2009 10:55:43 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Scene'de bir bozukluk mu vardı ki? :) O bozukluk diye görünen şeylerin tamamını scenein parçası olarak kabul ediyorum ben. Tanrı Adem'i yarattı, kaburga kemiklerinden Havva'yı yarattı, sonra ilk çocukları Lamer'ı yarattı :)