Gönderen Konu: Oyun yapimi ve Riskler hakkinda  (Okunma sayısı 2836 defa)

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« : 09.05.2009 01:55:47 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Selam herkese, genelde blogda yazdigim seyleri burada duyurmuyorum ama bu yazi buradakilerin ilgisini cekebilir diye dusundum:
 
http://nightnetwork.org/?p=52

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #1 : 09.05.2009 09:08:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ınsan kendi gözlem ve fikirlerini doğrudan birilerine okutamıyor, özellikle de kendi firmasındaki yöneticilere :) Ancak elim kaydı ve yanlışlıkla bu linki benim firmamdaki yöneticilere yollayıverdim. Tüh :D

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #2 : 09.05.2009 10:12:47 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
yoneticiler isletme mezunu degildir umarim :D

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #3 : 09.05.2009 15:48:45 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
çok güzel bir yazı olmuş, ayrıca unutmuşum senin blog'u iyi oldu hemen bookmarkladım, unutmam bi daha :).

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #4 : 09.05.2009 17:57:25 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@nightlord: yok abi işletme mezunu değiller, hepsi mühendis. işin aslı şu ki senin yazını "oh nasıl da soktum" şeklinde yöneticilerime terbiyesizlik yapma amacıyla onlara göndermedim. aksine ben yine bizim firmayı bu konuda birçok firmadan daha iyi durumda görürüm. yine de elbette ki birçok hatası var bizim firmanın ve bunları yavaş yavaş düzeltirken bu yazının da yol gösterici olabileceğini düşündüğüm için yolladım.
 
gel gör ki bu biraz da tecrübe işi. firmamın yazılım ekibi ben ve Endo tarafından 2002 senesinde oluşturuldu. firmanın asıl kuruluş tarihi 1972. yani firmanın geçmişi ve tecrübeleri çok sağlam. ancak yazılımın bambaşka bir iş olduğunu kendileri de zaman içinde gördüler. benim firmamda yapılan en büyük hata bir işin uzun sürmesine olan tahammülsüzlüktür aslında. 4-6 ay sürecek bir işi detayları anlattıktan sonra abartmıyorum "yarın biter mi? o zaman ne zamana biter?" şeklinde ele alıyorlardı yakın zamana kadar. bu taa ki yazılım sektöründe uzun yıllar yöneticilik yapmış işi bilen birinin başımıza gelmesine kadar devam etti. şu anda bu tür komik muhabbetler yapılmıyor, yapılıyorsa da söz konusu yönetici ile patronlar arasında dönüyor, bize intikal etmiyor.
 
tabii her firmanın iyi tarafları kadar kötü tarafları da var. mesela bizde yalnızca satışa değil yazılım ekibine de zaman zaman pirim teklif ederler. sonuçta hiçbir ekip pirimi alamaz. yani ekipler arası bir adalet var ama bu iyi anlamda değil ;)
 
senin yazından en çok çıkarım yapmalarını beklediğim konu kritik tasklerin önemi konusu. o kadar satış odaklı düşünüyorlar ki programın stable olup olmaması onlar için ikinci planda geliyor. piyasaya bir an önce çıksın, sonra fixleriz mantığı hala devam etmekte. yani satışların düşük olmasına tahammülleri yok ancak programın buglı olmasına tahammülleri var. ve programın bugları yüzünden satışların düşme olasılığı onlar için kriter değil. böyle ilginç bir durum söz konusu. "daha hiç test edemedik, hatta daha bitmedi bile" dediğinizde "iyi bu cumaya testleriyle bitirmiş ol" diyebiliyorlar. bitiriyor muyuz? evet. o testlere test denir mi? hayır. dolayısıyla senin yazının olaylara daha geniş bir gözlükten bakmaları açısından bir parça yardımcı olabileceğini ümit ediyorum. özellikle de satış, reklam ve diğer konuların geliştirme sürecinden farklı ele alınması yerine hepsine bir bütünün tamamlayıcı parçaları olarak bakmaları ve projenin yapısı ve o anki gidişatına göre daha çok problem gözüken yönüne eğilmeleri bakımından önemli.

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #5 : 09.05.2009 18:44:01 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
IKV'nin neden medya ile yeterli ilişki kuramadığını merak ediyorum. Yada olması gerekeni budur belki, yani ölçülü olan düzeyi, bilemiyorum. Diğer yandan da IKV'nin Türkiye'de oyun yapımının umut vadettiğini göstermesi açısından ve bu alana yatırım yapabileceklerin ilgisini çekmesi açısından çok önemli bir konumda olduğunu düşünüyorum. IKV çok daha fazla ilgiyi hak ediyor, belki tanıtımlarına biraz daha ağırlık vermeli.

Türkiye'de bitmiş oyunu olmadan da gayet güzel reklam yapıp, oldukça büyük ilgi toplanabiliyor. Bu örnekleri herkes gördü, o yüzden IKV biraz da tanıtımına önem vermeli.

---------------

Yalnız Nightlord ben şu "1 tane 10 yıl tecrübeli adam 9 tane 0 tecrübeli adam olmasın. 1 x 10 yıllık + 2 x 5-7 yıllık + 4 x 2-5 yıllık + 3 x 0 yıllık adam olmalı örneğin." hesabını pek sevmedim. Bu duruma göre ben şu 3'lük yere tekabil ediyorum, ne güzel 9'luk yerimiz var ellemeyin. Ekmeğimizle oynamayın :)

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #6 : 09.05.2009 19:03:20 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
bence IKV, benim de bir süredir takip ettiğim daha modern olan bir tanıtım aracı olan sosyal medya'yı kullanmalıydı. müşteri kitlesinin büyük kesimi internet'i aktif kullanımdan öte, power-user olarka kullandığı için, çeşitli sosyal ağlarda, platformlarda daha güçlü tanıtım yapması gerekirdi. sonuçta cem yılmaz'lı telekom, önceki kara kuru halinden çok daha fark edilir bir hizmete/ürüne dönüştü...

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #7 : 09.05.2009 19:05:44 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
tesla, kendin hor görme, 0'lık adam değilsin ki sen. coder olarak haylice zamandır uğraşıyorsun, deniyorsun, çalışıyorsun. keza frp ilginden, oyun mekaniği geliştirme gibi konulara da vakıfsın. kalkıp buna, henüz okulda okuyan, veri girişi yapabilen level0 karakterlerle eş görme yani, kendine ayıp edersin. :)

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #8 : 09.05.2009 21:46:34 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu arada ıKV'nin medyada yer almaması ile "ölçü düzeyi"nin bir alakası olmadığına emin olabilirsiniz. Siz hiç reklam yapmasanız da "her MMO'da olduğu gibi" çoluk çocuk, küfürbaz userlar serverlara dolup taşıyor. ıKV'nin free olmasının ekstra bir yan etkisi de var. Elbette ki serverlar başı boş değil ancak uzun süre oynadığınızda yavaş yavaş can sıkıcı olmaya başlıyor. Ama reklam yapmanın buna olumsuz bir etkisi olacağını düşünmüyorum. Bence her kesimden adam eşit şekilde nüfusu arttıracaktır. Yani medya takip eden kişilerin profiliyle mevcut oyuncu kitlesinin profilinin çok farklı olmayacağını zannediyorum.
 
Sakın bu dediklerimi ıKV ile ilgili negatif bir yorum olarak algılamayın. Dediğim gibi tüm MMO'lar paralı da olsa aynı sorunu yaşıyor. Oynayanlar bilirler.

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #9 : 09.05.2009 23:36:33 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: spaztica;20554
tesla, kendin hor görme, 0'lık adam değilsin ki sen. coder olarak haylice zamandır uğraşıyorsun, deniyorsun, çalışıyorsun. keza frp ilginden, oyun mekaniği geliştirme gibi konulara da vakıfsın. kalkıp buna, henüz okulda okuyan, veri girişi yapabilen level0 karakterlerle eş görme yani, kendine ayıp edersin. :)

Abi haklısın da, şartlar yüzünden insan böyle bir pisikoloji içerisine giriyor. Bir de level 0'ı "hiç iş tecrübesi yok", manasında kullanmıştım.

Oyun yapimi ve Riskler hakkinda

« Yanıtla #10 : 10.05.2009 04:17:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@tesla: iş tecrübesi gerçekten çok önemli. yani ne kadar iyi bir programcı olursan ol iş dünyasına girdiğinde afalladığın ve sonrasında geriye dönüp baktığında kendini daha tecrübe kazandığını hissettiğin konular olacaktır. yine de bizler için level belirleyen tek faktör iş tecrübesi değil, daha çok proje tecrübesidir. sen bildiğim kadarıyla en az bir dile (Java) oldukça hakimsin. kaldı ki iş dünyasında çok da geçerli bir dil. biliyorum ki yalnızca o dili bilip kullanmıyorsun. C++ ve diğer dilleri de biliyorsun. Dile hakim olmakla kalmayıp başarılı projeler bitirdiğini de biliyorum. En azından birini 7D5'de gördüğüme göre senin minimum tecrübeni 4 yıl sayabiliriz. Ancak elbette ki bu Nightlord'un bahsettiği 2-5 yıl aralığındasın anlamına gelmiyor, iş dünyası biraz farklı. Ancak "0" denilen adamlar da seninle kıyaslanmamalı, Spaztica'ya katılıyorum.